(24-10-2012, 19:44 PM)mlsluik Kirjutas: Endal kasutuselt olev T 25 ostetud uuena ja pole õieti sissegi töötand, mootor käib nagu kell aga alla -15 ei hakka ilma soojendamatta üldse proovimagi... Peal on orginaal starter, aga ega vist tsehhikad ka eriti paremini ei vea. Peale mootoripesu võiksin muidugi vedelama õli peale üle minna, see aitaks palju kaasa.
Oioi, reduktorstarter on ikka hoopis elusam. Mul on T-16M peal D21, mida käivitan autolt laenatava 74 Ah akuga (paberite järgi 700 A). Enne reduktorstarteri paigaldamist oli vene otseveostarter ja sellega jäi sama aku juba 0 peal väheks - no ei keera survetaktist üle...
Olen korduvalt katsetanud ja minu isend käivitub miinus paarikümnega nii 20 sekundiga. Tõsi, tehnika säästmiseks üritan soojendada miinuskümnest enamate külmadega ikka õli väheke - mis vanakesest ikka piinata.
Eelmisel talvel sai proovitud, et kas on võimalik -27 (külmemat ei olnudki) öö järel saska käima ajada otse hangest. Sama aku, täkk abiks. Käivitus kolmanda tsükli järel, iga tsükkel paarkümmend sekundit. Aga valus oli kuulata küll...
Minu soovitus on reduktorstarter - õhkjahutusega mootoritel saab kompressiooni maha lasta ja siis saab kiire starter mootorile korraliku hoo sisse kerida. Küll siis käivitub ka.
Käivitusmootor jäägu ikka Tõsise Tehnika valdkonda, mitte omaniku rumaluse või ihnsuse kompenseerimiseks.
Samas, ehitadada võib kõike ja tasuvuse üle hobide puihul ju ei vaielda