(29-10-2012, 00:39 AM)v126 Kirjutas: (28-10-2012, 21:10 PM)meli666 Kirjutas: Huvitav, kas T 40 vändast pole käivitatav või siis T 25 kahest silindrist peaks inimjõud teoreetiliselt üle käima? Tal küll pole põrkmuhvi, aga selle saaks sinna teha.
Inerts starteritest on see lahendus ka huvitav: http://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc
Huvitav, kuidas sel tangil on asi lahendatud. Kas mingi hooratas, mis siis saavutatud pööretega haagitakse taha?
Ega ikka ei käi küll inimjõud üle, kui sa just kalevipoeg ei ole. RS09-122 on vändast käivitatav tänu dekomressioonimehanismile, aga sealtki võid paraja litaka saada kui ei jõua piisavalt hoogu sisse vändata.
Kahtlen ka selle vägitüki võimalikkuses.
Kuigi, teoreetiliselt on ju dekompressioonimehhanism olemas ja selle sisselülitamisel saab mootorit tõepoolest käsitsi keerata, siis käivituspöörete andmine (vähemalt 60 rpm) saab küll üks tõsine väntamine olema.
Vene starterid on üks nutune teema. Kuigi praegu on läänes kasutusel eranditult reduktorstarterid, on lähiajaloost küllalt otseveostarterite näiteid, mis suudavad võrreldava kubatuuriga mootoreid käivitada mängleva kergusega... Aga vene omad on ikka jaksitud.
Heas korras otseveostarter suudab D21 käima vedada probleemideta. Kahjuks on enamus töötanud startereid nii suurte lõtkudega, et algesest võhmast on alles heal juhul kolmandik. Väga oluline on keskmise puksi ja seda kandma vaheseina olukord - kui võll seal paar mm loksub, siis starteril jõudu ei ole.
Teine jaksituse põhjus on tõmberelee klemmplaat ja poldid. Need tasuks iga paari aasta tagant välja vahetada - põlevad ära ja kontaktpind (seega, ka edasiantav voolutugevus) vähenevad oluliselt. Lihvimine on võimalik, kuid tasase pinna tagamiseks vajaliku kihi mahavõtmise järel ei pruugi enam piisavalt metalli alles jääda...
Minul on suvisel ajal oma saska peal suvaline autost jäänud aku. Enamasti väsinud 55 Ah ning nendest on küll reduktorstarteri toitmiseks... Praegu on peal 74 Ah korralik Steco, mille jaoks - 10 ei ole veel mingi temperatuur.