Veoautosport
#41

Tere.See teema kuidagi soiku jäänud aga veokakross pole õnneks kuhugi kadunud.Sel aastal peeti esimene(talvine) etapp Hinsas ja teine saab olema kahe nädala pärast Tapal(28 mai).
Tegin väikse videomixi mõnedel eelmistel Tapa võistlustel filmitust.
Aga oma silm on ikkagi kuningas ja tsiteeriks siin kaasfoorumlase 2715 sõnu:

Kui tahate,et veoautokross oleks popim ja sõitjaid rohkem,siis toetage autokrossi oma kohaletulekuga.
Siis saaks panna välja auhinnad ja suurema pubiku huvi korral oleks ka sponsoreid rohkem ja olekski ala päästetud väljasuremisest.
Video aga sihuke:
Vasta
#42

Lisaksin siia ka mõne krossiraja tutvustuse(Ohekatku,Varstu,Tamsalu)
Et asi veel huvitavam oleksRolleyes siis seda läbi krossiveoka pardakaamera.Nii et head virtuaalkihutamist krossiveokagaBig Grin
http://www.youtube.com/watch?v=sZ7OHGJzsms&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vK6WCpqZzDA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9pSfWGb5Uo4&feature=related
Vasta
#43

Terekest jälle! Kui kellegil homsed päevaplaanid tegemata siis üks variant oleks külastada Tapa veoautokrossi. Võistlusest lähemalt inffi:
http://rally.ee/?a=a009&b=8711
Veel täpsem info:
http://rally.ee/?a=a018&b=4306
Meeldivat nädalavahetust kõigileWink
Vasta
#44

Tegijail ikka juhtub! Nii lõppes Tapa autokrossil duell lätlase A.Jurcinsi ja võruka O.Kevvai vahel.
http://www.youtube.com/watch?v=L6A4G_x07uU&feature=player_embedded
Järgmine etapp toimub juba 11.juunil Võrumaal Varstus.See võistlus on esimeseks etapiks ka balti meistrivõistluste sarjas veobagidele-53.
(ehk krokodillidele nagu rahvasuus neid kutsutakseBig Grin
Vasta
#45

Aga millal põhja-Eesti kandis võistlusi tulemas on?
Vasta
#46

Veokakrossi kalender on siit saadaval:
http://autosport.ee/veokareg/?page=22&
Vasta
#47

(03-06-2011, 12:51 PM)altraditional Kirjutas:  Aga millal põhja-Eesti kandis võistlusi tulemas on?
Ilmselt ei tulegi.Tapa võistlus oli küllaltki põhjapoolne.Kaugemalt kandi meestele(Jurcins Smiltenest) teeb üks ots juba oma 270km.Leimanisele Cesisest veel rohkem.Ka võrukatele teeb üks ots juba üle 200 kilomeetri(Tapale).Sellest teemast oli juttu rally.ee-s. Aivar seletab ilusti asja lahti ka - miks nii.
http://rally.ee/?a=a013&id=8605&b=0&o=1
Vasta
#48

Ma käisin nii mingi 2006/2007 Tääksi veoautokrossi vaatamas.Bagid olid ka.
Vasta
#49

Tere jälle.Tegin siis 2011 hooaja autokrossi kokkuvõtva videomiksi.Igalt võistluselt miskit minu kaamerasilma läbi.


Head vaatamistWink
Vasta
#50

(13-06-2009, 22:56 PM)hulgus Kirjutas:  
(13-06-2009, 11:22 AM)Aspelund Kirjutas:  Üks raskemaid õnnetusi minu teada oli Kulbilohus, kus kahe auto kokkupõrkes üks süttis ja sealt ei pääsenud sõitja välja. Väidetavalt oli see üheks põhjuseks, miks veoautokross vaikselt välja surema sätiti.

A.

Kinnitan, tegu oli Viljandi Autobaasi mehega, kes teelt välja ja puusse pani, samas nii õnnetult, et kabiinist välja ei pääsenud, masin süttis...
Õnnetuspaigas on (oli?) mälestuskivi, kuid nüüd pole enam ammu käinud, kas alles on?
Ja viimaseks veokate võistluseks see Kulbilohus ja ka mujal Eestis veokatele jäi, ametlik põhjendus jah "rahvamajanduse arenguks".
Ise käisin poisikesena pea kõiki võistluseid vaatamas, nüüd on rada taasavatud, aga pealtvaatajaks pole enam jõudnud.
Minu paar pilti ka üleval.
Tere ja vabandage et vanat teemat üles tõstan.
Aga neid jutte õnnetuse põhjuste ja hilisema veokakrossi keelamise kohta on palju.Mis põhjusel auto"puusse lendas" polegi ju nii tähtis.Tolle aja turvanõuded nii autodele kui rajakohtunikele olid olematud.
Ilmselt sai võistleja kokkupõrkel puuga sellise löögi et meelemärkuseta ja ei suutnud kabiinist lahkuda kuigi auto süttis põlema.Need on vaid oletused.
Tegelikkuses oli ka nii et peale avariid ja auto süttimist juht ei väljunud.Pealtvaatajad üritasid uksi avada aga need olid lukus.
Kui tuletõrjujad lõpuks kohale jõudsid polnud enam kedagi päästa...
See oli minu jaoks esimene autokross millel käisin ja sihukese traagilise lõpuga.olin siis 8 aastane ja sain paraja šoki.
80-ndate lõpus oli mälestuskivi igatahes alles.2000 algustest aga meenub et see õnnetu puu oli ka surnud/kuivanud.
Aga miks ma seda kõike kirjutan?
rally.ee -s on nüüd avaldatud pildid sellest noormehest,tema autost ja traagilisest õnnetusest.
http://rally.ee/?a=a021&b=4945
Veokakross terves NSV liidus ei keelatud ainult selle õnnetuse pärast.Sõideti veel ja ka Eestis (Priipalu) kus oli liidu etapp ja osalesid Zilid ning Kamazid.
Punapartei tegi otsuse ja see avaldati "Pravdas"
Грузовой кросс в СССР зарпретили в 1979 году после статьи в газете "Правда" озаглавленой "Зачем летают грузовики". Запрет был снят в 1988 г.
Aga veokad ja veobagid kihutavad siiani radadel ja oleks vaid rohkem huvilisi ning pealtvaatajaid.
Järgmine Eesti etapp veokatele 15.09.2012.Tapa.
Vasta
#51

Kurvad pildid. Ma olen millegi pärast eksiarvamusel, et see õnnetus juhtus millalgi 70-ndate aastate esimesel poole.

Vaatasin üle 1979. aasta maikuu teise poole ja juuni alguse Spordilehed, seal pole Kulbilohust sõnagi. Ka ei ole seal poisi kohta leinakuulutust, kuigi teisi sportlaste leinakuulutusi siiski on. Tõenäoliselt peeti paremaks asi maha vaikida. Aga jutud ikkagi levisid.

Kamazid sõitsid krossi ka vähemalt ühel korral Karksi vanal rajal, kahjuks ei suuda meenutada aastat. Igatahes kihutasid nad bagide ja UAZikutega samal võistlusel. Erilist edu küll ülesse ei näidanud.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#52

Esimesel pildil on Siimu auto juures Allik,eesnimi ununenud,sai tema ja teiste Viljandi meestega 80 ndatel Rjasanis krossil käidud,mina abiks,kui vanad väsisid tuli noorel roolis olla ja võistlusautot zilli sabas sinna ja tagasi vedada.Allik praegu vist Sakala teede juhataja.Siimust aga kahju,tore poiss oli.
Vasta
#53
Photo 

(20-08-2012, 19:40 PM)hyva Kirjutas:  Esimesel pildil on Siimu auto juures Allik,eesnimi ununenud,sai tema ja teiste Viljandi meestega 80 ndatel Rjasanis krossil käidud,mina abiks,kui vanad väsisid tuli noorel roolis olla ja võistlusautot zilli sabas sinna ja tagasi vedada.Allik praegu vist Sakala teede juhataja.Siimust aga kahju,tore poiss oli.
Oot-ot.Kaheksakümnendatel ??? 1979-80 keelati ju üldse veoautokross ära.Oli ikka tükk tühja maad enne kui kaheksakümnendate lõpus kuskil võsavahel ja mingi teise ürituse nime all  hakati vaikselt jälle veokatega krossitama.Aga pole halba ilma heata.Kohe peale vekakrossi keeldu hakati ju ehitama nende baasil veobagisi ehk "krokodille" nagu rahvasuus neid elukaid kutsutakse.Need "krokod" on ikka
tohutu arengu teinud.Algselt ju visati kabiin ja kast minema ning asendati toruraamiga,mootor jäi üldjuhul oma õigesse kohta. Pideva aretustöö ja evolutsiooni käigus tuli välja et kõige parem variant on siiski mootor raami keskel(kohe juhi selja taga). kõige hullemad aretajad olid siis lätlased ja leedukad.Keskmootoriga ja gaz-53 või gaz-13/tšaika mootoriga elukad on nende looming.Lõunanaabritel oli neid elukaid ikka tohutult.Peeti nii NL-i meistrivõistlusi ja hiljem Leedu,Läti ja balti meistri ja karikavõistlusi.
Eestlastel polnd suurt midagi kaasa rääkida sel teemal.Vot eelmine aasta siis see juhtus kui meie mees lõpetas selle igipõlise lõunanaabrite valitsemise.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=8891
Eks nö.tollasel Venemaal hakati ka veobagisi ehitama aga populaarsust nad ei kogunud ja surid ruttu välja.Mõni vene "kroku" siis pildis:    

Praegusel internetiajastul on huvitav lugeda kuis venelased on avastand et"dinosaurused on elus" Eestis ja et see on ainike riik maailmas kus sõidetakse veokatega rallit.No meite veokamehed ju kaks aastat Moskvas "Rally Masters Show"-l käind ja kohalikele näidand kuis veokaga sõidetakseSmile
See nädalavahetus ju meie veokarallimehed osalesid Leedus sealsel "300 järve rallil" ja seda just rallikorraldaja erikutsel.Suurimad publikulemmikud olevat olnud jälle veokad !!!
No ei viitsi enam trükkida.Kel huvi leiab kõike infot netist.
Vasta
#54

Tutvusin koduse arhiiviga ja tõesti,sain load 1979 mais ja Rjasani sõit oli esimene lubadega sõit mis viis mind roolis Eestist välja.See oli siis 1979 aasta mingi liidu meistrivõistluste etapp.Viljandist sõittis zilliga siis ka Threimut Jüri seal.Läksime eraldi kuid tagasi tulime pundiga,olid ajad.Emajõe sild oli just tagasiteel ületatud,kui meie veduk ei käivitunud peale järjekordset metsapeatust,hülss kukkus alla.
Vasta
#55

Nii nagu võistlustel hiljem räägiti, tuvastanud lahkamine, et piloot oli ennem leekide temani jõudmist surnud. Ühtlasi olevat väga hoolikalt hakatud kontrollima, et poleks tugesid radikaraami ja kabiini vahel, täpsemalt ukspostide juures, sest nendega lõi uksed kinni...
Vasta
#56

Tere jälle.Kahju et see teema suht unustatud või ebapopulaarneSad ja kirjutan siin rohkem omaette aga siiski.
Üks veokakrossi hooaeg jälle möödas ja 8 meistrivõistluste etappi peetud.
Võistlejaid küll tiba vähem kui varasematel aastatel aga asi toimib.Mõni lõpetab üldse,mõni peab aasta-paar vahet, samas tuleb juurde ka täitsa uusi mehi ja masinaid.Õnneks käivad ka lätlased siinsetel võistlustel konkurentsi pakkumas.Eks neil ka võistlejaid vähe ja seltsis ikka segasemBig Grin
Veoka/veobagi krossis juhtub igasugu asju.Stardirüsinas võib rada kitsaks jääda ja siis sõidetakse konkurendist lihtsalt üle.Nali naljaks aga nii juhtus paar aastat tagasi.Õnneks on"krokodill"piisavalt turvaline ja allaaetuga ei juhtunud midagi halba.Pildid Tääksi rajalt.Foto:Taimo Mets.

[Pilt: DSC_4978.JPG?gl=EE]
[Pilt: DSC_4979.JPG?gl=EE]
[Pilt: DSC_4980.JPG?gl=EE]
[Pilt: DSC_4983.JPG?gl=EE]

See aasta keerati aga üks veokas päris tõsiselt üle katuse.Õnneks juhiga kõik korras.Videomiks veokakrossi 2012 hooajast läbi minu kaamerasilma sai siis selline:

http://www.youtube.com/watch?v=HHyXi2sEygA
http://www.youtube.com/watch?v=rGkBU1k4eIg

Kel huvi head vaatamist.
Vasta
#57

Kes see koera saba ikka kergitab...kui koer ise.
Veel mõned videod lätimaalt.Videote autor (autocrosslv). mehed ja masinad siis enamvähem samad mis eestiski aga see võistlus Smiltene rajalt.
http://www.youtube.com/watch?v=-rEetCbeRwU&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=8dSy6FapaGY&feature=plcp

Ja üks kiire katus"krokodilliga" eesti moodi Bauska rajal.
http://www.youtube.com/watch?v=fB8ANA2PB6w&feature=my_liked_videos&list=LLI_P23iRvoIFKQv7-a1_yIg

Kaader "krokode" võitlusestBig Grin Tääksi kross 2008.foto.Taimo Mets.
[Pilt: DSC_4928.JPG?gl=EE]
Vasta
#58

Tere.Üks aastake jälle möödas aga veoka ning veobagikross pole õnneks kuhugi kadunudSmile
Eelmine nädalavahetus sõideti Hinsa krossirajal(Võrumaa) EMV-5-s etapp.
5 okt.toimub selle hooaja viimane 6-s etapp Tapa krossirajal.
Kes tahab arvuti taga "krokodilliga" sõita siis seda saab siin.
Video autor Marek.

Klassis Gaz-53 saab kaasa sõita siin.
Video autor Oliver.
Vasta
#59

Tiba veel autokrossist.7-8 sept.toimus Lätis Bauskas Baltimaade ja Põhja-Euroopa karikasarja järjekordne osavõistlus sõidu- ning bagiautode krossis.Tapalt pärit Margus Vainumets oli GAZ 53 mootoriga veobagil teine, kaotades kõige napimalt leedulasele Audrius Pilipaviciusele.
Bauska Musa krossirada on 940 meetrit pikk ja selle parimad ringiläbimisajad Pilipaviciusel(0.44.70)ja Vainumetsal(0.44.00) Keskmine kiirus 73,6 km/h.
Kui võrrelda VAZ klassiga siis vaid võitja suutis näidata ringiaega 0.43.30 ja keskmine kiirus 76.3 km/h.Nii et "krokodill" ei jää sugugi kiiruselt VAZi-st maha.
Teine teema on juba sellise hobujõude taltsutada ning rajal hoida.
Video Marekilt.Bauska võistlus klass:B6000

Kui kedagi peaks ka sõiduautokross ning Bauska(Musa) spordikompleks huvitama siis seda näeb siit.
http://www.musa.lv/app/webroot/index.php...02&lang=en
Vasta
#60

Videomiks autokrossi 2013 hooajast.Filmitud Smiltene,Tapa,Jaanikese,Varstu ja Hinsa krossirajal.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne