Kas ostaksid endale elektriauto?

http://www.virumaateataja.ee/1048088/maa...-tuleroaks

Hakkab pihta.
Vasta

(17-11-2012, 19:29 PM)diesel Kirjutas:  tegelikult tuli mul mõte. kas mõnda elektrikat kuskilt rentida saaks? näiteks nädalavahetuseks. teeks ise loomkatsed.

www.minirent.ee - testi ja proovi Big Grin

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta

(21-11-2012, 14:50 PM)usku Kirjutas:  
(17-11-2012, 19:29 PM)diesel Kirjutas:  tegelikult tuli mul mõte. kas mõnda elektrikat kuskilt rentida saaks? näiteks nädalavahetuseks. teeks ise loomkatsed.

www.minirent.ee - testi ja proovi Big Grin

Võtame siis nelja inimese peale selle auto rendile ja teeme loomkatseid.

Näiteks talverallil?

Igaksjuhuks broneerime aksel73 puksiiri ka selleks testiks.
Vasta

(20-11-2012, 20:10 PM)13piisab Kirjutas:  paar nädalat tagasi jäi silma üks überhuvitav võrdlus, mille tegijat-kirjapanijat võiks nimetada elektriautopraktikuks. Nimelt on inimesel elektripõrnikas. Minu kõrvad hakkasid igatahes liikuma. Võrdlus ise:
http://zzbeetle.blogspot.com/2012_08_01_archive.html

Asjalik mees ja asjalik ehitus aga võrdlus on karjuvalt tendentslik!
Alustada tuleb täpselt sama suurte autode võrdlemisest... ja elektriPõrnikale sarnast ei olegi olemas sisepõlemiskatlaga uute autode hulgas! Peale isikliku tagumendi ja toidukoti sellega ei vea. Võib-olla leiab midagi sama mõtetut kasutus-otstarbekuselt brittide jälekujuliste elektrijunnide seast - seal neid mõned on. Need on veel kohutavamad, kui pardikujuline datsun ja imev-bitš. (ja selle jubejunni soetamiseks peaks tavaline naine, kes võiks isegi sihtgrupp olla, sadades kilomeetrites lonti lõugade vahelt läbi laskma)
Siis ka kütusekulu: keskmine 8 sajale on absurdne overkill. Reaalselt 6 aga kui minna Põrnikaga natukenegi samasuurte autode manu (mis mulle on hirmsalt meeldima hakanud Wink ), võime veel väiksemast kulust rääkida.
Siis hind. 8000 eur eest saab kätte võrreldava tuliuue auto, mis on mahukam ja otstarbekam. Aga saab sellise ülivähe pruugituna veel palju-palju odavamalt, sai seda korra enne ka vihjatud (ja käisin vaatamas-proovimas, on hetkel "üks probleem" vaja lahendada...)

Siis on jäänud tähelepanuta terve pika aja hädavajalik akude soojendamine põrandaküttekaabliga + puhur: http://zzbeetle.blogspot.com/2012/11/aku...endus.html
Kas see siis ei kuluta raha? Lisaks üks lõputu jamamine, ei saa talvel sõita (sool), ei saa kaugele sõita, ei saa palju vedada, sest niigi on auto peaaegu kogu aeg kaalulises täislastis jne.
Ehk lõpptulemus: 8000 eurorublaga on ehitatud väga lahe ja ülihästi vormistatud stiilne "moodne" sõiduk, mis on sisuliselt samaväärne lihtsalt raha maha viskamisega. Olgu: loeme hobiks, mida see ongi. Ka enesetõestus pole väheoluline, nõus. Aga rääkida mingist mõtekast kulutusest iseenda tagumendi vedamiseks - pullisitt sajandas astmes!!! Peale kõige on ju arvutusest väljas teise - reaalselt kasutuskõlbliku auto - ülalpidamise kulud sama 100 000 km läbimiseks. Selline peab ju "igaks juhuks" kogu aeg kõrval olema, nagu nunnal tissid.

Elektripõrnika kulu selle aja peale on siis mehe oma arvutustel 12714 eur. Reaalselt saab see siiski veel palju suurem olema, sest muud kulud rehvidele, ülevaatustele, kindlustustele, mingile remondile, spetsiifiliste detailide asendamisele etc tuleb ka juurde liita. Seda muidugi iga auto puhul! Julge 15 000 EUR 5 aasta peale teeb iga aasta 3000!
Ausõna - osta parem uus odav Chevy Spark ja ülejääva rahaga mine vaata maailmas iga aasta kuu aega ringi! Kõik on rahul - eelkõige abikaasa ja lapsed Wink

Tore, kui keegi tahab lollustega tegeleda - meil põnev lugeda ja mehele tunnustavalt õlale patsutada - aga see ei muuda fakti asja täielikust mõtetusest...
Vasta

(21-11-2012, 15:45 PM)kalacompany Kirjutas:  Võtame siis nelja inimese peale selle auto rendile ja teeme loomkatseid.
Näiteks talverallil?
Igaksjuhuks broneerime aksel73 puksiiri ka selleks testiks.
Kõvad mehed! Ei tahaks negatiivne iniseja olla, aga mina broneeriksin sel juhul ka NL aegse vatiülikonna, läkiläki ja lubjavildid. Jäätuvaid aknaid hõõrus minu kadunud vanamees puhta piirituse või glütseriiniga. Tal oli M 407, millel soojendus ei töötanud ja ega uksetihendeidki enam väga olnud... Nii moodi sõideti talvel Pärnumaalt Lätti, Aluksnesse kui tarvis(umbes 240-250km)! Cool Seega mäletan lapsepõlvest hästi, milised nipid aitasid -15 kraadi juures ellu jääda.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(21-11-2012, 17:19 PM)Basilio Kirjutas:  
(21-11-2012, 15:45 PM)kalacompany Kirjutas:  Võtame siis nelja inimese peale selle auto rendile ja teeme loomkatseid.
Näiteks talverallil?
Igaksjuhuks broneerime aksel73 puksiiri ka selleks testiks.
Kõvad mehed! Ei tahaks negatiivne iniseja olla, aga mina broneeriksin sel juhul ka NL aegse vatiülikonna, läkiläki ja lubjavildid. Jäätuvaid aknaid hõõrus minu kadunud vanamees puhta piirituse või glütseriiniga. Tal oli M 407, millel soojendus ei töötanud ja ega uksetihendeidki enam väga olnud... Nii moodi sõideti talvel Pärnumaalt Lätti, Aluksnesse kui tarvis(umbes 240-250km)! Cool Seega mäletan lapsepõlvest hästi, milised nipid aitasid -15 kraadi juures ellu jääda.

Need pole siis yldiselt vaga kurvad kogemused. Talverallil pea 400km kaasiku raf iga ilma salongisoenduseta miinus 25 ja siiani elus. Mossemehed lasid oma 408 ainult soojakottidega ka pakuvapakasega ralli otsastlopuni.
Vasta

vaatsi seda minirendi lehte. datsun valikus olemas. hind muidugi rammus, aga peaks vist vaikselt raha hoiule panema. ühe päevaga ilmselt ei jõua kuidagi kogu tarvilikku tsüklit läbi teha.
Vasta

Kunagi "muhuga"aastavahetusel liikudes sai ka -15 ära proovitud,minul kui juhil polnud vigagi,iga mõne minuti järel tuli esiklaasi nühkida.Kaassõitjad olid sõidulõpus küll juba sinaka varjundiga kuid siiski elus.

Värskes"Autolehes"kirjutab,kiirlaadimis võrgustikust mis hakkab toimima 1jaanuarist,seal on ära toodud hinna planeering tsiteerin:
Väga esialgsete kavade kohaselt võiks üks laadimiskord püsikliendile maksta 2,5 eurot,juhukasutajale 5-6 eurot.Siiski pole veel selge,kas laadimise hind sõltub ka auto akukomplekti suuruset ja laadimis kestvusest.
Üldiselt saab kiirlaadijaga auto akud peaaegu täis poole tunni jooksul.Olukord muutub külmade ilmadega,sest juba paar miinuskraadi pikendavad laadimisaega kaks korda.

Teisti öeldes"paagitäis"kas 2,5 või 6 eurot.Nafta saadustest sellise raha eest paaki siiski täis ei saaBig Grin.

Samas see uudis ei näita elektriautot küll parimas valguses:
http://www.reporter.ee/2012/11/21/rakver...ulekahjus/
Arvatav põhjus elektriautolaadimine,loodetavasti uurimine selgitab kas viga oli auto või hoone juhtmestikus.
Vasta

Kui temperatuurisõltuvus nii suur on, siis võiks äkki need laadimisjaamad teha siseruumidesse? Midagi autopesula sarnast, sõidad sisse, seal talvel paar plussi ja suvel mingi jahutus (et akud üle ei kuumeneks) ja ongi mure lahendatud.

Hinnale paneb see muidugi natuke otsa, aga teisest küljest võidab laadimisjaama omanik/haldaja ju ka lühemast laadimisajast.
Vasta

(21-11-2012, 22:22 PM)genn Kirjutas:  Samas see uudis ei näita elektriautot küll parimas valguses:
http://www.reporter.ee/2012/11/21/rakver...ulekahjus/
Arvatav põhjus elektriautolaadimine,loodetavasti uurimine selgitab kas viga oli auto või hoone juhtmestikus.

Eks me eemaltvaatavate tagantjäereletarkadena teame kõige paremini, mis mida põhjustas.
Muuhulgas on öeldud, et "Mis on laadimismoodus 3 ja milleks on see vajalik? Laadimismoodus 3 on spetsiaalselt elektriautode laadimiseks mõeldud toiteseade, mis tagab ohutuse kasutajale, sõidukile kui ka elektrivõrgule ehk hoonele, milles laadimine toimub.

Miks on laadimismoodus 3 laadimine parem võrreldes tavalisest pistikust laadimisega? Tavalised seinakontaktid ei ole ette nähtud olemaks koormatud pikka aega ja pidevalt lubataval maksimaalsel koormusel." http://www.elmo.ee/et/KKK
Vasta

Laadimis ja sooja muresid aitaks oluliselt vähendada aku vahetus jaam. Kuhu viid oma tühjenenud aku ja saad sooja laetud aku vastu. Kaoks vajadus väga kiiresti laadida ja akupaki vananemise probleem jääks ka väiksemaks, kui laadimisjaama osakond võtab selle enda kanda ja lisab teenuse juurde selleks vajaliku kopika.

See muidugi tähendaks autosid mis kõik sõidavad enamvähem sama kujuga akuga ja akude vahetmine peaks olema lihtne.
Leiduks kindlasti kohe torisejaid kellel on uus aku ja ei taha endale kellegi vana akut jne, aga põhimõteliselt saab nii.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta

(21-11-2012, 22:22 PM)genn Kirjutas:  Teisti öeldes"paagitäis"kas 2,5 või 6 eurot.Nafta saadustest sellise raha eest paaki siiski täis ei saaBig Grin.

Pegoo107 võtab 4l/100. 6eurot = 4l = 100Km

EL auto reaalne läbisõit külma ja vihmaga=?
Vasta

(22-11-2012, 01:07 AM)karvik Kirjutas:  Laadimis ja sooja muresid aitaks oluliselt vähendada aku vahetus jaam. Kuhu viid oma tühjenenud aku ja saad sooja laetud aku vastu. Kaoks vajadus väga kiiresti laadida ja akupaki vananemise probleem jääks ka väiksemaks, kui laadimisjaama osakond võtab selle enda kanda ja lisab teenuse juurde selleks vajaliku kopika.

See muidugi tähendaks autosid mis kõik sõidavad enamvähem sama kujuga akuga ja akude vahetmine peaks olema lihtne.
Leiduks kindlasti kohe torisejaid kellel on uus aku ja ei taha endale kellegi vana akut jne, aga põhimõteliselt saab nii.

Ammu läbivaieldud teema, mis ei tööta Edumeelseet Liberaalide propageeritud Suurepärase Vabaturumajanduse MudelisToungue. Unifitseeritud apa (AkuPAkk) tähendaks ju kellelegi teisele juurdepääsu andmist nii infokanalile (apa ja auto peavad suhtlema) kui auto projekteerimise varasele staadiumile.

Muidugi oleks see parim lahendus liisingautode puhul. Aga "oma" auto puhul võib küll leiduda keegi, eks ei ole rahul enda Suurepäraselt Hoitud ja Ülimahtuvuslikku apat suvalise vastu välja vahetamaWink

Muide, kunagi soojendati triikraudu koldes kuumaks aetud kive või süsi sinna laadidesWink

(22-11-2012, 09:48 AM)umm Kirjutas:  
(21-11-2012, 22:22 PM)genn Kirjutas:  Teisti öeldes"paagitäis"kas 2,5 või 6 eurot.Nafta saadustest sellise raha eest paaki siiski täis ei saaBig Grin.

Pegoo107 võtab 4l/100. 6eurot = 4l = 100Km

EL auto reaalne läbisõit külma ja vihmaga=?

Ülalmainit pegoo kütusekulu ei ole 4 l sajale külmas ja märjas ega sügavas lumes.

Võrrelge võrreldavaid asju!Toungue

Ning täna ei saa ühtegi vedelkütust 6 euro eest 4 l, ikka 3,x...Sad
Vasta

(22-11-2012, 10:46 AM)v6sa Kirjutas:  Aga "oma" auto puhul võib küll leiduda keegi, eks ei ole rahul enda Suurepäraselt Hoitud ja Ülimahtuvuslikku apat suvalise vastu välja vahetamaWink

Mõeldud siis sellist akut, mida ei saagi autoga kaasa osta. Ostad auto ja rendid aku, nagu AGA ballooni. Balloon on aga oma, sina maksad renti. Muidugi tekivad siis vaidlused kindlustusega teemal: kõlbmatu aku rikkus minu auto ühe või teise süsteemi või vastupidi, auto rikkus tutika rendiaku.

Moblade laadijad pidid ka ühel ajal minema ühtse standardi peale. Ostad mobla ilma laadijata ja kasutad enda vana laadijat või ostad eraldi juurde. Neid erinevaid laadijaid on koju juba paras peotäis korjanud. Tülikas ju.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(22-11-2012, 10:46 AM)v6sa Kirjutas:  ...Ning täna ei saa ühtegi vedelkütust 6 euro eest 4 l, ikka 3,x...Sad
Tänahommikuse seisuga saab 6 euro eest 4,6 liitrit 95-oktaanilist bensiini või 4,35 liitrit dislikütust.
Vasta

(22-11-2012, 11:10 AM)aavu Kirjutas:  ...Ostad auto ja rendid aku...

Seda kontseptsiooni hakkab pakkuma Reanault arvatavasti varsti.
Muidugi mitte nii, et laadimise asemel viskad tühja paarisajakilose akupaki välja ja uue asemele, vaid et aku seisukord st eluiga ja mahtuvus pole enam sinu mure, lihtsalt maksad 90€ kuus ja sõidad muretult.
Vasta

(22-11-2012, 11:10 AM)aavu Kirjutas:  Moblade laadijad pidid ka ühel ajal minema ühtse standardi peale.

Micro USB-B seda ju pea-aegu on.
Vasta

(22-11-2012, 11:28 AM)olevtoom Kirjutas:  
(22-11-2012, 10:46 AM)v6sa Kirjutas:  ...Ning täna ei saa ühtegi vedelkütust 6 euro eest 4 l, ikka 3,x...Sad
Tänahommikuse seisuga saab 6 euro eest 4,6 liitrit 95-oktaanilist bensiini või 4,35 liitrit dislikütust.

Märkus hinna kohta õige. E95 1,324 ja D 1.399.

Kuna tangin ühe konkreetse tankla kaardiga ja maal metsa taga elades sõita on vaja, siis krigistan vaid hambaid ja kütusehinda enam ei vaatagi - niikuinii on see märgatav osa pere eelarvest...Sad
Vasta

Selle "akurendi" teenusega kaasneb ka see, et peab olema tagatud renditava aku minimaalne mahtuvus. Kui tavakasutaja elab üle, et kahe aasta jooksul langeb aku mahtuvus x-ühiku võrra, siis akurendi kasutaja tahab saada ikka võimalikult rohkem. Edasisest võib igaüks ise mõttekäike arendada.
Vasta

Akurent:
http://www.renault.co.uk/cars/model/twizy/product.aspx
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: diselist, 1 peidetud kasutaja(t), 9 külali(st)ne