29-11-2012, 00:24 AM
Mulle on alati öö meeldinud,kuid siis on liiklemiseks valgustust vaja.Nii on see teema mind eriti huvitanud.Mis kellele sobib?mina ei tea,igal on omad eelistused.Pakun lihtsalt väikest mõtte ainet.
Halogeen ehk hõõgpirn,tundub lihtne lähed poodi ostad 2-3 euro eest ja korras.Kuid selgus et valik on suurem. Kõige tavalisemad on standard pirnid(need on ka kõige odavamad)siis on veel pika ealised(Osramil Long lifed,3 korda standardist kauem kestvad)neid olen paigaldanud masinatele millel on keerukas pirne vahetada.Ise eelistan rohkem valgust andvaid(+50% ja+90%)muidugi nende eluiga on aga lühem(vahetan 6kuu tagant)Viimseks on veel"epud"sinaka varjundiga pirnid(Xenon look)need on rohkem disaini elemendiks.
Need on põhi teadmised,kes mida eelistab sõltub autoomanikust.
Kuid üks kord pirni vahetades avastasin et klaaskolb silmaga nähtavalt tsentrist väljas,hiljem hakkasin juba tõsisemalt jälgima,nüüdseks on selliseid defekte päris hulgi nähtud(ei ole vahet kas tuntud või tundmatu tegija).See pärast on soovitav alati peale pirni vahetust tulesid reguleerida.
Xenon ehk gaas lahendusega pirnid annavad rohkem valgust ja tarbivad vähem energiat,kuid ette on antud teatud nõuded(automaatne tulede reguleering ja tulede pesurid on kohustuslikud)
Ostes tasub tähelepanu pöörata valguse temperatuurile.
Mida kõrgem seda sinisem,mida madalam seda kollasem.Sinine valgus on paremini nähtav vastu sõitjale,kuid pimestab rohkem ja tee on kehvemini nähtav.Kollane-"paitab"silma,võimaldab rohkem detaile märgata,kuid liigne informatiivsus jällegi väsitab.See pärast paljud tootjad eelisatavad kuldset keskteed-valget valgust temperatuuriga 4500kelvinit.
Ehk teisiti öeldes tahad teed paremini näha,eriti vihmas ja udus võta 3200-4200k pirnid,tahad olla teistele paremini nähtav võta 5500-7500k pirnid.Paljud pirni valmistajad pakuvad keskteed ehk 4500-5000k.
Kas eelistada Hiinlasi(mis kestavad kusagil aasta)või tuntud ja kvaliteetset tootjat(kestavad 3 ja enam aastat)sõltub jällegi autoomanikust.
Küsimusele mis vahe on Xenon pirnidel D2R ja D2S,silmaga ma suuri erinevusi ei leidnud,ainult sälgud eri kohtades üks ei sobi teise pesasse(olen käes hoidnud ka hiinlast mis sobis mõlemasse pesasse) ma hulk aega vastust ei saanud.Selgus et vastus on lihtne D2R on reflektoriga tulesse D2S aga luubiga tulesse ja neil on fookused veidi erinevates kohtades.
LEDe kasutatakse lisa päevatuledes,markeeringuga RL,nende põledes ei pea teised tuled siis põlema.Näiteks Osrami LED LIGHT@DAY tarbib 2x15W ja valgus temperatuur on üle 6000k.Mina eelistaks neid sest Philipsi tuledel olen paaril korral garantii korras plokke vahetanud(ühel ei kustunud enam ära,teisel ei hakanud põlema)Hiinlased saaks tunduvalt soodsamalt,kuid vastu pidavus paneb kahtlema.Kuigi ega ma pole ka kindel kas ka tuntud tootjate tuled lubatud aja töötavad.Töötavad ikkagi suht ekstreemsetes tingimustes,pidev vibratsioon,temperatuuride vaheldus,pinge kõikumine j.n.e.
Miks ma nii arvan,kasutan juba pikemat aega parktuledes LED pirne.Tundmatut päritolu 1W power led pidas vastu aasta.Praegu sai paigaldatud Osrami toote valikust leitud http://www.osram.com/osram_com/products/.../index.jsp
"warm white"4000k pirnid,kaua kestavad eks seda näeb.Seaduse järgi peab parktuli olema valge,seega 4000k sobis väga hästi.
Nagu öeldud igal omad eelistused,kuid oma kogemustest või öelda kallimad power ledid näitavad ka valgust(minu auto salong on valgem kui hõõgirniga)Täpsemalt lahatakse LEDe juba teises teemas.
Tulede puhul on üsna oluline et nende klaasid oleksid selged ja reflektorid korras,siis näitavad ka standard pirnid väga hästi.
Halogeen ehk hõõgpirn,tundub lihtne lähed poodi ostad 2-3 euro eest ja korras.Kuid selgus et valik on suurem. Kõige tavalisemad on standard pirnid(need on ka kõige odavamad)siis on veel pika ealised(Osramil Long lifed,3 korda standardist kauem kestvad)neid olen paigaldanud masinatele millel on keerukas pirne vahetada.Ise eelistan rohkem valgust andvaid(+50% ja+90%)muidugi nende eluiga on aga lühem(vahetan 6kuu tagant)Viimseks on veel"epud"sinaka varjundiga pirnid(Xenon look)need on rohkem disaini elemendiks.
Need on põhi teadmised,kes mida eelistab sõltub autoomanikust.
Kuid üks kord pirni vahetades avastasin et klaaskolb silmaga nähtavalt tsentrist väljas,hiljem hakkasin juba tõsisemalt jälgima,nüüdseks on selliseid defekte päris hulgi nähtud(ei ole vahet kas tuntud või tundmatu tegija).See pärast on soovitav alati peale pirni vahetust tulesid reguleerida.
Xenon ehk gaas lahendusega pirnid annavad rohkem valgust ja tarbivad vähem energiat,kuid ette on antud teatud nõuded(automaatne tulede reguleering ja tulede pesurid on kohustuslikud)
Ostes tasub tähelepanu pöörata valguse temperatuurile.
Mida kõrgem seda sinisem,mida madalam seda kollasem.Sinine valgus on paremini nähtav vastu sõitjale,kuid pimestab rohkem ja tee on kehvemini nähtav.Kollane-"paitab"silma,võimaldab rohkem detaile märgata,kuid liigne informatiivsus jällegi väsitab.See pärast paljud tootjad eelisatavad kuldset keskteed-valget valgust temperatuuriga 4500kelvinit.
Ehk teisiti öeldes tahad teed paremini näha,eriti vihmas ja udus võta 3200-4200k pirnid,tahad olla teistele paremini nähtav võta 5500-7500k pirnid.Paljud pirni valmistajad pakuvad keskteed ehk 4500-5000k.
Kas eelistada Hiinlasi(mis kestavad kusagil aasta)või tuntud ja kvaliteetset tootjat(kestavad 3 ja enam aastat)sõltub jällegi autoomanikust.
Küsimusele mis vahe on Xenon pirnidel D2R ja D2S,silmaga ma suuri erinevusi ei leidnud,ainult sälgud eri kohtades üks ei sobi teise pesasse(olen käes hoidnud ka hiinlast mis sobis mõlemasse pesasse) ma hulk aega vastust ei saanud.Selgus et vastus on lihtne D2R on reflektoriga tulesse D2S aga luubiga tulesse ja neil on fookused veidi erinevates kohtades.
LEDe kasutatakse lisa päevatuledes,markeeringuga RL,nende põledes ei pea teised tuled siis põlema.Näiteks Osrami LED LIGHT@DAY tarbib 2x15W ja valgus temperatuur on üle 6000k.Mina eelistaks neid sest Philipsi tuledel olen paaril korral garantii korras plokke vahetanud(ühel ei kustunud enam ära,teisel ei hakanud põlema)Hiinlased saaks tunduvalt soodsamalt,kuid vastu pidavus paneb kahtlema.Kuigi ega ma pole ka kindel kas ka tuntud tootjate tuled lubatud aja töötavad.Töötavad ikkagi suht ekstreemsetes tingimustes,pidev vibratsioon,temperatuuride vaheldus,pinge kõikumine j.n.e.
Miks ma nii arvan,kasutan juba pikemat aega parktuledes LED pirne.Tundmatut päritolu 1W power led pidas vastu aasta.Praegu sai paigaldatud Osrami toote valikust leitud http://www.osram.com/osram_com/products/.../index.jsp
"warm white"4000k pirnid,kaua kestavad eks seda näeb.Seaduse järgi peab parktuli olema valge,seega 4000k sobis väga hästi.
Nagu öeldud igal omad eelistused,kuid oma kogemustest või öelda kallimad power ledid näitavad ka valgust(minu auto salong on valgem kui hõõgirniga)Täpsemalt lahatakse LEDe juba teises teemas.
Tulede puhul on üsna oluline et nende klaasid oleksid selged ja reflektorid korras,siis näitavad ka standard pirnid väga hästi.