(05-12-2012, 18:47 PM)kass Kirjutas: järgmise, moodsama mudeliga, mida sai kasutada nii 2 kui ka 3-rattalisena õppisin mina selle kauni ja kasuliku jalgrattasõidu kunsti selgeks. Sellist kolmerattalise hirmsasti äratrööbatud isendit müüakse saksa ebays meeleheitlikult 500.- euroga, väites, et on Karl Suure aegne üliharuldane....
Kuna teema on arenenud laiuti, mitte sügavuti, siis lisan siia selle saksa ebay müügikuulutuse, hulga häid pilte sees. 20-ndate saksa lasteratas, toodetud 60-ndatel nõukogude liidus
.
http://www.ebay.at/itm/1920-Groses-Dreir...3a733c4ace
Sadulal ka valmistamiskoha metallsilt, paraku ei loe mina oma kuvarilt välja, mis seal kirjas. Algaks justkui G-tähega? Toodeti selliseid 3-rattalisi mitmes kohas ja mitme mudelinime all, peamiselt versioonid nimetusest "detski kombinirovannõi velosiped", näiteks DKV-2, KVD-2, KDV-2 ja ka -3, lisaks V-6. Toodeti näiteks Leningradis, Gomelis, Grodnos, Tuulas....
Kuna see topeltpulga versioon on indeksiga 2, siis ehk sellele eelnenud mudel (teema algne isend) võiks olla midagi analoogset ilma indeksita 2?
Embleemi puhastamisest - antud isend oleks tulnud oblikhappe vannist läbi lasta, siis oleks igasugu imelisi kirju ja värve võinud välja tulla, aga see on teooria.
Täiskummi rehvidega suuremate lasterataste kohta (ksf! Soobli leid?) võiks sobida ka selline väide, et 1955 hakati valmistama GAZ-i tehases mudelit V-02, milledel olid umbes 20" rattad. (kuigi see võiks olla siis poislaste mudel?) Ja järgmisel, 1956-ndal hakati seal tege3ma juba Školniku mudeleid V-025 ja V-026 (tüdrukute versioon). Kas see viimane jutt õige on, mina ei tea, mind need lasterattad ülearu ei eruta, kuigi ma lapsemeelne olen.