10-02-2013, 13:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2013, 13:02 PM ja muutjaks oli myrakaru.)
Tervist!
Veidi õli tulle Eesti Õhu muredele. Mis arvavad kaasfoorumlased kaasaegse lennunduse väljavaadetest, kui toornafta hind on viimase viie aastaga kordades tõusnud, aga lennupiletite hinnad samal tasemel, Euroopa liinidel tänu odavlendajate survele isegi langenud?
Võib küsida ka nii - millise protsendi piletihinnast moodustab kütusekulu?
Vaatsin kauglennupiletite hindu, Amsterdam - Tokyo - Amsterdam edasi-tagasi korraliku firma otselennuga ca 800 eurot, ja kui pilet paar nädalat ette osta, siis oli veel lademes aegu ja vedajaid valida.
Selle reisi pikkus on ligi 18500 km. Veebi andmetel on keskmine kütusekulu ühe reisija kohta sel vahemaal ca 18500 korda 0,04 (ltr/reisijakm) ehk ca 740 liitrit.
Kummaline. Miski nagu ei klapi. ca 800 eurosesse piletisse peab mahtuma 740 ltr naftast aetud kütust. Mis see reaktiivkütus siis maksab, et kogu möll üldse võimalik on? Või on andmetes midagi väga rängalt viltu?
Veidi õli tulle Eesti Õhu muredele. Mis arvavad kaasfoorumlased kaasaegse lennunduse väljavaadetest, kui toornafta hind on viimase viie aastaga kordades tõusnud, aga lennupiletite hinnad samal tasemel, Euroopa liinidel tänu odavlendajate survele isegi langenud?
Võib küsida ka nii - millise protsendi piletihinnast moodustab kütusekulu?
Vaatsin kauglennupiletite hindu, Amsterdam - Tokyo - Amsterdam edasi-tagasi korraliku firma otselennuga ca 800 eurot, ja kui pilet paar nädalat ette osta, siis oli veel lademes aegu ja vedajaid valida.
Selle reisi pikkus on ligi 18500 km. Veebi andmetel on keskmine kütusekulu ühe reisija kohta sel vahemaal ca 18500 korda 0,04 (ltr/reisijakm) ehk ca 740 liitrit.
Kummaline. Miski nagu ei klapi. ca 800 eurosesse piletisse peab mahtuma 740 ltr naftast aetud kütust. Mis see reaktiivkütus siis maksab, et kogu möll üldse võimalik on? Või on andmetes midagi väga rängalt viltu?