21-02-2013, 16:00 PM
Hea küsimus, kui juhtun mehega uuesti kokku siis küsin selle kohta, kuidas ta selle kummijukuga ringi liikus.
(21-02-2013, 01:12 AM)flanagan Kirjutas: Väike kommentaar viimastele piltidele.Kas see savikarjäär mitte Valgamaal polnud?Tsirgulinnas.Olen sellest raudteest korduvalt ülegi sõitnud.Rööpad vöeti seal üles ja kogu see savitööstus suleti kusagil 70 teisel poolel.Laiarööpmeölise Tartu -Valga liini Sangaste jaama juures olevast ülesõidust pisut valga poole oli see ülesõit.Kui nüüd hästi mäletan siis Sangaste jaam asub Tsirgulinnas.
Tervitades,
Flanagan
(21-02-2013, 21:23 PM)hillar2 Kirjutas: Millal Misso savitööstus loodi? Savi kaevandati vist Luhamaa lähistelt.Luhamaa juures oli tellisetehas ja savi kaevandamine juba tsaariajal, mul sealseid kirjadega kive veel maja juures olemas, aga õndsal nõuka ajal ei olnud seal midagi. Alles uue vabariigi aegu pani Luts savitööstuse Missos käima.
(22-02-2013, 17:27 PM)pen.skar Kirjutas: Endale lähima Õisu mõisa Kalvre savikoja kivi. Vana, aastaid ilma käes olnud, sammaldunud, aga ei lagune!Need Luhamaa kandi kivid ei lagune ka mitte ... vedelevad nö kõnniteena õues ja ei midagi. Foto tegemiseks peab ootama suve aga sisse on vene tähtede ja "jätiga" kirjutet tellisetehase omaniku nimi, vist oli N. Vung . Luhamaa oli ju tsaariajal Pihkvamaa osa.
....
Ja mis Misso- Luhamaa, Otepää kivile sisse kirjutatud? Über, kui pildid saaks!
....
(22-02-2013, 17:27 PM)pen.skar Kirjutas: Endale lähima Õisu mõisa Kalvre savikoja kivi. Vana, aastaid ilma käes olnud, sammaldunud, aga ei lagune!
Ja mis Misso- Luhamaa, Otepää kivile sisse kirjutatud? Über, kui pildid saaks!
Kuskohal neid oranzikaskollaseid kive vene aeg tehti, mis summagi ilma ei kannatanud- iga aasta kooris kihi pealt maha.
(24-03-2013, 10:05 AM)mlsluik Kirjutas: ...Nende pöörajate eripära seisneb selles et labasid polnud võimalik üle tõsta, mis omakorda tähendas et tagurdada pole võimalik...Kas ka ükshaaval polnud võimalik neid transportasendisse tõsta?
(24-03-2013, 10:43 AM)motamees Kirjutas:(24-03-2013, 10:05 AM)mlsluik Kirjutas: ...Nende pöörajate eripära seisneb selles et labasid polnud võimalik üle tõsta, mis omakorda tähendas et tagurdada pole võimalik...Kas ka ükshaaval polnud võimalik neid transportasendisse tõsta?
Meil rabas olid ka umbes sellised. Kiire sõidu peal viskas vahel mõne laba transportasendisse. Tagurdamiseks pole neid muidugi keegi viitsinud ükshaaval üles tõsta - ikka ainult edasi, kommunistlike võitudeni. Selle tiisli tõstmisega traktori haakesse panin ma oma seljale eluaegse põõna.