Auto ostusoovid!! Nii rääkige mulle Hyundaidest, Kiadest.
#41

Läbisõit u sama: eelmine aasta 31tkm. Eelmise aasta kulu 1: põhiline oli mootorihooldus, mille käigus tegi diagnostika, vahetas võnkeleevendi, paar rulli ja esiamordid, vist veel midagi. See oli kokku u 600.- Kulu 2: tagapidurite renoveerimine (uued kolvid, klotsid, kettad), auto kordaseadmine ülevaatuseks, esiratta laagri vahetus. Ka suurusjärk 300.- Sõitsin puruks ühe talvekummi. Otsin 2 uut: ka mingi 150.- Nii ta kokku tuleb.

Arvan, et saan ka head õli (Castrol Edge TD) hea hinnaga, filtrid ostan korralikud. Vahetan u 9-10 tuhande takka, st aastas 4-5 vahetust.

Enamus töid ma lasen teha. Tegijateks aastatega oma usaldatavust tõestanud asutused (25 EUR/h) - ja ei ole mõtet korralikku töömeest maha teha! Üldiselt V70 on piisavalt tehnoloogiline auto, mul ei ole aega, oskuseid ega vahendeid seda ise remontida, va pidurite hooldus, mida tuleb ise teha, sest keegi seda teha ei taha. Õlivahetused teen ise, rattalaagri vahetasin seekord ka ise (oi milline töö see oli).

Viimane näide: külm mootor hakkab tööle longates, st mõned eelsüüte küünlad läbi. Ma tean, et küünalde juures asuvaid plastjunne on maru lihtne ära lõhkuda, kui sa ei tea täpselt, mida teed. Töökojast öeldi, et 3/5 küünlast on läbi, soovitati kõik vahetada. Üldiselt odavust liiga taga ajada pole mõtet, seega 5x NGK küünlad, koos vahetusega 113.- Selle aasta kuludeks seeme sees.

Ees seisab rihmavahetus, mille eelarveks öeldi ~350.- Kuna mul on mõned asjad veel vaja teha, loodan 500.- koos ülevaatusega hakkama saada. (Rihmavahetus sellel 103kw mootoril tähendab mõlema otsa rihmade, veepumba ja kõikide rullide vahetust.) Peale seda on aastast 9 kuud ees - 3 kuu jooksul kulu arvestuslikult juba 613.-
Vasta
#42

(11-03-2013, 10:16 AM)v6sa Kirjutas:  
(11-03-2013, 09:51 AM)JaakH Kirjutas:  õige jutt!!! Sain koreakatest ülevaate ja nii ta läks kahjuks... ÜLDSE MODED VÕIKSID SELLE TEEMA KUSTUTADA.

Ei mingil juhul!

Üsna õpetlik lugu sellest, kuidas algne idee ratsionaalse liikuri soetamisest ikka ja jälle päädib millegi ebaratsionaalse, kuid sobiliku soetamisegaCool Hea, et selleks oli mõistlikuRolleyes mootoriga Mondeo ja mitte veekaheksaga aakaheksa, mille oleks veel soodsamalt kätte saanud.

Äsjane mitte just täpselt sarnane aga natuke siiski lugu auto ostmisest. Palus naabrimehe juures saunas eelmine reede üks inimene abi auto valikul. Tingimused peaaegu et iga autoostja unistus: suurusjärk kuni 10K eur sulas! Kui läheb 15K jurude, siis mingi osa liisingusse. Algas jutt Audidest - oleks nagu mõistlik??? Leppisime siis kokku, et läheme laupäeval legendaarsele Kadaka autoturule, ilm oli ju sigailus jne. Aga et ma ei tea enam nendest kõige moodsamatest suurt essugi, siis helistasin oma tuttavad luksepad ja ka omanikud, kes nendest jälle kõike teavad, läbi. Audi kohta tuli IGAST august - kasutatuna saast kuubis, kui just miljonär ei ole. Kui, siis tuliuus või igivana C4 ja seegi mitte veekuus. Seda ma tean ise ka Wink Need rahanumbrid, mida Audi iseenda ülevalpidamiseks ja hoolduseks/remondiks vajab, on kolossaalsed.
Kuni kümne aasta vanuste bemmide kohta tuli täpselt sama info.

Nii me siis käisime ja käisime, noorem mees kah, eks pisut edevus mängib ka rolli, kuigi ma ääri-veeri küsisin, et Ta võiks ju päris tuliuue ja murevaba auto poole ka vaadata. Muidugi ei saa nii suurt või nii edevat-kõlavat marki... Samas olid peaaegu kõik remondispetsid, kellele helistasin, toonud välja küsimusele, et "mida ise ostaksid või plaanisd osta", kaks marki: Škoda või Toyota. Et tegu on normaalse hea maitsega inimesega, siis jaapanlane langes kohe ära ja seda koleduse põhjusel. Nad on ju koledad ja see ei korva nende vastupidavust, rääkimata kohati aurutust hinnast! Ilusad ja head tojootad lehhuse märgi all olid ka: ja tõesti väga heade hindadega. 450Hübriid "President" versioonina alla 20K euri (ja alla 100K läbisõiduga), pisemad veel palju odavamad. Aga kerge uuring: neidki ei jõua keegi üleval pidada.

Siis vihjasin ka Škodale ja oh imet!, mees väitis, et on ise "salaja" ka selle peale mõelnud. Siis edasi oli asi juba lihtne: Kadaka platside peale oli üks uus Superb, rohkem uuemaid Škodasid üldse polnud ja seda siis vaatasime. Selliste hinnad on muidugi sulapiirist üle, seega tuli mõttena vanem aga mitte just palju kehvem Superb Interneti kaudu otsida. Samas on vanem veel lihtsama veermikuga jne. Lõpuks läkski nii, et teisipäeval otsustasime selle Superbi lisaks muule kontrollitule ka suisa ülevaatuspunktis üle vaadata ja see läkski kaubaks.
Lõpptulemus: 2000 eur "kokku hoitud", igasugune hooldamine inimesele arrusaadavates suurusjärkudes rahanumbritega, suurust jagub teistele ka, ökonoomne, heade lisadega, tõesti korralik jne. Lisaks oskavad alati ülevaatuspunktide mehed levinumate autode kohta palju rääkida ja ainsana tõid nad välja Škoda diislite puhul selle, et need kipuvad teiste VAG-toodete täpselt samadest mootoritest varem jõudma ülevaatusel tossukontrollis alumise lubatud piirini. Mina järeldasin, et kuna kuskilt peab ju hinnavahe kokkuhoid tulema, võib see olla kas mingitest odavamatest filtritest, natuke teistest pihustitest või juhtelektroonikast vms. Kõik muu pidi olema vaat et igikestev ja ülevaatustel nendega probleeme ei ole.

Uus Mondeo oli ka optsioon ja Fordil on ÜKS selline lisa, mida mitte keegi teine ju teha ei tohi, mis on meie kliimas vaat et peamine - tuuleklaasi el.soojendus. Ning üldse on Mondeote hinnad vs nende meeletult kaunis välimus ja kõva varustus heas suhtes. Seekord või sellel autoostjal jäi siis peale "odav"mark Škoda. Või nagu isand Disel ütleb: õlipressist trabant.
Vasta
#43

Ma igatseks roolisoojendust hirmsasti oma käulale, see oleks minuarust meie kliimas kohustuslik lisa, tuuleklaasi soojendus muidugi ei tee ka paha.
Aga niipalju kui kuulda-näha on olnud, siis uuematest autodest töesti peale šmooda midagi osta ei tohiks, kui huvi endale murevabam elu korraldada.
Välimuselt nad mulle ei meeldi eriti, aga see pole ka probleem sest mul puudub uuema auto ostuvajadus.
Teemaalgataja ostetud vord pole iseenesest väga paha auto, söita täitsa mugav ja vedelikke kulutab vähe.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#44

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne