Projekt: Sisu SL210
#1

Vahelduseks põllumajandusmasinatele toon raskema vanatehnika rubriiki Sisu kalluri.

Pärineb masin aastast 1985, seega igati vanatehnika nime vääriline. 28a seljataga, aga siiani sõiduvees.
Masina jõuallikas on 10 liitrine Cummins, kw-e on natuke üle 200.
Täpsemalt kirjutan tehnikast siis, kui olen masina põhjalikult üle vaadanud.
Nagu jumzi teemas mainisin, siis tegu on loogilise jätkuga jumzile. Samast ajastust mõlemad, jumz siiski natuke noorem.
Masinal on "Fuller" tüüpi käigukast, mida enamjaolt tuntakse ameeriklaste pealt. Tegu on siis ilma sünkronisaatoriteta kastiga. Võimalik väga kiirelt käike vahetada, kuid oskamatu juhi käes pea võimatu misioon. Kes gaz'i, urali jms masinatega kokku puutund, ei tohiks see erilist pinget pakkuda.

Lisadest tooks välja soojendusega raudkastiWink, esimese sahaplaadi, hüdraulika ette, kõhualla-ja taha. Abisilla tõste on sammuti hüdraulika pealt. Ülejäänud tehnika nagu kalluril ikka.

Paari nädala pärast tulen tagasi kodumaale ning siis läheb masin käiku, lõuna-eestis kõiksugu kallurveod oodatud. Võimalik osta "põltsamaa killustikku", looduslikku kruusa, liiva, purustatud kruusa, sõelutud mulda, turbamulda jms, sammuti vean kõike mis vähegi kasti mahub. Wink

Sügiseks on plaan veel sahk ette soetada ning kallur kutsikas, siis peaks üks komplekt jälle koos olema.


Miks just Sisu? Aga miks mitte, vaatasin ka Scanne, kuid seekord sai võetud Sisu. Ja just ninaga masin, õnn kaasa sellele, kes vastu sahaplaati soovib sõita... CoolBig Grin

Paar netist võetud pilti ka masinat.

           

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Väga kena. Pommikindlad liikurid, nagu igapäevapildis näha, siis kaheksakümnendate-üheksakümnendate Sisud teetöödel siiani asendamatud liikurid.

Kas Fuller on sul 13- või 18käiguline? Või hoopis mingi muu variant (10 või 15)? Topeltsidurdamine saab selgeks nagu nalja. Eks vahetatakse seal käike ka ilma sidurita, nagu sa ka mainisid, et võimalik käike kiiresti lapata. Tootja seda ise küll ei soovita. http://www.youtube.com/watch?v=vM4OR5OS5...Q&index=17 Natuke õppematerjali kahWink
Vasta
#3

Hoolimata mõne margiteadliku põhjanaabri ilkumisest:"sisuhan on täysi susi" on need kantpead üsna tummised.

Sünkrorõngad ei sega käiguvahetust, kui kastivõllid pöörlevad samal kiirusel. Seega - kui sünkroniseerimata kasti vahetused on käpas, ei takista ka sünkrorõngad. Aga enamus "kõvadest sohvritest" ju tegelikult ei valda käiguvahetustToungue

Ikkagi - mihandnde käigukast on? Üks PTO või enam väljavõtteid?

Kasti tagaluugi lukustus on hüdro või õhu pealt?

Palju ARK tühimassiks/kandevõimeks loosis?
Vasta
#4

See "Fuller" kast on üks tore asi, mulle ta päris meeldis. Pidasime sõbraga kunagi 72. aasta Juri Sisu´t. Algul sai selle käiguvahetusega päris nalja. Vahel kui jonksu sisse lasid käiguvahetuse ajal, ei saanud uut käiku enne sisse kui pidasid teeääres kinni, tegid targa näo pähe ja hakkasid uuesti otsast laduma. Sidurit oli ainult kohalt minekuks vaja, edasi oli juba tunnetemäng.

Käike oli kastis 15 kokku ja tagasillas oli reduktoril kaks paari silindrilisi hammasrattaid, mille abil andis reduktori lülitada kiireks ja aeglaseks.
(Reduktori ehitus oli sarnane ZIL´i omale, esmalt tigu, taldrik ja siis silindriline hammasrattapaar.Sisul oli neid ainult kaks komplekti)
Tänu sellele oli teoreetiliselt olemas 30 käiku.

Ekipeeritud oli see masin multilift kastiga, mis käis selga trossidega. Kõige vingem asi mis sai selga tõmmatud, oli ühe taluniku Joss. Tavatöövahendina oli 30 kuubine saepuru puur turjal, millega sai saepuru veetud.

Sellest ajast saati suhtun Sisu´sse pisikese respektiga.
Vasta
#5

Natuke häbi küll tunnistada kuid käigukasti osas jään hetkel vastuse võlgu, suht viimase minuti ost ning ei ole jõudnud veel korralikult masinaga tutvudagi... Toungue Ise asun paar nädalat "Põhja Tallinnas", aga valel pool lahte.

Õnneks Ksf Daff päästis olukorraWink Tänud!

Kasti luuk avaneb hüdroga, mis oli mul ka ostes üheks kriteeriumiks.

Suve jooksul võib pakkumisi teha esisahale Wink

Ehk on kellegil kokkupuuteid Nopa haagistega, selline 12m3 kallurkäru võiks vahest veel taga lohiseda...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Kas mõlemad sillad veavad?Kui jah ,siis on see üks korralik kallur küll.
Vasta
#7

(30-04-2013, 13:09 PM)uko Kirjutas:  Kas mõlemad sillad veavad?Kui jah ,siis on see üks korralik kallur küll.

Veab siiski kahjuks vaid keskmine sild, viimane on abisild. Vaatasin just ropsoni rullikuid (loe kummifreese), kuid eks elu näitab, kas on vaja, või mitte. Ketid on talveks olemas.

Pehmemal pinnasel kannatab abisilda maast üles kergitada, aitab ka viimases hädas.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Ahh kurja, ma lootsin nii väga,et näeb Jumzi kõrval ZILi aga no, mis teha. Sad
See sõiduk on mõistagi majanduslikult tasuvam kui, mis tahes ZIL.


Vasta
#9

Mis sul kilomeetri hind tuleb? Killustik ja kruus pakub huvi küll, aga mina vist jään liiga kaugele...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Vastatud PS-i.


Kilomeetri ja materjali hinnad panen ka siia üles, seda aga siis kui eestisse tulen paari nädala pärast. Käin karjäärid läbi ja vaatan, mis teha annab.

Meelis

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(30-04-2013, 12:12 PM)mlsluik Kirjutas:  Kasti luuk avaneb hüdroga, mis oli mul ka ostes üheks kriteeriumiks.
...

Ma mõtlin küll luugi lukustust...Rolleyes

Soome auto - veosillal ketiheitjad on?

24V elektriga? Palju "pielävetisia virityksia" skeemis on?
Vasta
#12

(01-05-2013, 21:56 PM)v6sa Kirjutas:  Soome auto - veosillal ketiheitjad on?

24V elektriga? Palju "pielävetisia virityksia" skeemis on?


Auto on pärit eestist, ise hetkel....

Ketiheitjaid küll ei ole, kuid vaatasin soomest just veorullikud koos raami ja silindritega. Vanad ja kasutatud, aga täiesti taastatavad.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

(02-05-2013, 11:21 AM)mlsluik Kirjutas:  
(01-05-2013, 21:56 PM)v6sa Kirjutas:  Soome auto - veosillal ketiheitjad on?

24V elektriga? Palju "pielävetisia virityksia" skeemis on?


Auto on pärit eestist, ise hetkel....

Ketiheitjaid küll ei ole, kuid vaatasin soomest just veorullikud koos raami ja silindritega. Vanad ja kasutatud, aga täiesti taastatavad.

Pärit ikka Soomest, 1985. kohe kindlasti seda siia ei ostetud. Kas ajalugu on ka teada? Läks otse TL käest teedeviletsusele?

Rehvifreesid on abiks, kui difrilukk ikka on (ja toimibRolleyes ). Libedal ikka ketid (heitjatega on lihtsam...) tagavad edasiliikumise. Aga Sa tead seda isegi...Toungue
Vasta
#14

(02-05-2013, 12:43 PM)v6sa Kirjutas:  
(02-05-2013, 11:21 AM)mlsluik Kirjutas:  
(01-05-2013, 21:56 PM)v6sa Kirjutas:  Soome auto - veosillal ketiheitjad on?

24V elektriga? Palju "pielävetisia virityksia" skeemis on?


Auto on pärit eestist, ise hetkel....

Ketiheitjaid küll ei ole, kuid vaatasin soomest just veorullikud koos raami ja silindritega. Vanad ja kasutatud, aga täiesti taastatavad.

Pärit ikka Soomest, 1985. kohe kindlasti seda siia ei ostetud. Kas ajalugu on ka teada? Läks otse TL käest teedeviletsusele?

Rehvifreesid on abiks, kui difrilukk ikka on (ja toimibRolleyes ). Libedal ikka ketid (heitjatega on lihtsam...) tagavad edasiliikumise. Aga Sa tead seda isegi...Toungue
Hästi öeldud ksf v6sa poolt teedeviletsusele.Big GrinBig Grin Eks ta üks vilets ole jah. Olen is vist ka kunagi sellist kallurit liikumas näinud, aga pole kindel kas oli Sisu.
Vasta
#15

Eile käisin korra eestis ja tõin Sisu tartumaale ära, tallin-tartu ots seljataga ja suuremaid üllatusi polnud.

216kw liigutab masinat edasi suht nobedalt. Eks järgmine nädal teen suurema ülevaatuse masinale. Hüdraulika ja kõik muu toimub nii nagu vaja, hüdropump on mootori otsas kardaaniga, seega saab ka lahutatud siduriga hüdraulikat kasutada. Näidikutest ei tööta voltmeeter, temp näidik(vahest) ning kütuse näidik. Need ostsin siis uued koos anduritega...

Ksf võsa küsis ennist luugi lukustuse kohta.... Toungue Ainuke lukustus ongi ainult surve luugi silindris, eraldi lukustust ei ole. Sellisel luugil pole ka tegelikult vaja.

Seest on suht arhailine, põrandale plaan paar cm pigimatti lisada...
   

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

(06-05-2013, 16:33 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Sellisel luugil pole ka tegelikult vaja.

See lause on tõene vaid seni, kuni mõlema silindri tihendid ja muu garnituur peavad. Ning hoolikal mehel ikka peavad...Cool

Kadedaks teeb - taustal paistab kivikaitseta ader. Pursui selline - kivideta maa harijaToungue
Vasta
#17

(06-05-2013, 17:40 PM)v6sa Kirjutas:  Kadedaks teeb - taustal paistab kivikaitseta ader. Pursui selline - kivideta maa harijaToungue

äkki on polt kivikaitse vms?
Vasta
#18

Tõsine tööriist veel tükiks ajaks...

loll on loll olla.
Vasta
#19

Omanik konstateeris fakti, et seest üsna arhailine...

See lause tuletas meelde soomlaste ütlust Sisu kohta, mis kõlas stiilis , "Kiire traktor".

Ma ei taha sellega autoomaniku solvata, lihtsalt, heal lapsel mitu nime.
Vasta
#20

Esiklaasi ümbrus on veel alles?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 19 külali(st)ne