Rehvimõõduga ei kannata kompenseerida? Mis praegu alla läheb?
Vasta

(03-05-2013, 08:47 AM)v6sa Kirjutas:  Rehvimõõduga ei kannata kompenseerida? Mis praegu alla läheb?
Ma kardan, et see ei lähe, sest raam on ju paigas, kõrgem rehv - kõrgem taguots.. Õige natuke see ju annaks juurde ja ...no praegu on all suht kulunud MTZ esirehv, see laiem variant.


Vasta

Kuivõrd sa mainisid, et lisareduktori kasutamine oleks kaalutav variant, siis kas äkki võiks reduktori ka ise valmistada? Põhimõtteliselt on võimalik vanemate masinate ülekannetest leida kas raua hinnaga või tutvuse korral ka tasuta hammasrattaid, mille tugevus ja suhtarv sobiks. Treida nendele sobivad võllid, otsida laagrid ja valmistada korpus.

Variant oleks äkki valida natuke suuremad hammasrattad ja keevitada need võllidele kinni - siis ei pea liistudega mässama ja hammakate piisava suuruse tõttu ei ole lugu kui termotöötlus kaotsi läheb.

Hammakad, võllid, laagrid on tõenäoliselt mitte eriti keeruliselt leitavad/tehtavad/ühendatavad. Keerulisem on korpusega: leida sobiv mõõt ja nt sobivast plaadist kokku keevitada, laagrite avad sisse treida. Samas on meil TammeTõnu kogemus ju võtta: tema on kirjeldanud, kuidas ise reduktorile korpust teha. Kui on hea tuttav, kes treipingis korpuse avad paika kellab, siis võiks olla teostatav Smile
Vasta

(03-05-2013, 11:44 AM)Tift Kirjutas:  ...no praegu on all suht kulunud MTZ esirehv, see laiem variant.

11,2-20?

Tegelikult ei ole Sul palju vajagi. Kui senine on 92 cm diameetriga (ehk ümbermõõt 3,14*92=293 cm ja peaülekanne praegu 7, kuid arvutatud oli peaülekandega 4, siis on Sul vaja 7/4=1,75 suurema ümbermõõduga rehvi ehk rehv peaks olema 2,93*1,75=5,13 m ümbermõõduga ehk 5,13/3,14=1,6 m diameetriga. Mis tähendab raadiuse (raami kõrguse) suurenemist 80-46=34 cm võrra.

Mida on teisest küljest ehk liiga palju... Pealegi oleks naljakas kombainirehvi Berta all kaeda.Rolleyes

Reduktor on valutu lahendus, kuid sobiva otsimine saab olema kas väga piinarikas või kallis protsess.
Vasta

(03-05-2013, 13:16 PM)v6sa Kirjutas:  Reduktor on valutu lahendus, kuid sobiva otsimine saab olema kas väga piinarikas või kallis protsess.
Isand envir mõtiskleb samuti nagu ma ise. Järgmisel nädalal seiklen pisut ringi ja otsin hammasrattad kokku.
Öösel mõtikslesin teemal "kettreduktor", kuid no mis ei meeldi, see ei meeldi..
Tegelt üks reduktor on mul laua peal poolik, kuid see on väga kleenuke Berta jaoks. Mõeldud teise projekti tarbeks.
See kiirendav reduktor on seal vahel, enne reeverskasti, suht tervitatav nähtus, sest sissetuleva võlli saab lasta läbi korpuse ja teisele poole ühendada jõuvõtuvõlli kardaani. RPM-idest ma praegu ei viitsi mõelda, küll jõuab. Mootori 1500 rpm juures liiguks masin umbes 4,5 km/h ja võll teeks siis
kuskil 280 pööret per minut, kui otse võtta. Seda kannatab sobiva viguriga ka suurendada, ma arvan Smile. Arvutasin siis praeguse, õige ülekandearvuga.


Vasta

Ei taha mitte Sind isand Tift oma joraga segadusse ajada, aga jäin korra mõttesse, et kas see reeverskast seal vahel on nö üks-ühele edasi-tagasi või siiski aeglustav. Kui on aeglustav, siis keera ta teist pidi peale, kiirendavaks, kui nii saab, reevers on reevers. Ma tõesti ei tea konkreetse asja ülekandearvusid ja tekkis selline uitmõte.
Tervitades, IP
Vasta

(03-05-2013, 20:12 PM)Isapull Kirjutas:  Kui on aeglustav, siis keera ta teist pidi peale, kiirendavaks, kui nii saab, reevers on reevers. Ma tõesti ei tea konkreetse asja ülekandearvusid ja tekkis selline uitmõte.
Uitmõtted pole üldse halvad asjad Smile . See reevers on edaspidi 1:1, tagurpidi aeglustav 1: 1.25. Tolku mala ümberkeeramisest. Otsus on tehtud - läheb reduttore ehituseks Smile . Esiteks oli mul selline uitmõte juba ammu ja arvasin, et teen selle vahepuki hiljem ja just JVV jaoks. Nüüd elu ise sunnib kohe asja ära tegema.


Vasta

kurja, net irmus aeglane, ei jõua kõiki lehti tagurpidi läbi lugeda ja mälu loomulikult on ju haugi oma mul.
aga esitaks ka uitmõtte. et juhul kui sul ikke see algupärane riia diisel oma mõne üksiku kiluvatiga aiste vahel on, siis pole küll vaja mingit gigamega reduktorit leiutada. sobivad rattad ja mõned kiilrihmad ja mure murtud ilma erilist raha kulutamata.
Vasta

(03-05-2013, 21:36 PM)meli666 Kirjutas:  Äkki Ksf Tift joonistab, kirjutab milline see 1:2 reduktor täpsemalt välja peab nägema?

See võiks ja peaks välja nägema selline:
reduktor

Lugupeetud isand diesel, see Riia diisel seisab katte all ja ootab oma ..aega. Mul on "aiste vahell" Nissan Bluebird 2,o diisel, hingab vabalt ja... see on esiveoline, koos käigukasti ja reduktoriga. Reduktori keevitasin kinni, võll jooseb tahapoole, sealt pooltelje ja kardaani sümbioos reeversisse. Kuna see kardaan on nagunii suht suure nurga all, siis oleks päris hea sinna kardaani ja reeversi vahele selline kiirendav reduktor panna. Ja on hea, kui on kahe hammasrattaga, sest siis saab reeversit õiget pidi kasutada. Multicar`i tagasild on ju teistpidise pöörlemisega.
Ah jaa, sel mootoril jätkub hobuseid ja kilowatte igasuguste asjade ringiajamiseks ning jääb nats ülegi Smile .
Kiilrihmad ei ole mu meelest tõsine lahendus traktori juures. Eks saab ka niimoodi ja paljude masinate juures on seda kasutatud, kuid nagu kettülekanne on ka kiilrihmülekanne traktori (Berta) põhikonstruktsioonis välistatud. Välja arvatud mootoririhmad.


Vasta

Üks tavaline käigukast on ju ka reduktor. Võllid liiguvad küll vastassuunas, aga Sul reeverskast ju olemas. Pane see tavaline kepikast tagasilla ja reeverskasti vahele, kui mahub. Hea võimalus vajalikku liikumiskiirust valida, mis sest, et kõikide käigukombinatsioonide kokkulugemiseks kõrgemat matti vaja.
Nojahh, mootorist tuleb aeglustavasse käigukasti, edasi kinnikeevitatud difrile, sealt reeverskasti, edasi kiirendavasse käigukasti ja lõpuks aeglustavasse tagasilda. Natuke imelik küll, see mu kolmanda kasti mõte kogu tervikut arvestades, aga mine tea. Kui vedu taga, siis vast toimib, kuid inertsiga edasiliikumist käiguvahetuse ajal vast ei tule.

Parimate soovidega, IP
Vasta

oh kurja, nüüd ma äbenen tükk aega ja enam sõna siin teemas parem ei võta.
nüüd meenus see datsuni kone küll, a vot kuidagi oli riia diisel kõvakettal talletatud.
Vasta

(03-05-2013, 22:27 PM)meli666 Kirjutas:  Ei tea kas minu raali viga, aga link ei toimi.

Oot, üritan teistmoodi...
[Pilt: reduktor_pw5_2_0_501b4f874dca2_120x120.jpg?w=490]

Väike küll, aga aimu saab..

(03-05-2013, 22:59 PM)diesel Kirjutas:  oh kurja, nüüd ma äbenen tükk aega ja enam sõna siin teemas parem ei võta.
Ega`s keegi kallale tule Wink! Meil o sõnavabadus igal pool.

(03-05-2013, 22:59 PM)diesel Kirjutas:  nüüd meenus see datsuni kone küll, a vot kuidagi oli riia diisel kõvakettal talletatud.
Nu ei old Datsuni-kone, Datsun ju lõpetati...aga tühja kah, eks ta Datsuni järeltulija ole jah Smile. Mootorid on igastahes hääd. Hinnatud paadiomanike seas ja..noh, ka mujal Smile .

Nu eile jõudsin selle Laurel`i kokku panna aga käivitus läks aia taha, sest ta oma aku oli ..surnd mis surnd, teist pold kuskilt momendil võtta. Aga õhtul hiljem kõllas omanik ja seletas õhinal, kuidas nad olid auto käima naksanud...ning siis mööda tühja teed sajaga sõitnud. Mootor töötand niigu linnuke Smile . Hea, kui inimestel hea on..

Võtsin koost lahti ühe 51-he käigukasti. See oli nagunii "kose kurku" minemas. Sealt seest leidsin kaks sobivat hammasratast, üks 43 ja teine 22 hambaga. Aga kui võtta see väiksem hammakas, siis sel on 18 kikut, saaks ülekande 2,38 Smile:
[Pilt: dsc05566.jpg?w=490&h=327]
Teistpidi näevad välla sellised:
[Pilt: dsc05567.jpg?w=490&h=191]
Nüid hakkab pihta see huvitavam osa...


Vasta

(03-05-2013, 07:28 AM)Tift Kirjutas:  Siinkohal muidugi tänud isand maitusele, et kotermanni avastas ja veel väga parajal momendil Smile !
Võta heaks .. Smile Mul oleks aga parem meel olnud, kui oleksin sellepeale varem tulnud. Olid mul ju ka suured plaanid välja mõeldud "Bertat" eeskujuks võttes ja ülekandeid sai ikka päris mitu õhtut arvutatud ja üle kontrollitud Big Grin
Vasta

Nu näed, parimatelgi juhtub, eks ole Rolleyes..!Smile
Mul on momendil reduktori teema laua peal, hammakatepaarid on lahti treitud. See lahenes sedasi, et pealtpoolt pold mõtet asjale läheneda - hambad on ikka päris kövad. Uuristasime siis altpoolt ülespoole ja nii asi sujus. Praegu nuputan, kuidas teha võllid ja laagripesad ja ... kõik see peab ju ka täpne saama.
Vahepeal tuleb üks MB-1 või midagi sellesarnast elule tagasi aidata.


Vasta

Kas lihtsam poleks saata multicari sild sinna, noh, veidi kõrvale ja võtta traditsiooniline GAZ-i oma?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(14-05-2013, 23:55 PM)Wiki432 Kirjutas:  Kas lihtsam poleks saata multicari sild sinna, noh, veidi kõrvale ja võtta traditsiooniline GAZ-i oma?
Ja jätta diffri lukk koos Multicari sillaga...Rolleyes ? GAZ-i omal seda ju pole. Ülekanne on küll parem/kiirem GAZ-il, kui mälu ei peta, vist 6,7:1 .


Vasta

(16-05-2013, 19:12 PM)meli666 Kirjutas:  Tekkis üks küsimus. Kui kasutada traktori projekti jaoks mingit sõiduauto sünkronisaatoritega käigukasti. Kas sisendvõlli pöörlemissuund peab kindlasti olema samapidine nagu originaalis. Või toimivad sünkronisaatorid ka teistpidi pöörlemise korral?


Peaks ikka mõlematpidi toimima, kui lased autol tagurpidi veereda, saad ju vabalt edaspidi käigu sisse labata.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(17-05-2013, 08:45 AM)mlsluik Kirjutas:  Peaks ikka mõlematpidi toimima, kui lased autol tagurpidi veereda, saad ju vabalt edaspidi käigu sisse labata.
See on pisut teine moment tegelikult, aga ma ei näe ka selles situatsioonis erilist probleemi.
meli666 mõtles, et kui kasti vedav võll teistpidi pöörlema panna. Ma mõtlen, et põhimõtteliselt peaks saama küll....mmm...päris kindel muidugi ei ole, sest pole ka füüsiliselt proovinud...


Vasta

Ei hakanud pikalt lahti kirjutama, mõtlesin et teen lühidalt... Rolleyes Aga ei näe ühtegi põhjust, mis ei peaks sünkronisaatorid ka teistpidi pööreldes toimima.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Sisendvõlli pöörlemissuuna muutmisel peab arvestama, et simmerid on pöörlemissuunale tundlikud ja mingid vanemad kastid on lahendatud üldse ainult õlitõkkesoontega. Need töötavad ka ainult õigetpidi pöörleva võlliga. Konkreetne kogemus tuttaval: tagurpidikäiku esimesest kastist lülitades hakkab kahe kasti vahelt jooksma.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne