MZMA 400 a1947
#1

Tere kõigile vanatehnika austajatele.

Kuna olen suure huviga jälginud siinses
foorumis just eriti vanemate nõukogude autotööstuse
pärlitega seotud teemasid otsustasin ka oma perekonna
reliikvia ülesse panna(teistel ka põnev näha mis meil Eestis leidub).

Auto ajaloost ka natuke.
Auto veeres tehasest välja ilmselt millalgi 1947 aasta suvel? Siis sai ta endale keegi Leningradis elav professori härra. Auto jõudis eestisse 50-ndate aastate kesk paigas, kui mu kalli abikaasa vanatädi selle Leningradist tõi.
Krõbe daam sõitis autoga peamiselt Rakvere ja Võsu vahet kuni 80-ndate lõpuni. Kui tegus daam(oligi tõeline Esimese Eesti ajast Daam) pensionile jäi pani ta oma ustava sõbra garaaši puhkama. Veel 90-ndate lõpus tuli vahval vanatädil soov oma vana sõbraga mõned uhkemad ringid teha. Selle tarvis toodi poest uus aku, vahetati mootoris õli ja tehti ära ülevaatus. Peale ühte sõitu ja erimeelsusi noorema generatsiooniga pandi auto taas garaaši tagasi, kus too seisab siiani Smile
Siis jõudis kätte kurb päev kui vana daam siit ilmast lahkus.
Auto läks pärijate omandisse, kust meie selle ostsime.

Pikk jutt on kehv jutt nagu öeldakse selle pärast panen ülesse esimesed pildid mis garaašis avanesid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#2

Rariteetne juubelimudel: Moskva 800. Reaalselt on varem õnnestunud näha vaid ühte armatuuri...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Smile Püüan veel panna pilte aga arvuti praegult jonnib minuga.
Vasta
#4

Kas tal on kapoti vasakul küljel üks eraldi embleem, mis meenutab kilpi?

[Pilt: 201112021600_4_1.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Ei seda kahjuks ei ole Smile aga on keegi näinud mõnda piltigi päris autost
millel see märk olemas?
Vasta
#6

Siin siis mõni pilt sellest kuidas masin üle 12 aasta taas päikest näeb.


   

   

   
Vasta
#7

Meil seisis ka aastaid tagasi sellise kerega mosse kuuri all aga see viidi vanaraua kokkuostu.
Vasta
#8

Sellest on küll väga kahju kui selliseid vahvaid masinaid vanarauahunt
pureda saab.

Aga paari sõnaga veel sellest mis autoga aastakümmnete jooksul
tehtud on ja mis endal plaanis.
Auto on saanud endale 12V elektri süsteemi 6V asemele ja paigaldatud on tagasillale teleskoop amordid. Sammuti on millagil 60-ndate alguses paigaldatud suunatuled.
Kindlasti panen tagasi 6V el.süsteemi, selle tarbeks sai lastud üle vaadata(remontida) starter ja generaator. Sammuti sai ostetud uus 6V aku(sõmeru toodang).

   

Kere kallale on plaanis minna esialgu nii palju, et kinni panna suunatulede augud.
Ning taga amordid asendada originaalidega-õnneks on olemas Smile
Vasta
#9

Palju säärane sõmeru aku maksab ja kust kohast, neid osta saab?

Auto osas ütlen,et asi on väga hästi säilinud, küll on värvkatet uuendatud aga see väärtust otseselt alla ei tõmba. Lisaks releele on sul vaja ka 6V pooli, mida ma pildil ei näe?


Vasta
#10

Sõmeru akut otsisin mõnda aega, kuni selgus, et
ühel sõbral tuleviku tarvis varutud maale voodi
alla Big Grin sai siis kaubeldud ja hinnas kokkuleppele. Oli
vist 50 eurot.

Aga 6V süütepoole õnneks mittu tükki.

Relee kohta nii palju, et seda selle genekaga vaja ei lähegi
kuna sellel relee otse peal.
Vasta
#11

mingiaeg, vsit 80nendate lõpus, läks päris suurhulk neid soome, kuna üks firma pakkus vahetust uue soome külmkapi vastu, mäletan isegi ajalehest pilti kus Tallinna b-terminali eest lookles pikk saba 400-401 mossedest mis ootasid laevale minekut
Vasta
#12

(24-06-2013, 08:28 AM)MZMA 400 Kirjutas:  ...Aga 6V süütepoole õnneks mittu tükki...
Ega need äkki mingid motika süütepoolid pole? Motika poolid es sünni kohe mette.

hp
Vasta
#13

Poolid ei ole motika omad, kuuluvad kindlasti mossele.
Õnneks on sedasi, et mis auto küljest originaali ära on kruvitud
see ilusti riiulitele paigutatud ja veel lisaks juurde kogutud Smile
Vasta
#14

Kindel ,et ilma suunatuledeta üldse liigelda tohib?
Smile
Vasta
#15

(25-06-2013, 09:23 AM)raimol Kirjutas:  Kindel ,et ilma suunatuledeta üldse liigelda tohib?
Smile

Ideaalne auto: ei pea suunda näitama, ei pea vööd peale panema Big Grin.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#16

(25-06-2013, 09:23 AM)raimol Kirjutas:  Kindel ,et ilma suunatuledeta üldse liigelda tohib?
Smile

lisaks suundade puudumisele on taga vaid üks tuli,mis sisaldab gabariidi,stopi ja numbrivalgustuse. eelmine nädal miski sarnane kusagil liikus , kusjuures päris nobedalt.
Vasta
#17

Jaa, eks nende suunatuledega on asi keeruline.
Olen küsinud nii tuttavatelt politseinikelt, kui ka
ülevaatuse meestelt-ühest vastust pole saanud.
Aga kindel on see, et ma suunatuledest loobun, kuna
auto väljus tehasest ilma nendeta ja soovin võimalikult
originaali.
Ma sõidan igapäevaselt IZ 56-ga ja vehin kätega suuna näitamiseks.
Küll saab autoga ka hakkama Smile
Vasta
#18

Need Pobeda suunakate avad keevita kinni.

Vanatehnikal sobib paigaldada suunatuled näiteks kaitseraua külge. Poltidega ja soovitavalt lisaaukusid puurimata, kasutad olemasolevaid. Ohutus ikkagi ennekõige! Samuti pole patt lisastopptuli tagaaknale. Kõik need lisad siis kergesti eemaldatavad ning originaali rikkumata.

Tervitab Veteran.
Vasta
#19

(25-06-2013, 15:44 PM)MZMA 400 Kirjutas:  Jaa, eks nende suunatuledega on asi keeruline.
Olen küsinud nii tuttavatelt politseinikelt, kui ka
ülevaatuse meestelt-ühest vastust pole saanud.

Nende suunatuledega pole asi ABSOLUUTSELT keeruline! Sellises vanuses auto tohib tänavatel-teedel liikuda täpselt sellises konditsioonis (varustusega) nagu ta kunagi vabrikuväravast väljus.
MInu Gaz69-l pole turvavöösid, külgpeegleid ning tagasuunatuled on punase klaasiga ning mitte keegi (k.a. ülevaatuspunktides) pole suud kah lahti teinud.

Ma tõsiselt loodan, et need tuttavad politseinikud sul pole liikluspolitseist, vastasel juhul on tegemist oma ala mitte tundvate inimestega kes ilmselgelt pole kompetentsed seda ametit pidama!
Vasta
#20

Kindlasti lähevad suuna avad kinni ja värv peale.
Aga politseinikud on ikka patrullist aga kui nad
asja ei tea ega nad siis ei torgi ka ilmselt.
IZiga sõites pean ikka oma 5x aastas härradele
politseinikele aru andma munakoorega sõitmise kohta.
Aga siiamaani on väga solidaarsed korravalvurid sattunud
ja mind ilusti tagasi teele lubanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne