Eesti auto?
#1

Kesse teab, kui teab? Väljavöte 1935 kevade ajalehest.
Mida valmistatakse liiklemisabinöude alal kodumaal?

Peale lennutööstuse suuri edusamme peame alla kriipsutama meie autoasjanduse esimesi katseid. Firma \"Feierbach&Co\", soovides proovida oma tehastes valmistatud autoosade otstarbekohasust ja vastupidavust, ehitas möödunud aastal esimese auto kodumaal. Valmistatud auto on oma ehituselt ja välimuselt hästi vördne välismaa kallimatele autodele. Loodame, et \"Feierbach&Co\" saavutatud häid katseid kasutamata ei jäta, et valmistada kodumaal väärtuslikke ja hinnalt vastuvöetavaid söidukeid, mille eest suuremaid summasid igal aastal välismaale anname.
Jutlemisel tööstuse juhatajaga toonitati, et autotööstuse arendamine nöuab suuremaid kapitale ja vajalik tööstuse suurendamine. Praegu on aga \"Feierbach&Co\" oma otsekoheste ulesannetega niivörd ulekoormatud, et pole vöimalik asuda uute ulesannete läbiviimisele. Tööstuses valmistatakse igasuguseid vedrusid, mis hinnalt tunduvalt odavamad ja väärtuselt niivörd head, et pole vajadust neid importeerida. Autoosadest valmistatakse 60-70% siseturu tarvidusest kodumaal, ka igasuguseid hammasrattaid valmistatakse nimetatud tööstuses.

Vot sihuke lugu, pilt kah juures. Kahe uksega auto, nina hirmus Fordi nägu vöi nigut Emkal. Katsun miskipäev pildi skannida.
Kas keegi teab siit \"Feierbachist\" midagist?
Vasta
#2

Raamatus \"Esimesest autost viimase voorimeheni\" on selle kohta vaid üks lause,selle järgi tegu tõenäoliselt teise Eestis ehitatud autoga;esimene oli kellegi Johannes Siimanni leiutis \"JSE\".
Vasta
#3

Eelmise aasta lõpus sain kirja Rootsist Hans Feierbachi pojapojalt, kes just samal teemal kirjutas.
Feierbachi tehases olevat ehitatud võib-olla isegi kaks autot - üks prototüüp ja üks töötav eksemplar (e arvatavasti siis see, millest ajalehes juttu). Tehnilisi andmeid peres kahjuks säilinud polnud, küll aga üks 1936. a. näitusefoto. Selle ta lubas ka saata aga seni pole veel saatnud. Talle meenutas see auto küll rohkem Citroeni.
Hans Feierbach läks perega 1944 Rootsi ja kuni surmani 1968 pidas pojaga Stockholmis mehhaanikatöökoda.
Huvitav, et Autoklubi 1938. a liikmete albumis oli Hans Feierbachi autoks märgitud Continental.
Mis ajalehes see artikkel ilmus?



Eesti Antiikautode Galerii
Vasta
#4

Thänxxx huvitava teabe eest. Mis ajalehest aga jutt pärit, ei tea isegi. Sain selle kopeeritud lehena yhe lennundushuvilise muuseumiinimese käest, pastakaga serva kirjutet- kevad1935. Kodanik ise aga, kole kurb kyll, yleelmise aasta löpus ära suri. Ei saa enam kysida. Aga möni antikvaar ehk, tunneb lehe ära. Käin ringi ja uudishimutsen.
Vasta
#5

Artikkel ilmund ajalehes \"Vaba Maa\". Kui leiad kuskilt köidetud aastakäigu (1935), siis lk40 on pildiga jutt, e. seesama mis siin ylalpool kirjas.
Vasta
#6

Leidsin vahva pildi, riputaks selle siiasamasse. http://www.moisakyla.ee/pics/galerii/fot.../gal17.jpg

Mõisakulas valmistatud raudtee omnibuss.
1940a.
Vasta
#7

Kere meenutab üsna kõvasti TA6 bussi. Akende kuju näib sobivat aga arv...? + palju muid detaile. Võrdluseks TA6
Vasta
#8

Originaalasukohas Mõisaküla linna veebilehel on sama pildi juures tekst \"Mõisakülas valmistatud raudtee omnibuss, 1940. a\". Samas on täpselt seesama foto ära toodud ka Mehis Helme raamatus \"Eesti kitsarööpmelised raudteed 1896-1996\", kus on selge sõnaga öeldud, et tegu on autobussi TA-6 baasil ehitatud raudteeomnibussiga. Ja sellisel juhul ei saa see kindlasti olla aastast 1940! TA-6 läks tootmisse alates 1955. aastast. Lihtsalt täpsustuseks.
Vasta
#9

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: IIIFFFAR
Leidsin vahva pildi, riputaks selle siiasamasse. http://www.moisakyla.ee/pics/galerii/fot.../gal17.jpg
Mõisakulas valmistatud raudtee omnibuss.
1940a.
Ole sa täiesti kindel, et see 1940 tehtud on? :???

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#10

Kindel pole selleski, kas maakera ümmargune on:keersilm
See on eelpool viidatud veebilehel selle pildi allkiri.

loll on loll olla.
Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: IIIFFFAR
Kindel pole selleski, kas maakera ümmargune on:keersilm
See on eelpool viidatud veebilehel selle pildi allkiri.
Nii nagu eelpoolkirjuatanudki sean minagi selle aastaarvu väga suure kahtluse alla ja tõenolisemaks kodilehe autori näpukat.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#12

Samasugune vagun on ju ka GZA 651-l, kuigi terake lühemana ja see on väidetavalt varasem kui TA-6. Kuigi 1940 oleks ikkagi utoopia. Kui nii olnuks, siis põle seda keretüüpi projekteerind ei Tartu ega Gorki, vaid hoopis Mõisaküla mehed:lol

loll on loll olla.
Vasta
#13

No läks aega mis läks aga aega läks, nüid siis sain pildi kah!
http://www.hot.ee/juxx/ivar/feierbachplt.jpg
pilt see siis tolle Feierbachi auto kohta, postituse alguses, see päris topic ise....Smile

loll on loll olla.
Vasta
#14

Feierbachi auto kohta on nüüd seniteadaolev info ka EAGs Eesti autokeretöökodade lehel väljas.
Suured tänud IIIFFFAR!
Ja igasugused täiendavad andmed on teretulnud (kui kellelgi on näit veel pilte, või teab keegi mõnd teist tolleaegset kirjutist vms).
Vasta
#15

Nüüd on üleval ka Stefan Feierbachi saadetud pilt Feierbachi autost:
Feierbachi pildid
Tehtud samal näitusel, kus ajalehefotogi.
Lisaks saatis ta veel huvitavaid pilte - propellersaan (!), lennuki ehitamine, tehase sisevaade ja tööstuses kasutamiseks ise valmistatud seadmed.
Kas teab keegi midagi selle väga vinge propellersaani kohta? Oli see mõeldud Peipsile, Tallinna lahele, Ülemistele vm? Tellijaks vist siis piirivalve, kõige loogilisemalt?

Vasta
#16

Lugesin kunagi selle propellersaani (ametlik nimetus peaks olema aerosaan) kohta vist mingist kaitseväe või piirivalve juubeliraamatust. Oli ta mõeldud piirivalvele ja Peipsile.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#17

Natuke uut informatsiooni Feierbachi auto kohta.
Nüüd on siis teada, et auto ehitamisel kasutati 6-silindrilist Continentali (Continental Motors) mootorit ja väidetavalt oli kõik peale "mootori, laternate ja kummide" Eestis valmistatud (Waba Maa 3. sept. 1934). See fotoga lugu, millest teema alguse sai, ilmus Wabas Maas 12. märtsil 1935.
Täiendused on ka keretehaste lehel väljas.

Aga auto saatusega on ikka lood segased. 1935. aastal Feierbachi nime all autosid arvel polnud, oli aga üks Continental. 1940. aastal oli sõiduautosid Continental juba 3, lisaks üks Feierbach veoauto.
Asja teeb keerulisemaks see, et 1932-33 tootis Continental Motors lühikest aega endises Duranti tehases ka ise Continentali nime all sõiduautosid.
Kas need 3 Continentali 1940. aastal olid tegelikult Feierbachid või algupärased Continentalid või mõlemad kokku? Ja misasi see Feierbachi veoauto veel oli?
Vasta
#18

manic Kirjutas:Aga auto saatusega on ikka lood segased. 1935. aastal Feierbachi nime all autosid arvel polnud, oli aga üks Continental. 1940. aastal oli sõiduautosid Continental juba 3, lisaks üks Feierbach veoauto.
Asja teeb keerulisemaks see, et 1932-33 tootis Continental Motors lühikest aega endises Duranti tehases ka ise Continentali nime all sõiduautosid.
Kas need 3 Continentali 1940. aastal olid tegelikult Feierbachid või algupärased Continentalid või mõlemad kokku? Ja misasi see Feierbachi veoauto veel oli?

Mõtle käesoleva teema kolmanda postituse peale (ise kirjutasid). Vaevalt see nn. "ARK" tookord, ligi 70a tagasi palju kompetentsem oli kui praegu. Kirjutasivad paberisse esimese nime, mis ehk kuskil auto küljes silma hakkas Toungue

loll on loll olla.
Vasta
#19

Ehk tasuks uurida 35-40 kehtinud seadusandlust, nimelt praegugi on selline kurioosum, et Eesti registrisse saab iseehitatud autole nö oma nime panna (rex/estfield) Soome registris saab olla ainult chevy/ford jne ehk siis ühe tootja sõlmedest toleb kasutada üle 50% ja selle nime alla siis ka registreeritakse.

Dad.
Vasta
#20

Siia teemasse sobiks vast see viide- http://dea.nlib.ee/index.html
Kuigi arvatavasti paljudele teada, Iffari pilt ka sealt, 35. aasta Wabast Maast leida.

Iseenesest.. kes teab, mis sest kodumaisest autoehitamisest välja oleks võinud tulla :) paljud alustasid sel ajal, kahe sõja vahel ja sama skeemiga, mitmed on tänapäevagi välja vedanud.. :)
Aga noh, läks nagu läks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne