(03-07-2013, 09:53 AM)metsakohin Kirjutas: Ära käbist käivitamist küll proovi.
Nojah, nüüd hilja seda lugeda. Täna käbimajandusega tegeldud saigi.
Esialgu proovisin Ziguli vändaga käsitsi. Sellega Zidi esimese käigu korral nibin nabin jõudsin käima vändata. Ja seda sooja mootoriga juba. Külma mootoriga ei tee midagi. Teise käiguga oli juba hõlpsam, aga kasu sest pole ju, kuna käike käimise ajal lülitada ei saa.
Ksf diesel pakutud trellivariant tundus ka vähemalt hommikuti külma mootori käivitamist lihtsustav, siis sai sedagi katsetatud.
Võtsin mootorikatte maha ja oligi hea käbile juurdepääs.
Nüüd oli trelli padruni otsa niiöelda käbi vastus vaja välja mõelda. Selleks kasutasin vana kuuskantvõtit, mille peale läks sobiva mõõduga toru, mis sobis käbi avasse. Risti jaoks puurisin augu ja läks sobiva mõõduga pulk keevitusega seestpoolt külge. Kuuskant just seepärast hea, et ei anna padruni sees ringi. Valmis selline asi.
Proovisin siis sellise vene trelliga käivitamist. Ei jõudnud mitte midagi teha, ainult inises. Isegi Zidi teise käiguga ja otsema ülekandega ei miskit.
Kuna siin üks foorumlane kunagi hästi ütles, et kana läheb ka mesitarusse, kui jõud taga, siis...
Otsisin välja kolmefaasilise kaevanduspuuri. Vahekoonusega läks padrun otsa ja käivitamine võis alata.
Käis raksakas ja oligi kõik. Käbil üks kõrv maas. Muidu tundub, et oleks vast jõudnud käima keerata küll.
Niipalju siis käbiga käivitamisest.
Mõtlesin, et kui teeks käbi asemel sellise ratsi. Käbi külge keevitaks jätkumutri. Ja padruni külge kinnitaks jätkumutri keermesse sobiva poldi. Ja siis trelliga käivitades kerib see polt sinna mutrisse ja mootori käima minnes kerib teisipidi otsast. Tea kas selline lahendus toimiks? Muidugi, kui see polt sinna mutrisse hooga kinni jookseb ja lahti pärast ei keri, siis ilmselt hapud lood.
Kuna vist käbiga käivitamisest miskit välja ei tule, siis otsisin välja ka selle Kavz bussi salongiventilaatori.
Mõte on siis selle tiiviku asemele panna võimalikult väike rihmaratas ja siis väntvõlli otsas oleva käivitustoru külge see sinine rihmaratas. Ülekanne oleks kuskil 1:6. Samas ei tea, kas see mootor üldse jõuaks miskit teha. Mingid andmed otsa peal on. 12V ja mingi 120. On need nüüd vatid või amprid?
Pendiksi ülesannet täidaks siis kiilrihm, mille mootori käivitudes nõrka laseb. Üks asi tegelikult sellise süsteemiga kripeldab ka. Kui Zid läheb käima ja rihma koheselt nõrka ei lase. Zidil vast 3000 Rpm, see korrutada kuuega, kas ankur selliseid pöördeid üle elab?
Ksf aavu pakutud inertsstarter ka huvitav, aga sellise teeks vast juba ilma elektrita.
Kuna tuli paar kirja ka postkasti, et mida ometi ma möllan selle kaubakäruga, kas lihtsam ei oleks kasutada muud lahendust, kasvõi murutraktorit.
Vastan nii, et see kaubakäru on väga hea lahendus pisemateks transporditöödeks, kasvõi näiteks halgudevedu. Seda just seepärast, et kasti põhja kõrgus on mõnusalt madalal, natuke üle põlve.
Seniajani sai veetud muidu 1PTS ja teinekord ka 2PTS käruga, need ikka vastikult kõrged.