Naumanni naistekas
#1

Tere

Sai keldrist välja tiritud tädile kuulunud Naumanni naisteratas. Oskab keegi öelda täpsemalt millega tegu ja kui palju neid kaasajal veel eksisteerib? Raami number tundub olevat 558716. Rattal on ka numbrimärk, kas see on NSVL aegadelt või varasem?

Vanade ratastega ise varem tegelenud ei ole, siis peaks otsustama mida selle asjaga siis teha. Väiksena tädi juures olen ise kunagi üle 30a tagasi ka sellega natuke paar ringi sõitnud. On sellel rattal peale emotsionaalse väärtuse ka mingi rahaline väärtus olemas?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   

Vasta
#2

Raam ja keskjooks lõhnavad tugevalt Husqvarna järgi. Lisaks sadulale võib olla ka lenks ja helkur, ka esiporikas Naumannilt. Ratastest ei saa piltide pealt aru. Ühesõnaga - kahest rattast on tehtud üks. Tselluloidist akendega ketikaitse on huvitav.
Vasta
#3

Käepidemed on lahedad- vene gaasimaski õhuvoolikust tehtud.
Vasta
#4

Vahva ratas jah! Rattad ei ole ka Husqvarna omad, tagaporikas muidugi nõukogude perioodist ja ka numbrimärk. Aga huvitav on, et seda Husqvarna raami ja harki on millalgi suhteliselt professionaalselt triibutatud ja disainitud, nõukogude ajal sellist asja eriti ei viljeletud aga Husqvarna raam on suhteliselt 30-ndate lõpust vist, ei ole peas need numbrid. See on põnev asi!
Ketikaitse võib ka 20/30-ndate Naumannilt olla, kurblivõlli väljumise kohast on südamik vist puudu, sellist ketikaitset tahaks endalegi.
Mingi materiaalne väärtus kindlasti on aga nagu õeldakse, rikkaks ei saa. Hiljuti müüdi tõupuhtamaid naiste Husqvarnasid ostas, millega asi lõppes, ei tea. Husqvarnasid meil ikka sellest perioodist säilinud on, on minulgi üks, palju Eestis kokku on, ei ole lugenud aga ikka mitukümmend, vb sadakondki.
Vasta
#5

(09-08-2013, 17:02 PM)mossepower Kirjutas:  Käepidemed on lahedad- vene gaasimaski õhuvoolikust tehtud.

Ma just vaatasin kellegi osta kuulutust ja seal midagi sarnast. Kas ikka mingi sarimodi?
Vasta
#6

Nii sai veidi tagaratast puhastatud. Torpeedo tundub olema FuS Reichenbachi toode aastast 51. Saab siit mingeid järeldusi tagaratta algupära kohta teha?
Vasta
#7

(10-08-2013, 03:55 AM)carrierlost Kirjutas:  Nii sai veidi tagaratast puhastatud. Torpeedo tundub olema FuS Reichenbachi toode aastast 51. Saab siit mingeid järeldusi tagaratta algupära kohta teha?

Oot-oot, las ma nüüd rahulikult mõtlen...rootsi Husqvarna raam on 30-ndate teisest poolest, tagaratas 1951-se aasta Ida-Saksa toodangu rummuga ja iseloomuliku "nurgelise" valtsiga veljega... tundub küll, et tagaratas on täiesti algupärane, saksa pealesõja reparatsioonitoodangu jagu. Raam on ka algupärane, ainult triibustus ja värvitud kaunistused mitte. Ise olen ka algupärane ja rahul!
Üldreeglina neil 30-ndate husqvarnadel, mis olid eesti turu jaoks toodetud olid Novo rummuga ja roostevaba kodaratega ning haakmantli rehvile mõeldud velgedega (värvitud/triibutatud või kroomitud) veljed. Siin foorumis on Husqvarna jalgratastest juttu küll, eriti head on ksf! Valdo teemad tema jalgratastest, selgitav jutt ja head pildid!
Vasta
#8

Olen natuke seda asja edasi uurinud. Ketikaitse suhtes olen leidnud pea 1:1 sarnase ühe Soome Vaasa tootja -
Eino Louhivuori - Sukkela rattalt, mis Soome huviliste (Mikko Råberg?) poolt restaureeritud.

[Pilt: skannaa.jpg]
Siit saab ka suuremalt näha

Täpselt ratta daatumit ei tea, aga Louhivouri ise tegutses 1907-1927. Ilmselt see Soome ratas seal kuskil 191x kandist ole.

Mulle hetkel ei ole teada palju Louhivuori originaaldetaile valmistas ja palju sisse ostis kasutas.
Kahtlustan, et eks ta enamuse rattad ikka sisse ostetud komponentidest kokku sai pandud.
Vasta
#9

Jah, 20-ndatel pool Euroopat selliseid ketikaitsmeid naisteratastel kasutas, täpselt selliseid, natuke teistmoodi, sarnaseid ja taolist meenutavaid. Aga tore on, et huvi on ja uuritakse!
Vasta
#10

Raam ja ketiratas puhastverd Husqvarna. Raaminumber viitab 1938.-39. aasta vahetuse kanti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne