omavalmistatud haagiselamu - teardrop

Pardon, kui järgnev kohatuna tundub, kuid minu arvates on päris huvitav pilt:
[Pilt: 4957.jpg]
Vasta

(14-06-2013, 14:40 PM)v6sa Kirjutas:  Pardon, kui järgnev kohatuna tundub, kuid minu arvates on päris huvitav pilt:

miks ta kohatu on ? täitsa teemakohane ju
ehk tavaline teardrop aga väikese lisavarustusega mis ei ole eriti populaarne - katuseraamid mis on olnud ka mõnel korral minu mõtetes.
või .... ?
Vasta

vahepeal käru tegemistes olnud vaikus ehk paar nädalat on tööpäevad lõppenud ~22.00...00.00
nüüd võtsin asja jälle ette sest mis seal salata aeg saab otsa sest start "sõidule" on järgmisel nädalal kohe.

esmaspäeval sain kätte tellitud grilli mida eelnevalt sai ka mõõdetud ja mahub täpselt köögis riiulile - kaane avamise sang tuleb aga ära vahetada või ümber teha vms. see on luugi sulgemisel muidu ees.

(jalad käivad veel kõhu alla kokku ja grill muutub veel kompaktsemaks)

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

üheks kindlaks sooviks oli grillile külge pookida veel pliit.
uurisin neid pliite siit ja sealt ja olin juba valmis ostma ühe suvalise lauapealse "ühe auguga" gaasipliidi suurusjärgus 2....2,5 kw ja seda siis lõikama/keevitama jne. et saaks istutada grilli abilauale
tööpõld oli suur sest pliidi põleti ja rest pidi olema taspinnas abilauaga, et saaks grilli kokku voltida vastu grillresti. noh ja hind eeldas kah, et selline pliit on kõige odavam lahendus.
AGA kui läksin sellist pliiti soetama siis noh ikka teed juttu, et miks asja ostad ja mis teed sellega jne. pakuti mulle hoopis mingit muud vidinat mis laos reaalselt asja näppides osutus "bingo" võiduks.

ehk pakuti mulle suure grilli abilaua asemele pandavat pliiti nn. lisavarustusena müüdavat pliiti.
ja üllatuseks oli ka hind parem kui selline tavaline lauapealne pliit.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

otsus oli kindel see on see õige asi, oleks neid olnud laos veel oleksin ka teise ostnud kuna isal on sama grill ja sama idee. aga eks näis äkki nad leiavad veel lao nurgast ühe sellise.

ehk siis peale kergekujulisemat (vägi)vallatlemist relakaga otsustas targem järele anda ja tulemus oli selline

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

mis muidugi ei jäänud lõplikuks ehk peale järgmist ülesannet - ühendada mõlemad ventiilid voolikuga tekitas vajaduse pliit hoopis teisele poole tõsta.
samuti sai valmis tehtud voolik (4m) mis jaguneb siis mõlemale põletile.
asi vajab veel kokku panemist aga tundub, et see eesmärk saab saavutatud.

...nüüd siis "plaan" ringi mängitud
pliit paremal pool ja voolikud ühendatud

[Pilt: 20130702_204519.jpg]

kokku pakkides läheb kõik grilli sisse

[Pilt: 20130702_204610.jpg]

[Pilt: 20130702_204643.jpg]

jaotusventiili külge pookisin kiirühenduse otsiku
seega grilli vooliku saab lihtsalt lahti ühendada, rulli keerata ja samuti grilli sisse pakkida

[Pilt: 20130702_204658.jpg]

[Pilt: 20130702_205944.jpg]

natuke on veel näpitud ja näppimist aga uue nädala alguses on minek kaugemale - eks näis kuidas toimib kogu kompott pikemal reisil ja pikema aja jooksul
eesmärk siis külastada Slovakkiat ja Tsehhit nii 2...3 nädala jooksul
kõrvatropid on kah ostunimekirjas kui lapsed tagaistmel hakkavd ära tüütama "kas me oleme juba kohal" "kaua me veel sõidame" jms. Big Grin
Vasta

Kuradi kena vaatepilt.

Lastele saab lihtsalt tegevuse ette anda:
igaühele väike tahvel ja kõrvaklapid. Ning siis vaheldumisi vaiksed hetked ja kvaliteetaeg pere keskel.

Palju laaditud vaguni konksukaaluks koguneb?
Vasta

konksukaal on reguleeritav vastavalt sõidutundele
negatiivsest positiivseni (käe järgi ehk kuni ~30+kg ?)
ees on varuratas ja gaasiballoon
taga on aku, vesi, külmik ja muu nodi

reguleeritav osa on keskel - telk mis kaalub ~20kg + varikatus + telgivaip + matkatoolid ja siis olenevalt kuidas asju pakime kas riided ja kaasa võetav tavaar läheb kärusse või autosse k.a. wc mis koos loputusveega kaalub ehk 15+kg

asjade asetusega kärus saab mängida just "konksukaalu" mille puhul olen aru sanud, et rohkem on parem ehk siis jõnksutab vähem.

eks ma testin nii ja naa aga see sõit toob tõe välja
praegu on küll väike mõte, et talvel viin silda taha poole.
üks asi on selles, et raskust on nüüd rohkem taga kui eelmises kärus ja iga nõks rooliga paneb kärul saba liputama.
samuti saab siis tagurdamise mugavamaks ja ei pea ehk koormama esimest otsa alati spetsiaalselt üle.
Vasta

Natuke sõltub autost (õigemini konksu kaugusest tagateljest) ja selle kaalujaotusest.

50 kg kannavad kõik kenasti, 100 kg kipub juba mõnele üle jõu olema - konks on ju päris kaugel. Negatiivne koormus on kurjast - mitte ainult juhitavue, vaid ka veopea kiire kulumis tõttu. Ning ega sabale istuv lahtipääsenud haagis peatuda taha...Sad

Veopunkti ja haagisetelje vahel olev kaal stabiliseerib käru, teljest tagapool olev raskus tekitab õõtsumist ja küljelevajumist lainetel.

Samas - eks toimeta tiisli taga asuvas köögis...
Vasta

Tegelikult käib ka see number ehk koormus haakeseadmele mingi seaduse alla
enam täpselt ei mäleta aga see oli mingi väike % täismassist vist
vist oli 750 sel haagisel kuni 37,5 kg ja minul on nt. passis kirjas märkusena koormus haakeseadmele 25 kg
Vasta

näitasin haagisele välismaad Big Grin
ehk tehtud kerge tripp mägedesse - täpsemalt siis Slovakkiasse
auto ls. tuli 4400 km millest siis ~4150km oli haagis sabas.
sõit kulges hästi, muresid ei olnud kui v.a. üks kruvi mis hoidis tulede juhet - see läks pooleks ja varustusest läks prügikasti veel üks odav matkatool. Toungue

[Pilt: 20130714_140201.jpg]
Vasta

see hooaeg sai nüüd läbi
ehk nädalavahetusel oli nn. ametlik lõpetamine ehk matkaautode sügisene kokkutulek

[Pilt: DSC00755.JPG]

[Pilt: DSC00862.JPG]

kohal oli ka suuremat kaami

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

kuna täna oli juba esimene päev kus auto aknalt pidi jääd kraapima siis tuleb teha ettevalmistused talvitumiseks
koristada seest ja väljast ära, tühjendada üleliigsest moonast.
Kuna aga on ka mõtteid edasiseks arenduseks - köögi luugi soojustamine, amortide paigaldus (luugile), mõned liistud, ehk veel siit sealt midagi (uksed tahavad kohendamist), 13pin pistiku ja juhtmestiku paigaldus, jms. siis oleks üheks ideeks leida ka ruum kus seda talvel teha saab.
Seega kui keegi teab miskit pakkuda Tallinnas või selle ida poolses osas, lähiümbruses (Loo, Iru, Maardu, Lagedi, jne.) siis kuulaks pakkumisi.
Vasta

Kui koju sõidad, siis garaažibokside viimases vahes on üks teepoolne äärmine boks ju müüa Smile A4 kuulutuski uksel. Loo poolt tulles ilusti näha.
Vasta

uurime Cool
Vasta

(26-09-2013, 14:23 PM)wax Kirjutas:  Kui koju sõidad, siis garaažibokside viimases vahes on üks teepoolne äärmine boks ju müüa Smile A4 kuulutuski uksel. Loo poolt tulles ilusti näha.

Tuttav uuris, hinda tahab alates 3k.
Vasta

(26-09-2013, 20:15 PM)lauren Kirjutas:  
(26-09-2013, 14:23 PM)wax Kirjutas:  Kui koju sõidad, siis garaažibokside viimases vahes on üks teepoolne äärmine boks ju müüa Smile A4 kuulutuski uksel. Loo poolt tulles ilusti näha.

Tuttav uuris, hinda tahab alates 3k.

Sama öeldi ka mulle ja lisaks puudub elektri liitumine.
Siiski otsin edasi renti/üüri
Vasta

Masendavalt kallis. Aasta tagasi pakuti selle vastast kaht vaheseinata boksi sama hinnaga..
Vasta

talvel natuke varustust vaja juurde osta aga siin tuli kohe ka küsimus
tagaluugile tõsteamordid, kuna neid poes pakutakse igas pikkuses ja JÕUS
(pikkusega saame hakkama) siis kuidas võiks peaks valime õiget (tõuke)jõudu ?
ei taha liiga tugevaid amorte sest siis hakkab väänama liigselt nii luuki kui ka hinge
ehk vaja selliseid parasjagu täpseid.

on kellegil mõtteid kuidas seda valikut võiks teha ?
Vasta

Kaalu luuk ära, võib avatud asendis servast, alumisest siis. Vastavalt valitud kinnituskohale jõud suureneb lihtlabase kordarvu võrra. Kahe amordi puhul peab muidugi tulemuse 2-ga jagama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(09-10-2013, 13:35 PM)Marko Kirjutas:  Kaalu luuk ära, võib avatud asendis servast, alumisest siis. Vastavalt valitud kinnituskohale jõud suureneb lihtlabase kordarvu võrra. Kahe amordi puhul peab muidugi tulemuse 2-ga jagama.

tegelikult siis võiks juba kaaluda ära sellest kohast kuhu amort kinnituma hakkab ? ehk siis juba palju kõrgemalt ju ?

deem nii lihtne see oligi Big Grin
peab leidma siis vaid valemi kaalu ja jõu vahekorra teisendamiseks
Vasta

(09-10-2013, 13:44 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
peab leidma siis vaid valemi kaalu ja jõu vahekorra teisendamiseks

Üle Eesti peaks kehtima vahekord, et 1 N on 98 g...Rolleyes
Vasta

(09-10-2013, 14:26 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-10-2013, 13:44 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
peab leidma siis vaid valemi kaalu ja jõu vahekorra teisendamiseks

Üle Eesti peaks kehtima vahekord, et 1 N on 98 g...Rolleyes

just just nii ta oli ehk 1kg =~10N
Vasta

Tugevuse osas on oluline suurusjärguga pihta saada. Ehk väga üle- või ala- ei dimensioneeri.

Olulisem osa on amortide puhul pikkusega pihta saada. Et ta suletud asendis oleks lõplikult suletud (s.t. lühenemisruumi mõne mm jagu) ja avatud asendis oleks luuk õiges asendis. Selle geomeetria arvutamine eeldab ilmselt vabalt saadaolevate amortide kataloogi käepärasust. Või noh, sõltub kui suures vahemikus on avatud luugi asend loetav normaalseks.

Kui amort luugi suletud asendis "poole peale" jääb, pole seda amorti üheks hooajakski.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne