Teema on suletud

Kadett E sedaan
#21

Huvitav milleks see siis üldse tehtud on,sõltub ikka sellest mida sa teed peale roostesurmaga töötlemist.Kui liivapritsiga puhastatud ja roostesurmaga kaetud(pole vaja paksu kihti vähem CRC toote puhul ja jälgida ikka juhendis antud suhteid) siis happekrunt ja tavaline sovit kõvendiga krunt ning värv.Roostesurma ja happe krunti ei tohi liivapaberiga üle nühkida lihtsalt kahjustate pinnad uuesti ja Rooste ruuli varsti edasi.Usteservad hakkavad usittama tavaliselt siis kui pole korralikult puhastatud ja värvi sattub ka vähem.Tavaliselt ei saa pleki ja raami vahet ka puhtaks ja uste sisemusse ei lasta õli,vaha või miskit muud vedelat ollust mis takistaks vee juurdepääsu roostes kohtadele.
Äh pikk jutt,jama jutt võtke kuidas tahate
#22

nägin su autot Estonia teatri juures pühapäeval Cool väga seff oli

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
#23

Tsitaat:väga seff oli
aitääh!
kuna tulev suvi on ilmselt tükiks ajaks viimane, mil auto jaoks aega, tuleb veel väike \"feisslift\" siis ära teha.

me@praegu kah pargib siin, Akadeemilise Raamatukogu kõrval.
hetkel pole üldse aega asjaga tegeleda - kaane (lekib õli) oleks muidu ammu maha kiskunud, aga pole millegagi lihvida (loe: paps on vastavaotstarbelise käiakivi p..e keeranud). Aga \"plaadile\" tahaks asja ikka panna. Kui kellelgi mõni kivi üle, siis veaks hea meelega sümboolse raha eest minema... Alumiinium-keevitust tuleb kah otsida (karterikaas, loodame, et pole mingi tobe sulam).
jõulude ajal tegeleb asjaga. Loodame, et jõuluvana toob uue väljalaske (krt, see kah vaja tellida, saab alles nädalaga kätte). Veel vaatan ringi sellise pilguga, et mille armatuur salongi pista (siis oleks aastaplaan täidetudSmile). üks Grand AM on osadeks müügis - sealt saab ehk käetoe ja muud nänni.
igav juba ei hakka...

teet,
lekitab hetkel parajalt palju mootoriõli meie teedele

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#24

[/quote]
üks Grand AM on osadeks müügis - sealt saab ehk käetoe ja muud nänni.
igav juba ei hakka...
[/quote]

ei tahaks küll lõõpida aga jällegi tuleb meelde vana ütelus, et igast autost saab kord Opel:lol

Muidu kõva masin sul, paras sleeper.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
#25

kuna vana aasta viimasel tunnil suutsin alumiiniumist karteripõhjaga hakkama saada, tuli ka isu plokikaanetihend vahetada (selle aja 2.0 Opelite tüüpviga - õli hakkab VÄLJApoole lekkima).
sai haudutud ka klappide lihvimist (jutt seal), aga lõpuks ei leidnud ma asja vajaliku olevat. Natuke sohveldasin väljalaskeklappe ise. Ka likvideerisin väljalaskekanalitest ühe suht väikese kumerusraadiusega koha (käsitööna viilidegaSmile - sobivad tööriistad puudu ning Handymani minifrees oli paras riist lastele hambaarsti mängimiseks).
klappide tagasipanemine on 16V mootoril OHC-mootoriga võrreldes aga igavene k..pp - kohe klapi kohal istub hüdrotõukur (sellises silindrilises süvendis) ning ürita sa nii kehvasti ligipääsetavas kohas ilma spets-riistadeta vedru pingutada ning \"poolkuusid\" paika sättida. Selle ajaga, mis mul ainuüksi selleks kulus, oleksin küll jõudnud rahulikult 2 OHC mootoril klapisääretihendid vahetada (koos mootori lahti-kokku katkumise ajaga)!!!

järgnevale jutule eelnev teema on vene dünamomeetri küsimuse all.
minu Oopli jõuallikas - C20XE.
pingutusmomente pole mõtet otsida - need olid nii tihendil kui targas raamatus 25Nm / 65 / 65 / 65. Malmplokk, sama mis ka 2.0 8V motodel.
ainuke mure nii kõvasti kinni kruvitud (mu kaas sai ikka vist tõesti 120Nm kinni?!?) kaanega ilmneb ilmselt siis, kui teda vaja lahti saada...
pagan, nukkvõllid said vist kah liiga tuugalt kinni - öeldi 8mm puhul 20Nm (ma panin ca 40Nm). Neid päästan vist küll natuke lahti - ehk kestavad sealsed \"raamsaaled\" siis paremini!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#26

Tere, kuule lugesin et ka sina uurisid selle plokkdiffri kohta. Kas said ka targemaks?
#27

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: saekas
ka sina uurisid selle plokkdiffri kohta. Kas said ka targemaks?
ausaltöelda mitte suurt (pole sellist raha käes olnud, niiet pole huvitunud - nimelt peaksin mina alustama siiski Opel/Vauxhall/Saab F25 (või suisa F28) kasti hankimisest, seejärel veel mitmed etapid, mis võivad idee järgi teha masinast juba enne difrivahetust \"kaherattaveolise\"...).

olen aru saanud, et enamlevinud \"Quaife\" difrid on nn. TorSen LSD tüüpi (\"Torque Sensitive Limited Slip Differential\" vist pikalt). Maakeeli \"momenditundlikud piiratud libisevusega difrid\".
NB! moment = jõud / pöörded (*konstant). Seda ei julge hetkel kommenteerida (valemist peaks TEGELIKULT tööpõhimõtte tuletada saama...). Eks ma üritan targematelt järele uurida! Endal nimelt \"üherattaveost\" väga kõrini - mingit ulmelaia rehvi ma kadetile kindlalt alla ei pane, pigem unistan \"kaherattaveost\".
ehk aga SR teema abiks?
asi, mis huvitab, on ka asjade töökindlus ning maksimaalne pöördemoment, mida taluvad.

tunnistan üles: hiljuti tuli mingi Mazda 323 linnavahel ülbitsema - ning näitas mulle tagatulesid, kuna minu jaoks oli tee liiga libe (või oli kadeti roolis lihtsalt s..t juht?)... Hea, et mu ego too päev koju ununenud oliBig Grin

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#28

vestaks kah ühtteist:

eelmine teisipäev juhtus liiklusõnnetus, kus ka mu masin räsida sai (esitiib, kapott, tuli, suund, GSi stange - see oli ajutiselt all - kuniks omale erilise bampri kokku nikerdan). Homme peaksid juba \"kindlustusmiljonid\" mu pangakontole veerema (au ja kiitus \"If\" kahjukäsitlusele, mis toimib kiirelt ning ilma liigsete \"vigisemisteta\"). Masina taastan ise, ühtteist muutub esiotsa juuresWink Aga sellest mõni teine kord...

Haapsalus sai mitteametlikul kiirendusel natuke jõudu proovitud - liigub küll, kui vaja. Masin täisvarustuses+mina+\"kaardilugeja\" (selline pisikeneSmile ) - ja 2.0Alfad-2.0pesoo206 jäävad ikka rahus seljataha.
muidugi arvasin, et 400m peal saan üle 160km/h sisse - aga jäi pigem sinna 150km/h kanti. Aga eks mootor kah (veel) lahja...

pilte:
http://www.hot.ee/teet13/kenapilt.jpg
http://www.hot.ee/teet13/essa.jpg
http://www.hot.ee/teet13/essa2.jpg

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#29

edit: käesoleva postituse põhjuseks oli (ilmselt) kõigest üks streikiv küünal. Palju kisa, vähe villaSmile /edit

jama mu kulguriga. Aeg-ajalt hakkab vahele jätma. Ilmastikutingimustest sõltumata. Alguses arvasin, et ei saa paagist kütet kätte - jõnksutas nii hullusti, et ühe silindri vahelejätmisest ei saanud jama tuleneda. Kütuse-pool on nüüd kuni pumbani (vaakum-osa) kenasti üle käidud, kõik oli kena (igaks-juhuks käisin filtrid kah kompressoriga üle).
jama tekib VAID (väga) sooja mootoriga, niiet küünlajuhtmed (mis niiskematel käivitustel kevadel juba tunda andsid) tuleks siiski veanimistust välja arvata? Täna jõnksutas vaid kergelt - nagu jätaks üks silinder vahele... Ega liigne kuumus kapoti all ei saa sellist asja tingida? Uus kapott on nimelt nii madal, et hammasrihma jaoks tuli eraldi mügarake tekitada...
ok, viskan prooviks gsi stange ette (natuke rohkem õhku), võtan küünlajuhtmetelt katte maha ning uurin (taas) küünlaid (mis on 0.5a vanad kahe elektroodiga NGK-d).
oskab keegi ehk midagi muud välja pakkuda? Jagaja-süütepooli poolt? Kas temp andur saab midagi taolist teha? Või (el) bensupump? Pihusti (tuhatkond km enne jama algust sai kahele paagitäiele puhastusainet lisatud...)? Kuna mul ka \"Check Engine\" tulukesega jama, ei saa ka veakoode lugedaSad
loodan tõesti, et viga elektroonikas ei peitu, samas muudmoodi ma asja seletada ei oska...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#30

13piisab Kirjutas:Kuna mul ka \"Check Engine\" tulukesega jama, ei saa ka veakoode lugedaSad

Ehk viitsid copy-paste teha? Ei tahaks ainult selle lugemiseks ennast jälle kuskile regama hakata...
#31

esialgu tundub, et vahelejätmis-jama põhjustajaks oli siiski üks küünalRolleyes Eks homme näeb...

aga see jama on ikka alles:
\"13piisab\ Kirjutas:terv!
mure: \"Check Engine\" tuluke ei taha üldse põleda. Ei süüte sisselülimisel, ei õhulugeja ning lambda mahakatkumisel. Andurite lahtiühendamisel on küll töörezhiimi muutus tuntav, kuid tuluke ei põle; signaal spidoni ei jõua, mõõtsin (ka kapoti all koodilugemispistiku lühistamisel).
juhtmestik peaks (...) ok olema - ehk on mõni lihtsam \"konks\" kusagil?

kasutusel Motronic 2.5, 1990aastast.

aitäh ette,
Teet
pisiviga küll, aga parem kui teda poleks. Ise oskan vaid juhtmestikku/aju ennast kahtlustada.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#32

13piisab Kirjutas:esialgu tundub, et vahelejätmis-jama põhjustajaks oli siiski üks küünalRolleyes
nüüd seegi lootus kadunud. Tööl käies hull jama, kui aga koju tuled ning \"piinama\" hakkad, töötab nagu milenkii. Mõtlesin lihtsalt, et hakkan jumpsival mootoril andureid lahti ühendama (lambda, temp) - masin läheb ju siis tagavararezhiimile. Kui aga vea avaldumist vaja, pole selle haisugiSad
türrrrrrrrrrr!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#33

nii, \"Check Engine\" tuluke töötab nüüd. Põhjuseks oli lahtine pistik aju juures (mul seal ka el antennide ja keskluku juhtmed, niiet nende näppimisel olen ilmselt \"hakkama saanud\").

kuna mootori-jama on vääga suure tõenäosusega elektroonilist laadi (mõni nendest miljonist andurist, ajju jookseb mul ju täpselt 55juhet), saan veakoodi lugemisega ilmselt asjale järele.

tarkust: kõigil pritse-opelitel (nii Motronic kui Simtec, k.a. monopritse) on diagnostikapistik, kus kahe pini lühistamisel saab \"Check Engine\" tule vilkumise järgi viimase 20käivituse/sõidu jooksul ilmnenud anomaaliad välja lugeda.

minul andis esialgu 5viga, 3 nendest tulevad eelnevast andurite mahakatkumisest, üks ilmutab end alati mittetöötava mootoriga ning ühe kood on natuke imelik... Eks jätan tehnika 10sek toiteta, siis ta nullib end ära ning saan päris-vea kätte.
ok, rohkem ma ei räägi - saate liiga targaks veelSmile

teet,
häppi et Bosch on hääd süsteemid teinud

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#34

nonii. Masin on tehniliselt tipp-topp; ilmselt üks väheseid 20aastat vanasid alla 8 sekundi 0-100km/h kiirendavaid liikureid, mis kütust keskmiselt alla 8l/100 võtab (maanteel ca 7l). Eks süüte poolel sai igaks-juhuks kõik poolist tahapoole jääv vahetatud kah. Viimane 3800km - kompu näit 8.2, arvutuslik 7.95 Big Grin

kuna suve teisel poolel loodan selle kadeti tarbeks aega leida (kere paistab läbi), olen ka mõningaid uusi tükke kokku ajanud (AstraF täiskomplektne must armatuur näituseks). Aga on ka mure:
kompuuter. Kadetil selline nõme pisike junn. Mul nüüd olemas ka 16V Astra oma, mis lisaks Check-controli teeb (kadetil on selleks eraldi tulukesterida) ning roolilt juhitav on. Üldiselt on kõik näitajad neil 100% samad, aga ühenduspistikud on vääga erinevad. Ehk oskab keegi juhatada, kust ma selle Siemens-VDO kompu pinide kohta infot leiaks. Opeli varuosanumber on tal 90434120 (sama kompuuter teiste emakeeltega on ka 90434121 ja 90434474).

kerejuppe ostaks veel kokku:
- mõne opeli originaal katuseluuk koos ümbritseva plekiga (soov. elektriline)
- Vectra A vms ukselingid koos ümbritseva plekiga ( Smile )
- roosteta 4d/5d kadettE esiuksed, 4d tagauksed, 4d pagassiluuk
- korralikest Recaro esiistmetest olen kah huvitatud (kadetist saab 4-kohaline)
#35

eelnevast kommentaarist on kõvasti aega mööda läinud. Aasta tagasi sai kere ette võetud, kuid ajapuudusel jäi seisma. Vahepeal tuli ka mosu keret näppima hakata (no see talveralli olen taga lõpuks rivis!) ning "belaja krasavitsa" seisab õnnetult hoovil. Aga mosu järel tuleb tema tund. Mitte kohe - alles suvel 2007.

aga mitte seda ei tahtnud ma kilgata. Nimelt on tänasest mul ametlikult üks masin juures. Süüdlane:
http://teet.luarvik.org/v/doonorvalgelekadetile/

- galerii nimi ütleb, mis ootab seda masinat pikemas perspektiivis;
- galerii kommentaar räägib, mis teeb ta järgmised 6 kuud
- pildid+kommentaarid annavad aimu, mis sorti kulgur see on.

viimase pildi kommentaar räägib ka sellest, mis mind selle masina täiel rinnal nautimisest lahutab: selleks on opeli vahekast (nii OHC, DOHC kui turbo-DOHC vahekast on sobiv). Ehk on kellelgi midagi taolist silma jäänud?
vahekasti pole veel maha-lahti jõudnud võtta. Sümptom on reeglipäraselt kõlav kolks/jõnks ning töötava mootoriga aktiivsel pidurisõtkumisel (seistes) võimendi õli juurdekallamispurgi tuulutusest õli ohter emigreerumine. Ka kogemused taoliste sümptomitega on teretulnud - "targemad" neliveod on mulle veel "terra incognita". Aga mitte kauaks Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#36

vaatasin ka oma ülalolevat "muret" seisuga "6th June 2005 20:05".

toona sain Astra kompuutri masinale külge. Aga CC kurtis liig palju vigu ning kompuuter näitas kordades väiksemat küttekulu, kui olema pidi. Asjaga mängides katkes lõpuks kannatus ning kuna pistik sobis kadeti CC "aju" omaga, panin kärsituna ta prooviks sinna külge. Andsin küll endale aru, et see ei käi kuidagi sinna - sealt käivad ju "tugevad voolud" läbi. Loomulikult oli mu oletus õige - kompu evitas ohtralt tossu ning ilmselgelt põlenud takisti asendamisest polnud abi.

eile sain aga kaks "uut" Astra (ilmselt 110kW) kompuutrit. Ühe varuosakood on eelmisega sama, teise oma erinev. Loodan, et eelmine kompu oli Simtec-pritsega 110kW motole, aga üks nüüdne erinev on mulle sobiv Motronic. Elame-näeme - integratsiooni tulemusi prognoosides olen optimistlik Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#37

Epiloog.

selline masin:
W = West Germany
OL = Adam Opel AG
0000: ...
39 = Kadett E "base" (4-door / Sedan)
G = 1986
5 = Antwerpen, tehas II, Belgia
182903 = S/N

...lakkas 2010 augustis olemast:
metalne veel tervikuna, mittemetalne haagisel
metalne osa omakorda haagisel

kadettE-dest räägime vast edasi seal teemas.

Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne