TÜV nõuded veoautole
#1

Küsimus selline,et kunatuttav kavatseb minna oma X aastat seisnud veoautoga GAZ 5201 TÜV teostama. Aga on kellegil kogemusi,mida seal kontrollitakse? Pidur,tuled,viled ja roolilõtkud on elementaarne aga mis veel?
Auto ise on 1981.a ja kas peavad olema nüüd ka plastik peeglid ja E kirjaga tagatuled? Kuna auto juba 30.a vana,siis ilmselt mõned nõuded leebemad kui analoogsel masinal aastast 1990?

Kuna endal on null kogemust selles vallas(vähemalt,mis veoautot puudutab),siis loodan teadjate kaasfoorumlaste peale selles osas.


Vasta
#2

Võivad olla küljes tehasest
paigaldatud tuled, E märgistusega lullasid ei saa sellelt masinalt nõuda kuna see oleks juba omalgatuslik ümbeehitamine :

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Aga kuidas on lood CO % ?


Vasta
#4

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/116..._lisa2.pdf#
30 aastat ja vanemad...

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

No loodan,et kodanik MAZ on kõik seadused üle lugenud ja saanud aru,mida siis nõutakse. Kuna paljusid asju kontrollitakse seebiveega...... pead hakkama seepi varuma.... Big Grin
Lugesin ka ise,et millised nõuded on ja pean tunnistama,et üks asi on see mis on seadus ja teine asi see mida ja kuidas kontrollitakse. Tavaelus on asjad lihtsamad ja põhiline on ikka see,et tuled-viled korras,kere koos seisab ja pidurid võtaksid. Ülejäänud asjad võivad natuke siia ja sinna olla. Kui ohtlik pole,pole ka häda.
Vasta
#6

Paljuski mõjutab TÜV ka see,milline sinu masin välja näeb. Roostes raami ja mädade kabiinitaladega ja vedelikest tilkuv auto äratab juba kahtlust.

Momendil on küsimus selles,et kas peavad olema ka külgmised helkurid ja taga kastil helkurribad? Kuigi eeskirjade järgi laieneb see 1986.a ja hiljem toodetutele, seega 1981.a veokil ei peaks neid olema?
Sama asi ka tagumise kaitserauaga.

Lootsin,et sõna võtavad need,kes ka reaalselt käinud mõne GAZ veokaga ülevaatlusel ja neid peaks siin foorumis rohkem kui 1 inimene olema.


Vasta
#7

Ärge unustage ka seda, et kui kontrollitakse mõõteriistadega, siis peavad need olema kontrollitud ka vastava ameti poolt. Kui mõõdetakse joonlauaga, siis peab sellel olema ka kleebis-märge mõõte täpsuse kehtivuse kohta.... Kes on vanuselt vanemad, need mäletavad koolis joonlaudu, mis olid puust... Talvel niiskust rohkem ...ja millimeeter oli natike pikem Big Grin

Kindlasti tehke enesele selgeks 2 mõistet
1. Taatlemine
2. Kalibreerimine

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

(16-11-2013, 23:17 PM)MAZ Kirjutas:  Momendil on küsimus selles,et kas peavad olema ka külgmised helkurid ja taga kastil helkurribad?
Sama asi ka tagumise kaitserauaga.

Jah, külgmised helkurid (kollased) peavad olema. Taga peavad punased olema.
Taga peab olema allasõidutõke!

sai vist kõik öeldud
Vasta
#9

(17-11-2013, 02:44 AM)h2rra Kirjutas:  Ärge unustage ka seda, et kui kontrollitakse mõõteriistadega, siis peavad need olema kontrollitud ka vastava ameti poolt. Kui mõõdetakse joonlauaga, siis peab sellel olema ka kleebis-märge mõõte täpsuse kehtivuse kohta.... Kes on vanuselt vanemad, need mäletavad koolis joonlaudu, mis olid puust... Talvel niiskust rohkem ...ja millimeeter oli natike pikem Big Grin

Kindlasti tehke enesele selgeks 2 mõistet
1. Taatlemine
2. Kalibreerimine

tõsi on , mees ,kes müüb poes mootorratta ketti ,peab omama mõõdulindi ameti poolt taadeldud ja kalibreeritud linti .
Vasta
#10

Külgmised kollased helkurid peavad olema kui auto on 6m või pikem. Kui pikk teh.passi järgi see 52 on?[/align]

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#11

[
Taga peab olema allasõidutõke!

[/quote]Tagumist allasõidutõket ei nõuta. kui see segab töö tegemist.
Näiteks kallurid

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#12

Mingi 8 aastat tagasi käisin ühe 52-ga ülevaatusel. Mäletan kahte nõuet: rehvide tähistusega oli probleeme ja porikaitsekummid pidid olema teatud kõrgusega maast mõõdetuna ja suhtes kaugusega ratta tsentrist. Et mida kaugemal tsentrist, seda kõrgemal võis olla. Ja rehvidel vist miski euro tähistus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#13

Rehvidega on jah jama aga üks allikas väitis,et kui auto on 30.a+vana siis ei hakata nende E tähisega rehvide puudumise pärast norima. Ise asi on kui rehvid väga kulunud või pragunenud olekuga.
Ma kahtlustan,et 1981.a autoga on kergem läbida seda ülevaatlust,eriti kui tegu pole ka isekallutajaga.Kui 1990.a GAZ-53Bga,mille puhul kiputakse inimesi ikka väga läbi nöökima.Sad


Vasta
#14

Praegu on veel veneaegseid kumme saada aga kas venes üldse tehakse uusi 51,52 kumme ja mis need maksta võiksid. Mingi aeg oli isegi juttu sellest,et üle 10 a. vanuste kummidega ei tohi sõita aga õnneks see jabur asi ei läinud läbi. Hetkeseisu aga ei tea,et kui karmilt kumme ülevaatuspunktis uuritakse.
Vasta
#15

Kõik need vidinad mis tehases paigaldatud peavad küljes olema ja ka töötama,kui auto tehasekompleksuses maanteel liigeldes pole siis võimalus saada erakorraline ja täiesti tühiste asjadega.Minu jaoks tagatuledes(vanemad autod )on hõõgniidiga pirnid juba ajalugu,sisse kõik led torupirnid sellised nagu haagise ääretuledes,kõik tinutatud ühendused ja ei mingit muret,et kas põleb või mitte.
Vasta
#16

Niipalju kui mul on asja õnnestunud uurida,siis kitsaid rehve enam ei toodeta ja kui tahad E-kirjaga rehvi siis pead võtma 53 omad.


Vasta
#17

(17-11-2013, 13:40 PM)aavu Kirjutas:  Mingi 8 aastat tagasi käisin ühe 52-ga ülevaatusel. Mäletan kahte nõuet: rehvide tähistusega oli probleeme ja porikaitsekummid pidid olema teatud kõrgusega maast mõõdetuna ja suhtes kaugusega ratta tsentrist. Et mida kaugemal tsentrist, seda kõrgemal võis olla. Ja rehvidel vist miski euro tähistus.

Minul tuli mitmeid kordi oma Ziliga ülevaatusel vaielda selle porikummi ja ka allasõidutõkke kõrguse asjus. Mõõdavad nad seda maapinnalt tühjal autol!!! No ja siis jätsingi asja pooleli, panin karjääris killukoorma peale ja sõitsin tagasi. Oli kohe 20cm madalamal. Kontoris on see kõik välja mõeldud, tegelikkusest kaugel. On kuulda, et selles suhtes enam kellelgi selles ülevaatuspunktis probleeme ei ole olnud.Big Grin

Rehvidega olin hädas 1977a Vovo F6-ga. Tööandja auto. No ei tehta enam Euroopas sellise mõõduga rehvi. Indias toodetakse. Need pole jälle „eurod“! Alla said pandud eurokõlbulikud, kuid teise mõõduga. Anti siis soovitus ARK'is need rehvimõõdud passi sisse kanda. See jäi tööandja ülesandeks.

Need helkurid ja helkurribad ei tee kellelegi liiga, kui 6m+ autol peavad olema ka küljetuled. Gazik selle alla ei kuulu, Zil küll. Mul oli kallur ja seetõttu loobuti tulede nõudmisest.

On vist ikka nii, et igas ülevaatuspunktis suhtutakse asjadesse erinevalt.
Tegelikult peab auto vastama valmistajatehase nõuetele, kuid see allasõidutõke pole üheski Venemaa autotehases ju paigaldatud.
Ja ka vanematele lääne autodele on see ise pandud. Vastuolu ?

Mina suhtun asjasse nii, et kuna ülevaataja kirjutab teh-passi oma numbri/templi, siis on ta selle järgi identifitseeritav ja need asjad mis teepeal silmaga nähes valesti võivad tunduda, ei tohiks anda põhjust kordusülevaatusele saata... Cool
Vasta
#18

küljepealsed kollased tuled peavad olema 01.01.1994 alates kasutusele võetud sõidukitel,vanematel võivad olla aga helkurid peavad olema
Vasta
#19

Minu 1958a. Gaz 51 on igal aastal alates 1994 (umbes-täpselt vist?) aastast ülevaatusel käinud ja vastavalt seadusemuudatustele lisasid saanud. Mõned seadused võivad olla lisade kohta on küll juba uuesti muutunud, kuid hetke komplektsus on selline:
Tuled nõukogude aegsed, ilma E-märgiseta. Tagumised suunatuled küll kollased, kuid samast ajastust. Tõenäoliselt aktsepteeritaks ka ainult kahte punast suuna-piduri ja ääretule kombinatsiooniga tuledeskeemi, sest tehasest/kap remondist väljus ka selliseid. Tagumine allasõidutõke on olemas, külgmisi ei pea olema ja keegi ei ole kunagi küsinud kah. Rehvide kohta pole keegi kunagi etteheiteid teinud, kuigi nad on kindlasti vanemad, kui tohiks. Muster on olemas ja suuri mõrasid ei ole. Seda mõõtu (220-508) rehve toodetakse ja müüakse ka praegu, aga pole veel tarvidust osta olnud. Inimesed on 51-e nähes ise pakkunud omale mustadeks päevadeks varutud rehve, isegi täiesti "uusi", kuigi vanuse poolest vanu. Ju siis on ülevaatajad trehvanud asja mõistusega võtvad inimesed. Mitmedki on laia naeratusega teatanud, et nende töömehe karjäär algas samasuguse masinaga ja muheledes ülevaatuse läbi viinud. Imestavad veel, et kuidas sinna kabiini vanasti nii lahedalt ära mahtus? Ärge unustage kodanikud, et varematel aegadel mahtus veomasina kabiini vabalt ära kolm meest, pudel viina, moonakotid ja akordion.
Komplektsusesse kuulub loomulikult veel kahekilone tulekustuti, tõkiskingad, ohukolmnurk ja esmaabi pakk. Seda viimast võib vaidlusaluseks lugeda, kuid minul on ta olemas, on siis ta kohustuslik või mitte, minul on ta omast vabast valikust. On tarvis ka läinud, nii, et ei kahetse. Lisaks tagaportel piiratud kiiruse märk (70), kaks kollast helkurit kummalgi küljel, punased helkurid taga ja valged ees. Vist kõik. Ei ole ju keeruline. Minule rõõmuks - gaase nii vanal masinal ülevaatusel ei mõõdeta.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#20

Antagu mulle nüüd andeks, kui veoautodele mingised erilised nõuded kehtivad aga selles vanuses ükskõik-mis-muu sõiduk peab vastama komplektsusele, mis tal oli tehasest välja sõites. Mitte üks ülevaataja pole kobisenud näiteks minu Gaz69 osas ning nõudnud turvavöösid, kollaseid suunatulesid, helkureid, külgmisi tahavaatepeegleid jms. Polnud neid vabrikust välja sõites, ei pea neid olema ka täna. Nii lihtne see ongi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne