Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Üritan ühte vana mootorit taastada. Väidetavalt peaks selle sees liikuma Jossi kolb. Kolb on silindris kinni ja ilmselt ei saa silindrist asja, tuleb puurida või hülssida. Kuid ka kolvi saatus on kahtlane. Kas on kellelgi Jossi kolbi? Uuriks esialgu, missugune see Jossi oma välja näeb, mul nimelt kahtlus, et see ei sobi ikkagi. Ja kas Jossile ka remontmõõdus kolbe tehti? Kui on võimalik, siis palun pange siia teemasse Jossi kolvist pilte koos mõõtudega. Ka plokikaanetihend huvitab, kui kellelgi äkki on olemas.
raudpats1@hot.ee
55670500
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Kas ma saan õigesti aru,et vaja on mootori kolbi? Eeldan,et taastatakse siis miskit kuumpea mootorit?
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
kuumpea jah, väidetavalt Jossi kolviga.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Kas keegi teab, kuidas nimetatakse kuumpead vene keeles? Ei leia ühestki sõnaraamatust.
Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
25-11-2013, 22:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-11-2013, 22:52 PM ja muutjaks oli
uko.)
Jossi kolviga kuumpea?Ilmselt siis vana KDM100kolb.Säändest asja siit maalt vist küll enam ei leia,venest võibolla.Kolvil 145mm jämmust iseenesest.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
26-11-2013, 08:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 09:02 AM ja muutjaks oli
Raudpats.)
137mm on läbimõõt. Silindripea tihend on millestki ringi tehtud, pidavat algselt olema vana Joss. Ja ka kolb pidi olema samalt mootorilt. Kui saan kolvi silindrist kätte, siis teen pildid. KDM-i kolb peaks olema alumiiniumist, minu oma on aga malmist
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
26-11-2013, 10:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 12:07 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
(25-11-2013, 22:00 PM)sass Kirjutas: Kas keegi teab, kuidas nimetatakse kuumpead vene keeles? Ei leia ühestki sõnaraamatust.
Нефтяной двигатель, керосиновый двигатель, двигатель с калильной головкой, калоризаторный двигатель, полудизель
Lehelt wikipedia.ru. Mingi pagana anomaalia pärast ei saa linki pasteerida, ainult protsendid tulevad. Proovin pärast uuesti.
Edit: Opera on võimekam:
Link uuesti
Aga ksf! nunu jõudis juba niikuinii ennem valmis teha. Enne proovisin Mozilla ja Cromega proovisin teises, minu hooldusalas olevas, kuid mitte minu masinas.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
26-11-2013, 13:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 13:26 PM ja muutjaks oli
Raudpats.)
Sain ühe vanema mehega jutule, kõnekeeles pidavat olema керосинка , sama sõna käib petroolilambi ja priimuse kohta.
Mis selle DT54 kolvi mõõt võiks olla?
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
26-11-2013, 19:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 19:06 PM ja muutjaks oli
pen.skar.)
D-54, D 20 kolb 125 mm. Esimese jossi C-60 (mootor M-17)kolb 165. Edasi järgmise C-65 kuni D-180`ni kõigil 145 mm. Tanki T-34 diisli D-12 kolbi vaevalt kuumpeasse raisati, diameeter tal 150 mm.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
no siis mõõdu järgi ei sobi justkui mitte ükski.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
24-02-2014, 12:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-02-2014, 12:20 PM ja muutjaks oli
Raudpats.)
Kolb ja silinder on nüüd peaaegu aasta olnud diiselkütte sees leos. Alguses leotasin mingi roosteemalduskeemiaga, siis veel mingi pigieemaldiga ja Penetrating Oil nimelise tootega - tulemus kahjuks null. Kolb on silindris kinni ja ei liigu. Tegu siis kahetaktilisega ja akende kohalt on kuigipalju niiskust ilmselt saanud. Roostet ei ole, ei kolvi peal ega silindri seintel. Akende kohal on mingi pigi taoline ollus. Kas on kellelgi ettepanekuid,kuidas kolb silindris liikuma saada? Kolb on malmist. On väike lootus, et ehk saab silindrit kasutada, kui kolvi liikuma saan. Uuesti läbi puurida on muidugi võimalik, aga malmist kolbi ilmselt uut ei leia kusagilt. Ja sellel on kolvi peas ka põlemiskambri kanalid, niiet isetegemine vist jääb ära. Hüdropressiga ettevaatlikult proovisin, aga kardan ära lõhkuda. Gaasipõletiga soojendasin silindrit, ei mõjunud. Ettepanekuid???
Postitused: 2,080
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
43
Kui kuumutamine ei aidanud, siis ehk võimalik kolbi jahutada (näiteks alt poolt kolvi seest?). Iseenesest igasugu vedelas olekus ja väga külmi aineid olemas. Alustades nt CO2 tulekustutiga ja lõpetades igasugu lämmastiku või muu laadsega, mida mõne tuttava füüsiku/keemiku käest kindlasti saaks. See on muidugi lihtsalt uitmõte ning väga ei oska arvata, kuidas malm sellele reageerida võiks. Väga äkilist temperatuurimuutust talle tekitada ei tasu igatahes.
Postitused: 2,690
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
silinder on mootori küljest ära, kolb on silindri sees ja keps ripub kolvi küljes. Kepsust pööramine ei anna küll mitte mingit effekti. Eelnevalt pakutud link on huvitav, peab kusagilt seda vedelat lämmastikku hankima ja proovima. Või siis tegema silindrile kaane koos tavotinipliga ja prooviks tavotipritsiga, nii nagu lingil soovitatud. Kas mingist sellel otstarbel kasutatavast ultra- või infraheli vibraatorist on keegi midagi kuulnud?
Postitused: 1,070
Teemad: 29
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Õhumeisel annab head vibrat,olen nii mõnegi asja selle abil liikuma saanud.