04-12-2013, 19:45 PM
Nagu öeldakse - "Kõik kordub!", nii ka minuga. Olen kunagi juba kaks ZID mootoriga traktorit ehitanud, egas kaks ilma kolmandata jää! Asjade kokkulangemise tõttu "tuli jälle hoog peale"!
Mitte et mul traktorit kui sellist vaja oleks. Ei, mul seisab täiesti toimiv rippsüsteemiga T-16MG. Aga käed sügelevad...
Miks just mannetu jõuga Zid? Miks mitte kaasaegselt sõiduautolt diiselmootor? Miks mitte osta poest uus murutraktor?
Aga midagi selles Zid mootori olemuses ju on, mis tõsiselt köidab. Kas ainult lahe ulguv podin ja palju vanu mälestusi või midagi veel, kes teab...
Natuke siis mu eelmistest projektidest. Esimene sai ehitatud 20 aastat tagasi (ajal mil relakat polnud veel leiutatud ). Täiesti klassikalise lahendusega - Gaz 51 tagasild kitsamaks tehtud (sai tehtud mõlemilt poolt, nüüd mõtlen, et oleks võinud ju vaid ühe käise lühemaks teha). Roolikarp, käigukast, sidurikoda, sidur samuti Gaz-i oma. Mootor sai ostetud tuttuus UMZ-5A. Rehvid said Gaz-53 kalasabamustriga, veljed Gaz 52. Säilinud on vaid üks kehva kvaliteediga pilt.
Teine traktor sai tehtud veidi enne sajandivahetust, seekord juba nutikama lahendusega. Kast ees, mootor taga vasakul istme kõrval. Samuti sai kasutada Gaz-51 tagasilda, kuid käigukast siduriga sai esiveoliselt Datsunilt (differ sai kinni keevitatud). Hammaslattrool ka Datsunilt. Mootor samuti tutikas UMZ-5A. Rattad Gaz-63 omad.
Uue projekti mõteteni viis üks ootamatult kätte sattunud tuttuus mootor. Ja mitte tavaline, vaid väga eriline ja seninägemata - 1983 aasta UMZ-6.
Olin sellise olemasolust teadlik olnud vaid UMZ-5A passi lugedes. Seal oli selline täiesti ära märgitud. Leidsin selle passi ka netiavarustest> http://bookre.org/reader?file=539710&pg=3 Siiani oma silmaga veel näinud polnud. Erinevus siis suuremas surveastmes (5,3 vs 5,5) ning suuremates pööretes (2350 vs 2600). Jõudu siis tervelt 6 heppa!
Esimese asjana sai mootoril maha võetud hooratas ja kontaktid üle lihvitud. See ju "zidide" tüüpviga, et mõni aeg seisnuna on säde kadunud.
Siin pildidl siis näha need hästioksüdeerivast materjalist kontaktid
Lisaks sai veel võlli määrimiseks mõeldud vilt õliga ära immutatud. Nüüd on ilus tugev säde näha juba hooratast käega keerates.
Järgmise asjana ehitan mingi ajutise puki ja teen tuliuue mootori esmakordse proovikäivituse.
Kindlasti teen sellest ka video ja jagan seda siin.
Jätkub...
Mitte et mul traktorit kui sellist vaja oleks. Ei, mul seisab täiesti toimiv rippsüsteemiga T-16MG. Aga käed sügelevad...
Miks just mannetu jõuga Zid? Miks mitte kaasaegselt sõiduautolt diiselmootor? Miks mitte osta poest uus murutraktor?
Aga midagi selles Zid mootori olemuses ju on, mis tõsiselt köidab. Kas ainult lahe ulguv podin ja palju vanu mälestusi või midagi veel, kes teab...
Natuke siis mu eelmistest projektidest. Esimene sai ehitatud 20 aastat tagasi (ajal mil relakat polnud veel leiutatud ). Täiesti klassikalise lahendusega - Gaz 51 tagasild kitsamaks tehtud (sai tehtud mõlemilt poolt, nüüd mõtlen, et oleks võinud ju vaid ühe käise lühemaks teha). Roolikarp, käigukast, sidurikoda, sidur samuti Gaz-i oma. Mootor sai ostetud tuttuus UMZ-5A. Rehvid said Gaz-53 kalasabamustriga, veljed Gaz 52. Säilinud on vaid üks kehva kvaliteediga pilt.
Teine traktor sai tehtud veidi enne sajandivahetust, seekord juba nutikama lahendusega. Kast ees, mootor taga vasakul istme kõrval. Samuti sai kasutada Gaz-51 tagasilda, kuid käigukast siduriga sai esiveoliselt Datsunilt (differ sai kinni keevitatud). Hammaslattrool ka Datsunilt. Mootor samuti tutikas UMZ-5A. Rattad Gaz-63 omad.
Uue projekti mõteteni viis üks ootamatult kätte sattunud tuttuus mootor. Ja mitte tavaline, vaid väga eriline ja seninägemata - 1983 aasta UMZ-6.
Olin sellise olemasolust teadlik olnud vaid UMZ-5A passi lugedes. Seal oli selline täiesti ära märgitud. Leidsin selle passi ka netiavarustest> http://bookre.org/reader?file=539710&pg=3 Siiani oma silmaga veel näinud polnud. Erinevus siis suuremas surveastmes (5,3 vs 5,5) ning suuremates pööretes (2350 vs 2600). Jõudu siis tervelt 6 heppa!
Esimese asjana sai mootoril maha võetud hooratas ja kontaktid üle lihvitud. See ju "zidide" tüüpviga, et mõni aeg seisnuna on säde kadunud.
Siin pildidl siis näha need hästioksüdeerivast materjalist kontaktid
Lisaks sai veel võlli määrimiseks mõeldud vilt õliga ära immutatud. Nüüd on ilus tugev säde näha juba hooratast käega keerates.
Järgmise asjana ehitan mingi ajutise puki ja teen tuliuue mootori esmakordse proovikäivituse.
Kindlasti teen sellest ka video ja jagan seda siin.
Jätkub...