Romka hakkab jälle "zidikat" ehitama...
#21

Rehe hotelli juurde vaja ühesõnaga minna... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#22

Jäi mulle teele ette jälle üks Zid-4,5 mootor, no ei saanud kuidagi ostmata jätta! Big Grin
Seekord siis üks vanemaid mudeleid, mis näinud olen - erilise kumera tuulekojaga ja raudjalgadega. Ka hooratta kinnitus on teise süsteemiga.
Lisan pilte:

[Pilt: 11582141245_dfe795ebe7_o.jpg]

[Pilt: 11582141115_388661481b_o.jpg]

[Pilt: 11582140775_efaf4486bc_o.jpg]

Oli küljes segumasinal. Käib ilusti ringi, kõik mehhanismid liiguvad ja on praktiliselt komplektne. Kuna sädet esialgu polnud, siis kiskusin hooratta maha.

[Pilt: 11582335583_32f45c6255_o.jpg]

[Pilt: 11582335503_247f09b3de_o.jpg]

[Pilt: 11582335483_a56313f3be_o.jpg]

[Pilt: 11582335383_b75fd0260a_o.jpg]

Kontaktid said üle lihvitud. Nüüd korralik sinine säde juba käega hooratast keerates! Ainukese asjana on puudu karbussi minev vooliku stuts. Ei leidnud esialgu oma kola hulgast seda. Kui leian, siis tõstan teiselt paagi ringi ja panen uue õli siss ning teen proovikäivituse. Lisan kindlasti ka video! Big Grin
Vasta
#23

Täna tegelesin selle viimati saadud vanatüübi mootori elustamisega. Esmalt sai tekitatud torusid ja stutse kasutades ajutine karbussi ujukiruumi minev bensutoru. Hiljem vast leiab originaali sinna.
Siis lasin vana õli välja. Algul voolas, aga pärast hakkas karteri punnist kahtlaseid klimpe välja venima, asi tundus kahtlane. Kuna seda sodi kõike välja ei saanud, siis korralikuks puhastuseks sai karteripõhi eemaldatud. Kuidas see nüüd siis täpselt kõlas, aga praktiliselt sõna otseses mõttes "õli kukkus põrandale peale karteripõhja eemaldamist!" Big Grin
Pildid räägivad enda eest:

[Pilt: 11609042386_606bba9e8d_o.jpg]

[Pilt: 11609042276_b61fa37616_o.jpg]

Võtisn algosadeks ka õlipumba. Huvilistele tegin ka pilte:

[Pilt: 11609042396_358cf458bd_o.jpg]

[Pilt: 11609042566_f91572db2f_o.jpg]

[Pilt: 11609042416_911a0e8e5f_o.jpg]

Jabur, et õlivõtturi sõel on lahtiselt karteri põhjas, polegi kinnitatud kuidagi. Lihtsalt õlipumba toru istub selle sees ja kogu lugu.

Puhastasin ja määrisin enne kokkupanekut õlipumba detailid ilusti ära. Uus õli sai sisse ning saigi käivitatud.
On ikka kõva mootor küll! Polnud lugu küünlaavast paistnud ämblikuvõrkudest ega mullaks muutunud õlist. Lubas korralikult juba esimese tõmbega ning teisel katsel läks käima! Ilusa puhta häälega, ei mingeid kolinaid.

Kuna käivitasin suht pimedas, siis videolt midagi näha pole, kui vaid hääl on kuulda.



Selles videos aga näha sädeme kontroll:

Vasta
#24

Mul ka maal vedeleb samasugune mootor margiks siis UMZ 5A.Vanaisa kunagi sai Kehra paberivabriku lukkseppade käest kap.remonditud mootori.Viimati sai 7-8 aastat tagasi hooratas maha võetud ja kontakte lihvitud.See sügis proovisin sädet ,põletab kasvõi terve küla maha Toungue . Minu mootoril puudu ainult nööriga käivitamis sälk ainult 3 auku kus M6 keere sees ,imelik.Peale seda kui seda mootorit sai proovitud käsivändaga käivitada ja see mu pöidla liigesest lahti lõi enam eriti puutuda ei taha.Samas mul ka plaan mingisugune vedaja teha selle mootoriga kuna metsas palju tuulemurdu viimaste tormidega.
Aga jõudu projektiga Cool
Vasta
#25

(29-12-2013, 00:07 AM)Sabaton1989 Kirjutas:  ...Minu mootoril puudu ainult nööriga käivitamis sälk ainult 3 auku kus M6 keere sees...

Selle sälgu saaks ilusti relakaga sinna ise tekitada. Lisan näidiseks originaali pildi:

[Pilt: 11667208316_1197a60447_o.jpg]

Lihtsamaks käivitamiseks on selline nipp - kui nöör on keritud ümber hooratta, siis tuleb hooratast keerata niipalju vastupäeva kui saab. Seejärel tõmmates võtab mootor juba hoo sisse ja iseenda inertsist kargab lihtsamalt üle survetakti. Kui aga hakata tõmbama kohe vastu survetakti, siis läheb vaja tugevat nööri ja ränka jõudu ning palju "joptvojematte".

Panin ühe parema kvaliteediga video ülesse sellest oma viimati hangitud vanemast mootorist.



Praegu on selline plaan, et käesolev trakats tulebki selle vanema mootoriga. Uus mootor saab mõne teise põneva projekti peale.
Keda sedavärki iseehitatud masinad huvitavad, siis tasuks läbi sirvida fermer.ru lehel olev самодельные минитракторы teema. Seal on meeletus koguses pilte ja venekeelset juttu.

Minu lemmikud sealt on kolmerattaline Zid mootoriga hobuniidumasin, Zid mootoriga Gaz veokas ja Zid mootoriga miniveoauto. Aga seal on põnevaid iseehitisi veel palju palju.
Vasta
#26

väga häid nõuandeid tuleb sul Romka. Kevadel pean elustama hakkama kahte ZID motot. Siis ilmselt tean kelle poole pöörduda.
Head zidika valmimist uuel aastal ja edu!!!!

Veel pole maha löödud
Vasta
#27

Tõesti,teema on põnev ehk räägid ka sellest GAZ veokast video taustal, pisut lähemalt?


Vasta
#28

Sai ka Vanaaasta õhtul Umz käima pandud.Üllatavalt hästi käivitus ,
uus küte sisse ja sai õli kontrollitud.
Vasta
#29

Varras saab ülekande nukkvõllilt, kuulid toimivad õlipumbas klappidena jne.

Aga keps on ikka kulbi ehk kahmajaga. Ju siis pumba poolt ülespoole löödud õli valgub alla sinna vahepõhja kaussi ja siis sealt keps ise haarab...

[Pilt: 11966704863_b10554daee_o.jpg]

[Pilt: 11966705063_862960f77c_o.jpg]

Õnnestus saada täiesti uued Gaz-53 kalasaba mustriga rehvid.

[Pilt: 12118308706_b56112a1f3_o.jpg]

[Pilt: 12118308606_6dbab55f01_o.jpg]
Vasta
#30

Zid-i mootor on ikka jubehea käivituja! Sai meelega täna katsetatud, öösel oli midagi -24C, käivitamise ajal oli umbes 20 miinuskraadi.

Õhuklapp täiesti kinni, korralikult uputada ja alati esimsest tõmbest Toungue

Vasta
#31

Vabandan teema kaaperdamise pärast, aga ei näinud mõtet uut teemat teha.

Nimelt kustus zid mootori süütemähis. Kas tänapäeval on sellist kusagilt veel leida või saab seda millegagi asendada/remontida?

Vahest on kellelgi üks üle? Oleks huvitatud soetamisest!

Lisan pildi minu süütemängust (läbi siis see ümmargune must pool).https://lh5.googleusercontent.com/-ghm7u....57.17.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne