Siia lisaks veel üks huvitav, eelneva teemaga tiba seonduv pilt M-408-st mudeli väljatöötamise ajastust. Foto aastast 1964.    
Sel pildil masinal veel ainulaadne numbrimärk:50.ndate numbriseeria (levinult kollasepõhjalised, kuid samal ajal väljastati ka mustal põhjal kahetähelisi! numbreid).
Nagu eelnenud oma postituses mainisin kabrio iluvõrekohta, et sellisel kujul ta tootmisse ei jõudnud, nii ka sel sedaanil, lisaks ei ole veel ilmselt jõutud võrepealset tehaseembleemi välja töötada.
Ka paistab sel prototüüpautol autol ainulaadsena kasutatud valget/kollast plasti nagu mudeli eelkäial M-403. Ka siin on näha hele rool, käigukangi nupp ja näidikuploki plastümbris.
Vasta

tuleks uuesti tagasi m433 võimaliku ostu juurde, kas on mõttet üldse aega raisata komplektse ja mingilgi määral sõitva masina otsimisega, mis ei maksaks meeletut summat (kui üldse pakutakse, hind võiks ikka alla 10k jääda)
Vasta

http://www.kirbuturg.ee/?p=auctions&fold...uction=259
vb on kuskil olnud... otsinguga ei leidnud küll...
Ühesõnaga leidsin kogemata..mõtlesin, et näet: põlegi sellist näinud kunagi...
Vasta

Kahju, et elame kompleksidega riigis ja mossega on häbi sõita. Soomes ja Rootsis see nii ei ole. Olen peale 3 mosset mitu lääne autot pidanud ja saan nüüd aru, et mosse oli kõige parem neist. Piduritorud vasest. Kett vedas klappe. Veermik kannatas kruusaralli vabalt välja ja kui mõni liigendi kauss ära tuli vahetada, siis sai neid riiulist võtta või poest 50 sendi eest. Audil oli loll viga, suri hoo pealt välja ja poole tunni pärast läks käima. Mossel ei ole selline viga võimalik või on siis lihtsalt parandatav. Ei saanudki seda Audit korda, käis teeninduses, ei osatud seal ka midagi öelda, kõik töötas. Sissepritse mõttetu luksus, aknaga karbuss kõige etem. Näed kohe on bensiini või ei ja kui rikas. Õhupumbaga kõik ummistused 15 minutiga likvideeritud. Võib olla tuleb veel kunagi aeg, kus toodetakse jälle lihtsaid ja tugevaid autosid. Kapitalism seda ei soosi, siis ei saa toota koguaeg, kui 30 aastat vastu peab. Juppe ka ei osteta, kui tugevad.
Vasta

Hobusega oli veel lihtsam, isegi aknaga karbussi polnud vaja ja täispeaga vedas ise koju. Ja söidumugavus nagu mosses-mis sa veel tahadWink

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Eestis on vahemaad nii väikesed, et mis mugavust siin vaja on. Hea võrdlus on see küll, et vanasti sõideti saaniga 100 km Tallinna turule liha müüma ja tagasi.
Vasta

(03-01-2014, 23:46 PM)Põrgukoer Kirjutas:  Eestis on vahemaad nii väikesed, et mis mugavust siin vaja on. Hea võrdlus on see küll, et vanasti sõideti saaniga 100 km Tallinna turule liha müüma ja tagasi.

Nii tarka juttu on kohe lust lugeda. Et väike vahemaa õigustab kenasti enese ruineerimist mingi autolaadse tootega logistades.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Põrgukoer välja lastud.......Smile
Hindan ka ise Moskvitši kõrgelt,sest auto lihtsalt remonditav,varuosi lademes saada,hinnad ka odavad. Näiteks kui sõita Mossega 50 km. h. üle aukude,ei juhtu midagi. Samas uute autodega sõites olen pidanud oma kaela masseerima,kuna kael läheb kangeks....( aeglasemalt sõites pole vahet) Lehtvedrudega autod on maal ikka üle kõige. Kahju,et venemaal asjad nii läksid ja Mosse tootmine ja arendamine lõppes. Kui ajaloos oleks asjad teisiti läinud,võibolla oleks praegugi sarnaseid autosid toodetud. Mul poleks midagi selle vasta olnud,kui praegu oleks müügil 2140,millel veidi muudetud kerekuju,sees korralik uudne sisu,ajakohane soojendus ja ökonoomne 5 l. sajale tarbiv mootor. Käiguosas piisaks isegi sellest muutusest,et rooliotstel oleksid korralikud kummikatted.... muuga võib ka praegu igati rahul olla. Aga paraku läksid asjad nii ja meil tuleb leppida sellega,mida hetkel näeme ja kätte saame.
Vasta

(04-01-2014, 00:04 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mul poleks midagi selle vasta olnud,kui praegu oleks müügil 2140,millel veidi muudetud kerekuju,sees korralik uudne sisu,ajakohane soojendus ja ökonoomne 5 l. sajale tarbiv mootor.

Ehk oleks nagu mosse, aga palju paremBig Grin Mida Sa siis säilitaksid vanast?

(04-01-2014, 00:04 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Käiguosas piisaks isegi sellest muutusest,et rooliotstel oleksid korralikud kummikatted...

Seda saad ju ometi ise sättida - erinevaid kummikatteid ju liigub.
Vasta

(04-01-2014, 09:34 AM)v6sa Kirjutas:  
(04-01-2014, 00:04 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Mul poleks midagi selle vasta olnud,kui praegu oleks müügil 2140,millel veidi muudetud kerekuju,sees korralik uudne sisu,ajakohane soojendus ja ökonoomne 5 l. sajale tarbiv mootor.

Ehk oleks nagu mosse, aga palju paremBig Grin Mida Sa siis säilitaksid vanast?

(04-01-2014, 00:04 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Käiguosas piisaks isegi sellest muutusest,et rooliotstel oleksid korralikud kummikatted...

Seda saad ju ometi ise sättida - erinevaid kummikatteid ju liigub.

No vanast säilitaksin kõik selle,mis töökindel . Kere enamjaolt ja käiguosa. Aga mis puutub kummilulludesse siis sai leitud mõned sapaka omad ja need tundusid tsipa paremad olema.
Vasta

(04-01-2014, 12:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No vanast säilitaksin kõik selle,mis töökindel . Kere enamjaolt ja käiguosa.
No kere roostetab küll nii et vähe ei ole! Tiguülekandega rool ,millel loks kohe loodud jne. Olen ka ise mosseomanik, aga üle seda riista ei kiidaks. Vahend punktist A punkti B kulgemiseks, kusjuures janune. Eelisteks on odavus, anna naisele kätte ja pole kahju kui ära mõlgib. Parklas hea kitsas auto, mahub ka kitsasse vahesse nagu nuga võisse. Kui keegi parklas uksega pihta lajatab, siis on täiesti pohh, üks mõlk ees või taga. Ja ega see paks plekk nii kergelt mõlki lähe ka. Nojahh, lõppeks pole ka hirmu et keegi ära ajada tahab! Big Grin
Aga juppe jääb viimasel ajal poes üha vähemaks. Mis aga saadaval, on lääne juppidega samas hinnaklassis. Seega on minu arvates kriitiline piir kätte jõudnud või jõudmas, kus mosset igapäevase sõiduriistana pidada ei tasu.
Museaalina - jah. Loomkatsete tegemiseks a la puugaasi või vesinikuga käitamine - jah. Põllurallikaks - jah. Aga ülevaatuselt igal aastal läbi punnitada ... oleneb seisukorrast ja läbisõidust.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(03-01-2014, 23:20 PM)Põrgukoer Kirjutas:  Kahju, et elame kompleksidega riigis ja mossega on häbi sõita. Soomes ja Rootsis see nii ei ole. Olen peale 3 mosset mitu lääne autot pidanud ja saan nüüd aru, et mosse oli kõige parem neist. Piduritorud vasest. Kett vedas klappe. Veermik kannatas kruusaralli vabalt välja ja kui mõni liigendi kauss ära tuli vahetada, siis sai neid riiulist võtta või poest 50 sendi eest. Audil oli loll viga, suri hoo pealt välja ja poole tunni pärast läks käima. Mossel ei ole selline viga võimalik või on siis lihtsalt parandatav. Ei saanudki seda Audit korda, käis teeninduses, ei osatud seal ka midagi öelda, kõik töötas. Sissepritse mõttetu luksus, aknaga karbuss kõige etem. Näed kohe on bensiini või ei ja kui rikas. Õhupumbaga kõik ummistused 15 minutiga likvideeritud. Võib olla tuleb veel kunagi aeg, kus toodetakse jälle lihtsaid ja tugevaid autosid. Kapitalism seda ei soosi, siis ei saa toota koguaeg, kui 30 aastat vastu peab. Juppe ka ei osteta, kui tugevad.

Olen nõus. 2140 oli minu esimene auto ja saan meenutada vaid heade sõnadega. Ökonoomne, soe, usaldusväärne, hea läbivusega, püsis hästi teel ja oli odav pidada. Tõesti hea ja lihtne auto. Minule meeldis rohkemkui Žiguli. Mul pole ka täna Moskivtši vastu midagi, kuid kuna enamuse ajast sõidan raske haagis autol sabas, siis olen hetkel jäänud truuks vähe toekamatele veduritele.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

(04-01-2014, 12:20 PM)Basilio Kirjutas:  
(04-01-2014, 12:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No vanast säilitaksin kõik selle,mis töökindel . Kere enamjaolt ja käiguosa.
No kere roostetab küll nii et vähe ei ole! Tiguülekandega rool ,millel loks kohe loodud jne. Olen ka ise mosseomanik, aga üle seda riista ei kiidaks. Vahend punktist A punkti B kulgemiseks, kusjuures janune. Eelisteks on odavus, anna naisele kätte ja pole kahju kui ära mõlgib. Parklas hea kitsas auto, mahub ka kitsasse vahesse nagu nuga võisse. Kui keegi parklas uksega pihta lajatab, siis on täiesti pohh, üks mõlk ees või taga. Ja ega see paks plekk nii kergelt mõlki lähe ka. Nojahh, lõppeks pole ka hirmu et keegi ära ajada tahab! Big Grin
Aga juppe jääb viimasel ajal poes üha vähemaks. Mis aga saadaval, on lääne juppidega samas hinnaklassis. Seega on minu arvates kriitiline piir kätte jõudnud või jõudmas, kus mosset igapäevase sõiduriistana pidada ei tasu.
Museaalina - jah. Loomkatsete tegemiseks a la puugaasi või vesinikuga käitamine - jah. Põllurallikaks - jah. Aga ülevaatuselt igal aastal läbi punnitada ... oleneb seisukorrast ja läbisõidust.

Vaat selle rooliloksu kohapealt mainin,et tänu autojuhtide lohakusele need lõtkud ongi tekitatud! Kes kurask viitsib vaadata,kas õli sees on? Ja kas osataksegi?
Poest ei saa enam lõdvalt juppe aga selle eest on eestlaslik kogumismaania kasuks. Igal matsil kuhi koju tassitud....Big Grin Kellel raha ja viitsimist,võib kõik tagavaraks vajaminevad osad varakult valmis soetada.....õnneks pole see veel keelatud...Smile No on ju teada,et talv tuleb ja ostetakse uued saapad..... Aga kindlasti pole selline kokkuostmine kõigile teatud tingimuste pärast reaalne.....
Vasta

(04-01-2014, 13:58 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Vaat selle rooliloksu kohapealt mainin,et tänu autojuhtide lohakusele need lõtkud ongi tekitatud! Kes kurask viitsib vaadata,kas õli sees on? Ja kas osataksegi?

Mul näiteks on suht raske iseendale selgitada, miks ma pean tarbeautol roolikarbi õlitaset jälgima. Kui see nii enesestmõistetav asi oleks, siis küll ka lollimad autotootjad oleks ajapikku õppinud maskvissi ingenjööride saavutustepealt selle knifti ära, kuidas karbid kiirkorras lekkima saada, et ekspluatatsioon liialt igav ning murevaba poleks.

See, et mosset hobikorras pidada ja tavotipritsiga kord nädalas tiir peale joosta, on iseasi. Aga ma ei saa suhtuda tõsiselt juttu, et mosse on sigavägeva tarbimisväärtusega apastraat. Vaimusilmas asjandust kasvõi "wana hea" esimese põikmootoriga elukoleda passatiga võrrelda, peaksid prioriteedid paika loksuma.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

No kui autot ei hoolda eks siis ei sõida ka...... Nii on ka uute asjadega. Aga kujuta sõber ette olukorda,kui pead oma roolilatikese uue vasta vahetama........ . Ja huvitav on see,et üsna paljudel on see mosse roolikarp otsi andma hakanud. Palju virisemist on kuulda sellel teemal. Olen nagu külapealt kuulnud,et tavaliselt läheb auto vanarauda ja roolikarp jääb seejuures terveks... Ju siin ikka mingi hooldamise konks on....
Aga eelpool küsitud kusimus,et miks peaks üldse roolikarbis õlitaset kontrollima? Vastan sellele küsimusele siis ise oma lolli peaga. Eks ikka sellepärast,et see on täpipealt samasugune protseduur,nagu mootoris,piduripumbas ja siduripumbas ja minupärast kasvõi roolivõimu õli kontrollimine teatud ajahetke järel. See on juba enne meid inseneride poolt välja mõeldud ja kui sa neid toiminguid eirad....siis sa enam kaua ei sõida....Big Grin Reaalsusega tuleb leppida....
Aga selge on see,et ühele meeldib üks hobune,teisele teine. Maitse asi siis.

(04-01-2014, 15:02 PM)DevilDeVille Kirjutas:  [quote='TALUPOEG TALUJA' pid='329934' dateline='1388833105']


See, et mosset hobikorras pidada ja tavotipritsiga kord nädalas tiir peale joosta, on iseasi. Aga ma ei saa suhtuda tõsiselt juttu, et mosse on sigavägeva tarbimisväärtusega apastraat. Vaimusilmas asjandust kasvõi "wana hea" esimese põikmootoriga elukoleda passatiga võrrelda, peaksid prioriteedid paika loksuma.

Ksf. lugupeetud DevilDeVille võiks ka ära mainida,palju maad ta on Mossega maha kimanud?
Vasta

Kokku erinevate maskvissidega kulgenud ehk 1000 km ja ei suutnud ta erilist vaimustust isegi nooremas eas esilekutsuda, kui igasuguse auto roolimine justnagu elevust valmistas.

Kuhu ma tahtsin oma jutuga tarbeautode tehnilisest kontrollist ja hoolest j6uda, oli see, et normaalne auto mainib sulle ise erinevate vedelike nivoodest ja asjadest vajadusel viisaka tulukese v6i veakoodiga. Roolimise puhul ka v6imenduse kadu viitab hooldusvajadusele. Mosse hobiautona v6i maal varuautona on m6istetav aga igap4evaselt eelistan selgesti autot, kus k6ike teevad p4kapikud. Kui autot m6istusega osta (mitte saksa kvaliteetr4mpsukolmikut), siis toimivad ka t4islisades aparaadid muretult ning loogiliste hoolduskuludega.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-01-2014, 17:36 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kokku erinevate maskvissidega kulgenud ehk 1000 km ja ei suutnud ta erilist vaimustust isegi nooremas eas esilekutsuda, kui igasuguse auto roolimine justnagu elevust valmistas.

Kuhu ma tahtsin oma jutuga tarbeautode tehnilisest kontrollist ja hoolest j6uda, oli see, et normaalne auto mainib sulle ise erinevate vedelike nivoodest ja asjadest vajadusel viisaka tulukese v6i veakoodiga. Roolimise puhul ka v6imenduse kadu viitab hooldusvajadusele. Mosse hobiautona v6i maal varuautona on m6istetav aga igap4evaselt eelistan selgesti autot, kus k6ike teevad p4kapikud. Kui autot m6istusega osta (mitte saksa kvaliteetr4mpsukolmikut), siis toimivad ka t4islisades aparaadid muretult ning loogiliste hoolduskuludega.

Noo,1000 km. läbides ei saa õiget mekki kättegi. Kui ikka sada tuhhi ära uhad,hakkab meeldima...
Sorts vett elektroonikale ja päkapikud kaovad kus see ja teine....Big Grin
Vasta

Kasutan igap4evaselt 23 aastat vana kulgurit, mis peab vett, sestap p4kapikud endiselt teevad k6ike seda, milleks nad on oma kohtadele aheldatud. Paljukiidetud maskvissi vedrustusmugavus sital teel on ka pelgalt unistus mu igap4evakulguriga k6rvutades. Sadatuhat kilsa maskvissiga oleks mulle selgesti umbes sadatuhat liiast, olles kulgenud ka paljude erinevate p4risautodega.

Endiselt, ma ei arva, et maskviss ei kalifitseeru hobiautoks, arvan seevastu selgesti, et tarbeautoks on miljon paremat valikut.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-01-2014, 17:36 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kokku erinevate maskvissidega kulgenud ehk 1000 km ja ei suutnud ta erilist vaimustust isegi nooremas eas esilekutsuda, kui igasuguse auto roolimine justnagu elevust valmistas.

Kuhu ma tahtsin oma jutuga tarbeautode tehnilisest kontrollist ja hoolest j6uda, oli see, et normaalne auto mainib sulle ise erinevate vedelike nivoodest ja asjadest vajadusel viisaka tulukese v6i veakoodiga. Roolimise puhul ka v6imenduse kadu viitab hooldusvajadusele. Mosse hobiautona v6i maal varuautona on m6istetav aga igap4evaselt eelistan selgesti autot, kus k6ike teevad p4kapikud. Kui autot m6istusega osta (mitte saksa kvaliteetr4mpsukolmikut), siis toimivad ka t4islisades aparaadid muretult ning loogiliste hoolduskuludega.

Ja kui see normaalne auto jätab sulle mainimata, et midagi viltu. Siis küpsetad kuivalt? Ja veakood on jälle kulunumber. Vii auto kusagile ja maksa kellegile, et saaks selgeks mis sinna koodi peidetud on. Elad teenenduse kõrval ja teenid "vahendusega" tuhandeid, miks mitte. Maal elav tootev inimene harilikult ei teeni et seda lusti lubada endale. Ei leia mugavust ega odavust neist koodidest ja päkapikudest.
Vasta

(04-01-2014, 19:01 PM)umm Kirjutas:  Ja kui see normaalne auto jätab sulle mainimata, et midagi viltu. Siis küpsetad kuivalt? Ja veakood on jälle kulunumber. Vii auto kusagile ja maksa kellegile, et saaks selgeks mis sinna koodi peidetud on. Elad teenenduse kõrval ja teenid "vahendusega" tuhandeid, miks mitte. Maal elav tootev inimene harilikult ei teeni et seda lusti lubada endale. Ei leia mugavust ega odavust neist koodidest ja päkapikudest.

Veakoodide lugemiseks mõeldud aparaadid on vabamüügis. Kui autosid rohkem, kui üks, siis on elementaarne seda riiulis omada. Või omada sõpruskonnas. Teine variant on osta endale pardadiagnostikaga Cadillac - vajutad aga armatuuris klahve ja räägib ilma lisaseadmeteta omad mured ära. Endiselt leian mugavust võimendatud roolist, isevahetuvatest käikudest, pehmest ja õieti seadistatavast istmest, soojast/külmast toast jnejne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne