Jumzi ümbertegemine
#1

Tere olen noor tehnikahuviline, nimelt traktorite. Huvitab siis kas on võimalik Jumzi (käivitusmootori varjant) ümber ehitada starteri peale ning kas sel on mõtet? Traktoriks 1993a Jumz6akl.
Ootaks siis vastuseid targemaatelt meestelt. Smile
Vasta
#2

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45253 Siin natuke sellest juttu Rolleyes
Vasta
#3

Idee poolest saab ka hooratta karteri vahetusega hakkama, et starter nö. polton poe lahendusega paigaldada
hindadest saad aru siit : (vajalikud tükid)
http://www.flintkaubandus.ee/a/hooratta-...ri-var.%29

http://www.flintkaubandus.ee/a/starter-jumz-12v-2%2C7kv
Vasta
#4

Tänud Smile ,jah eks ta ole kallis lõbu, kuid samas kui käivitusmootor funkab normaalselt siis tegelt hullu vahet pole, muidugi natuke mugavam.
Ja kuna endale ka jumzid meeldivad siis Buzzet , sa oled küll kõva tegija, kui su jumzi taastamise lugu lugesinBig Grin
Vasta
#5

On siinkandis ka üks soovija ja vaadates asja ma ilmselt lasen teiselt poolt freespingis siledaks ja läheb starter vasakule poole.
Saab nii käivitusmootoriga kui nupust panna.
Eks valmis saab võib pilte ka panna kui huvi.
Vasta
#6

Ma isiklikult ilma suuremaid ümberehitusi tegemata starterile ei läheks üle, muidugi ideaalis sobiks selline varjant, kus käivitusmootor on ühelpool mootorit ja teiselpool asetseks siis starter, nagu ksf matuu kajastatud lingil, siis saaks talvel ka masina käima ilma starterit koormamata.
Ümberehituse all mõtlesin korralikku plokisoendust, mis võiks nii või naapidi olla, või eelsüüteküünalde paigaldust, milleks tuleks aga plokikaant retsida.
Vasta
#7

Aga kas Jumzil peab olema just enda stater, või sobib nt russi stater ka? Big Grin
Vasta
#8

(21-09-2013, 08:40 AM)Tehnikamees Kirjutas:  Aga kas Jumzil peab olema just enda stater, või sobib nt russi stater ka? Big Grin

Starter ei ole margispetsiifiline tükk. Leia sobiv ja leiuta külge.

JUMZile otse sobivaid tükke ei tea olema. Kui keegi teab, võiks viidata...
Vasta
#9

Jah tegelt, siin teised kasutajad pannud huvitavaid pilte üles Jumzi starteri kohta, igaüks omamoodi lahenduse leidnud Big Grin Aga muidu suht kallis lõbu Big Grin
Vasta
#10

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et Ma ainult viitan, sobivusest ei tea mõhkugi.
Vasta
#11

Siin väike küsimus, et kas Mtz-ile saab starterit peale panna ka ilma hoorattakarteri või ilma millegi muu vahetusega ? Et lükkad lihtsalt starteri otsa? Lihtsalt huvi pärast küsin Cool
Vasta
#12

Kui russil on eelnevalt käivitusmootor peal olnud, siis tuleb hooratas ära vahetada. Hammasvööl oli kummagil variandil (starter/käivitusmootor)rohkem/vähem hambaid. Ei mäleta, millel rohkem, millel vähem. Sidurokoda näppima ei pea. Vaheplaat tuleb ka ära vahetada. Enam-vähem nii peaks olema.

Almost Again
Vasta
#13

(16-01-2014, 21:22 PM)Necro Kirjutas:  Kui russil on eelnevalt käivitusmootor peal olnud, siis tuleb hooratas ära vahetada. Hammasvööl oli kummagil variandil (starter/käivitusmootor)rohkem/vähem hambaid. Ei mäleta, millel rohkem, millel vähem. Sidurokoda näppima ei pea. Vaheplaat tuleb ka ära vahetada. Enam-vähem nii peaks olema.

Jutt jumala õige. Vaja läheb starteriga variandi hammasvööd/hooratast ja starteriga variandi vaheplaati. Pluss veel starter muidugi. Omal nahal proovitud.
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#14

Aitäh vastamast! Aga veel, et kui paljudel on Jumzi veepumba otsa lõppemisega kogemusi, selles mõttes, et kas nad suures plaanis töötavad hästi ? Meil preparaat Jumz Big Grin enda käes olnud 10 aastat, ülemöödund aasta suvi sai too pull ka ära tehtud kui metsas otsustas otsad anda Toungue
Vasta
#15

(16-01-2014, 21:51 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Aitäh vastamast! Aga veel, et kui paljudel on Jumzi veepumba otsa lõppemisega kogemusi, selles mõttes, et kas nad suures plaanis töötavad hästi ? Meil preparaat Jumz Big Grin enda käes olnud 10 aastat, ülemöödund aasta suvi sai too pull ka ära tehtud kui metsas otsustas otsad anda Toungue

Jumz mida ise korda teeb hetkel, tollel ülevalt radikast tulev veetoru mis pumpa läks, endal oli sellega probleeme, küll lekkis koguaeg, üritasin kuidagi korda teha aga ei saanud, lõpuks ostsin uue jupi sinna ja nüüd veelekkeid poleWink
Vasta
#16

(16-01-2014, 21:42 PM)kris282 Kirjutas:  
(16-01-2014, 21:22 PM)Necro Kirjutas:  Kui russil on eelnevalt käivitusmootor peal olnud, siis tuleb hooratas ära vahetada. Hammasvööl oli kummagil variandil (starter/käivitusmootor)rohkem/vähem hambaid. Ei mäleta, millel rohkem, millel vähem. Sidurokoda näppima ei pea. Vaheplaat tuleb ka ära vahetada. Enam-vähem nii peaks olema.

Jutt jumala õige. Vaja läheb starteriga variandi hammasvööd/hooratast ja starteriga variandi vaheplaati. Pluss veel starter muidugi. Omal nahal proovitud.
Kris


Kahjuks sa eksid. Jumz hoorattal pidavat hammasvööd vaid liigutama. Hamamsvööd ei olevat vaja vahetada iseenesest. - Nii mainiti minule vähemalt võru traktoripoest.
Jumz traktoril jällegi on ERALDI teistsugune starter. Vähemalt letis olen näinud kõrvuti mtz starterit ja jumz starterit. Mõlemad kinnituvad küll 3 poldiga kuid jumzil vist ei olnud kõik 120 kraadi all.
Poodi helistades saad starteri asjandusest targemaks.


Samas eks see jumz ole hea masin küll. "vaese mehe rus nagu külajutud räägivad" - senikaua kuni vedavat esisilda massides sellele alla ei hakata panema ei tee temast veel ükski ehitus rusiga võrdset põllutöömasinat.
Nokitsejana ütlen - anna aga ainult minna. Mida viletsama masina üles ehitad seda rohkem "like" saad. Ja loomulikult traktorikauplused hoiavad ust sulle juba kaugelt avatuna....

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#17

(17-01-2014, 22:56 PM)unimüts Kirjutas:  
(16-01-2014, 21:42 PM)kris282 Kirjutas:  
(16-01-2014, 21:22 PM)Necro Kirjutas:  Kui russil on eelnevalt käivitusmootor peal olnud, siis tuleb hooratas ära vahetada. Hammasvööl oli kummagil variandil (starter/käivitusmootor)rohkem/vähem hambaid. Ei mäleta, millel rohkem, millel vähem. Sidurokoda näppima ei pea. Vaheplaat tuleb ka ära vahetada. Enam-vähem nii peaks olema.

Jutt jumala õige. Vaja läheb starteriga variandi hammasvööd/hooratast ja starteriga variandi vaheplaati. Pluss veel starter muidugi. Omal nahal proovitud.
Kris


Kahjuks sa eksid. Jumz hoorattal pidavat hammasvööd vaid liigutama. Hamamsvööd ei olevat vaja vahetada iseenesest. - Nii mainiti minule vähemalt võru traktoripoest.
Jumz traktoril jällegi on ERALDI teistsugune starter. Vähemalt letis olen näinud kõrvuti mtz starterit ja jumz starterit. Mõlemad kinnituvad küll 3 poldiga kuid jumzil vist ei olnud kõik 120 kraadi all.
Poodi helistades saad starteri asjandusest targemaks.


Samas eks see jumz ole hea masin küll. "vaese mehe rus nagu külajutud räägivad" - senikaua kuni vedavat esisilda massides sellele alla ei hakata panema ei tee temast veel ükski ehitus rusiga võrdset põllutöömasinat.
Nokitsejana ütlen - anna aga ainult minna. Mida viletsama masina üles ehitad seda rohkem "like" saad. Ja loomulikult traktorikauplused hoiavad ust sulle juba kaugelt avatuna....

Kodanik Necro rääkiski Belarussist, mitte Jumzizt!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

(17-01-2014, 23:10 PM)saarrand Kirjutas:  Kodanik Necro rääkiski Belarussist, mitte Jumzizt!

Seekord pean tõesti vabandama.
Krt teemavälised postitused viivad mõtted teistele lainetele.
Mõtlesin jumzi, jumzi teemas, kuid kirjutatud oli mtzist.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#19

(17-01-2014, 22:56 PM)unimüts Kirjutas:  Samas eks see jumz ole hea masin küll. "vaese mehe rus nagu külajutud räägivad" - senikaua kuni vedavat esisilda massides sellele alla ei hakata panema ei tee temast veel ükski ehitus rusiga võrdset põllutöömasinat.
Nokitsejana ütlen - anna aga ainult minna. Mida viletsama masina üles ehitad seda rohkem "like" saad. Ja loomulikult traktorikauplused hoiavad ust sulle juba kaugelt avatuna....

Raja tänavas peaks ka ust avatuna hoidma...

Ksf tehnikamehe käsutuses olev jumz on üks kobedamaid pille siinmail oma aastaarvu ja varustuse poolepealt...

Massides tulevad 90% jumze tänapäeval kõik 4*4 valikus..

Tehniliselt on jumz siiski töökindlam kui teised CCCP sama ajastu masinad.
Mtz D240 mootor on kaks korda kapitaalis käinud kui jumz esimesi väsimusmärke näitama hakkab...


Nokitsejana ütlen: jää oma t25 juurde parem...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

(18-01-2014, 07:49 AM)mlsluik Kirjutas:  
(17-01-2014, 22:56 PM)unimüts Kirjutas:  Samas eks see jumz ole hea masin küll. "vaese mehe rus nagu külajutud räägivad" - senikaua kuni vedavat esisilda massides sellele alla ei hakata panema ei tee temast veel ükski ehitus rusiga võrdset põllutöömasinat.
Nokitsejana ütlen - anna aga ainult minna. Mida viletsama masina üles ehitad seda rohkem "like" saad. Ja loomulikult traktorikauplused hoiavad ust sulle juba kaugelt avatuna....

Raja tänavas peaks ka ust avatuna hoidma...

Ksf tehnikamehe käsutuses olev jumz on üks kobedamaid pille siinmail oma aastaarvu ja varustuse poolepealt...

Massides tulevad 90% jumze tänapäeval kõik 4*4 valikus..

Tehniliselt on jumz siiski töökindlam kui teised CCCP sama ajastu masinad.
Mtz D240 mootor on kaks korda kapitaalis käinud kui jumz esimesi väsimusmärke näitama hakkab...


Nokitsejana ütlen: jää oma t25 juurde parem...

Raja tänava asutust tunnen - külastanud ei ole. Reaalselt vajanud sealset ravi pole. Enamik saastaomanike jälle vajaks enne remontide algust küll mitmeaastast ravikuuri.

Sa ei saanud minu jutust aru miks sellise suhtumise ütlesin.

Ma tahan öelda, et jumz on hea masin originaal konditsioonis. Ei tasu igasuguseid "omaloominguid teha". Juhul kui hakata juba remontima hakata on soovitav kasutada tehase varuosi. Jumz töötab madalatel pööretel - tema töötamisel ei tohi mõelda, kui jõuliselst 4x4 veolisest masinast.
Vähegi mägisemal pinnasel on jumz nadi. (võrdlusena mitu % tänapäeva masinatest ilma vedava esisillata tehasest tulevad 0,1-1%)
Remontima hakates, on enamik probleeme tingitud viletsatest hiina juppidest ja juppide kõrgest hinnast. Kättesaadavus on ka omaette teema.
Jumze kantakse massides rohkem maha, kui russe. Kuusakoski virna otsas on ikka jumz igakuu tegelane. Mtz, mida on küll rohkem, kohtab vanametallis kord kvartalis.
Ma lihtsalt tahan öelda, et mõtekam on tihti omada neljaveolist masinat, kui mingit risu jumzi hakata üles ehitama.
Konkreetset masina pilte ei ole kuskil üles pandud. Seega on kaks varianti. Kas teemaalgataja avataripilt on enda masinast või on "tüüpiline neti leid".
Minu point kogu asja juures on see, et "üliodavat remonti ei eksisteeri" ja isegi vägaheas korras masina ehitusse on võimalik mitu-mitu Eesti keskmist palka uputada ja see ei tule kuidagi tagasi ning ole ka kohati mõtekas.


Jumzi tehas võib jah toota nüüd 4x4 jumzi, kuid oma smd14 mootoriga keerasid asja peesse. (suured akud vajalikud, väga raske mootor, puuduv vedav esisild) Rusi baasil ékskavaator on omaette teema ei sega mtzi võrdlusesse. Liiga palju erinevusi masinal.

Kui Eestis oleks teada mitmeid jumz masinaid, mis vedava esisillaga oleks. Mõtleksin isegi ühe sellise masina hankimise peale. Kahjuks pole mina aga sellist masinat Maarjamaal kohanud. (poolast või kaugemalt küll tooma ei hakka)


NB: mul üks uus jumz ka garaazi taga varjul:S Peaks vist uue peale hakkama mõtlema juba, summutil hakkab värv maha tulema ja istmepadja nöör katki läinud.


Mtzi d240 mootor on aga täielikult venelase kättemaks halbade majandite tulemuste eest. See mootor ei kannata midagi välja peale originaalkonditsiooni. Samas mis me tavalise ehitusliini pealt tulnud masinast tahame.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne