Postitused: 180
Teemad: 16
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
Tere
Kumba eelistada kas pulbervärvi või epovärvi.
Tegemist väga erinevate asjadega loomulikult ja ilmselt oleneb ka mida värvida.
Mõtlen just raame ja selliseid asju, mis saavad kruusateedel kivirahet.
Praegused kogemused epovärvidega on vägagi head, minuarust hea kõva värv.
pulbri kohapealt, lasin Tartus veljed liivatada ja pulbriga üle värvida, kõik ilus ja hea aga kuna ennem pulbriga kokkupuuteid puudusid, siis tarvis katsetada, kui kõva see siis on ka. Mõõdulindi otsaga "koputasin" paar korda velje pihta ja oh imet kohe lõi värvi maha. Kas asi lihtsalt minus ja minu detalides aga ma ikka mõtlesin, et see pulber on kõvem asi.
Epoga on lihtne, seda saab poest valida eri pind tugevusega ja saab ka värvi, millega segupirne seest värvitakse.
Ilmselt oleks jah kõigeõigem lasta hoopis detail tsinkida aga tsingil ka omad miinused jällegi.
Postitused: 700
Teemad: 11
Liitus: Feb 2007
Maine:
11
On neid pulbervärvegi väga erinevaid. Veljele sisetingimustesse mõeldud värv ikka ei sobi.
Meil on neid velgi siin ikka tehtud ja kui on soov, et kestaks, siis ikka krunt alla, kattevärv ja lakk kõige peale. Korralik ettevalmistus muidugi kõigepealt. Odav see ei ole.
Ise konkreetseid soovitusi jagada siiski ei oska, kuna asja sees otseselt ei ole siiski.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Lp Juss. Mis miinused tsinkimisel on siis?Oleks ka huvitav teada.
Tervitab Veteran.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Selge pilt!Vanatehnika puhul kasutatakse galvaanilist tsinkimist ja ainult! Kuumtsinki kasutatakse näiteks farmide sisseseade jms puhul, sobib veel järelkärude, autoraamide jms katmiseks.
Eelpool oli ka juttu " üleliigse tsingi relakaga eemaldamisest"...Pole lihtsalt sõnu rohkem...
Tervitab Veteran.
Postitused: 180
Teemad: 16
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
Ei ütleks, et vanatehnika puhul kasutatakse ainult galvaanilist tsinkimist, pole isiklikult näinud ühtegi usarauda, mille raam oleks tsingitud.
Olen isiklikut ka tegelenud vanema tehnika taastamisega. Ajab natuke sita keema, kui oled neetraami laiali lammutanud ja sellest meisterdanud korraliku torukarpraami, millekäigus oled välja vahetanud ca. pool raamist. Ja kui oled 100+ needi aseleme poltliite teinud ehk keevitanud raamile sissepoole mutrit, et oleks võimalik raamile külge käivad kronsteinid, raami pisemad osad tagasi panna peale tsinkimist. Loomulikult kogu raam on liivapritsis läbi käinud ja ennem tsinkimist veel iga detail üle vaadatud idividuaalselt. ja nüüd kui raam ja sinna kuuluvuad detailid tulevad tsinkimisest tagasi pead hakkama keevituskohtasid rellakaga jällegi üle käima ja avastad, et teadmat kohast hakkab tsink teadmata põhjustel "hallitama" ja pead veel muretsema ja nuputama kuidas ja millega detailide ühenduspinnada kokku määrida, et ei hakkaks "hallitama".
Tsinkitakse ka keskkütte kattlaid, aga seal kipub tahm tsinki "sööma"
Samuti lipi/laastu/sindli jne. katused mis on lignoga immutatud, neelu kohad kus on kasutatud tsinkplekki, kipub plekk rooste minema.
Mina ei ütleks, et tsinkimine on see ainuõige asi, minuarust on tal palju miinuseid aga jah on ka suuri plusse näiteks odavus, kannatab lööke jne.
Aga aitab tsinkimisest, selle kohta foorumis mitu teemat.
Teemaske ka midagi.
Pulbri üks eeliseid kindlasti on, et värv ei hakka jooksma ja pealispind peaks jääma sile?
Kas pulbervärvi lakke on ka nn. pehmeid, mis kividega täkkeid välja ei löö?
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
OK, paistab, et jutt oli aiast ja aiaugust.
Tervitab Veteran.
Postitused: 180
Teemad: 16
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
Käisin uurimas epo värvi kohta ja sellelgi omad miinused.
Lõpuks sai otsustatud, et katsetan tikkurila temabond st 200.
eks aeg näitab, kui asjalik värv on, väidetavalt neid puuduseid pole, mis on epo värvi, samas hind suht samasse auku.