(29-04-2014, 17:00 PM)ahtos Kirjutas: Mis põhjusel seda kettülekannet vihatakse?
Mulle pole kunagi õliste kettidega mässamine meeldinud. Käed paksult rokased, kui vaja lühendmiseks kasvõi mõni lüli ära võtta.
Rääkides autorolleri siduritekastist veosilda minevast ketist. Selle pingutamisega on paras jama. Siduritekasti neli kinnituspolti asuvad mootori all. Lahti saab nad enam vähem normaalselt keerata. Aga pingutamiseks tuleb kõik neli polti välja võtta. Alles siis saab kasti edasi nihutada.
Aga pea võimatu on seda kasti seal mootori all ühe käega üleval hoida ja teise käega siis polte tagasi sobitada. Pingtamiseks on puuritud kolm järjestikust väikeste vahedega ava kandurlattide külge.
Mõtlesin juba vahepeal, et lõikan need relakaga üheks piklikuks sooneks. Siis ainult poldid lahti lasta ja tõukab niiöelda edasi.
Aga täna sai siis mootori reduktorist siduritekasti mineva rihmülekande pingutus ära tehtud.
Kolahunnikust vaatas vastu T-40 sidurikahvel koos võlliga. Lõikasin kahvlil "nagad" maha ja keevitasin vinkli külge. Mis omakorda sai kinnitatud mootorikinnituspoltide alla. Sidurivõllil oleva hoova paine sobis ideaalselt pingutusvedru tõmbama.
Võlli külge sai ka paremal all näha olev hammasring keevitatud. Sellega saab siis rihma pingutusmomenti reguleerida.
Hammasringi vastuse külge läks keevitusega toru, mille abil toimub siis rihma pingutamine.
Pingutuskäepideme fikseerimiseks sai toru sisse pulk koos vedruga pandud. Samuti tegin pulga külge konksu.
Konks kinnitub siis vinkli ääre taha nuppu vajutades.
Pingutatud asendis rihm.
Vedru ise 5mm materjalist. Sai laotud üks tõsisem halgudekoorem ka peale ja proovitud kallakutel sõita. Rihma läbilibisemist ei täheldanud, pigem jäi mootori jõust puudu. Rihm ise ka kõige odavam Tsehhi Rubena.
Muidugi eks sel rihmal on ikka päris kõva valu taga, pelgan et kui äkki lihtsalt puruks ei tõmba.
Poest öeldi, et B profiil ette nähtud kuni 2Hj jaoks. Tundub kuidagi vähe.
Igatahes minu ülekandes saab ta tunda kordi suuremaid jõude. Mootor ise juba 5Hj. Reduktor suurendab omakorda 6 korda väänet.
Muideks. Tänu rihmülekandele sai ka teise käiguga proovitud sõita. Muidu oli vägagi raske teise käiguga käimatõmbamine.
Päris nobedasti liigub edasi. Ainult, et siduritekasti tuulutusavast hakkas hoolega õli välja ajama. Eks siduritrumlitel poole rohkem pöördeid ja automaatkasti õli ka paras vesi. Peab miskit paksemat sinna kasti nüüd vaatama.