Postitused: 205
Teemad: 10
Liitus: Dec 2012
Maine:
-5
Ikka koonus ja puurimisega on see asi, et ssee peaks kohe õnnustuma.Seal kaane juures testida ja lisaks veel üle karastada on mõtetu tegevus, mis läheb kokkuvõttes kalliks maksma.Kui on keevitatud siis on ka üle karastatud see asi seal
Külmutad konkreetset punkti ala, mitte aluminium ennast kaant
Külmutad lööd külmutad lööd sober aitab puhastada kas õhuga või tolmuimejaga ja silmade näo kaitseks kindlasti prillid vesiir ette
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(02-05-2014, 22:20 PM)Moto555 Kirjutas: Ikka koonus ja ...
Too mõni näide, kus eelsüüteküünla keere on koonuses.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Sorry, ei saa tõesti kindel olla, et kõik väljakeerajad hoiatavad. Ja muidugi selline mõte veel - kui olemasolev polt on juba oma originaalläbimõõdult jõudu vastu võttes katki läinud siis miks ta peaks välja tulema oluliselt pisema abinõu kaasabil? Kindlasti on vajalik rakendada lisameetmeid.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 701
Teemad: 18
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Arvan,et suure torkimise peale on küünla keera ka juba rikutud.
Oletame,et tõesti tegemist nii kõva asjaga mis sinna sisse murtud,et puurimine pole võimalik.
Ma võtaksin siis tig keevituse ning annaks nii palju kuuma,et see teras osa seal hõõguks. 600-700 kraadi . Plokikaant see ära ei sulata kuna see on masiivne tükk. Küll aga see terasest ollus oleks siis sedavõrd pehme et saad siis puurida või lüüa tähik võtme sisse . Hiljem siis vajadusel taastad keerme Time Sertiga.
Mida rohkem seal puurida ja taguda seda enam kiilub kogu see krempel alumiiniumisse sisse. Vaevalt sa suudad akudrelliga täpselt puurida,et 3/4 kremplist puurid seest tühjaks. Muidu murrad järgmise pulga samamoodi sisse ära.
Postitused: 222
Teemad: 2
Liitus: Jun 2003
Maine:
1
04-05-2014, 23:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-05-2014, 23:23 PM ja muutjaks oli
reljo86.)
Ma ei tea nüüd kui kaugele teemaalgataja asjadega jõudnud on aga pajatan kah oma kogemustest.
Igasugune temperatuuriga jamamine ei aita eriti, kuna kaas võtab kõik endasse. Olen kunagi Karlas SSangyongi 2.7 diisli kaanest Delphi pihustit välja ramminud ja keevitanud. Kuumaks saab vaid pealt. Sügavamalt läheb kõik kaande laiali.
Küünlaid sai kah algul välja keevitatud. Vahel üle 10 korra, kuni hästi kinni jäi ja sai hakata kräginal edasi tagasi liigutama. Kõvasti WD40 vahele ja kui läks katki siis uuesti külge ja edasi.
Niimoodi välja keerates rikkus ka keeret, kui keere oli oksüdeerunud ja kaas poldi keermega ühinenud. Keerme remonti siiski ei vajanud ükski. Põhiliselt oli algse murdumise põhjuseks alt koonuspinna vahelt läbi pääsenud gaasid ja tahm, mis küünla kinni võttis.
Keevitades oleks hea mass otse küünlale anda, et seal keerme vahel mingit jama ei tekiks (Olen kord ühel oma käigukastil keermestatud ava väga nässu keerand, kuna poldi ja korpuse keerme vahel tekkis särakas).
Kõige õigem on siiski spets puuriga välja võtmine ja see ei ole üldse raske kui ei ole hakatud juba keevitusega hullama. Kui keskelt elekrood kätte saada, siis läheb lihtsalt. Kui seda komplektiga välja ei saanud (keeratakse klemmist nagu tikkpoldi keerajaga elektrood katki), siis keevitasin elektroodile mõne punktiga tõmbehaamri otsa ning tõmbasin välja. Siis puuriga küünla keermeosa ära, ülejäänule keere sisse ja tõmmitsaga välja.
Keere keermepuuriga puhtaks jne.
Kui olukord juba selline nagu pildil siis mina prooviks veel keevitusega. Kui nõksu liikuma saaks siis oleks juba lootust.
Kui ei saa, siis ikka korralik puur.
Postitused: 967
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Kuna endal praktilisi kogemusi antud teemal ei ole siis nõu ei oska anda, aga teema alguses kirjeldatud olukorda lahendatakse tänapäeval traaterosiooni (EDM) pingis. Kasutatakse samamoodi töömahuka detaili päästmiseks kui instrument peaks sisse murduma. Teenusepakkujaid peaks Tartus leiduma küll.
Postitused: 5,812
Teemad: 740
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Nagu ma aru saan, on probleemiks, mis sundis happe poole pöörduma, finantsvahendite puudulikkus, seega vaevalt pink kõneks tuleb.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Teemaalgataja tahab hoiduda kaane mahavõtmisest, seega on ilmselt ka järgmised erosioonpingi soovitamised asjatud.
Et ei oleks mu post ainult tänitamine, siis meenus elektroodimüüja demonstratsioonesinemist näinud inimese jutt - on elektrood, mis ette nähtud sissemurdunud poltide "kasvatamiseks" Pidavat tegema korraliku pulga millest tõesti saab kinni võtta.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 198
Teemad: 34
Liitus: Aug 2007
Maine:
8
Ühesõnaga on nüüd selge mis seal kaane sees peidus on - asjade välja keeramiseks mõeldud "käbi" - seepärast puur sinna sisse ei läinud.
Kätte sain sellest käbist tüki keevitusega, nüüd konkreetselt näha kontuuri selle ümbert ja üritan ka viimase osa kätte saada. Pidasin võimatuks et küünla elektroodi kõvadust valesti mäletasin, aga ega ma ei eksinudki.
Happest ja muudest asjadest on saanud ikka tavaline mehaaniline urgitsemine, aga vähemalt iga päev õpid midagi uut... Saaks no nüüd selles kuuenda püti ka hommikul turtsuma mitte halli suitsu tootma, oleks eriti hea.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Mulle meeldivad lõpplahendused, kus asjad saavad õigeks peale vahepealset lootusetust
On ju hea tunne
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 10,698
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
128
Tubli!
Millega keevitasid? Kuidas kaitsesid plokikaant?
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Aga kas kivipuurist oli abi ka siis?
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 198
Teemad: 34
Liitus: Aug 2007
Maine:
8
Keevitasin MIG/MAG keevitusega, kõige kõrgema vooluga mis kasutada sain, keevitasin järk-järgult et mitte lasta sulametalli joosta mööda küünlaava laiali kuniks olin kasvatanud piisava otsa kaanest välja. Seejärel polt otsa ja et polt ise pooleks ei läheks pidin seda ka tugevdama kahele poole peale keevitades. Paras aeganõudev ettevõtmine oli, aga praegu on tulemus hea - keeret eriti ära ei rikkunud, jah uus ta enam ei ole, aga lõikaja tegi asja väheke paremaks.
Kaant reaalselt kuuma eest kaitsta ei olegi vaja, nagu eelpool mainitud, siis alumiinium juhib nii hästi sooja, et jaotab selle kiirelt kaane peale laiali ja alumiinium ei sula, ometi et teras seal sees hõõgub. Õigupoolest mida soojemaks kaane sain, seda paremini asi ka liikuma hakkas, paisutas ja logistas lahti. Kui väga otse alumiiniumi pihta midagi ei lase, siis ei tohiks ka midagi ära põletada. Jah, serv sai kahjustada kuna sulametalli on raske juhtida gravitatsiooniseaduse tõttu, siis see probleem siiski on.
Hea oleks olnud korralik elektroodkeevitus millega selle asja lihtsalt välja oleks saanud põletada või siis täpselt "käbi" otsa keevitada ja siis voolu alt ära võttes üritada ainult see osa väja keerata.. Ülejäänu oleks tulnud niisama täis keevitades ja keerates.
Kivipuurist oli nii palju abi, et mingile maale purustas seda kõvemat metallosa küll, aga tõesti nüüd ei soovita mitte mingil juhul kasutada vasara meetodit.. Mis ikka habraste materjalidega juhtub - purunevad. Puurides sellist õrna laastu muidu tuli, aga vähemalt puur liikus edasi. Raske on küll tsentrit saavutada aga ehk saab hakkama. Kõvasulam otsad olid ka käia pealt näha, et kõvemad (säde väga peenike ja harv) kui sellel jupstükil mis kaane sisse keeratud (paar sarnast asja endalgi üle - kasutada plaanis ei ole) - sellel oli säde nagu puuri teritades ikka.
Mõtlesin ka koolis õpetatu üle, et kui kõvasid asju lõigata, näiteks malmi, siis treitera peab olema otsast õrnalt tömp - no kui ei ole, siis materjal ise keerab selle tömbiks, põhiline laast on lihtsalt murdelaast mis väljendub puruna mitte mingi märkimisväärne koorimine.
TIG-iga oleks võinud ka äkki sarnast asja teha, aga seal kahjuks ei saa nii palju kaande sisse ronida, pea tõttu ei näe mida teed + elektrikaar otsib kõige lühemat teed ja võib kaane enda materjali hakata sulatama.