KamAZ ,ZIL ja veomasinad

(02-05-2014, 12:41 PM)Regardman Kirjutas:  Jutt käib TALLINNA Autoremonditehasest. Wink

Assa raisk, vaat kus aju suudab iseseisvalt sõnu ritta seada nii, et ise ei pane seda väikest linna muutust, lause ees tähelegi Big Grin. Hea et tähelepanu juhtisid. Ma ise vahtisin pealkirjadele otsa ja ei miskit, nagu polekski erinevust olemas, aju igal juhul visuaalset muutust läbi ei hammustanud Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(01-05-2014, 21:38 PM)kolz Kirjutas:  Selliseid kallurkutsikaid ehitati Tallinna Autode Remondi Katsetehases. Kahesillaline kandis markeeringut TA-12-50, kandevõime 8 tonni, Kamaz ja Mazi jaoks. Zili haakesse tehti 4 tonnise kandevõimega TA-04-09, ühe sillaga kutsikaid. Kolm eri varjante kaste oli - asfaldi, põllukivide ja universaalpuistmaterjali veoks.
Põllukivide veoks erikujuga kast? Miks seda peaks vaja minema? Kivid peaks ju üsna vaba "veeremisega" olema. Puistematerjali kast oli ilmselt neljakandilise kõrgema seinavormiga, asfaldi oma ümarama vormiga ning madalam. Kuid põllukivid? Või käib jutt vaid konstruktsioonierinevustest, kus kivide olemuse tõttu võiks kast olla toekam?
Vasta

Kiviveo kärud olid meil paksema seinaga ja tugevdatud vinklitega.Maz-idel olid samuti kastid tugevdatud.Laadimine käis enamasti maaparandus objektidel kivi hunnikutest.Laaditi ju tava kopaga.Kivid sisuliselt kukutati kasti.Kruusa käru lihtsalt oleks laiali läinud paari reisiga.Nüüdsel ajal on laadimiseks inimlikud masinad.Paned kivi õrnalt kasti ja ei lõhu midagi.Meil pandi esimesed kivid kasti siis kabiinis olla ei tahtnud.See oli õnneks siis.
Vasta

Jutu jätkuks kui kellelgi endal või olemas ligipääs "arhiividele" kus nimetatud haagised piltidel või joonistel, on lahkelt palutud materjale jagama siin.
Vasta

Õnneks sellel sajandil on inimestel tulnud niipalju mõistust pähe ja algatuseks pannakse kiht mulda kasti põhja ja siis kivid alles peale! Big Grin
Vasta

(02-05-2014, 22:55 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kiviveo kärud olid meil paksema seinaga ja tugevdatud vinklitega.Maz-idel olid samuti kastid tugevdatud.Laadimine käis enamasti maaparandus objektidel kivi hunnikutest.Laaditi ju tava kopaga.Kivid sisuliselt kukutati kasti.Kruusa käru lihtsalt oleks laiali läinud paari reisiga.Nüüdsel ajal on laadimiseks inimlikud masinad.Paned kivi õrnalt kasti ja ei lõhu midagi.Meil pandi esimesed kivid kasti siis kabiinis olla ei tahtnud.See oli õnneks siis.
Huvitav teemaRolleyes Äkki Sm.Autojuht viitsib natuke täpsemalt seletada et mis koppa siis kasutati kivide laadimiseks ? Arvan et see pidi olema mingi hüdrauliline ekskavaator(EO-4121)näit.millel piisavalt jõudu kividega"möllamiseks".Mingi laadur tüüpi kopaga ju kive hunnikust kätte ei saa.
Meenub et suuremaid kivijurakaid aeti hunnikusse suisa mitme jossiga ja väiksemaid terasplaadil lohistades.Mõni pilt ka Elva EPT kivikoristusest.
[Pilt: img09%2520Soosilla%25201979-80.jpg?gl=EE]
[Pilt: img17%2520Soosilla%25201979-80.jpg?gl=EE]
[Pilt: img20%2520Soosilla%25201979-80.jpg?gl=EE]
[Pilt: img138%2520Soosilla%25201985.jpg?gl=EE]
Vasta

Kui kellelgi on olemas pildimaterjali nendest haagistest, eriti sellest põllukivide variandist, siis palun laadige siia teistelegi vaatamiseks Smile.
Vasta

Üldiselt on pildimaterjali nendest haagistest vähe netis olemas.
Siin peaks näha olema Zili kutsikas https://www.dropbox.com/sh/ljo9um2k70c0nq1/CQFkPmWIvI
ja siin Mazi jaoks asfaldi ja kruusa käru, ning viimasel pildil ka kiviveohaagis:
https://www.dropbox.com/sh/16q2a8vz8b4kly2/nYD5ofI_HY
Vasta

Minu tehtud pilte haagisest albumis 2 tk ja neid saab suuremalt kah vaadata: http://www.automoto.ee/galerii/view_albu...eomasinad1

(03-05-2014, 20:57 PM)kolz Kirjutas:  Üldiselt on pildimaterjali nendest haagistest vähe netis olemas.
Siin peaks näha olema Zili kutsikas https://www.dropbox.com/sh/ljo9um2k70c0nq1/CQFkPmWIvI
ja siin Mazi jaoks asfaldi ja kruusa käru, ning viimasel pildil ka kiviveohaagis:
https://www.dropbox.com/sh/16q2a8vz8b4kly2/nYD5ofI_HY
Vasta

Sellepärast ka see üleskutse sai tehtud, et era-arhiive selle pilguga revideerida, sest netis ei leia suurt midagi.
Vasta

Kahjuks ei mäleta neid EPT kopasi margi järgi , kuid hüdrakad nad juba olid.Auto ja käru olid ilma taga luugita ja vähe üles kulpis tagant.Aga komplekt kaalus mitu tonni tavalisest enam.Põhi mure oli rehvi mure.
Vasta

(03-05-2014, 23:34 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kahjuks ei mäleta neid EPT kopasi margi järgi , kuid hüdrakad nad juba olid.Auto ja käru olid ilma taga luugita ja vähe üles kulpis tagant.Aga komplekt kaalus mitu tonni tavalisest enam.Põhi mure oli rehvi mure.
OK ! arusaadav et autojuhtidel rehvimured jne.
Aga sihuke küsimus:maaparandusobjektidel ja kivihunnikute juures ei olnud kindlasti selliseid teid mis oleks kandnud näit:MAZ + kutsikas kivikoormaga.
Vanakoolimehed on rääkinud et see MAZ oli üldse üks "paras lehm libedal jääl"
Kas oli midagi sellist et kivikoormaga kallurit pidi joss trossiga tõmbama kõvemale teele vms ? No oodatud on igasugu meenutused/kommentaarid selle kohta.Huvitav on...Rolleyes
Vasta

Täpsustan .et rehvimure tuligi sellest et omakaal juba liig suur,peale selle kivid ikka kaalusid oi-oi.Paari kiviga ju ei sõitnud.Kaks koormat viisid-kolm said kirja.
Vasta

Tänud Sm.Autojuht kommentaari eest(nõuka-aeg küll aga mõtlemine täitsa kapitalistlik:vean korraga rohkem -tuleb rohkem palka/pappiCool
Aga kas tõesti oma ülekoormatud masinaga kunagi kinni ei jäänud või miskit muud huvitavat seiku? Äkki viitsid veel miskit meenutada ja "klaveril toksida" mõne loo mida noorematel huvitav lugedaRolleyes
Vasta

Vaadates neid kutsikaid, siis hakkasin mõtlema, et mis koguse küll suutis Zil reaalselt sellele peale võtta? Teine küsimus kerkis samuti, et mil moel nende tühjendamine oli ette nähtud? Kas tuli alati tagant ära võtta? Tean, et puistematerjalide puhul keerati haagis taha risti ja pärast auto tühjendamist tõmmati tühi haagis üle autost maha vajunud hunniku serva. Aga kivide puhul seda teha ju ei saa.
Vasta

Täna vaatasin jälle seda imelooma ja sügasin sarvevahet...


[Pilt: 10250217_763516293688221_1544442786728248798_n.jpg]

[Pilt: 10325702_763516390354878_2983072504083580453_n.jpg]


Rohkem pilte leiate: https://www.facebook.com/media/set/?set=...1eac4a3e3d

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Jah see on tõesti midagi ....? mida pole varem näind..!?Sad
Aga noh üks tähelepanek.Eile Tartus Puiestee tänaval tuli vastu Zil MMZ 555 ilmselt.Uuema tüübi esikandlega,sõjaväerohelist värvi kabiin ja hall kandiline kast.Küljeuksel ilutses selgelt loetav nõukaaegne autovedude embleem.
Kusjuures masin tuli tühikäigul vms.aga mootori häält polnd praktiliselt kuulda.
No mul käis küll kael kahekorra(täitsa kaine olin ausalt!!!) Samas võibolla 1994 ehk 2 kümpi aastat tagasi sai samuti vaadatud mingite vanade Scannide,Volvode,Mersude järgi...nii et kael kahekorra....
Vasta

(01-05-2014, 21:38 PM)kolz Kirjutas:  Selliseid kallurkutsikaid ehitati Tallinna Autode Remondi Katsetehases. Kahesillaline kandis markeeringut TA-12-50, kandevõime 8 tonni, Kamaz ja Mazi jaoks. Zili haakesse tehti 4 tonnise kandevõimega TA-04-09, ühe sillaga kutsikaid. Kolm eri varjante kaste oli - asfaldi, põllukivide ja universaalpuistmaterjali veoks.

Ma ei tea, mis oli selle värdja mark, aga ma tean et ta kandejõud oli 7tonni. Üks selline haagis tuli ka Tartu Autovedudele 80-ndate lõpus. Oli igavene värdjas ja kogu aeg lagunes. Tal olid Zil-i rehvid topelt all ja selle konkreetsele haagisele ehitati Tartu AV spetsiaalsed MAZ-i rehvide jaoks veljed. Ja ei pandud enam topelt, vaid ainult kummalegi sillale 2tk. Sellel pildil ta on veel topelt ratastega. Isiklikult tunnen seda juhti, kes on seal pildil. Eelikuga haaked tehti Kohtla -Järvel olid 8 tonnised ja neid pidi ka enne kasutuselevõttu kolmnurkadega ja paikadega tugevdama, sest me ladusime sinna vähemalt 20 tonni selga.
Vasta

Mis ettevõte Kohtla-Järvel oli haagiseid tegemas?
Vasta

(04-05-2014, 21:21 PM)krossifänn Kirjutas:  Jah see on tõesti midagi ....? mida pole varem näind..!?Sad
Aga noh üks tähelepanek.Eile Tartus Puiestee tänaval tuli vastu Zil MMZ 555 ilmselt.Uuema tüübi esikandlega,sõjaväerohelist värvi kabiin ja hall kandiline kast.Küljeuksel ilutses selgelt loetav nõukaaegne autovedude embleem.
Kusjuures masin tuli tühikäigul vms.aga mootori häält polnd praktiliselt kuulda.
No mul käis küll kael kahekorra(täitsa kaine olin ausalt!!!) Samas võibolla 1994 ehk 2 kümpi aastat tagasi sai samuti vaadatud mingite vanade Scannide,Volvode,Mersude järgi...nii et kael kahekorra....

See mu tuttava auto ja ta pani diisli peale. http://www.upload.ee/image/4044712/Paats_034.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne