Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
09-05-2014, 20:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-05-2014, 20:47 PM ja muutjaks oli
maisalup.)
Lugu siis selline, et kuna surve radikas, siis läheb vahetusse plokikaane tihend. Küsimus selline, et kuidas sellel klapivahesid reguleeritakse? Sel on klapi pea ka nookuri vaheline mõõtmine tavalise kaliibriga on raskendatud. Kas selle jaoks on mingid teised riistad, või saab ka tavalise leht kaliibriga seda teha?
Klapi otstes on kausi laadne(kõrgemate servadega) suurem seib. Jube kaka tundub olema tavalise kaliibriga ligi saamine.
Traktor aastast 2007 ja tunde mootoril 18300 ning silindri pinnad täitsa ilusad ilma kulumis jälgedeta. Silomikseri ees on vatti saanud omajagu.
Postitused: 1,295
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Ise teinud pole, aga kuulnud mitmest suust(üks ka Fendi hooldemehe suu) sellist versiooni- fendi hooldemeestel miski spets võti, kaheosaline, sisemine pool läheb reguleerpoldi külge, välimine mutrile. Regull käib nii, et vastumutter lahti, polt lõtku kadumiseni kinni, kindlad kraadid lahti ja mutter kinni.
Postitused: 222
Teemad: 2
Liitus: Jun 2003
Maine:
1
Mulle lõi silme ette esimese asjana Deutzi mootori, kus selline süsteem. Kas tegemist on Deutzi (KHD) mootoriga BF4M1012 ?
Neil asi kraadidega. Sisselase- vastu klappi ja 75 kraadi tagasi. Väljalase 150 kraadi tagasi.
Postitused: 5,822
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Üldiselt on juhul, kui plokikaane polte on kavas kinni väänata, mõistlik hankida mehaanik, kes asjast midagi jagab...
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 5,350
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
73
Millalgi leiutati dünamomeetriline võti,kunas ei tea. Ilma selleta plokikaane poltide kallale ei taha isegi minna,sest tagajärjeks pole mitte murdunud polt vaid kõver kaan... ja muud hädad. Kuigi pean mainima,et Plekiliisu mootori juures polnud ka dünamomeetrilise võtmega midagi teha,sest poldid olid väga pehmekesed ja juba esimestel katsetel venis polt katki.... Mõnda asja tuleb ikka teha käega ja tunde järgi ehk siis vinti ei tohi üle keerata. Pingutusmomentide kohta peaks olema kuskil targas raamatus andmed olemas.
Postitused: 6,868
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Dünamomeetri järgi ja nurkade järgi keeramiseks on erinevad poldid.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
10-05-2014, 20:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-05-2014, 20:41 PM ja muutjaks oli
maisalup.)
Sellel mootoril on torx peadega 14 on võtme mõõt
Postitused: 603
Teemad: 39
Liitus: Apr 2009
Maine:
10
Eelmine aasta sai tehtud 3.0 mersu diislit. Kaane pingutus jäi minu teha ja lõpuringi oli väga hirmus keerata. Aga kõik käis paberi järgi, mis uue tihendiga kaasas oli ja kaas peab siiani. Sellel oli samamoodi vaja esimene ring teatud momendiga kinni väänata, siis läks teine ring, väike paus, siis pool ringi, veel paus ja viimane ring oli vist veerand ringi. Täpselt ei mäletagi.
Aga Olenevalt traktori vanusest, ehk annab kuskilt netiavarustest mõni manuaal otsida. Või siis küsid ehk agrilandi meeste käest sellist infot. Niipalju, kui mina kaanepingutusega kokku olen puutunud siis enamjaolt on olnud nii, et keskelt laiali äärde on pingutusmuster olnud. Aga see võib mootorite puhul rängalt varieeruda.
Almost Again
Postitused: 6,868
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Torx või kuuskant ei aita selle probleemiga vist edasi. Kas tihendimüüja uusi polte ei pakkunud? Venivad kraadide järgi pingutatavad poldid on ühekordseks kasutamiseks.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 79
Teemad: 11
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
Iga plokikaant pingutatakse ikka keskel väljapoole. Muidu jäävad pinged plokikaande kui serva poolt pihta hakata. Kõige lihtsam on helista agrilandi hooldemehele et äkki kunagi satub sinukanti siis tuleb teeb sul asja ära. Klappide reguleerimiseks on margi esindajatel spetsiaal võtmed millega tehakse töö kiiresti ja korralikult ära.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Esimene asi millele tähelepanu pööran on see, et kui ennem oli papp tihend ja nüüd metall tihend, siis kindlasti mõõta ploki tööpinna sirgust, kuna üle 2 sajandiku kõverust võib tekitada probleeme juba. (Nii risti kui piki plokki)
Teine asi mille kõik plokikaane paigaldajad võiksid endale ajude vahele kinni liimida on see, et minge würthi ja ostke endale potsikuga grafiit määret, millega määrid poldi keerme ja seibi toetus pinnad ära - siis on pingutus moment õige. Vastasel juhul võid pingutada tõesti polte poole meetrise toruga seni kuni jõuad, kuna moment pole iialgi õige, kui määred keerme ja seibi vahel pole. Üks kord ostad selle potsiku ja sellest jätkub eluks ajaks tava inimesele.
Kolmas asi millele tähelepanu pööran on moment võti. Kui oled suutnud endale osta uue traktori siis see 100 eurine võti ei ole nii kallis, et endale seda mitte osta. (jällegi eluks ajaks) Teine asi on kraadi mõõdik, mille saad tööristamarketist 10 euri eest kätte. Väheke vuhvel on, aga töö saab tehtud.
Kui arvutil on google juurdepääs olemas, siis kindlasti leiab õiged pingutus momendid ka.
Kuna täpselt ei tea mis mootorist jutt käib, siis enda poolt võin autodata andmeid pakkuda.
Deutz-Fahr Agro-Prima 4,1D 1991-98 pingutus moment on:
1. 40 n.m
2. 45 kraadi
3. 45 kraadi
4. 45 kraadi
5. 30 kraadi
Äkki joppas õige mootori kohta. (muud autodata minul Deutz mootori kohta ei paku)
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 15
Teemad: 2
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Teemast nüüdseks juba pisut mööda aga Deutz 912 õhkjahutusega mootoritel on silindrid eraldi. Klapivahed sisse ja väljalase mõlemad 0,15. Pingutus silindripea kohta on jah 40 NM ja siis iga ring 45+45+45+30 kraadi. Silindripea polte pingutada diagonaalis risti ja päripäeva.