omavalmistatud haagiselamu - teardrop

Tagumise serva alla pane 5*10 pruss, saad ühtlasi ka haagisele antitiiva... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(28-04-2014, 22:37 PM)mlsluik Kirjutas:  Tagumise serva alla pane 5*10 pruss, saad ühtlasi ka haagisele antitiiva... Wink

nali naljaks aga jah kerge antitiiva nukike tuleb küll jah Big Grin

vahepael oli teemaks luugi tugi
lõpuks siis tellisin need asjad kaugelt suure lombi tagant ja käes olid nad juba tükk aega aga täna pusisin siis neid ka külge

alguses võttis ikka pead kratsima ja nii kõvasti et tuli tunne et need ei sobi kuidagi küll oli lühike ja siis pikk ja siis vale nurga all jne. jne.

lõpuks leidsin aga lahenduse ja külge nad said
(taustaks siis teine õnnetu veniv projekt kes ootab kohtumist oma mootoriga)

[Pilt: 20140501_140836.jpg]

teise nurga alt on aga taustaks isa projekt kus samuti matka suunitlusega buss valmib

[Pilt: 20140501_140846.jpg]

kinnitused on hetkel ajutised nn. proovimiseks. ma mõtlen siis kruvid.

[Pilt: 20140501_140857.jpg]

[Pilt: 20140501_140906.jpg]

juba eelnevalt olin teadlik, et riiulisse tuleb teha sisselõiked ja ka need said tehtud.

[Pilt: 20140501_141215.jpg]

[Pilt: 20140501_175746.jpg]
Vasta

paar postitust tagasi oli teemaks päikesepaneelide pinge
ehk siis päikesesse suunatuna sain kätte ~5,6V
täna proovisin lauspilvisusega ehk isegi kerges vihmas ja sain kätte ~4,8V
igaljuhul ise olin üllatunud ja ei lootnud sellist tulemust.
seega päikeses 5*5,6V võiks anda kokku 28V ja 5*4,8V võiks siis anda kokku 24V

palju sealt laadimiseks "võimsust" kätte saab ei tea veel.
Vasta

paneelide paigaldus sai välja mõeldud ja teostatud
profiile sai kasutatud erinevaid ja erinevalt

aga katusele ma nad sain kuigi jah pole nad seal kinni veel päris lõplikult. korra tuleb nad alla võtta selleks et juhtmed taha joota ja vedada.

eest vaates siis selline pilt

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

ja tagant siis hetkel selline
(kergelt mind häirivad need vinkl jupid mis tagumist profiili kinni hoiavad aga ...)

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

keskel siis selline vaade

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

katuseluugi serv tuleb madalale ja kuna paneele hoidev liist läks luugi serva alla siis pidi ka luugile vastavad sisselõiked tegema

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

nüüd siis vaja veel korra lahti võtta - ehk vaid eemaldada tagumine liist ja kõik paneelid tulevad soonte seest nagu sahtliga taha poole välja. ühendada juhtmed ja tagasi paigaldada lisada paarile liistule ka natuke tihendavat materjali.
igaljuhul esimene sõit ~50km koos kõikide paneelidaga katusel sai tehtud ja tulemused on positiivsed - kõik jäid alles ja terveks Big Grin
Vasta

2 nädalat tagasi nägin Tallinnas Järvel manuspildil kujutet teardropi. Kodumaise numbriga ja puha. Paistab tehasetöö.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Selle asjanduse nimi peaks olema T@B
Vasta

täna sai minu matka-auto omale lisavarustust

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
Vasta

kui nüüd paar solaariumi toru saaks .... :silly:
ehk hakkasin luugi alla plekki panema
tagumine ehk keerulisem tükk asi pandud seal on 4 auku tulede kinnituseks, 2 auku tulede juhtmetele ja luugi lukustusele veel üks auk.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

vaja veel tulede juhtmed ära paigutada ja saab ka esimese tüki ära panna.

veel sai tegeletud "seeliku" paigaldusega.
ehk mõlema külje serva alla sai pandud sama keederi soonega liist nagu on ülemises servas telgi jaoks
ning siis proovitud ka seelikut sinna sisse ajada - toimib

ehk hoiab nüüd eemale natuke rohkem tuult aga ka kodu ja metsloomi ning "inimeseloomi"
sest on mulle reaalselt sealt käru alt telki sisse tulnud nii koeri kui koerpoisse Toungue
kui veel keegi siis pole ma neid tabanud .

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
Vasta

mõned päevad tagasi sai asjaga alustatud kui panin rohkelt tina ja paneelid said omale juhtmed sabasse

sai siis veel täna tina pandud jätkuks eelmistele päevadele ja paneelide juhtmed siis paika aetud
kes see krt oli kes tegi nii väikse käru sisse veel väiksema pesa elektri jaoks
jah kilp on suur aga asub kitsas kohas.
ja kurivaim oli looder ja jättis kaablid tähistamata - saaks kätte annaks peksa

ehk paneelide juhtmed tõin sisse läbi katuseluugi serva - ära jäi katusele suurema augu tegemine.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

ja sealt oli juba lae all varu juhtmed ootamas
kilbis tegin mõningase pisikese ümberkorralduse ja asi paigas.

lisaks ühendasin hetkel ka külmiku, kui põhilise tarbija ja üldse süüdlase miks ma paneel hakkasin aretama, otse kontrolleri taha.
nüüd tuleb veel mõelda kuidas teha külmiku toide ja ümberlülitus gaasile/230-le
ehk mõõtmise ja testimise tulemusana jõudsin arusaamisele et gaasi puhul saan reguleerida pool leeki ja täis leek ja el. puhul on 7 astmeline termostaat AGA see ei toimi 12V puhul ehk siis on 230 lülitamiseks.
S.t. 12V juures on olenemata positsioonilülitist ja termostaadi klõpsimisest olenemata alati täis tarbimine taga.

Tulemused sain täna sellised

kui päike on pilve taga ja varju maas ei ole siis paneelist akusse laeb ~2,5...3A
kui päike on pilve servas ja maha tekib juba kerge vari annab laadimiseks ~4..5A
ja kui päike pilve tagant välja tuleb on laadimine ~7...8A

külmiku tarbimine seejuures on ~7A.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
Vasta
Video 

Trailer producers from Latvia, Teardrop trailers based upon the designs of the 40's and 50's, trailer are built to provide years of enjoyment and a "look" that will turn heads whether it's towed behind a classic car or modern vehicle. These sturdy, durable teardrop trailers are lightweight and can be pulled behind any size car.External dimensions: length 2.50m; height 1.85m (from ground); width: 1.44m (cabin), 2.00m (with wheels). Chassis: cold-galvanized steel tube frame; AL-KO axle; AL-KO stabilizer; AL-KO jockey wheels; Electricity: 220v wiring; 12v wiring; power converter 220v to 12v; 12v and 3 220v sockets; 220v waterproof socket for outside connection; EU compliant complete traffic lighting and reflector system. 2 doors with 500x450mm-sized openable windows with moskito net and blind function; openable roof ventilation hatch 400x400mm with moskito net, no fan; inside dimensions: top height 1.30m, width 1.40m, length 2.00m. Full weight: 380 kg. 3500 eur.
[Pilt: 2.JPG]
[Pilt: 3.JPG]
[Pilt: 5.JPG]
[Pilt: 6.JPG]
[Pilt: 7.JPG]
[Pilt: 8.JPG]
[Pilt: 9.JPG]
[Pilt: 10.JPG]
[Pilt: 11.JPG]
[Pilt: 12.JPG]
[Pilt: 13.JPG]
[Pilt: 14.JPG]
[Pilt: 15.JPG]
[Pilt: 16.JPG]
[Pilt: 17.JPG]
[Pilt: 18.JPG]
[Pilt: 19.JPG]
[Pilt: Teardrop20.JPG]
Vasta

nu jah
maitse asi mulle see kõrge lame laup ei meeldi
aga jah mõnus odav toorik paras 2-le matkamiseks või kala/jahimehele.

mingi aeg tagasi ei saanud lätlased ise haagiseid teha või oli neil muu mingi takistus sellega
igaljuhul oli mingi seltskond kes olid ümber minu käru nagu mesilased ja hädaldasid sellel teemal

näib, et nüüd on sellest vist üle saadud

muidugi on mulle alati meeldinud asjad mis on teistest erinevad ja kui nüüd asi massidesse läheb siis pole enam nii eriline Big Grin
samas on neid meie maal vaid mõned üksikud - veel.
Vasta

vahepeal siis tegelikult tehtud nii mõndagi

tagumise luugi alune kõik plekiga kaetud, valgustid pandud ja lülitid samuti.
luugi tugi luugi külge korralikult kinnitatud

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

abilauale sai uus korralik tugi tehtud alla
enne oli teleskoop harjavars tegelikult oli mul neid 3 tk. ehk 2 tk hoidsid suurt luuki üleval. nüüd on mul kodus 3 üleliigset harjavart Big Grin

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

välisuksele sai tehtud stopper (pole kõikse parem lahendus aga ...)
ja nn. uksepakk sai kah inimlikumaks tehtud.
enne oli vaid 2mm laiune liistu kant/serv ja istuda selle peal oli krd. ebamugav
nüüd on 30mm profiil.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

lisaks tuli lahendada eelnev disainiviga mis oli tehtud seinakapi ustega - ümarate nurkade ja hingede vale koostöö.
lisaks olid uksed vaid 6mm vineerist mis tõmbas kõveraks.
lõpuks võtsin uksed eest, lasin augud kandiliseks ja tegin uued uksed.
puudus oli ka enne lukustusest mistõttu uksed seisid kinni vaid padja najal - nüüd on push-lock lukud küljes igal uksel.

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

mõned kruvid siin ja needid seal, törts liimi jne.
suuremad asjad saavad nüüd otsa aga tegevust jagub lähipäeviks veel küll - käivad ettevalmistused pikemaks väljasõiduks.
kui jõuab siis vahetan veel päikesepaneelide kontrolleri ära enne reisi.
Vasta

pikka aega on siin olnud pilte detailidest aga mitte ülevaatest
ma siis tegin nüüd mõned Toungue


[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]

ja vahepeal leidsin sellise lehe

http://www.scandiccamper.com/index.html
täitsa meie kodumaine tegija Cool
Vasta

suvel sai käidud üks tiir Ungaris

oldud koos 50 taani haagisega ühel platsil

[Pilt: DSC03579.JPG]

sõidetud praamiga üle doonau

[Pilt: DSC03888.JPG]

nähtud ikaruse busse "joonel"

[Pilt: 20140714_142731.jpg]

ja ka kabrioletina

[Pilt: 20140714_134517.jpg]


oli tore reis ja näha saime vaid poolt Ungarit ehk millalgi läheme tagasi

Nüüd eile aga sai omale uus vedur toodu haagisele

eks paistab kuidas sõbraks saavad nemad omavahel ja mina selle komplektiga

[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
Vasta

pole olnud suurt miskit teha
nüüd hiljuti sai tõstukil käidud "sillastendis"
2005 ostetud 1,5m laiune tikitreileri sillatala hakkas liiga vibuks vajuma
tala ise oli siis tagurpidi U kujuline
rehvid kandsid vaid siseservade peal - nagu buumeri rattad lääpas alla

[Pilt: 20150715_171512.jpg]

sai siis tala keskelt pooleks lõigatud ja sobivas mõõdus nelikant toru sisse keevitatud

[Pilt: 20150724_214755.jpg]

korra sai "reisitud" kodumaa eksootilisematesse paikadesse ehk käidud Abruka saarel
pilt siis tehtud "praami" peal kuhu mahub kas 1 auto või üks haagis ja ei ühtegi rohkem Big Grin

[Pilt: 20150711_120746.jpg]

ja nüüd olen valmis järgmiseks eurotripiks - sihtkohaks siis seekord Tsehhi
ning ka teise veduriga kui varem

[Pilt: 20150724_213534.jpg]
Vasta

Huvitav, et nad isegi sillatorult säästsid... See selgitab, miks mõned juba kerge kasutuse peale ära vajuvad.


Nael kummi... Ära siis pilte jagamast unustaWink
Vasta

reis tehtud ja kõik elusalt tagasi
kas ka tervelt - ei seda mitte
auto ja inimestega (väikeste mööndustega) pole miskit häda aga ...

kohe esimese päeva õhtul avastasin haagise alt midagi rippuvat
see oli ohver mis tuli anda läti ja leedu teede remontidele
ehk ära murdud ühe amordi ülemine kinnitus ja polt koos puksiga oli ka loomulikult jalga lasknud

etteruttavalt ütlen, et sellise lombakana tulime ka koju pea 4000 km hiljem.

seega sai käidud siis tsehhis ja veedetud seal pea 2 nädalat aega

esimene päev siis sõit läbi Eesti-Läti-Leedu ja peatuskoht Leedu-Poola-Venemaa piirikolmnurga lähedal
eesmärgiga järgmisel päeval külastada Poola-Vene piiri lähedal Hitleri hundikoobast.

sealt siis otse teed alla Krakowisse, et järgmisel päeval minna maa alla soolakaevandusse.

Edasi siis otse Tsehhi ja jäime peatuma Frydek-Mistek linna lähedale Olesna nimelisse kämpi paariks päevaks
ehk ootasime järgi meie teist reisiseltskonda.

Järgmine peatus oli Baldoveci asula lähedal ehk sama nimelises kämpingus (teekond sinna on VÄGA eriline)
seal veetsime 3 ööd ja kõik päevad käisime aktiivselt ringi nagu ikka lossid, kirikud, kindlused, koopad, mäed jne.

siis tulid mõned ilusamad ja õõvastavamad kirikud (Kutna Hora) ja üks ajale jalgu jäänud kämping
ehk oli küll plats mida me kasutasime aga muu oli .... ehk seda pea ei olnudki.

Edasi vaatasime üle Skoda muuseumi ja jäime sinna samasse lähedale ka kämpi ehk Kosmonosy nimelises asulas automoto klubi Skoda nimelisse kämpingusse.
muuseum oli huvitav ja näitas ajalugu alates jalgratastest millest kõik alguse sai kuni tänapäeva ja tuleviku kontseptsioonideni välja
kuigi jah palju oli vahepealt puudu. Väärt külastamist aga ikka ja kindlasti.
selles kämpis olime kolm ööd.

Lahkus teine resisiseltskond ja meie võtsime suuna Praha peale kus siis jälle sai kolm ööd veedetud küll äärelinnas aga vägagi kesklinna ehk vanalinna lähedal asuvas Troja linnaosas - parim kämping seni.
Jälle vanalinn - loomaed - kirikud jms.

lahkudes tegime väikese põike veel prahast alla poole Karlsteini kindlusesse ja sealt siis võtsime suuna kodu poole
peatusega Warsawis - öine sõit kiirteel ööbimisega teeäärses parklas kus peale südaööd oli temperatuur veel 28C

tagantjärele ütlen, et enamus aega TSehhis oli 30+C ja Praha päevad olid ehk isegi enne Prahat oli 35...36C

väike shoping Warsawis ja siis pealelõunat hakasime sõitma mõttega teha järgmine peatus kodus - see eesmärk sai ka täidetud
ehk ~5 hommikul olime kodus. Muidugi Eesti võttis meid vastu külma (10C) ööga ja null nähtavust pakkuva uduga.

kokku siis 4500km läbisõitu ja kütusekuluna sain seekord numbri 12,1 L/100le

tehtud sai palju pilte ja ka videopilti läbi pardakaamera aga neid ehk tulevikus.

Nüüd siis vaja tegeleda haavade lakkumisega ja natuke parendustöödega
ehk see töö mis jäi eelmisel aastal pooleli - külmkapi jahutusventilaatori paigaldus
see tuleb nüüd ära teha sest 30C ilm ja töötav külmkapp kütab ümbritseva keskkonna liiga ülesse ja jahutuse efekt kaob ära. 
amort on vaja siiki tagasi paigalda.
tegelikult võiks vedrud välja vahetada ja üldse silla natuka taha poole viia - jälle vana ja teostamata mõte.
Mitte et midagi oleks halvasti aga, et oleks veel parem.

hetkel kiirelt kõik.
Vasta

Kuidas päikesepaneelid funkasid? Nagu aru saan, siis päikesepuudust ei olnud. Kas katsid päevasel ajal kogu vajaduse ära või pidi vedurilt elektrit juurde võtma?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(13-08-2015, 13:26 PM)Basilio Kirjutas:  Kuidas päikesepaneelid funkasid? Nagu aru saan, siis päikesepuudust ei olnud. Kas katsid päevasel ajal kogu vajaduse ära või pidi vedurilt elektrit juurde võtma?


uuel veduril tavaline pistik 7 pinnine sealt miskit kõrvale pole rebinud

k.a. udutule juhe on kasutuses.



sõidu ajal kasutasin enamasti gaasi

kämpingutes enamasti seinatoidet



aga muidu oleks paneelidega päevasel ajal saanud hakkama vabalt

õhtul oleks pidanud gaasile üle kolima või seinatoitele sest ega sellest akust kauaks ei jagu külmikule.



PS. udutuli sai seekord ka kasutust kuna varem polnud auto pistikus seda juhet ühendatud siis ei kasutanud ja nende aastate jooksul polnud ka vajadust olnud AGA seekord koju tulles oli udu väga tihe ja olin rahul et sai selline asi haagisel külge poogitud.

ja uus auto on piisavalt tark, et kui haagis on pistikus siis oma udutule kustutab ära ja kui pistik välja tõmmata paneb enda oma tööle.
Vasta

panen mõned pildid siis kah

esimeses kämpingus siis selili käru all amorti eemaldamas

[Pilt: DSC07277.JPG]

hundikoopa varemetes
metsikult betooni ja rauda

[Pilt: DSC07330.JPG]

soolakaevanduse suures kabelis

[Pilt: DSC07407.JPG]

kaevanduse toestus
kõik need "tikud" on täitsa mehised palgid tegelikult ja hoiavad ära linna kukkumise kaevandusse
ehk kaevandus on tegutseva linna all

[Pilt: DSC07435.JPG]

kui alla läksime trepist siis ülesse toodi tagasi vana liftiga
lifti kabiin ise on kahe korruseline aga selle eest hästi kitsas
surutakse sinna siis 6...8 inimest sisse
seinasid ei ole on vaid võred ja tuul vihiseb mehe moodi
nõrgematel on hirm nahas

[Pilt: DSC07478.JPG]

kõik eelnev oli Leedu ja Poola
aga nüüd siis Tsehhi esimene kämp milles taustal näha
Hollandlaste telklaager kokku ehk oli 8 telki
igaljuhul kommuun oli suur ja meie viimase päeva hommikul külastas neid kohalik politsei
mille nad ise endale kutsusid sest eelmisel õhtul läks draamaks - karjuti ja palju ja nuteti kah.
Igaljuhul oli Holandlasi näha üldse väga palju seal ja ka just igasuhuste selliste vanemate telkidega ja telkhaagistega.

[Pilt: DSC07508.JPG]

vabaõhu muuseumis toimivaid (vesi)veskeid oli palju
mõned neist
nt. sepikoda mille suuri haamreid vesi liigutas
või siis küll käsitsi liigutatav õlipress millega siis igasugustest seemneest ja kividest seda määrde asja välja pressiti
ja jälle vee jõul toimiv saekaater mis oli üllatavalt automaatne ehk ise vedas edasi ise lõpetas saagimise kui palk otsa sai ja ise vedas tagasi automaatselt jne.

[Pilt: DSC07544.JPG]

[Pilt: DSC07547.JPG]

[Pilt: DSC07549.JPG]

oli erilisemaid losse

[Pilt: DSC07656.JPG]

ja suuri koopaid
tähelepanelikum näeb seal põhjas kuskil ka inimesi

[Pilt: DSC07677.JPG]

ehk tegu oli suure koobastikuga milles tehakse tuuri ja millest pea pool on lõpus ka paadiga mööda maaluseid "jõgesid"
sõidetakse siis selliste el. jõul liikuvate paatidega

[Pilt: DSC07809.JPG]

ilusaid lossivaateid mägedes

[Pilt: DSC07829.JPG]

natuke jälle kämpingu melu
ehk see oli see kämping mida oli raske leida ja milleni jõudmine ajab siiani suu irvele
aga kämping ise oli väga hea k.a. suurim kämpingu restoran milles oleme olnud ning ka kvaliteetseim
ehk siis kämping Baldovec

[Pilt: DSC07847.JPG]

üks pilt ka küla ehk asula elust/melust
selles mõttes natuke nagu haruldane pilt et siin on näha ka kõnniteed
tavaline selline küla on stiilis palju maju, tee ääres, külg külje kõrval, ilma inimesteta (nagu näha) ja ilma kõnniteedeta
samas on nähe et üla elab s.t. pole tühja maja ja utod on kah tänavate ääres jne.
hoovides puudub elumärk samuti s.t. pole ei terasse ega laudasid ja toole.

[Pilt: DSC07885.JPG]

üks linnasisene kämping kus peatusime vaid ühe öö ja seal ka seepärast et teine ja väljavalitud kämping meid vastu ei võtnud
olin välja valinud ühe kämpingu mis asus reaalselt karulaanes ja mille juurde läks tee lauda tagant kaalumaja ja kuivati kõrvalt AGA kõik kohad olid täis ja bronnitud.
see oli mul esimene kord kui kämp oli täis ehk kinni ja kõik olid älle Hollandlased ning ka mõned sakslased.
seepärast ka sellises kõledas linnakämpingus
pildil näha ka teine reisiseltskond oma liikuriga mis on samuti ise sisustatud ja ümber ehitatud matka autoks

[Pilt: DSC07982.JPG]

teele jäis mõned kirikud
mis siis kas õõvastavad või ilusad aga vaatamisväärt küll
neist esimese saab tutvumiseks lausa Eesti keelse kaaskirja.

märksõnaks siis KutnaHora

[Pilt: DSC08069.JPG]

[Pilt: DSC08120.JPG]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne