targutaks ka pisut.
eelpool viidatet mehhaaniline tahhomeeter on igati pädev riist.
samuti on olemas optilised. mistahes võllile-rattale kleebitakse tükike helkurkleepsu ja laseriga riistapuu loeb peegeldusi. lihtne ja lollikindel. ja jebais massavad kohati ühekohalise nummeri praeguseaja rahas.
ja veel jäi vaevama see mittetäielike millimeetrite teema. ega see mõõt äkitse ei võind olla mõnes välismaa mõõtkavas. meerika tollid heaste ei passi, aga neid tolla on veel mitut tõugu ja kõiksugu muid ühikuid ka. et äkitse oli välismaa mootor.
no või siis võis ka tootmisettevõttes olla kasutusel mõningane lubatava tolerantsi mugandamine.
(05-07-2014, 11:45 AM)kass Kirjutas: Jah, on terava silmaga mehi, kes silma järgi või lausa kinnisilmi mootori pöördeid määravad, aga mitte just kõik ei ole sündinud talendid.
Ei ole ma miski oskaja ega talent,aga kuna antud patsiendil on ilmselgelt kas ca 1400 või 2800 rpm siis selle erinevuse suudan küll silmaga tuvastada.Osa drelle ju ka käigukastiga,madalamad ja kiiremad pöörded ja nupu asendit küll drellil ei vaata,pilk pöörlevale padrunile ja kohe selge kas kiire või madal pöörded.Ja kiirete pööretega mootoril töötades kah hoopis teine vuhisev hääl.
Selle põneva tehnilise probleemi analüüsi omapoolse lõpetusena täpsustan seda eelnevat väidet.
Tõesti, erinevust on lihtne määratleda. Aga antud ülesanne eeldab kas eelneva kogemuse või võrdlusmaterjali olemasolu. Niisama lambist mingi mootori tööpöörete kuulamine ei anna mingit objektiivset tulemust.
(05-07-2014, 23:43 PM)mlsluik Kirjutas: Töötava mootori puhul peaks iga endast lugupidav motorist suutma eristada 1400 ja 2800 pööret tegeva mootori isegi ilma võrdlusmomendita...
Söön jälle oma sõnu, maitseb päris hea!
"Endast lugupidav motorist", see on teooria, foorumites tihti nähtud Alfaisaseid, kes kõike teavad ja oskavad. Ise teen kergelt vahet mitetöötaval ja töötaval mootoril! (beetaisane kass).
Jällegi hea vabateema, kus mitte millegist on õnnestunud hulga postitusi tekitada ja asi pole veel lõppenud, :
kõvad mehed, väga kõvad, midagi pole öelda.
sisepõlemismootoriga küll lihtne ettevõtmine.
üitspäe sai üht särtsumootorit proovitud.
käis küll. tasahilju surises ja vahi võlliotsa palju tahad, ei saand kuidagi aru, mis pöörded ligikaudugi võiks olla.
Kui kassss ei saa aru mitupööret tunnis kes siis veel ega ometi mina ei pea tulema lugema ,mul omal tegemist oma ja kassi tsiklite lugemisega ja hommikul me mõlemad ei möleta seda viimast nr.i ja vahest ka viimast pitsi.kui kass mäletab siis mina ei tunnista aga ikka talle jõudu ja tervist nende kuradi VÖHMA kätega võitlemisel
(Seda postitust muudeti viimati: 07-07-2014, 11:53 AM ja muutjaks oli kass.)
(07-07-2014, 11:10 AM)Jahimees Kirjutas: Ilmselt paari päeva pärast ühendan mootori siis 380V peale ja vaatan seda võlli pöörlemist pikemalt. Aga võimalikud valikuvariandid sain siit teada.
Kui 380 V pingele ühendad, siis paraku eriti pikalt võlli pöörlemist vaadata ei õnnestu. See mootor kannatab siiski ainult 220 - 230 V toidet välja.
Ja vaadanud nüüd normaalse kuvariga silti, siis on see mootor
AOLB 32-4, 400 W / 1500 p/min.
Jah kes pole varem eri kiirusi näinud siis tõesti raske vahet teha eri pööretel,aga isa astuksin lähimast tööriista poest läbi ja katsuksin natuke 2 kiirusega drelli mõlemat kiirust ja edasi juba pisut lihtsam tuvastada vast.
Sellise välimusega mootor võib mitu korda ümbermähitud olla. Selle protseduuri käigus saab muuta nii tööpinget kui ka pöörlemiskiirust. Tehasemähiste äratundmiseks paraku näpunäiteid anda ei oska.
(07-07-2014, 11:10 AM)Jahimees Kirjutas: Ilmselt paari päeva pärast ühendan mootori siis 380V peale ja vaatan seda võlli pöörlemist pikemalt. Aga võimalikud valikuvariandid sain siit teada.
Kui 380 V pingele ühendad, siis paraku eriti pikalt võlli pöörlemist vaadata ei õnnestu. See mootor kannatab siiski ainult 220 - 230 V toidet välja.
Ja vaadanud nüüd normaalse kuvariga silti, siis on see mootor
AOLB 32-4, 400 W / 1500 p/min.
Kuramus, ei tea miks ma 380V suutsin esimesel lehel olevast tabelist oma mõistusesse fikseerida. Aitäh igal juhul tähelepanu juhtimast.
(07-07-2014, 12:02 PM)Marko Kirjutas: Sellise välimusega mootor võib mitu korda ümbermähitud olla. Selle protseduuri käigus saab muuta nii tööpinget kui ka pöörlemiskiirust. Tehasemähiste äratundmiseks paraku näpunäiteid anda ei oska.
Jutt jumala õige! Ise kahtlustan, et see mootor (kui ta üldse enam mootor on) on ümber tehtud puugaasi toitele!
Aga kuidas see pasunasse andmise postitus Sul seal oli?
Teooria ju õige aga üldiselt nii praktikas ei tehtud. Ja kui vaevuda lugema ja pilte vaatama, siis on kirjas ja pildis, et välja tuleb neli juhet, lisaks originaalsed alumiiniumist otsatähised kirjadega küljes, nii et seda pole kuhugi poole mähitud.
Minuni jõudis täna veel üks mootor, mille puhul kerkis üks küsimus üles ja kuna siin tundus olevat sellest asjast teadjaid mehi küllaga, siis küsimus teile.
Tegemist on endise veepumbaga, mille toitejuhtme ahelas on mingi karp. Mis on selle karbi eesmärk ja kuidas saaks seda eemaldada?
Mul on küll mõned õlled kõhus, aga ikkagi küsimus arusaamatu.
Miks sa tahad karpi eemaldada - ilma ju mootor ei käivitu, tegemist on ühefaasilise asünkroon mootoriga ( hr. Kass ütleb ilmselt täpsemalt). Kas rikub kaubanduslikku väljanägemist.
Eemaldamisest, kaks võimalust: kirves või jootekolb, sõltub, mis olemas on, esimene kiirem, teine aeglasem.
See on otsetõlkes kondensatoorne lisaseade koos soojusreleega. Ilma selleta ei saa seda mootorit tänapäeval kasutada, väljaarvatud juhtum kui oled arhailises 3x220V piirkonnas. Ära näpi!