18-03-2014, 11:51 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-03-2014, 11:53 AM ja muutjaks oli unimüts.)
(18-03-2014, 08:55 AM)CORRADOg60 Kirjutas: - Saksamaalt toodud ka 4000 tunni kandis masin. Elu aeg vist kuskil lägaga tegelenud. Välimus korralik, sees jube virtsahais, elektroonika nöögib ussitavate juhtmete ja pistikute tõttu. Aju lahkus siin elust.
Käigukastis ega sillas õlisid vahetatud polnud kunagi. Kõik punnid peale mootori oma tehase värvi all. Samuti ilusti täidetud hooldusraamat firma templitega, mida enam ei eksisteeri...
Näiteid võiks tuua veel... Itaaliast ja Prantsusmaalt, Hollandist.
Kas sa loodad, et vene tehnikaga vastupidi miski on??
Need masinad mis mina näinud olen, t25a või mtzid, neil pole ka pooltes kohtades peale tehase õlilisamise, kuskil õli vahetatud.
See, et käigukasti õliväljalaske punn on veel tehase värvi sees on täitsa normaalne. Hea kui käigukast päris kuivale pole jäetud. Tagasillast parem ei räägi üldse - see pole traktori osa ja seda ei pea "omanik" kaema.
Reaalsus on tegelt ju selline, et kaabakaid, kes masinast ei huvitu on ka mujal. Hästi arenenud riigis saab lihtsalt traktori kergemini maha kanda.
Ise võtan ma nii. Eestis on palk 1000euri. mujal 2-3x suurem. Kas traktor mis maksab seal 30-50tuh peab end tagasi teenima 1 või 3 aastaga.
1aasta = tööinimesel 180tundi kuus ehk st tuleb arvestada laias laastus 2000tt aastas. Kui mootori hooldus heal juhul veel ära tehakse, siis teised jubinad (vahekast, käigukast, tagasild jne) peavad selle 2000tt vabalt vastu ilma õlivahetuseta. Parimal juhul isegi topelt ehk 4000tt. - juhul kui selle aja jooksul veel mingisugune õlilaadne ollus seal sees taset hoiab.
Järgmisena tehaksegi paberimajandus korda ja müüakse järgmisele lolllile. Eestis ongi seetõttu ka esimene asi mida teha vaja - hooldus. KUi aga sellest mööda kaetakse - maksab ju hirmkallist hinda. Vändatakse teine 4000tt otsa. Järgmisena avastatakse ka ise, et võinuks õlisid vahetada ja müüakse masin türklasele maha, kes peseb masina üles krutib veidi töötunde ja volla ongi eestlane konksuotsas. - odav hea ja ikkagi lääne masin. Reaalsustaju kaob, peaasi et ära osta saab ja veetaksegi läbikulunud masin kodu. - tulemus hakkab igavene hala pihta.
Reaalsus kahjuks see, et lääne tehnikat hoitakse Eestis keskmisest paremini. (loomulikult on ka erandeid) See masin lihtsalt maksab 10aasta min palga. Mistõttu üritatakse sellest viimast senti tagasi saada. Samas on ka aru saadud, mida paremini hooldad, seda paremini kestab ja seda kauem kestab. Vene tehnikaga see loogika ei pea paika. Odav on hea ja õliaukudest kallatakse viimast saasta sisse.
NB äkki saaks mõni mode sellest teemast t25a välise jutu ära eraldada. Muidu läheb asi väga käest ära.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.