Mõistusevastased manöövrid liikluses

Parklas kohale/kohalt ära manööverdavast autost jään alati 10-15 meetri kaugusele seisma, olenemata sellest et mul on eesõigus sõita. Üheksal juhul kümnest annab keegi tagant signaali, inimesed ei suuda mõista kaasliikleja passiivset abistamist...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-09-2014, 14:59 PM)mlsluik Kirjutas:  ...vahvaid olukordi on ikka ette tulnud aga üles otsida vist ei viitsi...
Küllap parteiorganisatsiooni algrakuke (AMF) leiab vahendeid seltsimehe motiveerimiseks ja ümberkasvatamiseks! Big Grin
Puhtsüdamlik ülestunnistus on meil juba olemas... Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(06-09-2014, 17:49 PM)Marko Kirjutas:  Parklas kohale/kohalt ära manööverdavast autost jään alati 10-15 meetri kaugusele seisma, olenemata sellest et mul on eesõigus sõita. Üheksal juhul kümnest annab keegi tagant signaali, inimesed ei suuda mõista kaasliikleja passiivset abistamist...

Täpsustan.
Postsovjeedi riikide elanikud ei suuda seda mõista.
Mujal maailmas pole ma sellist kärsitust täheldanud.
Vasta

(06-09-2014, 13:36 PM)41Degree Kirjutas:  Kuna märkasin uudist ja läheb väga täpselt teemasse, siis panen lingi ka siia: Leedus lükati kaks sõiduautot maanteel veokate vahel akordioniks. Pika artikli lühike kokkuvõte: mingi idikas tegi ebaloogilisi manöövreid, mille tõttu tema taga sõitev DAF oli sunnitud äkkpidurduse tegema ning edasiste sündmuste tulemus on fotodelt kenasti tuvastatav. Õnneks pääsesid inimesed eluga, kuid kaks Ketsis sõitjat viidi haiglasse.

Huvitav oleks kuulda mõne p*rsessõitja kommentaari nende fotode kohta või mingit andekat põhjendust, miks EI oleks adekvaatne pikivahe selles olukorras jätnud õnnetuse ära hoidmata Smile

EDIT: kirjaviga parandatud.
ole mureta tänases eestis võib su pikivahe olla kuitahes adakvaatne , või lausa eeskirjades nõutud sekundid , see tühik täitub kiiresti , sinust ja minust suuremate spetsialistidega , loodus tühjakohta ei salli . olles poole ärkveloleku ajast vähemalt selliste kõrgprohvessionaalide keskel , olen jõudnud järeldusele , ise võid olla kuikorralik ja kuulekas tahes , see juhtub nii ehk naa , kui sa seda ise ära ei hoia. keegi teine sellepärast südant ei valuta , ega midagi selleheaks ei tee .
kusjuures kõigehullemad retsid on naisjuhid .
Vasta

nägin vatseebokis mingit eriti räiget videot.
igasugu parda- ja turva- ja muude kaameratega võetud matsude mix.
räige, üliräige. mingi mõne minutiga mitmeidkümneid laipu ja kuhjaga põhjalikult viga saanuid peale kauba.
passiks seie jagada, aga see põlnd juutuubi link vaid otse sääl kellegi lehel.
ei mõista seda kahjuks levitada.

igatahes on nõnnamoodu, et äi põle mõtet oma õigust taga ajada või muidu ennast eksimatuks suumahheriks pidada. juhtuda võib kõigil.

ülbureid ja ostetud lubadega sohvreid on liikluses massiliselt. ei pea seda enda samaväärse tegutsemise ajendiks võtma. kui tahta olukorda paremaks teha, siis tuleb ikka endast alustada. eeskuju on nakkav.
Vasta

(06-09-2014, 22:34 PM)iceman Kirjutas:  ...ise võid olla kuikorralik ja kuulekas tahes , see juhtub nii ehk naa , kui sa seda ise ära ei hoia. keegi teine sellepärast südant ei valuta , ega midagi selleheaks ei tee .
Nuuh, kas ta päris nii on. Ise saab olukorda enda vahetus läheduses natukegi paremaks kallutada või siis ajada veel hullemaks.
Tühiku täitjate koha pealt olen nõus, aga kas selle pärast on mõtet eesliikuja pamperist hammastega kinni hoida... Ikka leidub mõni nahaal, kes ka sinna pilusse jõuga vahele kiilub.
Üldse tundub, et herr Jäämehe jutt käib kilulinna tipptunni pihta. See on küll nagu marutõbiste võidujooks. Mujal Eestis see asi nüüd nii hull pole. Suviti tunneb Pärnus sõites puhkavad pealinlased ära. Selliseid närvihaigeid rapsijaid siin muidu eriti pole. Liiklus on hõredam ja rahulikum, kõik mahuvad ära. Kontrastiks on soome turistid, need on nagu seeni söönud, uimased, ei jaga ööd ega mütsi, mis toimub. Liiklusmärke nad ei vaata, LE-st pole kuulnudki, pargivad kus juhtub.
Imelik, Soomes sõites selliseid anomaaliaid ei märganud, kõik oli OK. Minu kogemused Soomest on ka vaat et 10a tagused. Räägitakse et sealgi olla liikluskultuur alla läinud. Põhiliselt vist sinnapoole lahte kolinud tõupuhaste eestlaste Vadimide ja Ivanide käe läbi.

Tõsiste asjade üle nalja ei visata, aga Googel-Moogel tõlkis seda Leedu õnnetust nii:
"Vedurijuhid ütles, et Volkswagen Golf manöövrit on arusaamatu. Algselt vinguriavo see kõik viis, ja siis aeglustunud masin, ja siis hakkas uuesti jooksma, ja siis pöördus kogukonna aednikud, kuvades painutada.
... ei suutnud vältida probleeme ja kukkus teineteist, kui veoautojuht Sloveenia äkki raputas DAF traktori pidurid.
... väike veoauto Mercedes-Benz Venemaalt minevikus - Belgias elavate Leedu Citroen. See masin taranavo veoauto Volvo, mille põhjuseks oli Venemaa kodanik.
...Kõik masinad olid katki, tugevaim - valgust."

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Tallinna meeletuse(jutumärkides või ilma) peale tuli see teema SR foorumist meelde:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=7&t=124790&start=75
Tsitaat:Terve Tartu liiklus (nii autod kui jalakäijad) on minuarust nagu topeltkogust xanaxit tarbivad kanepiuimas flegmaatikud kes on just igaksjuhuks veel üledoosi korgijooki ka sisse tõmmanud.
https://www.youtube.com/watch?v=y9WXWGb50xw
Aga tõesti, täiesti tühjast kohast tekitatakse ohuolukordi ja üksteisega nagu üldse arvestada ei osata.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(07-09-2014, 09:46 AM)Basilio Kirjutas:  
(06-09-2014, 22:34 PM)iceman Kirjutas:  ...ise võid olla kuikorralik ja kuulekas tahes , see juhtub nii ehk naa , kui sa seda ise ära ei hoia. keegi teine sellepärast südant ei valuta , ega midagi selleheaks ei tee .
Nuuh, kas ta päris nii on. Ise saab olukorda enda vahetus läheduses natukegi paremaks kallutada või siis ajada veel hullemaks.
Tühiku täitjate koha pealt olen nõus, aga kas selle pärast on mõtet eesliikuja pamperist hammastega kinni hoida... Ikka leidub mõni nahaal, kes ka sinna pilusse jõuga vahele kiilub.
Üldse tundub, et herr Jäämehe jutt käib kilulinna tipptunni pihta. See on küll nagu marutõbiste võidujooks. Mujal Eestis see asi nüüd nii hull pole. Suviti tunneb Pärnus sõites puhkavad pealinlased ära. Selliseid närvihaigeid rapsijaid siin muidu eriti pole. Liiklus on hõredam ja rahulikum, kõik mahuvad ära. Kontrastiks on soome turistid, need on nagu seeni söönud, uimased, ei jaga ööd ega mütsi, mis toimub. Liiklusmärke nad ei vaata, LE-st pole kuulnudki, pargivad kus juhtub.
Imelik, Soomes sõites selliseid anomaaliaid ei märganud, kõik oli OK. Minu kogemused Soomest on ka vaat et 10a tagused. Räägitakse et sealgi olla liikluskultuur alla läinud. Põhiliselt vist sinnapoole lahte kolinud tõupuhaste eestlaste Vadimide ja Ivanide käe läbi.

Tõsiste asjade üle nalja ei visata, aga Googel-Moogel tõlkis seda Leedu õnnetust nii:
"Vedurijuhid ütles, et Volkswagen Golf manöövrit on arusaamatu. Algselt vinguriavo see kõik viis, ja siis aeglustunud masin, ja siis hakkas uuesti jooksma, ja siis pöördus kogukonna aednikud, kuvades painutada.
... ei suutnud vältida probleeme ja kukkus teineteist, kui veoautojuht Sloveenia äkki raputas DAF traktori pidurid.
... väike veoauto Mercedes-Benz Venemaalt minevikus - Belgias elavate Leedu Citroen. See masin taranavo veoauto Volvo, mille põhjuseks oli Venemaa kodanik.
...Kõik masinad olid katki, tugevaim - valgust."

Nõustun täielikult Soome turistide teemal. Ringivahtimine ja 30ga tühjal tänavasirgel kooberdamine on uniste turistide poolt päris häirivaks muutunud suveajal. Õnneks on nood oma kondid siit üle lahe vedanud ja õhk kohe puhtam. Teise äärmuse esindajad, närvilised sõelujad aga peavad samuti kusagilt mujalt pärinema. Kuigi eks rullikultuuri ole pärnuski.
Vasta

Ähh, laitsin just Edgargradi liiklust ja kiitsin teisi linnu. Tartu linnaliini bussijuhi sõidustiili näide: http://tartu.postimees.ee/2913067/video-...useeskirja
Kas asi selles, et asjalikumad juhid ammu Soomes ja mujal ning siin palgatakse hädaga joodikuid ja debiile?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Ega ilus ei ole, samas arvata on et bussijuht seal ristmikul varemgi käinud "mõned korrad". Pakun et tal on ammu selge kuskohast võib varast punast haugata ja kus seda mitte teha ei maksa.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(08-09-2014, 15:08 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Ega ilus ei ole, samas arvata on et bussijuht seal ristmikul varemgi käinud "mõned korrad". Pakun et tal on ammu selge kuskohast võib varast punast haugata ja kus seda mitte teha ei maksa.
Ühesõnaga - Master jedit! Smile
Pisut OT, aga illustreeriksin oma väidet ebaadekvaatsete juhtide kohta bussiroolis.
Kuulsin hiljuti üllatusega, et Pärnus olnud mõnda aega bussijuhiks inimene(nime igaks juhuks ei nimeta), kellele mina aiakärugi ei usaldaks. Õnneks lasti ta lahti enne, kui tõsisemaid avariisid jõudis teha. Ta nimelt arvas oma peas, et sõidab väikese autoga ja tegi napikaid. Korra pani niimoodi veokaga kokku ka. Õnneks ei midagi hullu, rahval kukkumistest sinikad ja küljepeegel kännupealt lännu. Kesklinnas asuvas lõpp-peatuses käis ta kella vaatamata tuttavate pool lobisemas. Nii jäi mõnigi ring lihtsalt vahele. Sõitma läks siis, kui tulivihane dispetšer helistas ja sõimas.
Alati kui midagi sellist oli, küsis see suure kultuurrahva esindaja süüdimatult: "A tšjo?"
Vanasti oli sõel kuidagi palju tihedam. Bussijuhiks iga tolgus ei saanud.
Nüüd on kuulda, et tulevad lausa joogisena tööle. Lastakse lahti küll, aga varsti võetakse jälle tagasi, sest mehi pole...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

kindlasti ka mujal aga konkreetselt Tallinnas Järvevana teel
seal läheb nüüd mitmes kohas kaks rada üheks kokku.

üldistades liikleb seal kahte sorti juhte

ühed hoiavad varakult sellesse ritta kuhu suundub teine
teised aga suruvad nui neljaks kuni lõpuni selles teises reas mis ära kaob ja paljud neist lõpus ka üle pideva joone nii kaugele kui saab.
on ka ekstreemsusi aga ...
kuigi vastavad liiklusmärgid on juba varakult väljas, et rajad koonduvad.

nüüd siis see manööver ja kas mõistuse vastane või mitte või kelle manööver.

kuna ummikud on seal igapäevased ja korduvalt siis on julgemalt välja astunud juhte kes blokeerivad esimese rajaga samal kiirusel liikudes teise raja

kes on teie arvates mõistusevastase manöövri teostaja kas see kes surub oma õigust nõudes teises reas lõpuni kuigi esimene istub ummikus kinni või see kes blokib nende surujate tee ?
Vasta

(08-09-2014, 20:42 PM)MeelisV Kirjutas:  kindlasti ka mujal aga konkreetselt Tallinnas Järvevana teel
seal läheb nüüd mitmes kohas kaks rada üheks kokku.

üldistades liikleb seal kahte sorti juhte

ühed hoiavad varakult sellesse ritta kuhu suundub teine
teised aga suruvad nui neljaks kuni lõpuni selles teises reas mis ära kaob ja paljud neist lõpus ka üle pideva joone nii kaugele kui saab.
on ka ekstreemsusi aga ...
kuigi vastavad liiklusmärgid on juba varakult väljas, et rajad koonduvad.

nüüd siis see manööver ja kas mõistuse vastane või mitte või kelle manööver.

kuna ummikud on seal igapäevased ja korduvalt siis on julgemalt välja astunud juhte kes blokeerivad esimese rajaga samal kiirusel liikudes teise raja

kes on teie arvates mõistusevastase manöövri teostaja kas see kes surub oma õigust nõudes teises reas lõpuni kuigi esimene istub ummikus kinni või see kes blokib nende surujate tee ?

Loomulikult on mõistusevastased igasugused blokeerijad.

Sedalaadi liikluslahendus (antud juhul küll ülimalt ebaõnnestunud) peaks toimima nn "tõmbluku" põhimõttel. Enamjaolt toimib ka, kui keegi sujuvust ära ei riku. Ehk siis ideaalis peaks enamvähem üle ühe autosid kokku reastuma vasakust ja paremast reast. Kui kõik kohe paremasse ritta tõmbaks, ulatuks saba teiselepoole ülemistet ja kogu asi liiguks veel aeglasemalt.
Vasta

(08-09-2014, 20:50 PM)zazik Kirjutas:  
(08-09-2014, 20:42 PM)MeelisV Kirjutas:  .......

Loomulikult on mõistusevastased igasugused blokeerijad.

Sedalaadi liikluslahendus (antud juhul küll ülimalt ebaõnnestunud) peaks toimima nn "tõmbluku" põhimõttel. Enamjaolt toimib ka, kui keegi sujuvust ära ei riku. Ehk siis ideaalis peaks enamvähem üle ühe autosid kokku reastuma vasakust ja paremast reast. Kui kõik kohe paremasse ritta tõmbaks, ulatuks saba teiselepoole ülemistet ja kogu asi liiguks veel aeglasemalt.

jah üks on teooria teine on praktika
see tõmbelukk kahjuks ei toimi kas viga on liiklejates või situatsioonis ei tea aga tõestatud praktikas on järgmist, et kui kuskil varem blokk ette pannakse on sujuvus hoopis parem.
(mina olen olnud siiani omas reas vaikselt kükitav kõrvalt jälgija)

sellest, et see tänav on vigadega on omaette teema.
üks suur puudus on vanal osal (veerennist pärnu mnt.-ni) kolmanda rea puudumine.

nüüd need ekstreemsused ehk kui surujad jõuavad lõpuni kus pidev joon suunab kaks üheks kokku sõidetakse sellest tuimalt üle ja surutakse veel edasi nii kaugele kui saab.
raudtee poolses küljes ehk vana järvevana peal sõidetakse julmalt kahes reas lõpuni veerenniga ristumisest edasi kuni tuleb järgmine ehk vana kahe realine osa seega kaugelt üle selle kus see sõidurada rada lõppes milles algselt sõideti.

millegipärast on enamasti blokkijateks veoautod ja kaubikud ehk keskmiselt rohkem kilomeetreid läbivad ja kogemustega juhid - miks ?
Vasta

(08-09-2014, 21:12 PM)MeelisV Kirjutas:  ...jah üks on teooria teine on praktika
see tõmbelukk kahjuks ei toimi kas viga on liiklejates või situatsioonis ei tea ...
Mina olen toimivat tõmblukku korduvalt näinud ja selles ka osalenud teiselpool lahte. Umbes 10a tagasi käisin pea iga nädal kaubikuga Lõuna-Soomes ja sai ka Helsinki tipptunni ummikutes istutud. Vähemalt tol ajal oli liikluskultuur seal mäekõrguselt kilulinna omast üle. Kõik toimis. Kui õigeaegse rajavahetusega hätta jäid, jäädi kõrvalreas kohe seisma ja anti tuledega märku, mine kaveri! Vibutasid käega tänutäheks ja läksid. Kui 80km lõuna pool sai korraks proovitud ummikus seisjatele teed anda, ehk tõmblukku algatada, pani see rida kohe täiega ajama, stange stanges kinni ja kellelegi teed ei antud. Mind peeti lihtsalt idioodiks, keda sai julmalt ära kasutada ja tagant sain pasunakoori lisaks. Nii et viga on 100% liiklejates, mitte situatsioonis. Situatsioonid saab alati ilusti ära lahendada, kui kõik osapooled sellest huvitatud on. Meil on paraku hundiseadused ja käib ärapanemine igal tasandil. Hullem on ainult idanaabri juures.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(08-09-2014, 21:32 PM)Basilio Kirjutas:  
(08-09-2014, 21:12 PM)MeelisV Kirjutas:  ...jah üks on teooria teine on praktika
see tõmbelukk kahjuks ei toimi kas viga on liiklejates või situatsioonis ei tea ...
Mina olen toimivat tõmblukku korduvalt näinud ja selles ka osalenud teiselpool lahte. Umbes 10a tagasi käisin pea iga nädal kaubikuga Lõuna-Soomes ja sai ka Helsinki tipptunni ummikutes istutud. Vähemalt tol ajal oli liikluskultuur seal mäekõrguselt kilulinna omast üle. Kõik toimis. Kui õigeaegse rajavahetusega hätta jäid, jäädi kõrvalreas kohe seisma ja anti tuledega märku, mine kaveri! Vibutasid käega tänutäheks ja läksid. Kui 80km lõuna pool sai korraks proovitud ummikus seisjatele teed anda, ehk tõmblukku algatada, pani see rida kohe täiega ajama, stange stanges kinni ja kellelegi teed ei antud. Mind peeti lihtsalt idioodiks, keda sai julmalt ära kasutada ja tagant sain pasunakoori lisaks. Nii et viga on 100% liiklejates, mitte situatsioonis. Situatsioonid saab alati ilusti ära lahendada, kui kõik osapooled sellest huvitatud on. Meil on paraku hundiseadused ja käib ärapanemine igal tasandil. Hullem on ainult idanaabri juures.

Vot ei nõustu grammigi selle pessimismiga. "Naudin" seda liiklussõlme igapäevaselt õhtuse tipptunni paiku ja valdavalt asi toimib. Eks ikka viskab teri sisse, kes arvavad, et üle pidevate mööda sõita on lahe või täiesti suvalises kohas oma reastumist oodata on lahe. Need tuleb lihtsalt üle elada.
Otseselt paremas reas liikleja poolset takistamist olen kohanud vaid paaril korral. Üldjuhul lastakse ilusti vahele.

Vahelepääsemisega on probleeme vaid neil, kes ei julge vahele jäetud auku kohe ära kasutada. Üldjuhul kilomeetrist vahet kuhugi ei jäeta, piisama peab autopikkusest.
Vasta

Kui nüüd päris ausalt tunnistada, nagu kommunist kommunistile, siis on ka minu arust Tallinna liiklus aastakümnete jooksul siiski veidi paranenud. Või tundub see mulle nii? Minu eelmises postituses kirjeldatud situatsioon on pärit umbes 10a tagusest ajast, kui käisin seal pidevalt. Nüüd käin Tallinnas väga harva ja põhiliselt bussiga, aga kuidagi sujuvamaks on läinud ja metsikut kihutamist justkui vähemaks. Kõige hullemad mälestused on umbes 20a tagusest ajast. Mäletan, et siis oli paljudel kombeks 50-ne alas kahe foori vahel vähemalt 70 sisse kütta ja siis viimasel hetkel kahe jalaga pidurile hüpata. Omad joped teadsid, millal on õige aeg pidurdada. Olles aga algaja juht võõras linnas ja suurte sõidukite vahel, kust ümbrust eriti ei näinud ja kõik need tõmblused tulid ootamatult - kole oli!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Tõmblukk on hea asi kui mõlema rea järjekord on enamvähem ühepikkune. Kui aga kõik on ühte ritta ringi reastunud ja üks kütab 40-st autost mööda, et esimeseks saada, siis see pole enam tõmblukk vaid ülbus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(08-09-2014, 22:37 PM)aavu Kirjutas:  Tõmblukk on hea asi kui mõlema rea järjekord on enamvähem ühepikkune. Kui aga kõik on ühte ritta ringi reastunud ja üks kütab 40-st autost mööda, et esimeseks saada, siis see pole enam tõmblukk vaid ülbus.

Aga kes käsib neil kõigil sinna paremasse ritta ronida?

Ülbus on bussiradade kasutamine ja aeglustus-, kiirendus-, ja pöörderadade kasutamine otsesõiduks. Loomulikult ka teepeenra kasutamine, mis hommikuti Tartu maanteel linna sisenedes väga popp oli ennevanasti.
Vasta

(08-09-2014, 22:06 PM)Basilio Kirjutas:  Kui nüüd päris ausalt tunnistada, nagu kommunist kommunistile, siis on ka minu arust Tallinna liiklus aastakümnete jooksul siiski veidi paranenud. Või tundub see mulle nii?

Tallinna liiklus on ideaali lähedane. Kui ummikud ja jalus töllerdajad välja jätta, siis on juhid viisakad, liiklus kiire ja sujuv. Sellise liikluse võiks teistele maadele eeskujuks tuua. Homme lähengi ja paugutan veits mööda linna ringi, saab veidike puhata ja närve rahustada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 39 külali(st)ne