Kas ostaksid endale isesõitva auto (tulevikus)?
#41

(10-09-2014, 16:21 PM)Rokikas Kirjutas:  
(09-09-2014, 23:31 PM)viplala Kirjutas:  Saaks täis peaga ringi kõmmutada.
Sigalakkutäis kõrtsist tulles vajud autosse ja puterdad "koju". Kui silmad avad oled Koerus. Wink

aga ikka odavam kui selle koomuski finaal: Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=g5AukKj6yTg

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#42

Huvitavat lugemist mis moodi on tehniliselt lahendatud google juhita auto juhtimine - http://forte.delfi.ee/news/auto/ulevaade...d=69744267

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#43

(10-09-2014, 09:34 AM)v6sa Kirjutas:  Siiski-siiski: loeb liiklusmärke (sh üsna ebastandardseid), arvestab kõikide registreeritud liikuvate objektide trajektoore, kontrollib eesoleva pinna tasasust kõnealuse liikuri võimetega võrreldes ja erinevalt meesjuhist, ei keskendu miniseelikus tütarlastele...

Kuidas on lood autode häkitavusega? Veidi ulmet:

...ja siis mingi häkker kirjutab mõnusa ussikese, mis pakib end salaja su mp3-de mälupulgale. Istud autosse, pistad pulga armatuuri ja arvad, et nüüd saad mõnusa muusika saatel kruiisima minna. Ussike kerib end lahti, vallutab kiirelt auto aju. Ja hakkavad levima uudised laibaks sõidetud noortest miniseelikus neidudest.
Vasta
#44

(16-09-2014, 20:53 PM)E303 Kirjutas:  Huvitavat lugemist mis moodi on tehniliselt lahendatud google juhita auto juhtimine - http://forte.delfi.ee/news/auto/ulevaade...d=69744267

Huvitav, kuidas see käitub näiteks sitase ilmaga rekka taga sõites, kui kaamerad pori täis on? Või vihmaga, kui veetilgad hakkavad kiiri murdma. Kas neile on ka möödasõit sisse kodeeritud, või jäävadki aeglasema taga sõitma? Kas rallikäik on ka olemas? Igav ju kui ei ole. Teinekord tahaks talda anda ju Big Grin või ootaks juhilt vastavat käitumist, et pane nüüd sellest seal mööda. Kas nad sõidavad ka ilma juhita, kui käsk kätte anda? Ma tahaks ju neid õlle järele saata. Mis kasu neist muidu on, kui ise kaasas pead töllerdama? Ma arvan, et kokkuvõttes tuleb odavam naisele load teha Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#45

(17-09-2014, 01:30 AM)hall kass Kirjutas:  Kuidas on lood autode häkitavusega?
...

Täpselt sama head, kui muu arvutustehnikaga.

Muide, enamus Suuri Asju käivad ka tänapäeval arvuti kaudu. Sisuliselt saab juht arvutile vaid oma soovidest teada anda... Hea, kui talle on jäetud võimalus süsteem reaalselt ära tappa ilma arvuti sekkumise võimaluseta, kuid igal pool pole seegi võimalik.
Vasta
#46

(17-09-2014, 08:40 AM)v6sa Kirjutas:  
(17-09-2014, 01:30 AM)hall kass Kirjutas:  Kuidas on lood autode häkitavusega?
...

Täpselt sama head, kui muu arvutustehnikaga.

Muide, enamus Suuri Asju käivad ka tänapäeval arvuti kaudu. Sisuliselt saab juht arvutile vaid oma soovidest teada anda... Hea, kui talle on jäetud võimalus süsteem reaalselt ära tappa ilma arvuti sekkumise võimaluseta, kuid igal pool pole seegi võimalik.
Seega siis hetkel rool meie käes ja otsustame ise elu üle....isesõitva auto puhul aga pole teada, kes otsustab meie ellujäämise eest.
Vasta
#47

(17-09-2014, 01:32 AM)viplala Kirjutas:  Kas nad sõidavad ka ilma juhita, kui käsk kätte anda? Ma tahaks ju neid õlle järele saata.

Õlle järgi pole autot vaja saata, selle kuuspäki toob sulle mururobot, natuke programmi muutmist ja käib vilksti lähimas tanklas või hamburgeris ära.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#48

(17-09-2014, 09:01 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Seega siis hetkel rool meie käes ja otsustame ise elu üle....isesõitva auto puhul aga pole teada, kes otsustab meie ellujäämise eest.

Vaid neil, kes püsivad möödunud sajandi lõpu tehnikas.Toungue

Ma nüüd kiusliku inimesena küsin: lifte ka väldid? Lennukiga ei lenda, laevaga ei sõida. Sest äkki...Rolleyes

Üldiselt on elu näidanud, et IMK-süsteemi (Inimene-Masin-Keskkond) kõige ebakindlam lüli on Inimene. Seejärel Keskkond oma määramatusega ja kõige töökindlam on Masin - täielikult etteennustatav (kuniks talitleb nõuetekohaselt). Rikkeid esineb, kuid mitu suurusjärku harvemini, kui inimkomponendil.

Mis puudutab veoki saastapilves sõitmist, siis LIDAR näeb sellest läbi, visuaalsed abid on puhastatavad. Ning erinevalt oma võimeid üle hindavast ülijuhist peatab automaatsohver masina, kui miski talle kahtlane tundub. Iseküsimus muidugi, mida õlle järele suunduv passasiir säärasest ohutuse tagamisest arvab...Toungue
Vasta
#49

Tänases Eesti Ekspressis kirjutab Toomas Vabamäe, kuidas ta proovis, kas aktuaalne S-klassi Mercedes ehk ise Tallinnast Pärnusse suudaks sõita. Pange tähele, et tegu ei ole "päris" isesõitva autoga. Mistõttu on tulemus päris hea.
Vasta
#50

(17-09-2014, 09:28 AM)aavu Kirjutas:  
(17-09-2014, 01:32 AM)viplala Kirjutas:  Kas nad sõidavad ka ilma juhita, kui käsk kätte anda? Ma tahaks ju neid õlle järele saata.

Õlle järgi pole autot vaja saata, selle kuuspäki toob sulle mururobot, natuke programmi muutmist ja käib vilksti lähimas tanklas või hamburgeris ära.

Droon toob õlle, siis on kõige otsem ja kiirem tee Smile
http://majandus24.postimees.ee/2616610/a...-toimetama
Vasta
#51

(17-09-2014, 09:39 AM)v6sa Kirjutas:  Ning erinevalt oma võimeid üle hindavast ülijuhist peatab automaatsohver masina, kui miski talle kahtlane tundub.
Pildike tulevikuliiklusest näeks seega välja nii, et "ülijuhid" nõeluvad uljalt teiste vahel, "pooljuhid" rabavad rooli enda kätte, kui "ülijuht" mööda tuiskab ja masina lolliks ajab. "Takistid" on need, kelle autol on rooli ja kangide-pedaalide asemel üks nupp nagu Karlssonil. Nende autod seisavad alatasa tee ääres, kuna mõnede kaasliiklejate sõge rallimine tundub arvutile kahtlane ja see peatab igaks juhuks auto. See on nii haige, et tahaks oma silmaga näha! Toungue

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#52

(17-09-2014, 09:39 AM)v6sa Kirjutas:  
(17-09-2014, 09:01 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Seega siis hetkel rool meie käes ja otsustame ise elu üle....isesõitva auto puhul aga pole teada, kes otsustab meie ellujäämise eest.

Vaid neil, kes püsivad möödunud sajandi lõpu tehnikas.Toungue

Ma nüüd kiusliku inimesena küsin: lifte ka väldid? Lennukiga ei lenda, laevaga ei sõida. Sest äkki...Rolleyes

No ma siis isiklikult ka vastan...Wink
Lifte ei väldi,samuti ei väldi pimedaid urkaid,koopaid,koridore,kanaleid,ei karda kaevu ronida,löön laastukatust kui vaja,turnin ka korstna ümber....mida iganes. Laevaga olen sõitnud,lennanud olen rohkem jalgrattaga kui lennukiga( pole asja olnud) Vaat lennukit väldin,sest mida on vaja mööda ilma ringi kooserdada.... Ja kui mustanahalisi näha tahan,võin vabalt pealinna sõita...........
Võtan siis kogu jutu lihtsalt kokku---- isesõitev autu on jamps.
Vasta
#53

(17-09-2014, 14:35 PM)Basilio Kirjutas:  Pildike tulevikuliiklusest näeks seega välja nii, et "ülijuhid" nõeluvad uljalt teiste vahel, "pooljuhid" rabavad rooli enda kätte, kui "ülijuht" mööda tuiskab ja masina lolliks ajab. "Takistid" on need, kelle autol on rooli ja kangide-pedaalide asemel üks nupp nagu Karlssonil. Nende autod seisavad alatasa tee ääres, kuna mõnede kaasliiklejate sõge rallimine tundub arvutile kahtlane ja see peatab igaks juhuks auto. See on nii haige, et tahaks oma silmaga näha! Toungue

Kahtlane tundub alles siis, kui trajektoorid lõikuvad samal ajahetkel. Ning rehkendada see pajebenn juba mõistab.Cool

Minu märkus seismajäämise kohta käis täiss*tutud kaamera või LIDARirikke puhul.

Neid isesõitjaid on tegelikult juba päris palju liikvel väljaspool üldkasutatavaid teid. Saavad hakkama hästi kuni väga hästi. Väga hea juht on muidugi parem, kuid keskmisele juhile teevad juba ammu silmad ette.

Samas tänasesse kilulinna säärast "kurba pandat" lahti lasta ei või - hakkab ilmselt kõva häälega töinama ja ronib mõni hõlmikpuu latva peitu.Toungue

(17-09-2014, 15:28 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ....
Võtan siis kogu jutu lihtsalt kokku---- isesõitev autu on jamps.

Milline deja vu - sama väideti ühe tänaseks meie igapäevaelu lahutamatuks kaaslaseks saanud leiutise kohta.Toungue Hobune olevat ikka see õige...
Vasta
#54

(17-09-2014, 16:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-09-2014, 15:28 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ....
Võtan siis kogu jutu lihtsalt kokku---- isesõitev autu on jamps.

Milline deja vu - sama väideti ühe tänaseks meie igapäevaelu lahutamatuks kaaslaseks saanud leiutise kohta.Toungue Hobune olevat ikka see õige...

Hobusega pole kahjuks aega tegeleda. Rauakolakad võtavad põhiaja..Big Grin
Vasta
#55

Kõigepealt võiks isesõitvaks teha trammid. Seal nagu roolimist vähem. Bussid-trollid hõõruvad ka ühte ja sama marsruuti pidi. Äkki oleks nendega lihtsam automatiseerimist läbi viia? Iseasi, kes nendega sõita julgeb... Alguses peaks sõit küll tasuta olema, et esimesed adrekasõbrad peale kobiksid ja teistele eeskuju annaksid.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#56

(17-09-2014, 20:57 PM)Basilio Kirjutas:  Kõigepealt võiks isesõitvaks teha trammid. Seal nagu roolimist vähem. Bussid-trollid hõõruvad ka ühte ja sama marsruuti pidi. Äkki oleks nendega lihtsam automatiseerimist läbi viia? Iseasi, kes nendega sõita julgeb... Alguses peaks sõit küll tasuta olema, et esimesed adrekasõbrad peale kobiksid ja teistele eeskuju annaksid.

Pigem on EU nõuetega kõik nii ohutuks tehtud et peale esimest peatust või ristmikku on armatuuril kiri ees: Abort, Retry, Fail? Big Grin Press F1 to continue. Mingitesse self aware trammidesse esialgu usku/kartust pole.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#57

(17-09-2014, 20:57 PM)Basilio Kirjutas:  Kõigepealt võiks isesõitvaks teha trammid. Seal nagu roolimist vähem. Bussid-trollid hõõruvad ka ühte ja sama marsruuti pidi. Äkki oleks nendega lihtsam automatiseerimist läbi viia? Iseasi, kes nendega sõita julgeb... Alguses peaks sõit küll tasuta olema, et esimesed adrekasõbrad peale kobiksid ja teistele eeskuju annaksid.

Neid isesõitvaid süstikronge ju on. Pekingi lennujaamas näiteks nõeluvad sihukesed. Kusagil keegi ilmselt ka jälgib, kuid toas pole juhile kohtagi.

Metroos olevat ka liine, mis automatiseeritud. Ise sõitnud pole, kuid siit-sealt on kuulda.
Vasta
#58

Kuskil urbaniseeritud keskkonnas see asi toimiks ilmselt mingit moodi. Eelduseks lihtsalt sõitmine sõiduauto näol kodu- lasteaed- kool- töö vms.
Ma ka ei usu, et google`i autod lähiajal haagiseid veavad, jahil käivad ja lumehangest läbi oskavad sõita.
Lennunduses, laevanduses, tramminduses ja ronginduses on nüansse ikkagi oluliselt vähem, mida jälgida.
Lennuk- hoia kiirust ja kurssi teatud kõrgusel ja kogu lugu. Ma pole lendur olnud, aga maandumine-tõusmine vist käib ikka käsitsi.
Laeval umbes sama lugu.
Hoiatussüsteemid peaks enamasti välistama ka teise samasuguse sõidukiga kohtumise.
Nagu iga tark masin, on selline isesõitja just nii tark, kui tema programmeerijad.
Aga mine tea- võib-olla on kunagi selline skeptsism sama kohatu, kui omal ajal mõte telerist/arvutist/telefonist, mis tasku ära mahub...
Ükspäev juhtusin Vikerraadiost kuulama saadet, kus mingi nagamann vatras tõemeeli sellest, et nemad- s.o siis vist mingi EAS-ilt toetust saav "iduvirma" vms.- on töötanud välja isesõitva auto idee. Saatejuht määgis kah idukatele andunult kaasa Smile
Vasta
#59

Mina ostaks endale kindlasti isesõitva auto kui see ennast ise tangiks ka Smile
Vasta
#60

Mina arvan, et vajalik tehnoloogia pole üldse nii kaugel, kui võiks arvata.
Kui keegi oleks 1970datel tulnud teie juurde tänapäevase nutitelefoni ja kogu selle side- ja infovõimalustega, oleks te teda siis lolliks pidanud ja soovitanud kliinikusse pöörduda. Mina aga olen oma nutikaga juba vägagi ära harjunud. Väga mugav vidin.

Ma arvan, et samamoodi on nende isesõitjatega:
On kindel grupp kes peab seda saatana leiutiseks, sest ladat sai kuuri all kuvaldaga parandada ja seda ei saa. Nemad vihkavad seda ja ei osta.
Siis on suur grupp, kes on on ebalev ja ostab selle endale alles siis, kui see on juba levinud,
Ja siis on grupp, kel on raha, ja tahtmist uusi asju enne teisi proovida ning soetab selle endale esimesel võimalusel.
Ja nii on olnud iga uue asjaga. Algul ei saa vedama, pärast ei saa pidama.

Tulevad need isesõitjad ühel hetkel niivõinaa Big Grin
Algul kehvemad, pärast paremad. Lõpuks veavad haagist ja lähevad lumehangest ka läbi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne