Jumzi ümbertegemine

Ksf Võsa jutt jumala õige. Sellepärast soovitasingi Valvoline õli kasutada. See ei pese sodi usinalt lahti. Kui sa Castroli kohe sisse kallad siis võivad kanalid tõesti ära ummistuda.
Veiko

MTJ.EE
Vasta

(11-07-2014, 12:27 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Ksf Võsa jutt jumala õige. Sellepärast soovitasingi Valvoline õli kasutada. See ei pese sodi usinalt lahti. Kui sa Castroli kohe sisse kallad siis võivad kanalid tõesti ära ummistuda.
...

Väga vale on öelda, et Castrol peseb ja Valvoline mitte. Igal valmistajal on hulk erinevaid õlisid, millel vastavad omadused rohkem või vähem esindatud. Rusikareeglina on nii, et odavamal õlil on kehvemad pesuomadused ning kehvem püsivus. Aga sellest reeglist leiab usustavasti erandeidWink
Vasta

(11-07-2014, 14:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-07-2014, 12:27 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Ksf Võsa jutt jumala õige. Sellepärast soovitasingi Valvoline õli kasutada. See ei pese sodi usinalt lahti. Kui sa Castroli kohe sisse kallad siis võivad kanalid tõesti ära ummistuda.
...

Väga vale on öelda, et Castrol peseb ja Valvoline mitte. Igal valmistajal on hulk erinevaid õlisid, millel vastavad omadused rohkem või vähem esindatud. Rusikareeglina on nii, et odavamal õlil on kehvemad pesuomadused ning kehvem püsivus. Aga sellest reeglist leiab usustavasti erandeidWink

Isiklikult arvan,et ennem kasutage odavat Vene diisliõli kui mingit kallis SUPER OILi, mida hoitakse mootoris 5a järjest.

Vahet pole, mis õli on sul karteris ikka ta korjab kondentsi, kütust , tahma , metallipuru ja muud keemiat põlemisprotsessist.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(11-07-2014, 20:50 PM)Gravity Kirjutas:  
(11-07-2014, 14:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-07-2014, 12:27 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Ksf Võsa jutt jumala õige. Sellepärast soovitasingi Valvoline õli kasutada. See ei pese sodi usinalt lahti. Kui sa Castroli kohe sisse kallad siis võivad kanalid tõesti ära ummistuda.
...

Väga vale on öelda, et Castrol peseb ja Valvoline mitte. Igal valmistajal on hulk erinevaid õlisid, millel vastavad omadused rohkem või vähem esindatud. Rusikareeglina on nii, et odavamal õlil on kehvemad pesuomadused ning kehvem püsivus. Aga sellest reeglist leiab usustavasti erandeidWink

Isiklikult arvan,et ennem kasutage odavat Vene diisliõli kui mingit kallis SUPER OILi, mida hoitakse mootoris 5a järjest.

Vahet pole, mis õli on sul karteris ikka ta korjab kondentsi, kütust , tahma , metallipuru ja muud keemiat põlemisprotsessist.

Märkus õige eeldusel, et seda vene õlilaadset toodet vahetatakse kaks korda aastas. Suveks ikka paksem, talveks vedelam, nagu kasutusjuhend ette näeb.Cool
Vasta

(12-07-2014, 08:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(11-07-2014, 20:50 PM)Gravity Kirjutas:  
(11-07-2014, 14:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-07-2014, 12:27 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Ksf Võsa jutt jumala õige. Sellepärast soovitasingi Valvoline õli kasutada. See ei pese sodi usinalt lahti. Kui sa Castroli kohe sisse kallad siis võivad kanalid tõesti ära ummistuda.
...

Väga vale on öelda, et Castrol peseb ja Valvoline mitte. Igal valmistajal on hulk erinevaid õlisid, millel vastavad omadused rohkem või vähem esindatud. Rusikareeglina on nii, et odavamal õlil on kehvemad pesuomadused ning kehvem püsivus. Aga sellest reeglist leiab usustavasti erandeidWink

Isiklikult arvan,et ennem kasutage odavat Vene diisliõli kui mingit kallis SUPER OILi, mida hoitakse mootoris 5a järjest.

Vahet pole, mis õli on sul karteris ikka ta korjab kondentsi, kütust , tahma , metallipuru ja muud keemiat põlemisprotsessist.

Märkus õige eeldusel, et seda vene õlilaadset toodet vahetatakse kaks korda aastas. Suveks ikka paksem, talveks vedelam, nagu kasutusjuhend ette näeb.Cool

Ka Lääne tootjatel on odavad mineraalõlid olemas mis on piisavalt head kui neid tihti vahetada. Või siis minna poolsünti. peale üle,mida kord aastas vahetada.

Siiski hinnavahe on mineraalil ja täissündil umbes 3-5X korda, mis teeb traktori puhul väga suure summa.

Mulle tundub,et reaalne õli vahe tuleb esile ainult kuskil katselaboris kus näiteks identses keskonnas pannakse 2 mootorit tööle. Ja siis peale 10K töötundi tehakse järeldused.

Tavakasutuses lõppeb ennem see mootor millel unustatakse õli üldse vahetada või vähemalt norm täis hoida.

Minule pole sattunud otseselt ühtegi mootorit,mis oleks normaalse kulumise tulemusena ära väsinud. Alati on 2 kiirendavat faktorit: vigane õhufilter ja tolm mootoris mis mõjutab kolbi/silindrit/klappe ning lisaks see saastab ka õli ära, mis kulutab muid detaile. Liiva-segune õli ringelb mootoris!
Ja õli vähesus .

Küll aga võib vale õli valik mõjub diislile kehvasti. Bensiinimootori õliga kõik toimib aga silinder kulub juba 40 töötunniga peegliks ja mootor hakkab õli põletama. Praktiline kogemus olemas kui toodi remonti 2 nädalat vana generaator, mis valmistati müüja poolt ette.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(12-07-2014, 14:22 PM)Gravity Kirjutas:  Küll aga võib vale õli valik mõjub diislile kehvasti. Bensiinimootori õliga kõik toimib aga silinder kulub juba 40 töötunniga peegliks ja mootor hakkab õli põletama. Praktiline kogemus olemas kui toodi remonti 2 nädalat vana generaator, mis valmistati müüja poolt ette.


Olen küll kõike kuulnud ja palju näinud kuid et ka bensiini ja diisel mootorite õlid nii erinevad on kuulen küll esimest korda.... Toungue

Räägime nüüd nii nagu asi reaalsuses välja näeb, enamus mootori õlisid sobivad kasutamiseks nii diisel kui ka bensiini mootorites, see on ka tihtipeale etiketil märgitud. Seda et diisel nö bensuka õliga kahe päevaga otsa lõppeb pole vaja küll nii kõva häälega kuulutada, hakatakse veel hulluks pidama... Üldiselt on õlidele oma teema olemas ja ärme solgime sellega noore tehnikahuvilise teemat nagu kord minu jumzi teemas juba juhtus...


Sandrile soovitaks esialgu odava vene õliga mõnda aega masinat piitsutada, kui kõik rikked on lõpuks eemaldatud ja masin korras siis võib ju paremat kraami sisse suruda... Enda mootori pesin seest küll puhtaks kuid poolsündile castrolile üleminek oli vaevaline, tsentrifuugi düüsid olid pidevalt mingeid tükke täis. Kui sooja mootorit seisma jättes tsentrifuugi kohinat kuulda pole siis võiks korraks sisse piiluda, käib ju teine suht kergelt lahti...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(12-07-2014, 14:22 PM)Gravity Kirjutas:  Tavakasutuses lõppeb ennem see mootor millel unustatakse õli üldse vahetada või vähemalt norm täis hoida.

See norm täis hoida igale mootorile ei kehti. Väikestel küll aga suured diislid söövad peale õlivahetust kuskil poole või veerandini normist ja edasi mitte. Lisamine miskit paremaks ei tee varsti jälle tase samal maal. Käib ka veerandiga uue õlivahetuseni. Tehase poolt on lisamine ette nähtud siis kui asi allpool min märki läheb. Muidu mitte.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Enda Jumzil sama asi, külmalt õlirõhk 3-4 vahel, töödanud mõnda aega, langeb alla 1-2vahele, aga kui gaasi anda siis rõhk 3 juures Smile
Vasta

Ksf Laurimetall, seda unustasin eelpool öelda, et panimegi mingit paksendajat sisse, kuid nagu näha, pole see küll midagi aidanud.
Vasta

(13-07-2014, 01:18 AM)Matuu Kirjutas:  Enda Jumzil sama asi, külmalt õlirõhk 3-4 vahel, töödanud mõnda aega, langeb alla 1-2vahele, aga kui gaasi anda siis rõhk 3 juures Smile

Aga milles siis probleem, sooja mootoriga kõik mis jääb 1bar'ist ülespoole on juba väga hea... Muretsemiseks pole niipea põhjust... Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(13-07-2014, 21:33 PM)mlsluik Kirjutas:  
(13-07-2014, 01:18 AM)Matuu Kirjutas:  Enda Jumzil sama asi, külmalt õlirõhk 3-4 vahel, töödanud mõnda aega, langeb alla 1-2vahele, aga kui gaasi anda siis rõhk 3 juures Smile

Aga milles siis probleem, sooja mootoriga kõik mis jääb 1bar'ist ülespoole on juba väga hea... Muretsemiseks pole niipea põhjust... Toungue

Eks jh Wink
Vasta

Tervist!
Oleks jälle tarvis hüva nõud. Nimelt on mingi pull, et Jumz taob summutajast õli välja. Tuleb sealt kollektori vahelt. Lisaks põletab veel õli ka + suitseb ka natuke soojalt (iseenesest pole see mingi suur asi, traktorid ikka ajavad natuke vinet ning suits on sinine).
Ise olen nagu jõudnud sellise järelduseni, et võibolla on mingi pull hülssidega? No kurat rõngad sai ju kevadel ära vahetatud. Nendes ju viga ei tohiks olla? Õlirõhk on OK
Mis foorumlased kostavad?
Vasta

(18-09-2014, 14:01 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Tervist!
Oleks jälle tarvis hüva nõud. Nimelt on mingi pull, et Jumz taob summutajast õli välja. Tuleb sealt kollektori vahelt. Lisaks põletab veel õli ka + suitseb ka natuke soojalt (iseenesest pole see mingi suur asi, traktorid ikka ajavad natuke vinet ning suits on sinine).
Ise olen nagu jõudnud sellise järelduseni, et võibolla on mingi pull hülssidega? No kurat rõngad sai ju kevadel ära vahetatud. Nendes ju viga ei tohiks olla? Õlirõhk on OK
Mis foorumlased kostavad?

Hülsid kuluvad ovaalseks ja siis on uute rõngastega asi veel hullem. Samas võib sul olla mõni õlirõngas ka katki läinud või panid rõngad äkki valet pidi peale.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(18-09-2014, 14:01 PM)Tehnikamees Kirjutas:  ...
No kurat rõngad sai ju kevadel ära vahetatud. Nendes ju viga ei tohiks olla? Õlirõhk on OK
Mis foorumlased kostavad?

Kas keegi vaevus rõngaste liibuvust ja lukupilusid ka kontrollima?
Klapisäärte lõtku puksides ka vaatasite?
Vasta

(18-09-2014, 14:01 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Tervist!
Oleks jälle tarvis hüva nõud. Nimelt on mingi pull, et Jumz taob summutajast õli välja. Tuleb sealt kollektori vahelt. Lisaks põletab veel õli ka + suitseb ka natuke soojalt (iseenesest pole see mingi suur asi, traktorid ikka ajavad natuke vinet ning suits on sinine).
Ise olen nagu jõudnud sellise järelduseni, et võibolla on mingi pull hülssidega? No kurat rõngad sai ju kevadel ära vahetatud. Nendes ju viga ei tohiks olla? Õlirõhk on OK
Mis foorumlased kostavad?

Mul samuti sarnane seis, aga eks on selles kah viga et plokikaant vaja pingutada Big Grin
Vasta

(18-09-2014, 18:02 PM)Matuu Kirjutas:  
(18-09-2014, 14:01 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Tervist!
Oleks jälle tarvis hüva nõud. Nimelt on mingi pull, et Jumz taob summutajast õli välja. Tuleb sealt kollektori vahelt. Lisaks põletab veel õli ka + suitseb ka natuke soojalt (iseenesest pole see mingi suur asi, traktorid ikka ajavad natuke vinet ning suits on sinine).
Ise olen nagu jõudnud sellise järelduseni, et võibolla on mingi pull hülssidega? No kurat rõngad sai ju kevadel ära vahetatud. Nendes ju viga ei tohiks olla? Õlirõhk on OK
Mis foorumlased kostavad?

Mul samuti sarnane seis, aga eks on selles kah viga et plokikaant vaja pingutada Big Grin

Kollektori vahelt tuleb. Seal pole plokikaanega midagi pistmist. Mul ka russil tuleb veidi kõige radikapoolsema tuletoru tihendi vahelt.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mul seda vaja pingutada, kuna kevadel tegin lahti masina, aga pole jõudnud lihtsalt polte pingutada üleRolleyes
Vasta

Kas see vastab tõele, et jumzi sidurikojale sobib nati mootor bolt-on külge?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

No jah kurat keda sa nüüd kirud. Ega see remondimees ka enam vastlõpetanu polnud. Külavanamees, kes sovhoosi ajal selliseid töid teind ning asi käis n.ö. prosta .
Suurt midagi me seal küll ei mõõtnud Sad

Muidugi plokikaant pingutanud ei ole veel. Kas peaks?
Vasta

(18-09-2014, 23:25 PM)hannest Kirjutas:  Kas see vastab tõele, et jumzi sidurikojale sobib nati mootor bolt-on külge?

Ja ning ei, tavalisele jumzi D65 mootori asemele ei saa üks-ühele CMD mootorit paigaldada, aga on jumze millele pandi juba tehases CMD mootorid peale, isegi eestis on mõni selline isend.

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=40357

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=40356

Viimati nähti hiiumaal ühte sellist isendit, erinevusi on antud masinal veelgi, iseg kopaosa on erinev tavalisest jumzist.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne