Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(16-11-2014, 11:14 AM)2715 Kirjutas: Hoolimata üle 30Bar survetest ei lähe see mootor käima ilma mõnuaineteta alla -10 kraadi ja ei teagi millest see oleneb.
Oleneb see põlemiskambri ehitusest. Vanal 52 on kaheosaline põlemiskamber kus esmalt pritsitakse kütus pööriskambrisse mis asub plokikaanes ja sealt poolkuu kujulise ava kaudu jõuab litakas lõpuks kolvi peale. Kolb on pealt pea aegu sile on vaid väike õnarus. See pikk teekond ongi selle kehva süttimise põhjuseks.
80 aga omab otsepritsega mootorit kus põlemiskamber on kolvi sees ja pihusti pritsib otse kolvi peale kütuse. Need mootorid käivituvad hästi kuid töötavad teravamalt.
Hüdropumba ülekanded on 50 ja 80 erinevad. Hammaste arvu ei oska peast öelda aga 80 on vedaval hammasrattal 1 hammas rohkem järelikult veetaval siis 1 vähem.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 87
Teemad: 0
Liitus: Aug 2013
Maine:
0
Kepsupoldid 140-160 Nm.
Lisaks veel raamid 150-170Nm, hooratas 180-200 Nm.
Postitused: 5,355
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
74
Võin omast kogemusest öelda,et peale mootoril plokikaanetihendi vahetust tuleb kaan korralikult pingutada. Peale seda tuleb päevake paar kõvasti tuld anda ja siis uuesti üle pingutada. Ja mingi aeg ka veel hiljem jälgida,sest tihend annab järgi. Kui seda ei tee siis tuleb jälle uus tihend panna. Survega lööb kahe silindri vahelt tihendi minema ja traktor hakkab põka häälega käima.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Hülsse ostes on ka väga tähtis jälgida, et kraed oleks ühe paksusega ja see paksus oleks õige.
Kunagi remonti tehes sai sellega alt mindud ja paari nädala tagant läks jälle tihend ning nii vahetasime 4 tihendit ja lõpuks sai tehtud mootorile uus avamine.
Vot siis oli ta juba kurja teinud, sest hülssi hoiab silindris ainult ülemine äärik, mis surutakse kaanega kinni, alt on kuskil 1mm lõtkuga ja kummitihendid ei suuda hülssi hoida.
Kui vanadel hülssidel oli kraede paksuse kõikumine 4 sajanikku, siis uutel 0,8mm.
Poes 8 tk oli ja neil oli suurim kõikumine 1,2mm...
Ja siis loomulikult jääb kaas ühe hülsi otsa üles ja teised loksutavad tihendi ääre ära ning ongi surve kuskil mujal.
Kindlasti paneks tihendiks ainult plasrõngaga tihendi mitte ainult papi nagu uuemad on.
Kui peaks hakkama lekkima, plast sulab ja täidab ava ning on asi tihe.
Siis kolbidega on selline vigur, et vanasti oli kolvi põlemiskambri keskel püramiid nagu ikka otsepritsega diislitel on.
Uuemad koperatiivide tehtud kolvid on aga põlemiskambri põhjast siledad ja põlemine pole nii hea.
Selle tunnistuseks see, et enne vanade kolbidega ei olnud tühikäigul sinist vine üleval.
Uutega aga sine üleval ja kui enne oli täiskoormusel suits ikkagi läbipaistev siis uutega suitses nagu auruvedur ja pidigi pumba küttekruvi tiiru tagasi keerama ja loomulikult vähenes ka jõud sellest.
Siis peale hülsside uuesti vahetust sai lastud see puuduv osa tigiga juurde keevitada, treisime üle ja palun väga-mootor nagu enne.
Kui mootor juba laiali ma kaaluks kindlasti kolvid ja kepsud ära ja ajaks kaalu.
Kepsude puhul 30 grammi erinevust on tavaline ja ega kolvid ka paremad pole.
Kes ei usu, siis käige korra kaaluga poes.
Üldiselt tänapäevaste juppidega mootori remontimine on kui miinivälja ületamine.Kes jõuab üle kes mitte ja ülejõudmise võimalust suurendab osade põhjalik kontroll oluliselt.
Sellised mõtted siis pühapäeva õhtul seoses Belarusiga.
Postitused: 528
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
4
Kui mootorijuppe ostma minnes peaks võtma poodi kaasa mikromeetri ja kaalu siis mida silmas pidada siduriketta ja -korvi ostul?
Meenub, et sai ühel russil, mis kiletaja ees siduriketas ja survelaager ära vahetatud. Sidurikorvi jätsime vana, aga käpad vahetasime ära. Tegelikult oleks ketas veel hea olnud, aga peadaal ei tahtnud üles tulla - pool tundi sõimu ja tolku mitte midagi. Õnneks enne kokkupanemist avastasime, et ei saanudki ilmaasjata pooleks kistud - telg, mis liigutab survelaagrit oli pooleks...
Kui hooaja lõpus tuli isu survelaagrit määrida avastati, et nippel on kadunud... Seega - ükskõik, mis asja ostad vene masinale, pead üle pingutama...
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Mis teema nende käppadega on, et neid vaja vahetada?
Survelaager jooksis kokku?
Määrinud ei mäleta et oleks oma käega ühtki survelaagrit.
Selle kohta on selline teooria, et see määre ei lähe otse laagrisse vaid selle juhttoru peale, mis on lahtiselt määrdega koos ja korjab tolmu enda külge ning see tolm seguneb määrdega, satub lõpuks laagrisse ja laager kulub kiiresti ära.
Senini laagrisse pannud miskit kuumakindlat määret ja mitte täis toppinud vaid nii mõistlikult, et laager veel raskelt käima ei jää sest see ongi see asi, mis kulutab käpad ära.
Küll aga on uuemad laagrid juba uuena paljud praagid.
Nimelt stantsid millega separaator välja lüüakse on nii kulunud et separaatori ääred on nii laiad, et käivad vastu laagri servi, kuumutavad laagri t ja mingi hetk nakkub üks metall teisega ja laager koos ning pealt sinine.
Eriti kurb on lugu just T-40 survelaagritega, mis lähevad juba mõne päevaga laiali.
Seega uut laagrit ostes peaks veenduma, et see kergelt ringi käib kui jõuga kokku suruda ja ei kõigu kuhugi poole pinge all ning täita miski asjalikuma määrdega.
Muidu 10 aasta ja 3 traktoriga on siduriga muresid olnud suht vähe.
Esimese traktoriga oli see asi, et kasti remondi ajal sai ketas ära vahetatud ja survelaager niisama ning vända tugilaager oli ka laiali ja see tegi seda nalja et sidur jõnksutas.
Teisel traktoril oli 2 juhust.Esimene kord niisama kindluse mõttes sai uus ketas vedrudega pandud, kuna kummijunnid olid väga kahtlases seisus ja survelaager lihtsalt ära pestud ja Vene sinine kardaaniristide määre oli käepärast ning läks käiku.Loomulikult ka uus tugilaager.
Siis miski hetk väga halva koha peal sidur enam ei lahutanud täielikult ja vabakäik läks poole pikemaks.
Sai siis starteriga käik sees käima aetud ja metsast välja ära.Siis remonti minnes tuli välja, et libises ka veel niiet 9 käiku sai ainult allamäge.
Siis paugust oli jälle asi korras enne töökoda, kuid sai laiali võetud ja ketta küljest oli tasakaalustusplekk lahti pääsenud ja eks ta oli tööpinna vahel see hetk kui ei lahutanud ja libises ning tuli ära kui kõrvad maha kulusid.
Praegusel riistal sai algul ära vahetatud ketas ja survelaager, millest laager jäi tööle kuni senini(5 aasta juba).
Ketas aga viskas kummileevendused välja ja sai siis leitud üks vana vedrudega ketas mis sai uued katted(äkki Kamazi omad?)
Siis läks laiali sidurikorvi jõuvõtuvõlli südamiku leevendus ja üks hetk õlipump ei käinud ringi ja kõik.
Sai otsitud selline korv, kus leevenduse asemel on terasplekist kettad nagu elastne ühendus või nii ja see käib tänaseni.
Selline vigur kah, et kui korvile on tasakaalustuseks mõni polt pandud võiks see isegi rahuldavas tasakaalus olla.
Kui aga pole on asi kas ideaalne tulnud või on poh olnud tehases.
Postitused: 164
Teemad: 8
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Russil saab ikka laagrit määrida ja kui määritud on siis ei juhtu nagu midagi. T-40-l saab määrida vaid pukki. Siiski on mõistlikum ka T-40l laager enne sissepanemist ise täiendavalt ära määrida. Väikene auk sisse ja määrdeprits+süstlanõel lahendus aitab täistoppida selle. Tavaliselt kipuvad need seest kuivad olema...
Postitused: 350
Teemad: 29
Liitus: May 2011
Maine:
9
Kas kellelgi siinsest seltskonnast pakkuda pilte MTZ poolroomikkäiguosast (huvi pakuvad tugirattad, raam, nende kiinnitus jms) või viidet lingile. Variant ka traktor, mida võiks oma silmaga kaeda ja pilte teha.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
29-11-2014, 20:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-11-2014, 20:05 PM ja muutjaks oli
2715.)
Õlivahetuseks on ette nähtud jah kaas maha võtta ja siis komplektis oleva pritsiga tõmmata alumise laagri juurest läbi alumise võlli sees oleva augu õli välja.
Praktikas saaks peene kõrrega ka sealt punnist siseneda alumise veovõlli auku.
Uueks õliks ma soovitan tänapäevast gl-5 õli 85W90.
Metsatöödel polegi nagu kunagi vahetanud kuna miski läheb ikka korra paari aasta jooksul sinnasamusesse.
Põllumajanduses võiks muidugi korra paari aasta tagant vahetada.
Alumisest reduktorist õli kättesaamiseks on all nelja poldiga kinnituva kaane sees nelikantpeaga punn.
Tihti on see aga maha sõidetud kuna ulatub välja ja siis pole muud kui alt kaas maha.
Õlisoovitus oleks aga sama.
Vahetada võiks sama tihedusega.
Postitused: 528
Teemad: 3
Liitus: Jan 2012
Maine:
4
Mõisaküla moodi. Ja katksise SMS kinnitusega.
Postitused: 356
Teemad: 51
Liitus: Dec 2007
Maine:
5
Mõisaküla ütles, et pole nende toode. Katkine jah, seepärast uuringi. Vaja oleks kopa lukustus punne ja siis liigutaja raamile puksid+punnid.
Kris
Rohkem kapotti all