Projekt: JuMZ-6L Soolokad
#1

Minu saaga jumzidega jätkub ning jättes vahele paar lihtsamalt varianti tooks nüüd teieni midagi tõsisemat, selle masina ehituslugu kannatab juba projektiteemana ehk kirja panna sest ega suurt tast enam alles pole. Võib öelda et masin tuleb nullist üles ehitada, aga see lisab ainult asjale vürtsi juurde, seda hinnalisem on lõpptulemus... vähemalt minu jaoks Wink

Mingi kuu aega tagasi viskasin foorumisse kuulutuse kus otsisin jumzile pooleraame, ehk siis on mul mõni tagasild ja mootor üle ning mõtlesin ühe jumzi nullist kokku laduda, siis aga laekus huvitav pakkumine otepää mägede vahelt ning täna käisin siis asja üle vaatamas, tegelikult juba enne masina nägemist olin mõttes juba käed löönud ja jäigi ainult järgiminemise vaev. Hind oli selline asjakohane, vanaraua hind... ega tegelikult sellises seisus masin ju polegi rohkem väärt. Siia tuleb hulga tööd, higi, raha ja vaeva sisse panna et sellest ilusa ja soliidse jumzi saaks. 

Masin ise on aastast 1971 ehk siis üks esimesi tõelisi jumz tüüpi masinaid, toodetud Dnepropetrovski sõjatehases Jumz seeria 4130nda traktorina, orginaalis oli tegu EO kopaga kuid see on ajajooksul kaduma läinud Wink  Nüüd on alles vaid soolo...
Kapoted saab see jumz ümara esiotsaga nagu tehasest tulles, mootorile piilun kõigepeal sisse ja siis laon kokku tagasi, aja jooksul on kadunud küttepump ja muud pudinad. Selle aasta sees tahaks veel tule kolvipeale saada ja järgmiseks suveks peaks siis näitusevalmiduses masin olema. 

Antud masina eluloost peaks ksf Naabrivana teadma ehk rohkem pajatada.

[Pilt: DSC_6053.JPG]

[Pilt: DSC_6056.JPG]

[Pilt: DSC_6059.JPG]

[Pilt: DSC_6063.JPG]

[Pilt: DSC_6066.JPG]

[Pilt: DSC_6050.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Väga hea !  Oma aja klassik saab taas uuele elule. Jälgin huviga.  Smile  Wink
Vasta
#3

Väga vinge!!!!  Smile Saab jälle uut taastamislugu näha. Jälgin kindlasti, palju edu sulle selle projektiga!  Cool 
Vasta
#4

Väga tore saada endale kogemusi juurde ja jälgida, kuidas inimesed tegutsevad vanema tehnikaga. Palju edu edaspidiseks! Rolleyes

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta
#5

(13-12-2014, 22:45 PM)ukfmx Kirjutas:  Väga tore saada endale kogemusi juurde ja jälgida, kuidas inimesed tegutsevad vanema tehnikaga. Palju edu edaspidiseks! Rolleyes

Super plaan! Kust kandist täpsemalt, piltide järgi mulle tundmatu piirkond...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Lisan siis lahkel loal oma mälestused siia.

See traktor on mu naabri juurest pärit. Mäletan teda vist ca 30 aastat ja seda taati, kes sellega sõitis. Nüüdseks on Naabrimees (just nimelt suure tähega, sest seda ta on väärt) läinud parimatele jahimaadele.
Masin teenis teda kuni lõpuni, kuid siis masinisti tervis halvenes ja seisma ta jäigi.
Kuna see masin on sooloks tehtud, siis kaevatud temaga pole. Mäletan seda kuidas sellega veeti heina, metsast puid, loomadele vett ja jahu põllule, kapsastele vett, käidi lahvka peal. Kuna külas ühel inimesel polnud kaevus vett, siis veeti sellega ka sinna vett.
Ja kui hea meel võis olla siis kui naaber oli lahvkal oma traktoriga ja koolist tulles said veel perapeale, et kodu saada.
Eks see traktor sattus ka vahest meie hoovi. Kuna mu isa oli kolhoosis mehaanik mingiaeg, siis käidi ikka vahest teda meil kohendamas - rehve pumpas.
Ah jaa see traktor oskab isegi siis koju minna kui omanik on juua täis ja isegi enam püsti ei seisa.

Nii, et hoia teda!

Eelmisel kevadel ja ka sel sügisel nägi ta välja veel selline:
   
Oli ta ka siin foorumis müügil, aga siis polnud huvilisi
Kuniks keegi tuli naabrinaise juurde, et näed vedeleb masin, anna jupid ära. Sellest mis alles jäi oli pilt ülevalpool.
No ja siis Naabrivana vedas oma lindile sealt kütusepaagi ära.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#7

(13-12-2014, 23:06 PM)saarrand Kirjutas:  Super plaan! Kust kandist täpsemalt, piltide järgi mulle tundmatu piirkond...

Muidugi, ega ma ju sind teisele poole küngast ei viidud Big Grin

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#8

Mõned pildid sellest õnnetust päevavalges.



[Pilt: DSC_6072.JPG]


[Pilt: DSC_6073.JPG]

[Pilt: DSC_6074.JPG]

[Pilt: DSC_6075.JPG]


[Pilt: DSC_6071.JPG]
Leidsin oma tagavaradest masinale uue nosu ka...

[Pilt: DSC_6077.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Olge nüüd täitsa vuntsid ja sebige armatuurile vasakpoolne küljeplekk, nagu siin pildil. Tuleb välja et endal ikka kõike veel varutud ei ole... Wink 

Ja siis küsiks oma ala meistritelt et kuidas oleks kõike mõistlikum teha traktorile 12v el-süsteem nii et hüdrojagajale saaks 24v peale võtta?   Jagaja koos oma kangidega läheks ikka armatuuri alla kus orginaal, kolm kangi sealt välja turritamas nagu vanasti, kuid lisaks taha poritiivale ja parema käe alla nuppudega jagaja juhtimise. Tagant väljast peaks siis saama haakerauda tõsta ja langetada nupust ning perema käe alt tiivapeal peaks toimuma esiotsa hüdraulika juhtimine(lumesahk vms)  Võibolla on lihtsam jagajale 12v mähised otsida kuid ka sellega võib probleeme tekkida. Õlist leemetav kolmene CCCP toodang on selle masina puhul igatahes välistatud... 

     

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

(15-12-2014, 00:14 AM)mlsluik Kirjutas:  Olge nüüd täitsa vuntsid ja sebige armatuurile vasakpoolne küljeplekk, nagu siin pildil. Tuleb välja et endal ikka kõike veel varutud ei ole... Wink 

Ja siis küsiks oma ala meistritelt et kuidas oleks kõike mõistlikum teha traktorile 12v el-süsteem nii et hüdrojagajale saaks 24v peale võtta?    

Nii vähese voolu, kui hüdraulika klappidela vaja, jaoks 24V teeb näiteks see Hiinlane:
http://www.ebay.de/itm/DC-Converter-240W...417c620183

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta
#11

(15-12-2014, 00:14 AM)mlsluik Kirjutas:   Tagant väljast peaks siis saama haakerauda tõsta ja langetada nupust ning perema käe alt tiivapeal peaks toimuma esiotsa hüdraulika juhtimine(lumesahk vms)  Võibolla on lihtsam jagajale 12v mähised otsida kuid ka sellega võib probleeme tekkida. Õlist leemetav kolmene CCCP toodang on selle masina puhul igatahes välistatud... 

 
Solenoidide puhul pole vahet, kas tööpinge on 12v või 24v, gabariidid on samad ja vahetamise korral sobivad 1:1. Kõikidel korralikel tootjail on valikuvõimalus olemas.
   Soov saada jagaja, millel on meh. juhtimine kangidega ja ka elektriline juhtimine solenoididega samaaegselt on tõsine väljakutse.
    Kangide ja suruõhuga juhtimine on võimalik. Sellisel juhul on väike kahepoolne pneumosilinder, juhtimine otse spets. suruõhukangiga. Teine võimalus elektriline vahemoodul ja juhtnupud( suht kallis variant ). Kuid eeldavad sellised süsteemid spetsiaalseid selleks kohandatuid jagajaid.
  Varem oli olemas ka hüdrosilindridega jagajasektsiooni juhtimist, kuid pole enam mitu aastat kohanud. Seal oli eraldi pump, mis tootis pidevalt madalat rõhku( ca. 10 bar ), mida siis kasutati plunsri liigutamiseks. Kui õnnestuks selline komplekt leida, siis selle variandi pookimine mis tahes meh. juhtimisega jagaja külge on kõige lihtsam.
   Kui kasutada on-off tüüpi lülitust jagajal, on valikuvõimalusi rohkem- leidub ka norm. itaalia toodangut. Kui aga on soov proporsionaalset juhtimist aretada, siis hinnaklass on min. 800 €+km. kahe sektsiooni kohta.
Vasta
#12

Tore, et vanema ninaga valisid. Oli omalgi oli mõttes tuua selline kuid valik osutus vähe uuema kasuks (vana kabiin uus nina).
Kas asi võetakse, ette ikka suurema põhjalikkusega, nt. nagu pildil? (Asjad seal krundi all alles)[Pilt: 23834835b3770d_m.jpg]
Vasta
#13

Ma ei saa aru, milleks on vaja 44a vanale traktorile peale panna elektriga juhitavat jagajat? Kas sa plaanid sellega igapäevast leiba teenima hakata, 14 tundi päevas? Ma saan aru, et masin on vaja korda teha või äärmisel juhul originaal taastada täielikult, aga kui sa tahad lääne traktori hüvesid siis pead ka endale selle muretsema.
Vasta
#14

Kunagisel tööloomal Fiat Agri`l oli hoobade dubleerimine-tahatoomine peente trossidega lahendatud. Toimis hästi, pikemaajalisel seismisel või pesu järel tuli trossikõrisid õlise lapiga niisutada.
Vasta
#15

(15-12-2014, 15:40 PM)huvi5 Kirjutas:  Ma ei saa aru, milleks on vaja 44a vanale traktorile peale panna elektriga juhitavat jagajat? Kas sa plaanid sellega igapäevast leiba teenima hakata, 14 tundi päevas? Ma saan aru, et masin on vaja korda teha või äärmisel juhul originaal taastada täielikult, aga kui sa tahad lääne traktori hüvesid siis pead ka endale selle muretsema.

Las mees teeb mis ise tahab  Toungue 
Vasta
#16

(15-12-2014, 15:40 PM)huvi5 Kirjutas:  Ma ei saa aru, milleks on vaja 44a vanale traktorile peale panna elektriga juhitavat jagajat?
...

Et näha, kas nii ka saama. Big Grin
Vasta
#17

(15-12-2014, 15:40 PM)huvi5 Kirjutas:  Ma ei saa aru, milleks on vaja 44a vanale traktorile peale panna elektriga juhitavat jagajat? Kas sa plaanid sellega igapäevast leiba teenima hakata, 14 tundi päevas? Ma saan aru, et masin on vaja korda teha või äärmisel juhul originaal taastada täielikult, aga kui sa tahad lääne traktori hüvesid siis pead ka endale selle muretsema.

Lääne tehnikat ja traktoreid mul piisavalt, vanem tehnika on puhtalt hobi mis mõnikord ka peale raha väljaviimise ka seda sisse toob.  Mis seal vahet mitu tundi päevas seda masinat kasutan, ütlen ausalt et arvatavasti kasutan tulevikus seda vast 5-6h aastas...  Lumelükkamiseks mõnelt oma laoplatsilt ja mõne teejupi lahtihoidmiseks talvisel ajal peaks sobima küll, aga miks kuradi pärast peaksin siis pidevalt sinna ette kangide juurde küürutama, lihtsam on selg vastu tooli vedeleda ja nuppe näppida, samas selline lisa annaks masinale kõvasti isikupära juurde. Tagumise haakesüsteemi distantsjuhtimine on minuarust igati viisakas lisa mida ma enda kasutuses olevatel masinatel näha tahan.   Milleks sellise tööjaoks uut valmetit vaja ning iga lumekirme pärast ei hakka ju objektilt laadurit ära vedama... 

Samuti ei tasu hakata liigselt pead murdma tasuvuse ega muu sellise pärast, ei ootagi et vanatehnika meeletult klotsi sisse tooks...    
Aga uusi ja vanu hüdrojagajaid on aegade jooksul riiulisse kogunenud lademetes ning miks mitte mõni vahelduseks jumzile külge pookida, enamus on veokate või presside pealt pärit mis tegelikult läbi muunduri peaks toimima nagu nalja. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

(15-12-2014, 14:52 PM)Dexter Kirjutas:  Tore, et vanema ninaga valisid. Oli omalgi oli mõttes tuua selline kuid valik osutus vähe uuema kasuks (vana kabiin uus nina).
Kas asi võetakse, ette ikka suurema põhjalikkusega, nt. nagu pildil? (Asjad seal krundi all alles)

Hea küsimus, alustuseks proovin kunagi enne aasta lõppu sellele mootorile hääle sisse puhuda ja vaadata mis käigukastis peitub, siis on näha kas teen selle mootori korda või viskan tutika katla peale. Kui tehniline osa korras siis läheb terve masin pritsi alla ja kosmeetiline pool jääb viimaseks. 
Kabiinile tuleb seljataha ka turvapuur, nö noorsoole mõeldes pole üldse halb lisa, see putka vajub lössi nagu tühi õllepurk kui miskit peaks juhtuma. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

(15-12-2014, 13:38 PM)tamburiin Kirjutas:     Soov saada jagaja, millel on meh. juhtimine kangidega ja ka elektriline juhtimine solenoididega samaaegselt on tõsine väljakutse.
   
Süda ei andnud rahu ja käisin sobrasin oma varudes, ette jäi nii kahe kui kolmeseksioonilisi mehaanilise ja elektrilise juhtimisega jagajaid, kahene oli Hyva ja kolmene oli Monsun-Tison.  See kolmene lähebki loosi sest see alles kevadel mul toimis ühe prügipressi peal ning üldiselt Monsun-Tison'i jagajat pole üldse häbi jumzile külge kruvida, peaks igati tasemel olema ning peaaegu ka samast ajastust Wink  Big Grin
Tegin kännukaga paar kuva ka...
[Pilt: CAM01717.jpg]
[Pilt: CAM01722.jpg]
[Pilt: CAM01725.jpg]
On teine vähe õline aga tegelikult lekkis üks silinder selle jagaja kohal...   Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

Kes kogub automudeleid, kes täismõõdus Belarusse...
Müts maha selle mehe toimetamise ees.
Hüdraulikasüsteemide valiku otsustab ta loomulikult ise.
On võimalik peita, nagu elektriaknad tavavända veerandpöördega toimima. 
Iseasi, kas selleks vajadust on, vaevalt et see traktor musta numbrit taotleb.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne