Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Väga uhke asi!!! Abimootoriga nüüd küll vaevalt on olnud ja ilmselt ka mitte kauba veoks, vaid tavaline 3-rattaline jalgratas, ehk 19-nda sajandi lõpust. "Rihmaratas" on ilmselt lintpiduri ratas. Eesti Jalgrattamuuseum nutab selliste asjade järele!!!
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Vaevalt, et tegu on mootorratta jäänusega, kuigi see viidatud De Dion on samalaadse ehitusega ja umbes samast ajajärgust ka. Kas mingit lugu ka on? Kas rohkem detailseid pilte saaks? Kas asi on realiseerimiseks?
Postitused: 19
Teemad: 24
Liitus: Jul 2010
Maine:
0
Asi pole realiseerimiseks.
Lugu on selline nagu ikka - leitud prügimäelt poisikeste poolt, tahtsid vene D-seeria mootori peale aretada aga ei läinud asjaks ja jäi vanaraua hunniku seisma, kuni tulin mina.
Ehk oskab keegi miskit täpsemat infot anda?
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Eestis on teada üks analoogne, tuvastamata tootja poolt valmistatud 3-rattaline jalgratas, mis on enam-vähem komplektne ja kannatab sõitmist. Vb on siin foorumis ka mõni pilt, ei mäleta, ratas oli meil Türil kevadnäitusel "Teistmoodi jalgratas". 19-sajandi lõpus valmistas selliseid 3-rattalisi jalgrattaid üsna mitu tootjat, oli ka 2-kohalisi, isegi 3-kohalisi analooge. Meil on selline ratas haruldus ja keegi lambist ilmselt midagi konkreetset ei oska kosta, et kelle töö ja kus ning mis. On mul näiteks 1895 aasta Venemaa ühe kaubamaja kataloogist mõned koopialehed, tegu inglise omaniku kaubamajaga, aga ka mõned teiste maade toodangu jalgrattad seal mainitud, nende hulgas oli ka 3-rattalisi elukaid.
Hea, et said selle masina ära päästa, kas nüüd hakkad ise D-seeria mootorit peale aretama?
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Teen veel enne uinuma sättimist 3-nda järjekordse postituse. Ilmselgelt on ühiseid jooni Varbola 3-rattaga. Üks tuntud hollandi vanajalgratta spetsialist ja muuseiumiomanik väisas mõned aastad tagasi ka Eestit, oli tal plaanis isegi Tartus teha oma rändnäituse väljapanek, mis kahjuks jäi masu vms tõttu ära. Aga Eestis ta millalgi käis ja helistas ühel õhtul meile üks peretutav türi näitsik, kes tollal töötas ühes hotellis, et tal on üks külastaja, kes nõuab ühe teatud eesti legendaarse vanatehnikahuvilise mehe koordinaate, tlf nr jne. Igatahes kuidagi ta Varbolasse lõpuks jõudis ja sealse 3-ratta kohta arvas, et "Euroopas" toodetu see ei paista olevat, sealt on omanikul hüpotees, et tegu võiks olla Riias Leutneri tehases toodetud masinaga. Varbola rattal justkui numbreid avastatud pole. Raaminumbriks selline 6-kohaline arv lihtviisil ei sobi nagu ka, liiga suur ka suurimate selleaja tootjate jaoks, kui seal just mingit "koodi" sees ei ole???