Nissan Laurel ´87.

Olles ise juba ca 10 aastat tegelenud autoremondiga (õlinäpp) siis tean paljuski ka eestlaste suhtumist kui autosse. Enamus tahavad asjad saada korda aitähh eest. St. kui mingi detail on katki/läbi, siis küsitakse, kas kuidagi teistmoodi ei saa, et oleks odavam? Ise olen juba meistritele peale surunud seda, et kui asi katki, siis parandame ainult detaili vahetamisega, sest klient ei maksaks kunagi sellist hinda mida kulutaks mingi detaili parandus. Jah, paljusid saakski parandada, aga teades autoomanikke, siis ei, mina enda rahakoti arvelt neile seda rõõmu ei valmista.

Ps. Lukksepp on alati kannataja, kuna ei saada aru, kui palju miski asi aega võtab/maksab. Olen isegi pilgu all oleva autoparanduse poolel. Seega, kallis teema autoomanik, sa pead olema õnnelik, et nii palju "soodust" sulle tehti.
Vasta

(25-01-2015, 20:49 PM)pontu6 Kirjutas:  Ka minuarvates on hinnakirjas märgitud töötunni hinna korrutamine töömeeste arvuga kummaline.
Kuidas meeldiks oma autot esinduses parandada -- töödevastuvõtja võtab töö vastu, meister ajab auto sisse, lukksepp remondib, võibolla laomees peab mõne jupi laost otsima, meister ajab auto välja (võibolla mitte see inimene kes sisse sõitis), tööde vastuvõtja annab auto kliendile üle (võibolla ka mitte see inimene kes vastu võttis) ja esitab kliendile arve. Oleks ju päris huvitav kui arvel oleks summa korrutatud tööd teinud inimeste arvuga. Kui mitu inimest sellega lepiks?

Jutt oli meestest, kes otseselt remontisid autot, sinu loogika järgi üks töötab siis tasuta. Jutt ei olnud ju koristajast, katlakütjast, varustajast, paigutajast, vaid meestest kes keerasid mutreid.
Meil töökojas maksab ikka ÜHE lukksepa töötund 28 EUR, KAHE lukksepa töötund 2x28 ja ongi nii lihtne matemaatika.
Esindustes ongi hinnad, mis sisaldavad kõike seda, aga need on hoopis teises järgus.
Näiteks Amservis maksab ühe lukksepa töötund 48 EUR, kahe lukksepa töötund 2x48 = 96 EUR (meil 56 EUR) ja auto juurde ei lasta. Meil tehakse kõik kaudsed tööd TASUTA (isiklikult ise).
Neil ongi arvel lukksepatunnid korrutatud töötunniga, aga mitu meest seal kallal oli, omanik ei saagi teada.
Vasta

(25-01-2015, 21:12 PM)nootsii Kirjutas:  Esindus on teine ooper. Seal maksad vastavalt tabelile(tootja antud tabel siis)mis on ette nähtud mingi töö tegemiseks. Esindus ei saa ka mingi vea otsimise eest esitada ulmelist arvet kuna ka selleks on aeg ette nähtud. 
nt. fiat punto tagaratta laagri vahetuseks oli tund ja peale natuke ette nähtud. Mehel kulus juba tõstukil oleva auto puhul 6minutit(ilukilbi eemaldamisest paigaldamiseni) aga klient maksab selle tunni+ eest.  

mismoodi siis see sinuarvates välja peaks nägema kui asja vahetamiseks on ettenähud tund aga hea töömees vahetab selle 10minutiga, siis raha küsitakse ikka 1h eest, kui aga läheb  reaalselt 2h, siis küsitakse raha ikka 1h eest
Vasta

(25-01-2015, 22:35 PM)Autoparandus Kirjutas:  Jutt oli meestest, kes otseselt remontisid autot, sinu loogika järgi üks töötab siis tasuta. Jutt ei olnud ju koristajast, katlakütjast, varustajast, paigutajast, vaid meestest kes keerasid mutreid.
Meil töökojas maksab ikka ÜHE lukksepa töötund 28 EUR, KAHE lukksepa töötund 2x28 ja ongi nii lihtne matemaatika.
Esindustes ongi hinnad, mis sisaldavad kõike seda, aga need on hoopis teises järgus.
Näiteks Amservis maksab ühe lukksepa töötund 48 EUR, kahe lukksepa töötund 2x48 = 96 EUR (meil 56 EUR) ja auto juurde ei lasta. Meil tehakse kõik kaudsed tööd TASUTA (isiklikult ise).
Neil ongi arvel lukksepatunnid korrutatud töötunniga, aga mitu meest seal kallal oli, omanik ei saagi teada.

See teema on liiga pikaks juba läinud. Mõni mode võiks ümber tõsta kogu OT. Kommentaaridest mulle kui kõrvalvaatajale tundub, et autoparandus.ee-st on siin pigem positiivne kuvand ning usun, et nad teevad head tööd. Kindlasti plaanin millalgi ise ka seda töökoda külastada. Tean ka Eliisa25-te ning nii mõndagi Jawameest, kes tema käest on juppe saanud. Mitte keegi minu tutvuskonnast ei saa öelda, et Eliisa neid röövinud oleks hindadega. Nii et samuti ei tohiks tema kohta öelda, et ta mingi suur ihnuskoi on.
Lõppkokkuvõttes loen siit kõrvaltvaatajana välja lihtsa suhtlusvea. Mina näiteks samuti olen kogu aeg arvanud, et tunnihind hinnakirjas tähendab töökoja tunnihinda (kui saadakse kahe mehega poole tunniga hakkama ühe tunni ühemehe tööga, siis teise pool tundi saab töökoda järgmise kliendiga tegeleda).

Seega töökojale jõudu ning Eliisale muretuid kilomeetreid. Ning järgmisel korral parem kommunikatsioon.
Vasta

(25-01-2015, 22:35 PM)Autoparandus Kirjutas:  Jutt oli meestest, kes otseselt remontisid autot, sinu loogika järgi üks töötab siis tasuta.
Tasuta ei peaks keegi töötama. Aga ehk siis tuleks arve teisiti sõnastada?
Pidurite remont --- ???€
Pukside vahetus ---???€
Laagrite vahetus ---???€
Jne.
Poleks ehk mingit tüli tõusnudki?
Vasta

(25-01-2015, 14:59 PM)volvo Kirjutas:  Targutaks ka natuke Smile  kui omanik ei usalda töökoda ,hangib ise varuosad ja istub töö tegemise ajal kõrval siis oleks mõtekas ise autot remontida.
Restorani ei lähe ju keegi oma toorainetega ja köögis pliidi kõrval ka klient ei istu ....

Targutaks ka.. Big Grin   No kui väike töökoda ja puhkeruumi kliendile pole,kas pean siis uksetaha passima minema... eriti veel kui kõik omavahel tuttavad.
Varuosade hankimise mõte vanema auto puhul on üsna asjalik mõte,sest kui tegu vähelevinuma autoga,ei saa seda omanikule ka ette heita. Ja kui mul endal jupid olemas,kas pean need minema viskama siis.....ja tellima remondikohast. Restorani ja autoremondi töökoda ei anna kahjuks võrrelda..
Vasta

Olen samuti väga rahul töökojaga, alati on töö tehtud korralikult ja kiiresti.Mitu korda olen oma autodega käinud seal ja ka sõbra auto käis seal radiaatori vahetusega

Enn vb mäletab halli alfa romeot 156, millel oli vaja radiaatorit vahetada  Smile Smile Smile
Vasta

(25-01-2015, 21:12 PM)nootsii Kirjutas:  Esindus on teine ooper. Seal maksad vastavalt tabelile(tootja antud tabel siis)mis on ette nähtud mingi töö tegemiseks. Esindus ei saa ka mingi vea otsimise eest esitada ulmelist arvet kuna ka selleks on aeg ette nähtud. 
nt. fiat punto tagaratta laagri vahetuseks oli tund ja peale natuke ette nähtud. Mehel kulus juba tõstukil oleva auto puhul 6minutit(ilukilbi eemaldamisest paigaldamiseni) aga klient maksab selle tunni+ eest.  

Ja ongi nii, konkreetselt selle auto puhul esindus näeb ette ilma vanuse korrektiivita (tootja tabelid olemas) ainult pooltelgede vahetuseks 3,4 tundi, sinna ei kuulu kinni roostetanud ümmarguste mutrite, niplite, torude lahtikeeramine ja äraroostetanud pidurite korrastus. Pooltelgedelt tuleb veel eemaldada puksid ja laagrid, rääkimata uute paigaldusest.
Esindus oleks võtnud 7 x 48 = 336 (meie kõigest 140) sinna lisanduvad mutrid, pidurisilindrid, piduritorud ning kinnituskomplekt, mida auto omanik oleks pidanud koheselt tooma (esinduses sellisele autole ei hoita kohal).
Teine variant: esindus tellib kõik varuosad ise vastavalt oma hindadega ja siis teeb seda tööd.
Teine variant on ainuke mida esindus aktsepteeriks, nii vana auto puhul.
Seega 336 EUR + mitte odavad varuosad.
Millegipärast meid külastanud autoomanik ei kippunud , ise mööda linna puudujäävaid varuosi otsima (pealegi osad Eestis puuduvad), vaid palus mind tegeleda tema probleemidega (õnneks meie autod ei kulu ja kütust ei tarbi, rääkimata vabast ajast). Kuna teine auto tal puudus, siis takso oleka olnud ainuke lahendus.
On autosid, kus laager vahetatakse alla veerand tunni, sinna kuulub ka Punto (kui trummelpidur) ja kui ketaspidur siis pool tundi, eelduseks mutrid, poldid, võllid roosteussist puutumatta. Võetakse tund või enam.
Kõike ei mõõdete ajas.
Olen sunnitud veelkord vabandama, järgmine kord kõik meie liigutused arvestama ringi EURIKUTESSE ning mingit haletsust omaniku suhtes Smile
Olen harjunud hindama nii oma, kui teiste aega, sellega on TEEMA minu jaoks LÕPPENUD
Vasta

See remondilugu saab siinkohal punkti. Kui auto omanik peab vajalikuks veel midagi kommenteerida, siis palun. Ülejäänud tekst suundub sisust hoolimata virtuaalsesse taaskäitlusesse.

Kokkuvõtvalt:
Vana auto remont on "soodne" vaid juhul, kui seda teha ise. Kui aga see võimalus puudub, tuleb arvestada, et tulevad väljaminekuid, eriti autode puhul, mille varuosad nõuavad kombineerimist ja mis ei ole levinud letikaup.

Ja teistele ettevõtjatele on see hea näide nn kriisikommunikatsioonist, kus õigeaegne seletus toob asjad kindlatesse raamidesse ega jäta ülesse ühe osapoole seisukohti, vaid tasakaalustab neid teise vaatenurgaga. Nii et igaüks võib ise otsustada, kas eelnevalt tehtud postitused on põhjuseks ühte töökoda vältida või hoopis oma automuredega sinna üle kolida.

Asp,
adminn

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(13-11-2013, 22:47 PM)eliisa25 Kirjutas:  [Pilt: 6wvz.jpg]Uploaded with ImageShack.com

Tagadi sügislaadal leidsime parkimisplatsilt "sugulase". Smile Omanik jäi kahjuks tabamatta aga süda läks sees nii suviselt soojaks, et lust lausa.


Sugulane pesitseb Raplamaal ja tagadil võib meid iga aastaselt kohata. Antud auto on sõbra oma ja kõrval istet kulutan väga tihti tollel.  Wink

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta

  Autoparanduse omanik väitis küll Laureli parandamise ajal, et Tema tea foorumist midagi ja, et vahva, et nendest netis kirjutatakse. Smile Siin selgunud tõde, et asi kohe nii mitte pole, sõnavõtte oi kui mitu. Mehhaanik kes seal töötab on aga kindlalt kuldaväärt töömees. See selleks.
  Tänu sellele, et olen nii palju autoparandusi olude sunnil läbi vantsinud, tekkinud selge pilt sellest, et vanu autosid kardetakse väga ja väljakutsena ei tundu see 90% autolukkseppadest, VW Passat kindel valik! Aga siiani pole olnud au kohata parandust, kus töömeeste tund korrutatakse töölistega ja see oligi tõstatatud teema mõte. Leian siiani, et selline info võiks välja toodud olla töökotta pöördudes. Minu auto "kodu" töökoda asub Lasnamäel Kiive tn. ja nendele jään ustavaks, nad oleks mind hea meelega aidanud, kui tõmmitsad oleks olemas.

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta

 Tekkis aeg nüüd kogu teema korralikult läbi lugeda ning tahaks veel sellise asja täpsustada, et kohas kus käisin tagaratta laagreid vahetamas, millest siinne poleemika lumepallina veereb, toimuski konkreetselt mainitud tegevus. Ei hõlmanud see ei piduriklotside vahetust, elustamist. Piduriklotsid ja trumlid uued, ostetud eelmine aastalõpp jätkuvalt Lasnamäe Taketist, mille lojaalseks kliendiks olen jäänud. Vedrud mis klotse trumli sees liikuma annavad, üks oli tõesti mineku äärel sest vahetamise hetkel polnud kuskilt võtta aga koos ta veel püsis aga eks järjekordne kokku-lahti võtmine tegi oma. Nii, et jah 1 vedru läks puruks töö käigus. Kogu uute poltide komplekt mis maksis 17.- kohe kindlasti ei läinud täiskoosseisus Laureli külge. Kui need mulle kingituseks osteti, kas pool kinkisin siis autoparandusele? Tsiteerin autoparanduse omanikku:
   
  Oleks ju võinud mutreid lõigata tikksaega (väga aeganõdev töö), saata omanik taksoga poodi, kus ta saaks teha tellimuse ning jääda ootama oma varuosi (piduritorud, silindrid, mutrid, poldid, kinnituskomplekt - seejuures remonditund ju tiksub)

Aga mina – targutaja, lähenesin sõbralikult ja mõistvalt.
Vabandust, enam nii ei tee, edaspidi panen täie rauaga : )

   Mis puutuvad siia teemasse üldse piduritorud, silindrid? Miks ma oleks pidanud neid minema ja ootama hakkama? Pole ju sellist teenust vajanud. Nende kokku-lahti-puhastamiseks tehti lahke kutse tagasi tulla. Kogu nende kupatus elas tagaratta laagrite vahetuse üle ja kuda ma iga aasta pääsen TÜV-ist läbi, kui autol puuduvad igasugu pidurid nagu mulle öeldi selles paranduses? Peale maksma ma igal juhul pole pidanud kellegile, et kuskilt läbi saada. Ja infot, et mul KÕIK vajalikud poldid, mutrid kaasas pole ma kunagi öelnud, jutt käis sellest, et laagrite komplekt (kus juba pakis kaasas ju ka puksid ja vajalik määre) on endal olemas, kaasas. Kui selline töö ette võtta nagu vedava silla laagrite vahetus, siis pärastine pidurite õhutamine ju vältimatu. Kuna nii vana auto puhul varuosade saadavus raskendatud, sellepärast eelistangi vajalikud osad ise hankida sest olgem ausad autoparandajad, te keevitate sinna ka omaltpoolt korraliku maksu peale. Ja samal ajal, kui lugupeetud paranduse omanik poeringe teeb siis mehhaanik istub toolil ja hangib endale nutiseadmest vajalikku inffi. Big Grin Nii, et seltsimehed, suitsupausid meil siiski ka kinni makstud! Tänan tähelepanu eest ja aitab küll sellest paranduse saagast, meie tandem Laureliga läheb aga ainult edasi...

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta

Tee endale ja teistele kingitus, ning järgmine kord remondi oma auto ise, sest sellist nutmist ja ulumist 167 euri eest on suisa halb lugeda, seda enam, et oma probleemile sa lahenduse said. Kui ise ei oska, siis võta oma issand ja vii näiteks faktoautosse või kuhu iganes kus sa saad leti taga kohvi juua ja sajaseid luftitada. Aga ei, see juu liiga kallis, kas pole? Otsime aga pisikesi töökodasid, kus saame rõõmsalt näpuga järge vedada, targutada ja end tähtsana tunda. Varrukast poetame kaasa toodud varuosi ja seisame järelvalvena kõrval...Lase teistel teha ja maksa või tee ise. Su vingumist on aga vastik lugeda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(19-03-2015, 01:53 AM)eliisa25 Kirjutas:  ...
Kui selline töö ette võtta nagu vedava silla laagrite vahetus, siis pärastine pidurite õhutamine ju vältimatu.
...

Kas avasid kõnealused  niplid enne auto remontiviimist? Kui ei, siis pole millegi üle viriseda. Kinnimädanenud õhutusniplite murdumise tõttu on palju silindreid romuhunnikusse lennanud...

Ning üldiselt: kui ettevõtja lisatav kasum tundub ebaõiglaselt suur, siis mis takistab ise seda kasumit nautimast? Toungue

Või äkki ikka ei ole see kasum nii suur siiski. Rolleyes

Vana auto omamise üks eeldusi on võime seda ise remontida. Töökodades käimisel ületab kilomeetrikulu peatselt liisingauto oma.
Vasta

  Mis toimub?
  Õhutusniplid ei murdunud katki lahtivõtmise käigus ja ka silindrid, pidurivedeliku voolikud täpselt samad mis tagarataste laagrite vahetusele minnes küljes autol, mitte mingit sorti selliste asjade vahetamist, asendamist ei toimunud. Sellepärast tekkiski küsimus, et miks see välja toodud on. See, et nad seal roostesena istuvad, see ju ilmselge mulle, pole mul pühapäeva auto ja seisab silmitsi kogu Eesti kliimaga. 8-sast autoparandusest 1 oli Autostaap Mustamäel, kes võtsid asja niikaugele ka lahti, et kurvastusega tõdeda, et neil ei ole tõmmitsaid edasi tegutsemiseks. Neil on kohe vahva nimekiri/hinnakiri seinal, mis maksavad küsimused ja omaniku suhtumine.  Smile Väga hea mõte neil.
  See mida keegi siin minust arvab või ei arva, see mind kuidagi ei liiguta, liigitage vingujaks, juhmiks, veidraks jne. Ega sõbralikku kooseksisteerimist nagu üks multifilmi kass kunagi pakkus kahjuks interneti avaruses ei teki.

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta

(19-03-2015, 14:21 PM)eliisa25 Kirjutas:    Mis toimub?
...
Toimub see, et Sinu etteheited autot remontinud ettevõtte suunas on kohatud arve mõistlikkust vaadates. Sõites passiealise japsiga tähendab iga sõlmede avamine teadmata ulatuses lisanduvaid töid. Mille ulatust konkreetsel juhul on autot remontinud tegelane kenasti ka kirjeldanud. Ei hakka sealt silma üleliigseid töid, no ei hakka.

Kui olid ise kõrval, siis oskad ju hinnata, kuivõrd see kirjeldus tõele vastab.

Milline oleks olnud Sinu hinnangul paslik summa pea päeva töö eest? Arvesta, et induktsioonkuumutita oleks kõigi kinniroostetanud liidete avamine olnud oluliselt aeganõudvam, odav selle vidina pidamine aga pole.

Ning kindlasti toimub see, et Laurel läheb paljudele korda Wink . Loodetavasti jaksad Teda hoida liikumas, neid pole enam palju jäänud...
Vasta

Tõesti, loe ja imesta. Olen ka olnud automehaanik ja sellised autod jäid paraku 95% ajast uksetaha. Nii on lihtsam, kuivem ja muretum. Kuu lõpus tahab töömees ka raha saada ja selliste autode remondile peab enamasti töökoda ise peale maksma.
Vasta

selle asjaga siin on sedasi, et meie andmed on ju keik ainult siitsamast foorumist saadud.
oli alul kena teema vanast datsunist. lugesime ja kiitsime.
siis tuli jutuks, et töökojas nahk üle kõrvade tõmmatud.
kiitsime takka ja parjasime ülbeid töökojapidajaid.
siis ilmus siia töökojapidaja ja valgustas asja oma mätta otsast.
kiitsime jälle takka ja parjasime ülbeid autoomanikke.
nüüd ilmus datsuni omanik jälle välja ja proovis uuesti selgitada.
justkui ikka nagu ei klapi (vähemalt kogu) töökojapidaja lugu.
a huvitaval kombel enam takka ei kiideta vaid suhtumine on nüüd pigem autoomaniku vastu või noh vähemasti üleolevalt targutav.
hmm?
küll maailm on ikka imeline. ja inimesed selle peal samuti.

a mis ma öelda tahtsin. ei mäletagi.
igatahes tore kui keegi vanade massinatega liikleb ja tore kui keegi neid massinaid ka remob ja veel toredam kui mõlemad seltskonnad omavahel kenasti läbi ka saaksivad.
Vasta

 Ohhh kulla Diesel, ära muretse, nüüd siin veel tükimat aega mind materdatakse, julgen ju jätkuvalt edasi vinguda. Autotöökoja omanik hakkas konkreetseks, peale minu käima lükatud protsessi...mitte minu töökoja külastuse eel, ajal.
  Müstilisel kombel ilmus seletusse pidurisilindrid, torud mida pidin tõttama hankima, reaalset vahetust vajasid mõned poldid, mutrid ja vedru, mis piduriklotse liikuma annab trumlis. Ja need leidusid imeväel poest. Ja pood asus imekombel lausa Eestiski.
  Induktsioonkuumuti muretsetud 800.- euri eest töökotta, mille ülevalpidamine vääga kallis, minule osutatud töö käigus kärssas ots ära, mille hinnaks välja toodud 20.- eurot. Arvan, et arvestades seda, et meie kliimas ka uued autod suudavad paari aastaga kinni roostetada, kulutatud raha leiab tagasitee töökotta. Aga ei, mitmekordselt peab rõhutama, kui ulmeline kallidus käib sellega kaasas.
  Järgmine kord pean pöörduma remondisooviga udupeenesse esindusse, et julgesin siin näägutama hakata 167.- arve üle. Loogiliselt mõeldes siis nii peeneid operatsioone nagu tagaratta laagrite vahetus Laureli prognoositava eluea jooksul enam tule, kuna vahetatavad olid originaalid. 28 aastat korralikku tööd teinud. A vot ei pöördu, kuna tramburai algas tõmmitsate puudumisega enamuses autoparandustes.
   Kui nii viril olen siis pean hakkama ise remontima. Selleni pole küll kahjuks veel jõudnud, kuid tee peale selle autoga tõenäoliselt väiksemate hädade puhul ei jääks ja pagassis, kindalaekas igasugu abi. Tänapäeva noorsandid ei tea isegi enam, kus aku asub ja puutuda ei tohi midagi, kuna liising-garantii ei luba.
  Kiive tn. idanaabri esindajad, ei karda, ei mind, hirmuäratavalt roostes Jaapanlast, ega hakkamasaamist jooksvate asjadega selle auto puhul, ja ega peale õli-rehvi-rihmade, pidurite kulutarvikute vahetuse midagi meenu viimased aastad . Liisinguauto ei tule odavam, kui Laureli pidamine. Ega ma tea, ehk neil seal rahapesu putka ja parandus vaid suitsukatteks Big Grin Big Grin Big Grin , et hinnad toredad ja ei korrutu mitte tööliste arvuga ning teavad, et varuosad mul endal hõlma all. Ja omanik samamoodi paar korda lipsanud poodi uue kinnituse või rihma järele, bez bazaara, nagu nemad tavatsevad öelda. Nii, et ärge muretsege tulihingelised kaasfoorumlased, selle töökoja tiiva alla jäängi.
  Siin hetkel aga püütakse mulle selgeks teha üleolevalt targutades, et naine laevas, laev põhjas. Smile  Ähhhh....(viibutus käega Smile ) las minna...siin seda põhjaminevat laeva küll ei ole.
 
 

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta

Pidurisilindritest ja torudest on ju mustvalgel kirjutatud, et need võeti kuumaga lahti. Tasub vast enne lugeda ka postitusi. Ja mis puudutab seda, et remonditöökoja omanik olla tegelikult siinse foorumi asjadega kangesti sinapeal olnud enne Laureliteemat, siis on seegi kenasti tuvastatav, et kodanik registreeris end siia kasutajaks alles pärast nutulaulu ilmumist.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne