Liikluskindlustuse maffia!!!

See sobib ka peaaegu siia teemasse - http://tarbija24.postimees.ee/3080813/ar...rve-hirmus
Vasta

Tsitaat:  " viimase ülevaatuse JA kindlustuslepingu lõppemisest on möödunud 2 aastat,"


 Näide... Ülevaatus lõppeb märtsis...kindlustus, aga novembris  millisest kuupäevast algab selle 2 aasta lugemine
 Tegemist on  N2 sõidukiga, mis ei pea käima ülevaatusel viimase numbri järgi.
   Veel on targematele küsimus. Miks on kasutusel ikka veel süsteem, et ülevaatusel tuleb käia M1 sõidukiga( sõiduauto) viimase numbri järgi?
  Kui see süsteem tehti, siis oli põhjenduseks see, et ülevaatuspunktid koormatakse kevadel üle, kui talveunest ärgatakse ja teenuse kvaliteet jätab soovida.

Ülevaatuspunkte on aga praegu nagu seeni pärast vihma, sest tegemist on ERAETTEVÕTLUSEGA ja see on ettevõtja oma asi, kas ta tahab teenida, või ei.  Kui on rohkem kliente, siis loogiliselt tuleb ka rohkem investeerida ja paar kanalit-tõstukit juurde muretseda... Samas saavad ka paljud ülevaatajateks õppida ja riik peaks rõõmustama töötute armee kahanemise üle. 
     praegast saab teha ülevaatust kolm kuud enne plaanilist ülevaatust. Auto saan sõidukorda enne kolme kuud ja kui sõita tahan siis pean tegema ülevaatuse ja SAMAL AASTAL uuesti plaanilise, kui 1 kuu on möödas plaanilisest  ülevaatusest.
 Kas saan õigesti aru, et tegu on PEALESURUTUD TEENUSEGA, mida pakub ülevaatus punkt (eraettevõte) ja seda teenust  surub rahvale peale riigi seadus...  Märksõnana kummitab peas sõna "MAFFIA"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

praegu siin sai võrreldud erinevaid kindlustuspakkumisi iizi.neti ja lkf-i kalkulaatori vahel. Huvi pärast sai abikaasa isikukod ka sisse toksitud, kelle nimel pole elusees ühtegi autot olnud. Omale üllatuseks avastasin, et mitte mingisugust vahet pole hinnal mulle, kui "staažikas" kindlustaja ja "algajal" kindlustajal. Vanasti oli küll esimestel aastatel hind laes, ma mäletan. kas uue seadusega pole kogemus enam mitte mingi asi?
Vasta

(05-02-2015, 19:20 PM)taavi Kirjutas:  praegu siin sai võrreldud erinevaid kindlustuspakkumisi iizi.neti ja lkf-i kalkulaatori vahel. Huvi pärast sai abikaasa isikukod ka sisse toksitud, kelle nimel pole elusees ühtegi autot olnud. Omale üllatuseks avastasin, et mitte mingisugust vahet pole hinnal mulle, kui "staažikas" kindlustaja ja "algajal" kindlustajal. Vanasti oli küll esimestel aastatel hind laes, ma mäletan. kas uue seadusega pole kogemus enam mitte mingi asi?

Kõrgem hind tuleb siis kui Su abikaasa esimese sõiduki oma nimele kirjutab.
Vasta

(05-02-2015, 19:28 PM)TOP Secret Kirjutas:  
(05-02-2015, 19:20 PM)taavi Kirjutas:  praegu siin sai võrreldud erinevaid kindlustuspakkumisi iizi.neti ja lkf-i kalkulaatori vahel. Huvi pärast sai abikaasa isikukod ka sisse toksitud, kelle nimel pole elusees ühtegi autot olnud. Omale üllatuseks avastasin, et mitte mingisugust vahet pole hinnal mulle, kui "staažikas" kindlustaja ja "algajal" kindlustajal. Vanasti oli küll esimestel aastatel hind laes, ma mäletan. kas uue seadusega pole kogemus enam mitte mingi asi?

Kõrgem hind tuleb siis kui Su abikaasa esimese sõiduki oma nimele kirjutab.
LKF-i kalkulaatoris oli selline linnuke olemas muidu, et hetkel pole omanik, aga arvuta hinda, nagu kohe toimuks omanikuvahetus. Odavamad pakkumised olid identsete hindadega, aga kallimad läksid tõesti kallimaks. Ehk, enamus inimesi vist (nagu ka mina) kindlustab ikka kõige odavamas kohas, et siis huvitav asi see, et mõnel seltsil pole vahet, mis on su sõidustaaž
Vasta

Huvitav,kas keegi on teinud ka reaalselt statistikat,palju on TÜV mitte läbinud ja liikluse jaoks ohtlikke sõidukeid eemaldatud ning kas sellest on ka üle üldisele liiklus ohutusele kasu olnud? Praegu tundub,et enamus avariisid siiski toimub, halbade asjaolude kokkulangevusel,joove,olematu pikivahe, ebaõige kiirus,ilmastiku olidega mittearvestamine, möödasõidu reeglite eirmamine jne.
Siinkohal ei saa öelda,et TÜV päris kasutu oleks, olles natuke suhelnud nendega,kes päevas päeva seda tööd teevad. Siis on tulnud neil ette ikka igasuguseid huvitavaid sõidukeid,mis on üritanud läbida TÜV.


Vasta

(05-02-2015, 22:55 PM)MAZ Kirjutas:  Huvitav,kas keegi on teinud ka reaalselt statistikat,palju on TÜV mitte läbinud ja liikluse jaoks ohtlikke sõidukeid eemaldatud ning kas sellest on ka üle üldisele liiklus ohutusele kasu olnud? Praegu tundub,et enamus avariisid siiski toimub, halbade asjaolude kokkulangevusel,joove,olematu pikivahe, ebaõige kiirus,ilmastiku olidega mittearvestamine, möödasõidu reeglite eirmamine jne.
Siinkohal ei saa öelda,et TÜV päris kasutu oleks, olles natuke suhelnud nendega,kes päevas päeva seda tööd teevad. Siis on tulnud neil ette ikka igasuguseid huvitavaid sõidukeid,mis on üritanud läbida TÜV.

Pigem ohtlik on ikka kahtlane juht mitte vanakesest auto..... Ülevaatus vast on ikka vajalik aga mis määral see on küsimus. TÜV näitab ära küll sõiduki hetkeolukorra ülevaataja silma läbi aga see on ka kõik. Nukataga on võimalik alla kerida viletsamad rehvid,kehvemad pidurid (minu vana nali naela otsas rippuvatest korralikest piduritest... Big Grin ),võimalik on vahetada ka mootorit jne..... seega ei ole midagi kindlat.... Olen kogenud ka olukorda,kui tempel löödi passi ja peale seda avastasime,et auto all suur loik...põhjuseks katkine pidurivoolik. Ülevaataja punast nägu vaadates ja aru saades,et ta midagi enam teha ei saa........ ....käratas mõne korra ....  Kõik on võimalik siis. Hetkel on asi korras aga mis toimub kuu aja pärast,seda ei tea keegi.
Vasta

(05-02-2015, 23:19 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(05-02-2015, 22:55 PM)MAZ Kirjutas:  ... Praegu tundub, et enamus avariisid siiski toimub halbade asjaolude kokkulangevusel, joove, olematu pikivahe, ebaõige kiirus, ilmastikuoludega mittearvestamine, möödasõidureeglite eiramine jne. ...

Pigem ohtlik on ikka kahtlane juht mitte vanakesest auto. ...

Jah, küll pisut vananenud andmed, aga näiteks sellel lehel on välja hõigatud, et vaid suurusjärgus <5% kogu avariidest on põhjustatud tehnilistest riketest, samas kui tervelt 95% avariidest oli põhjuseks juhi käitumine. 
Vasta

Ma märkasin täna oma romulat mnt lehel revideerides, et nad on ajaviiteks veel topelt arvelt kustutanud möned liikurid mis ma ise juba ammu olin ajutiselt arvelt maha vötnud-miks see küll vajalik peaks olema? Ennetavalt vöin öelda, et kustutanud olin nad kaheks aastaks ja kahte aastat möödas ei olnud veel, pigem pool sellest.
Vöi olen ma millestki jälle valesti aru saanud ja nii ongi öige?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Kas ikka võib kindel olla, et sellele ARK'i arvutimassinale on keegi korralikult selgeks teinud, mida, millal ja miks ta tegema peab?
Arvatavasti läheb asi kurjaks alles siis, kui see massin hakkab ka omapead arveid väljastama...
Vasta

Püüan jõudumööda vastata vahepeal tekkinud küsimustele: 
1. Peatatud registrikandega või omaniku poolt ajutiselt registrist kustutatud sõidukile ei saa pikemaks ajaks kui 1 kuuks teha kindlustus seetõttu, et liikluskindlustuse seadus kehtestab selle regulatsiooni. Selle põhjuseks oli asjaolu, et liikluses osales hulk sõidukeid, millele küll tehti korralikult kindlustust, aga mitte ülevaatust. Sellega hoiti kokku ülevaatusele kuluv rahasumma, millest väike osa on ülevaatuse tasu, kuid palju suurem osa võis olla sõiduki vajalik remondikulu enne TÜV läbimist. Seega motiveeritakse inimesi läbi rahakoti siiski ka ülevaatust tegema. On tõsi, et see piirab korralikke inimesi, kes tahaksid enne ülevaatusele sõitmist teha kohe 12 kuuks kindlustuse, selle asemel, et teha 1 + 12 kuud. Ühe kuu kindlustus maksab oluliselt rohkem kui 1/12 aasta kindlustumaksest. Saan lubada, et diskussioon jätkub, et selgitada välja, kuidas oleks võimalik saavutada olukord, kus ausad inimesed saaksid teha siiski pikemaks ajaks kindlustuse enne ülevaatuse läbimist, kuid ebaausatel ei oleks võimalik ülevaatuseta pikaajalist kindlustust saada. 
2. Kindlustuslepingu sõlmimiseks on vaja lihtsate vahenditega välja selgitada lepingukohustust omav pool. Lihtsaim viis selleks on registrikanne. Kuna liikluskindlustuse seadus sätestab liikluskindlustusekindlustuse registripõhisena, siis ei ole tähtsust kindlustuskohustuse määratlemisel kusagil sahtlinurgas vedelev müügileping. Kindlustuskohustus on liiklusregistrisse omanikuna kantud isikul. Kui on määratud vastutav kasutaja, siis omaniku asemel vastutaval kasutajal. See on vajalik selguse ja lihtsuse jaoks. 
3. Igal kindlustusandjal on õigus ise määratleda kindlustusmakse hind. See ei pruugi üldse sõltuda staazist. Kindlustusseltside strateegia kindlustusmaksete kujundamisel on väga erinev - kes eelistab teatud liiki sõidukeid, kes teatud tüüpi (mehed-naised, noored-vanad, Tallinnas või kaugemal jne) kindlustusvõtjaid. Mõni selts pakub soodsat hinda neile, kes ka muid kindlustuslepingudi neilt võtavad. Kuigi liikluskindlustus ei ole kuigi kasumlik tegevus, on sellel siiski suur turuosa kindlustusturust ning ka kindlustusseltsidel on kohustus sellist kindlustusliiki pakkuda. Ja nad teevad seda oma parima äranägemise järgi oma äriloogikat kasutades. 
4. On tõsi, et tehnoriketest põhjustatud õnnetuste osakaal on muude põhjuste seas üsna marginaalne. 5% on keskmise või krge liiklusohutusega maades pigem ülepaisutatud. Pigem on see 1-2%. Kuid selle põhjuseks on lisaks üldisele ealtustasemele kindlasti ka sellel, et ülevaatus on kohustuslik ning järelevalve nii ülevaatuse kvaliteedi kui teeliikluses siiski on olemas. Kui ülevaatuskohustust ei oleks, siis oleks olukord ilmselgelt halvem. 
5. Registrikande automaatne peatamine ongi automaatne ja kohaldub ka kõigile neile sõidukitele, mis on juba ise ajutiselt registrist kustutatud. See võiks ju toimuda ka automaatselt siis, kui inimese enda valitud ajutine kustutamine lõpeb, kuid sisulist vahet ei ole, kui need kaks alust ka paralleelselt kulgevad. See on täiesti normaalne ning pakub muuhulgas kaitset selle vastu, kui omanik unustab ajutist registrist kustutamist pikendada. 
6. IT-süsteemid on maailma praktikas väga tihti alt vedanud. Meie teemaga haakuvalt on aga oluline see, et IT-süsteem põhineb õiguslikel regulatsioonidel. See tähendab, et kui sõiduk peab olema automaatselt kustutatud, kuid arvutiprogramm seda siiski teinud ei ole, siis saab tugineda seadusele. Maanteeameti programm ei saada kellelegi teadet, et on vaja rahakoti raudu lahti teha. Küll aga võivad sellest programmist jõuda mingi rikke tõttu ebaõiged andmed liikluskindlustuse andmebaasi. Kui selline asi peaks juhtuma, siis on võimalik sundkindlustuse nõue vaidlustada. 
Vasta

Aga miks ei ole eestis lubatud asutada kindlustusühistuid nii nagu oli Eesti Wabariigi ajal ja tänapäeval põhjamaades.
Vasta

Miks pole eesti pankasid järgi, sama kindlustustega. Ju siis ei tasu ühe linnaosa jaoks neid pidada. 1,3 miljonit ongi paras linnaosake. Maailmast ja äriilmast vaadatuna.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(11-02-2015, 17:04 PM)umm Kirjutas:  Kui pangandus ka ei tasu ära. Mis siis üldse tasub? Võis juhtuda,et ei ole eestil seepärast panka, kuna tuli kellegi soe soovitus loobuda panga pidamisest.

Kuss, reptiloidid märkavad ja siis on AMFga kööga. Sad

Või äkki on siiski põhjuseks see, et kapitalil pole rahvust ja rahaliselt ei tasu säärane pisikese riigi sees vaestepanka pidada. Pole ju meil riigijuhtidel mune piiramaks Rootsi pankade tegevust.

Kas ikka on kindlustusega tegeleva MTÜ loomine keelatud?
Vasta

Miks ei tasu pangandus ära? Kindlasti tasub ja sellest said ka välismaa onud aru, kui nad siinsed suuremad pangad vaikselt üle võtsid. Sama asi ka kindlustusega.

TÜV kohapealt on viimastel aastatel asjad ikka edasi arenenud. Kontroll ülevaatajate üle on muutunud karmimaks, ilmselt ka karistused. Reaalselt paistab see välja selles, et obrokit ei võeta enam nii kergelt ja tahetakse rohkem. Ilma ülevaatuse kohustuseta sõidaks meil siin ringi erilised peldikud. Kuigi see pole 100% kindel sõel, siis iga aastaga jääb raipeid aina vähemaks.
Vasta

(11-02-2015, 17:09 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-02-2015, 17:04 PM)umm Kirjutas:  Kui pangandus ka ei tasu ära. Mis siis üldse tasub? Võis juhtuda,et ei ole eestil seepärast panka, kuna tuli kellegi soe soovitus loobuda panga pidamisest.

Kas ikka on kindlustusega tegeleva MTÜ loomine keelatud?

On keelatud sest peab olema AS koos aktsiate, nende miinimumi jne nõuetega
Kindlustusandja võib asutada ainult aktsiaseltsina või Euroopa äriühinguna, kui seadusega ei ole ette nähtud teisiti.
Vasta

(11-02-2015, 18:45 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(11-02-2015, 17:09 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-02-2015, 17:04 PM)umm Kirjutas:  Kui pangandus ka ei tasu ära. Mis siis üldse tasub? Võis juhtuda,et ei ole eestil seepärast panka, kuna tuli kellegi soe soovitus loobuda panga pidamisest.

Kas ikka on kindlustusega tegeleva MTÜ loomine keelatud?

On keelatud sest peab olema AS koos aktsiate, nende miinimumi jne nõuetega
Kindlustusandja võib asutada ainult aktsiaseltsina või Euroopa äriühinguna, kui seadusega ei ole ette nähtud teisiti.

MTÜ võib omada AS'i Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Euroopa kohus tegi otsuse, mille tulemusel peab võib-olla kindlustama hakkama ka murutraktoreid, mootoriga golfikärusid ning ratastoole.
Vasta

(07-04-2015, 15:19 PM)Rokikas Kirjutas:  Euroopa kohus tegi otsuse, mille tulemusel peab võib-olla kindlustama hakkama ka murutraktoreid, mootoriga golfikärusid ning ratastoole.

/...kui see nüüd nali pole, siis on see üks kena nali küll.../
Tõenäoliselt on mõne 1.aprilli väljamaa väljaande tõlkimiseni alles nüüd jõutud.
Kuidas peaks kindlustusnõue praktiliselt rakenduma objektidele, mis ei seisa kirjas üheski registris...?
Vasta

No siis peaks kööginoad ja küüneviilid ka ära kindlustama. Terariistaga võib juhtuda ja pealegi lennukis keelatud. Et kukub naabrimees selg ees neliteist korda noa otsa.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne