11-02-2015, 20:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-02-2015, 21:13 PM ja muutjaks oli Nokkel.)
Sellise mootori remont käsil. Mootor ise asub Furukawa W 730 Tronic ratasekskavaatori peal. Kunagi olevat seal asunud Cumminsi mootor, nüüd on seal asemel lihtne ja pommikindel vanakooli Deutz.
Remondi põhjus; liigne suitsemine, samuti suitsemine karterituulutusest, kehva käivitus, silindripea ja silindri vahelise tihendi "sutsumine".
Kuna mootori ülemine osa on lihtne, nagu oleks viis võrrimootorit ritta pandud, siis oli otsus lihtne tulema. Lahtivõtt.
Algus oli kole, kuna korralik kultuurikiht igal pool. Mootor ajas õli mitmest kohast. Nt. klapikambrikaante vahelt, kaaned olid puru pingutatud ja mõrased, samuti olid õlilekke allikateks esimese kaane tihendid. Mootor sõna otseses mõttes ujus õlist ja ventilaator oli toredasti kogu selle möga silindrite vahele ja õhukanalitesse peksnud. Selle kihi 2-5mm eemaldamiseks tegin pahtlilabidast spets. kaabitsa. Lõpuks kaevasin selle kõntsa seest ka mootori välja.
Kõik oli tore kuni kolmanda silindri poltideni, mis minu "tohutu muskulatuuri" ja meetrise võtmesaba tungival nõudmisel vedelaks lõid ja pooleks läksid Kasutades keevitust ja vahejahutamist õnnestus need ikka peale pikka n...i kätte saada
Silindripead käes, ja diislipange likku. Nagu arvasin oli esimese silindri nö plokikaanetihendrõngas auklik. Järgmiseks silindrid maha ja siis tulid nähtavale ka suitsemise ja muu jama põhjus.
Kolmandal ja neljandal kolvil pealmine rõngas pooleks ja kolvi/silindri vahelt oleks nagu mingi võõrkeha läbi käinud...tugevad vaod sees. Huvitaval kombel olid hülsi seinad suht tagasihoilikult vigastatud.
Praeguseks tellitud uus osakond mis pealpool mootoriplokki: ehk siis hülsid/kolvid/rõngad/sõrmed, mootori tihendite remondikomplekt, klapikambri kaaned (E-Bay)
Kulutus mida ette ei näinud oli silindripea poldid/seibid 15 e/tk x 20 tk
Samas on ikka veider kui kolb maksab 45, hülss 45 ja neli polti koos alusseibidega 60 !
Jätkub...
Remondi põhjus; liigne suitsemine, samuti suitsemine karterituulutusest, kehva käivitus, silindripea ja silindri vahelise tihendi "sutsumine".
Kuna mootori ülemine osa on lihtne, nagu oleks viis võrrimootorit ritta pandud, siis oli otsus lihtne tulema. Lahtivõtt.
Algus oli kole, kuna korralik kultuurikiht igal pool. Mootor ajas õli mitmest kohast. Nt. klapikambrikaante vahelt, kaaned olid puru pingutatud ja mõrased, samuti olid õlilekke allikateks esimese kaane tihendid. Mootor sõna otseses mõttes ujus õlist ja ventilaator oli toredasti kogu selle möga silindrite vahele ja õhukanalitesse peksnud. Selle kihi 2-5mm eemaldamiseks tegin pahtlilabidast spets. kaabitsa. Lõpuks kaevasin selle kõntsa seest ka mootori välja.
Kõik oli tore kuni kolmanda silindri poltideni, mis minu "tohutu muskulatuuri" ja meetrise võtmesaba tungival nõudmisel vedelaks lõid ja pooleks läksid Kasutades keevitust ja vahejahutamist õnnestus need ikka peale pikka n...i kätte saada
Silindripead käes, ja diislipange likku. Nagu arvasin oli esimese silindri nö plokikaanetihendrõngas auklik. Järgmiseks silindrid maha ja siis tulid nähtavale ka suitsemise ja muu jama põhjus.
Kolmandal ja neljandal kolvil pealmine rõngas pooleks ja kolvi/silindri vahelt oleks nagu mingi võõrkeha läbi käinud...tugevad vaod sees. Huvitaval kombel olid hülsi seinad suht tagasihoilikult vigastatud.
Praeguseks tellitud uus osakond mis pealpool mootoriplokki: ehk siis hülsid/kolvid/rõngad/sõrmed, mootori tihendite remondikomplekt, klapikambri kaaned (E-Bay)
Kulutus mida ette ei näinud oli silindripea poldid/seibid 15 e/tk x 20 tk
Samas on ikka veider kui kolb maksab 45, hülss 45 ja neli polti koos alusseibidega 60 !
Jätkub...