Markole 5+
Geneka mootorina kasutamise olen kah korra järgi proovinud.
Geneks oli alalisvoolumootor mille koguaeg ringi käimise takistamiseks oli juhtmete vahele pandud diood. Dioodist mööda hiilimiseks oli plekist kopsik mille sees oli kontakt ja kui tuul kopsiku kontakti vastu puhus oli mootor käivitumine olemas. Kui tuulik juba käib, siis ei ole enam vahet mida see diood ja kopsik seal teevad. Kusagilt ikka vool läbi liigub.
Siduritega on see kurb lugu, et nende eluiga ei pruugi olla kuigi pikk, sest kui tuul kõigub piiri peal, siis saab sidur koguaeg libistamist. Ta peaks olema kas koos või lahus, siis ehk kestab. Ise sellega tegelenud ei ole ja ei tea kui hea tulemus oleks.
Kolm faasi alla tuua on seepärast hea, et lühispiduri kasutamine oleks turvalisem. Dioodsillast lühis läbi lasta ei ole kõige parem ja kui sild peaks saba andma, on võimalus teda masti alla laskmatta vahetada ja lühispiduri rakenamine endiselt võimalik.
Kodustel genedel 1kW ja selliste 12V tuulikutel on voolud nii suured, et on mõistlik teha mähised rööpühenusega ja kasutada igal mähise komplektil oma silda mis on kodustel genedel hea kasutada igasuguste uitvoolude vältimiseks ja siis pannakse sillad masti, sest näiteks 18 kaabili alla toomine mastis on sulaselge mõttetus.
Selle jalgratta rummu mootoriga, ehk annaks ka mõned rööpühendused teha kui volti pöördekohta on piisav ja nii kõrget pinget ei ole vaja. Kuna ma ei ole neid väga näppinud, siis väga täpselt ei tea aga kui on võimalik, siis saab kasutada lahendust ka mitte võrdsete mähite arvudena jagada. Mõte oleks siis see, et rohkema mähiseline hakkab madala tuulega tootma ja kui tuul jõuab sinna maale, et järgmine mähisegrupp tootma hakkab, siis on naguinii tuulikut vaja nähe rohkem koormata sest jõuvaru on tuulest rohkem saada. Eripikkusega mähised tuleks panna eri sildade alla. See annaks ka võimaluse saada paremini optimeerida TSR ja tuule kiirus. See omakorda tõstab gene kasutegurit, sest mähise sisetakistus väheneb.
Lühispidur ei pruugi kõikidel juhtudel toimida. Kui tuult on väga palju, siis ta ei jõua kinni pidada. Kui aga liigapalju ei ole, siis ta laseb tuuliku labad varingusse ja tuulik seiskub. Uuesti ta käima ei jõua minna. Muidugi eeldusel, et gene ja tiiviku võimsuse suhe väga võsa ei ole. Tegelikult kõva tuulega ta vaikselt tiksub, nii 5-10p/min(minu 1,8m HAWT).
Lühispiduri rakendamine tormiga on mõistlik vaid mingi sobiva küttekeha abil. Kui tuul vahepeal taandub, siis tuuliku ja tarbimise mitte kokkusobimise tõttu labad lähevad varingusse ja tuulik peatub.
Lühispiduri rakendamine tõuke tüüpi tuulikutel on seetõttu raskendatud, et neil ei teki aerodünaamilist varingut ja jõu kadu ei pruugi olla nii suur, et masin peatuks või seismas suudaks püsida.