Tervist.
Sain T-16 uueks omanikuks kuid enam ei taha pöördesse minna. Lasin vahetada ja reguleerida pihusti otsad. kütuse filtrid korras. Õhk toite süsteemist eemaldatud, kuid ikka sama jama. Kahtlustasin kõrgsurvepumpa, viskasin remonditud pumba peale kuid ikka sama jama. Panin tähele kui gaasi hoovastiku lükkan töötamise ajal Max. asendisse ja käsipumbast pumpan peale läheb ilusti pöördesse, niikaua kui ma enam ei pumpa. Kas on mingit ideed kust ma peaksin viga otsima? Ehk etteandepump läbi?
Üks võimalus etteande pumba klapid-vedrud. Teinevõimalus - pragu korpuses, etteande pumbal muidugi. Üldiselt ei visata pumpa peale, ega siis head nahka ei saa, tuleb ikka pritsemoment ka paika panna. Nagu selgub, on pumbad erinevad, seega iga pump tahab "peale viskamisel" ikka individuaalset lähenemist.
Sama teemaga just kokku puututud.Eile jäi käima ja läke pöördesse.Kuid tõeline katsetamine ees.
Kah tegin kõik filtrid jnejne...Kuid mis nagu unus.Paagist ei keeranud seda stutsi välja...nii,et eile siis avastasin selle sõela seal.
Mine tea-lihtsalt ehk sul sama jama.
Tavaliselt käivad need vahetused nii,et kõik asjad,torud ,osad on sodiga koos ja pole mingi ime,kui ka midagi pudeneb torustikku... seega kõik suruõhuga puhtaks ja uuesti kokku tagasi. Tuleb ka veel vaadata etteande pumba klappide vahed,et seal poleks mingeid kolle...
Filtri peal on tagasivoolu stuts kus peab olema peenike ava ja kui see stutsi polt panna teisele torule või suvaline asi sinna polegi etteandel survet ja vaevu käib.
Kas kõigil variantidel see nii on pole muidugi teada.
Milline uutel traktoritel ridapumbaga see süsteem on pole näinud aga olla tavaline uuem õlifiltri moodi keeratav element.
Nonii.. Võtsin täna asja ette. Suruõhuga kõik kütte süüsteem puhtaks, uus kütuse filter sisse. Etteandepump koos käsipumbaga uus külge, süsteem õhutatud! Timmisin süüdet selliselt et enam vähem läheb normaalselt käima, kuid sumpsist ajab vähe sellist sinakat vinet, kas see on okei?. Tegin sellise katse, kui kõrgsurve pumbal võtsin küljepealt kaane maha (nelja kruviga), siis see hoob käib suht tihkelt või raskelt, ei teagi kuidas seda nimetatakse ehk pöörete dosaator vms?. Ja kui lükata gaas max. asendisse ja näpuga paar millimeetrit juurde lisada seda pöörete dosaatorit, läheb kohe peale esimest mootori pööret käima ja kui hoida seda nüüd sellises asendis siis mootor läheb väga ilusti pöördesse. Loodan, et saite aru mis ma üritasin seletada. Kas siis kõrgsurve pumbal on valesti midagi reguleeritud või on mootoris midagi valesti?
ma ise lammutaks etteande pumba lauapeal laiali. Endal mitu pumpa käinud remondis kuna etteande pump on saasta täis. Teisalt parema õhu väljasaamise meetodina soovitaksin pumba tagant tagasivoolu suunata paaki (originaalis on ta etteande pumpa peenike toru)
See et ülevalt raskelt käib see on suht tavaline kuigi seisnud pumba teema. Julge olid, et otse pumba peale panid. Ise olen tavaliselt tuppa sooja viinud pumba ja esimese asjana sees oleva õli välja vahetanud. Enamjaolt sealt tulevad klimbid vaid. Samas küsimus targematele. Kas sellele pumbale tuleb panna ka etteandepumba taha pumba kambrisse eraldi õli? Või käib õli ainult kontrollava/väljalaske ava kaudu. Pole ise seda pumpa molekulideks lammutanud.
Uihh alumiinist tihendid ei hoia mingit survet kinni. Need on ühekordseks kasutamiseks. Mitu korda lahti kinni ei saa neid kasutada. Mul endal hüdros proovisin. Süsteem lekib nagu marjakask. Soovitan vasktihendeid.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
(21-02-2015, 18:22 PM)unimüts Kirjutas: Uihh alumiinist tihendid ei hoia mingit survet kinni. Need on ühekordseks kasutamiseks. Mitu korda lahti kinni ei saa neid kasutada. Mul endal hüdros proovisin. Süsteem lekib nagu marjakask. Soovitan vasktihendeid.
Mu põkal kah alu tihendid ja kümneid kordi Õhku välja ajades kinni lahti torusi kruvitud ja siiani peavad,hüdrauliks muidugi teised rõhud kui etteandes.
Võta see hoob või vända moodi asi välja ja poleeri liugepinda veidi, hakkab kergemini käima ja kõik saab olema OK. Seal on vist üks pisike rõngastihend ka, ilmselt tahab koostamisel uut. Omal läbitud teema. Mina harutasin siis lahti, kui paar korda lõhkuma läks. Peale poleerimist töötab nagu kellavärk. Ole ainult ettevaatlik ja üle ära pinguta.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2015, 23:43 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
Aitab ka kui paarkümmend korda sangutad toda hooba ehk vänta äärest äärde. Võid ka sutsu Wd 40 sõrmele lasta. Koolita seni, kui õrn vedru jõuab tagasi tõmmata. Al seibid kingi või müü ksf Muskale, pole ikka õiged asjad mitu korda kasutades.
Õhu välja saamiseks, vala paak ääreni täis kütust, vajalikud torud lahti ja õhk tuleb ise välja, viimasel ajal Tänu papsi sõnadele vähem mässanud kui õhk sisse tulnud. Endal paadis olev toru kööga, kuna teatud maal hakkab õhtu sisse tõmbama, aga kellel kütust küllalt, siis paak täis ja õhust kergem vabaks saada
Kui teatud maalt hakkab küte alla vajuma ehk õhk sisse tulema viitab sellele, et kuskil on ebatihedus. Mitte selline et lausa tilgub aga nii palju annab järgi, et hommikul teeb kaks matsu ja kööga.
D-21 torustikul on selline "boonus" tehase poolt sisse projekteeritud. Küttetorude otstel on liitepinnad mis vaskseibiga kokku peavad puutuma tehtud nii õhukesed, et mitmekordsel kinni lahtikeeramisel lähevad nad keskelt lohku ja pidama peab hakkama žiletitera laiune riba välimisest äärest. Olen sellist asja kontrollinud luisuga. Kui lükkad paar korda üle toruotsa on kohe näha kui äärest võtab ja keskelt jääb puutumata pind. Need torud on parem edasise elukvaliteedi säilitamise nimel ära visata ja uutega asendada. Millegipärast annavad järgi just need toruotsad mis on etteande pumba küljes.
Sain oma probleemile lahenduse! Nimelt kõrgsurvepumbal see nelja kruviga kaane regulaatori hoovastik mis raskelt käis, leotasin ja proovisin kuidagi käima saada aga tulutult. Tema on kinnitatud ühe poldiga koos stopper plekiga mis oli suht tuugalt kinni tõmmatud, lasin ta järgmise kandini lahti (polt jäi kindlalt veel kinni) et saada plekk stopper tagasi Ja asi korras
Tänud teistele abi eest