(05-04-2015, 11:47 AM)klaave Kirjutas: Niisiis murelapseks Golf 4 - 1,4 bensiin. Umbes 300km kaob norm õli mootorist, suitseb kergelt, eriti madalatel pööretel. Sõitnud natuke üle 200 000 km. Kas võib olla probleem klapisääre tihendites, või on õlirõngad kinni, kuna viimased pool aastat seisnud. Arvuti näitas EGR probleemi sai vahetatud. Muidu töötab mootor ilusti ja ühtlaselt, ei haki ega jäta vahele, õlil loiku ka alla ei teki. Paluks oletusi millest alustada otsimist. Ette tänades.
Kuna tegemist on vag grupi mootoriga, läbisõit on kellal 200K km. Reaalsuses ikka rohkem. 1.4 mootor on nii väikese varuga, et mootor on lihtsalt otsas.
Karter on ka masinal väike, seega normi vahe on arvatavasti umbes 0,4-0,5L. Seega õli kulu on umbes 1l/1000 km kohta.
Mootor on lihtsalt läbi omadega. Säärekate vahetus võib reaalsuses kujuneda klappide, juhtpukside ja säärekate vahetuseks. (kui teha asi korralikult).
Õli kulu kindlasti väheneb, kuid probleem on arvatavasti ka alumises otsas juba.
Mõõda kompressioonid ära. Mõõda kuivalt ja siis märjalt. Märg mõõtmine käib nii, et lisa umbes 15-20ml õli silindrisse ja mõõda uuesti kompressiooni.
Kui märja mõõtmisega lähevad kompressioonid alla 5 bar-i üless, siis on rõngad otsas.
Kui mõõdad juba nii sama väga kõrged kompressioonid, siis on mootor õlitihe ja jällegi rõngad on otsas.