08-03-2004, 23:42 PM
Selline vana raamat siis sattunud mu riiulile. Välja antud St. Peterburgis 1912, II väljaanne, autor insener N.G.Kuznetsov, 350lk.
Praktilist huvi see vaevalt et kellelegi pakub, pole ju nii vanu autosid/mootorrattaid Eestis. Aga noh, kes teab
Raamat ise on üsna põhjalik, kvaliteetsete fotode, jooniste, arvutusvalemite ja läbilõikeskeemidega. Käsitletud on kõikide sõlmede tööpõhimõtteid, hooldust ja võimalikke rikkeid. Mootorid, karburaatorid, süütesüsteem, jahutussüsteem, jõuülekanne, vedrustus, veermik jne.
Raamatu koostamise ja kujunduse põhjalikkus ning fotode olemasolu annavad silmad ette ka mõnedele tänapäevasematele väljaannetele - näiteks 1986nda aasta raamatus \"sõiduautode remont\" pole ühtegi fotot...
Muuhulgas on toodud ka huvitav lõik autoga seotud kulude kohta. Näiteks öeldakse, et \"kaasaegsed autod võtavad väga vähe bensiini, 12-18hj mootoriga 10-17L/100verstale, 20-40hj mootoriga 14-22L/100verstale\"
Üldiselt võibki öelda, et 100 aastat tagasi olid tehnilised lahendused ja probleemid enamvähem samad mis praegu - suunatud ökonoomsusele ja töökindlusele
Selle postituse tegingi peamiselt selleks, et väljendada oma üllatust 90 aasta taguse tehnikataseme ja ka kirjastus- ning trükikunsti üle Kahju ainult, et tolleaegset tehnikat ennast nii vähe säilinud on. Pole ka ime, sest auto maksis selle raamatu andmetel 4000-5000 rubla, kallimad kuni 24000 rubla, olles seega tõeline haruldus. (talupoja päevateenistus oli tollal vist midagi 5 kopika kanti) ja eks ole kõigest sellest ka kaks maailmasõda üle käinud.
Praktilist huvi see vaevalt et kellelegi pakub, pole ju nii vanu autosid/mootorrattaid Eestis. Aga noh, kes teab
Raamat ise on üsna põhjalik, kvaliteetsete fotode, jooniste, arvutusvalemite ja läbilõikeskeemidega. Käsitletud on kõikide sõlmede tööpõhimõtteid, hooldust ja võimalikke rikkeid. Mootorid, karburaatorid, süütesüsteem, jahutussüsteem, jõuülekanne, vedrustus, veermik jne.
Raamatu koostamise ja kujunduse põhjalikkus ning fotode olemasolu annavad silmad ette ka mõnedele tänapäevasematele väljaannetele - näiteks 1986nda aasta raamatus \"sõiduautode remont\" pole ühtegi fotot...
Muuhulgas on toodud ka huvitav lõik autoga seotud kulude kohta. Näiteks öeldakse, et \"kaasaegsed autod võtavad väga vähe bensiini, 12-18hj mootoriga 10-17L/100verstale, 20-40hj mootoriga 14-22L/100verstale\"
Üldiselt võibki öelda, et 100 aastat tagasi olid tehnilised lahendused ja probleemid enamvähem samad mis praegu - suunatud ökonoomsusele ja töökindlusele
Selle postituse tegingi peamiselt selleks, et väljendada oma üllatust 90 aasta taguse tehnikataseme ja ka kirjastus- ning trükikunsti üle Kahju ainult, et tolleaegset tehnikat ennast nii vähe säilinud on. Pole ka ime, sest auto maksis selle raamatu andmetel 4000-5000 rubla, kallimad kuni 24000 rubla, olles seega tõeline haruldus. (talupoja päevateenistus oli tollal vist midagi 5 kopika kanti) ja eks ole kõigest sellest ka kaks maailmasõda üle käinud.