20-05-2015, 20:41 PM
Raskema vanatehnika alamfoorumis läks mäsuks ümber õlide ja õlivahetuse. Seal oleks see sõnavõtt ehk liiga OT sellepärast panen siis paar rida kuidas ei tohiks masinaga ümber käia. Samas loodan et mlsluik ei pahanda, et kaaperdasin temapoolt turule toodud väljendi " masina väärkohtlemine".
Ja nüüd: ostsime kunagi sõbraga ühe vana Mersu. MB 280 bensiin, 123 kere , 1978 a väljalase. Tingimus oli, et võimalikult odavalt peab masin kätte tulema ja edasise ekspluatatsiooni käigus ei tohi kuluda mitte ühtegi senti peale kulu bensiinile. Auto kaasabil teenitav papp pidi kõik kätte jääma.
Esimene üllatus oli siis kui peale vormistamist endine omanik ütles vaikselt mulle, et vaheta tal õli kõigepealt ära. Ma pole 70 000 muud teinud kui peale valanud. Saad aru, müügiauto.??? OK, vahetame ära. Aga vahetamatta ta jäi. Meie käes sõitis masin veel ca 70-80 000 ja toimus ainult pealevalamine. Ükskord valasime isegi kahetaktilise õli sisse, kuna varras enam üldse ei näidanud.
Kokku jooksis mootor aga hoopis ilma tosoolita sõitmise pärast. Põrutasime oksa otsa ja radika alumine vann tuli küljest ära. Kuna auto oli oma ülesande auga täitnud, ei hakanud me tühja tosooli pärast paanikat tekitama. Umbes 20 kilti liikus masin veel ja siis jäi vait.
Romu sai maha müüdud ja kujutage ette. Tüüp pani sellele mootorile uue plokikaane, vahetas õlid ja masin liikus veel mitu aastat.
Teise näitena võib tuua Hollandist ostetud veoauto DAF 95 millel oli vanust 2 aastat, spidoka peal 600 000 ja Tartus õli vahetama asudes selgus esmalt, et karteri punn polnud kordagi alt ära käinud. Kui punn käes, siis õli mõtles tükk aega augu peal enne kui aeglaselt allapoole venima hakkas . Lukksepp käskis punnivinna tuua, et õli välja tõmmata. Ometigi pärast väikest hooldust sõitsid sellise väärkohtlemise üle elanud masinad veel pikalt.
Ja nüüd: ostsime kunagi sõbraga ühe vana Mersu. MB 280 bensiin, 123 kere , 1978 a väljalase. Tingimus oli, et võimalikult odavalt peab masin kätte tulema ja edasise ekspluatatsiooni käigus ei tohi kuluda mitte ühtegi senti peale kulu bensiinile. Auto kaasabil teenitav papp pidi kõik kätte jääma.
Esimene üllatus oli siis kui peale vormistamist endine omanik ütles vaikselt mulle, et vaheta tal õli kõigepealt ära. Ma pole 70 000 muud teinud kui peale valanud. Saad aru, müügiauto.??? OK, vahetame ära. Aga vahetamatta ta jäi. Meie käes sõitis masin veel ca 70-80 000 ja toimus ainult pealevalamine. Ükskord valasime isegi kahetaktilise õli sisse, kuna varras enam üldse ei näidanud.
Kokku jooksis mootor aga hoopis ilma tosoolita sõitmise pärast. Põrutasime oksa otsa ja radika alumine vann tuli küljest ära. Kuna auto oli oma ülesande auga täitnud, ei hakanud me tühja tosooli pärast paanikat tekitama. Umbes 20 kilti liikus masin veel ja siis jäi vait.
Romu sai maha müüdud ja kujutage ette. Tüüp pani sellele mootorile uue plokikaane, vahetas õlid ja masin liikus veel mitu aastat.
Teise näitena võib tuua Hollandist ostetud veoauto DAF 95 millel oli vanust 2 aastat, spidoka peal 600 000 ja Tartus õli vahetama asudes selgus esmalt, et karteri punn polnud kordagi alt ära käinud. Kui punn käes, siis õli mõtles tükk aega augu peal enne kui aeglaselt allapoole venima hakkas . Lukksepp käskis punnivinna tuua, et õli välja tõmmata. Ometigi pärast väikest hooldust sõitsid sellise väärkohtlemise üle elanud masinad veel pikalt.
Aquila captas non muscas.