4T saanimootori õli
#1

Teema vist küll pigem saanifoorumisse, kuid sealne kogukond ja tehniline pädevus mind ei rahulda.. Oman töövahendina Polaris 4T mootoriga töösaani ja ei viitsi teda enam hooldusesse tarida, õlivahetus täitsa võimalik ise sooritada. Õliks siis suht karmi hinnaga õli 0W- 50, eriti Polarise kirjaga potsikus. Selle viskoossusega õli saadavus mujalt aga pea olematu. 5W-50 on paremini saadaval, või ka 0W-40. Ühesõnaga küsimus, kas keegi on katsetanud 4T saanidel teise viskoossusega õlisid? Või teab kusagil müüa olevat 0W-50 õli aga mitte Polarise purgis??
Tänud!
Vasta
#2

Selle 5W50 muud vahet pole kui minimaalne temperatuur, kus käivitada võib tõuseb.
Kui enne oli lubatud -30c siis nüüd tõuseks see näiteks -20c.
Ilmselt pole seal mingit vahet sest mina näiteks ei tahaks küll saaniga alla -15c sõita.
Vasta
#3

Siin pigem mängib rolli see ülemine number /50. Kuna mootor lõhub kogu aeg piirajas siis on hea kui kuuma mootori korral ka viskoossus säiliks. Tsiklitel ju on isegi ülemist numbrit 60 kohata. Kõik selle nimel, et kuum mootor korralikult määritud saaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#4

Uuem spordikas tuksub mitmendat hooaega mobili 5w-50ga ning tundub igati sobivat, vana lynx'i saan sõidab 4-5 aastat juba tavalise 10w-40ga ning pole ka mingeid eripärasid täheldanud, hääl on kena ning õlirõhk normis. Sai millagi peale remonti sisse kallatud ja nii jäigi, paar korda olen vahetanud ning igati korralik õli on alati välja tulnud, ei pole pruuniks põlenud ega midagi.  Mingil määral on lynx'i mootoril ka õlikulu nii et pole kahju talve jooksul mõned liitirid juurde kallata... Wink

Eks kallimate saanide puhul ikka õiged määrde on vast sobilikumad kuid vaevalt see polarise silt seal peal õli omadusi muudab. Kui õige viskoosusega mahl siis ei näe probleemi.. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Õli hinna pealt ei ole mõtet koonerdada. 

Soovitan soojalt vaadata kallimate õlide poole. MOTUL, BARDAHL jne.
Õli maksab rohkem, kuid on ka kordades parem. Enda kogemusest räägin ja ka kui uurida õlide spec-e, siis näed erinevuseid.

Normaal temperatuuril töötavad enamus õlid ühtemoodi. (10-90 kraadi).
Madalamatel temperatuuridel on vaja veidike vedelamaid õlisid (0w,5w,10w), kuid enda kogemus on selline, et 20w õliga pole ka -15 käivitamine probleem.
Soojematel temperatuuridel on see viimane 40,50,60 tähtis. Mida kõrgem näit, seda paremini õlitab kuumas olekus.

Küll aga ei tasu alati uskuda, et topin 10W60 sisse ja see on nüüd kõikidel tootjatel sama. Kui ostad mingi valvoline-i õli ja kõrvale võtad motuli õli, mis on sama viskoosusega, siis vahed on väga suured.

Kui õli temp läheb üle 120 kraadi, siis ainuke tee on kasutada MOTULI õli, kuna selle molekulaar struktuur ka kannatab sellist temperatuuri ja ei lagune ära, säilitades õlitamise võime.

Muidugi 0w50 õli leida on väga haruldane leid. Lihtsam on 10W60 sisse panna ja masinat mitte alla -20 käima panna. 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

ehh, ka sina brutus.

nojah, olgu siis peale. paar õiendust siiski. esiteks 120 kraadi celsiuse järgi on õli temp enamuses mootorites ka üsna mõõduka koormuse juures. tõsise piinamisega veel sootuks suuremad nummerid.
teiseks on õlidel pääl kirjas ka hulk igasugu konetootjate kehtestatud norme, millele nad vastavad. ja kui need näitajad ja visko numbrid on samad sinu kiidetud motuli või mobili või mistahes muul suvalisel õlil, siis ei ole sellel purgi pääle kirjutet nimel küll mingit tähtsust.
Vasta
#7

Tänud info eest! Saanidel (vist kõigil 4T mootoritel ) on kasutusel kuivkarter, õli siis enamuse ajast jahedamas kohas. Polarise Liberty-seerial on ka jahutusvedeliku-õli soojusvaheti, nii et teoreetiliselt õli kuumaks minna ei saa. Ei taha siin uuesti tõstatada teemat et mis õli on parem, kuid tippude racing-õlid peaks ju kõik suht ühte auku mahtuma.. Et ära Shelli ega Mobilit pane, võta ikka Motul.. No ma ei tea.... Ega ma Mannoli peale mõelnudki.
Targutuseks veel Peipsi saanimeeste kurvast saatusest ühel külmal talvel.. Kuna kala ja kalamees külma ei karda, käis ka -25-ga sõit Venemaa poole.. Paari päevaga aeti miskit 10 2T (automaatõlitusega) mootorit kotti.. Kõigil karp lahti, sügavad mõtlikult kukalt.. Kasutasime ju parimat Addinoli (Husqu või misiganes) seguõli... Big Grin
Vasta
#8

2T mootori automaatõlitus on saatanast.
Varem või hiljem on sellega mingi jama ja mootor laiali ning seda erinevalt 4T mootorist ei saa kontrollida näiteks õlirõhu lambi järgi.
Ise ei kasuta saanil ega rolleril enam seda ja ei soovita ka kellelegi kasutada.
Paned ikka õli bensiini sisse 1:25 ja võib täiesti muretu olla sel teemal.
Vasta
#9

(29-05-2015, 10:20 AM)karumõmm Kirjutas:  Tänud info eest! Saanidel (vist kõigil 4T mootoritel ) on kasutusel kuivkarter, õli siis enamuse ajast jahedamas kohas. Polarise Liberty-seerial  on ka jahutusvedeliku-õli soojusvaheti, nii et teoreetiliselt õli kuumaks minna ei saa. Ei taha siin uuesti tõstatada teemat et mis õli on parem, kuid tippude racing-õlid peaks ju kõik suht ühte auku mahtuma.. Et ära Shelli ega Mobilit pane, võta ikka Motul.. No ma ei tea.... Ega ma Mannoli peale mõelnudki.
Targutuseks veel Peipsi saanimeeste kurvast saatusest ühel külmal talvel.. Kuna kala ja kalamees külma ei karda, käis ka -25-ga sõit Venemaa poole.. Paari päevaga aeti miskit 10 2T (automaatõlitusega) mootorit kotti.. Kõigil karp lahti, sügavad mõtlikult kukalt.. Kasutasime ju parimat Addinoli (Husqu või misiganes) seguõli...  Big Grin

Endal pole olnud konkreetset juhtumit aga kipun arvama, et äkki 2T õli lihtsalt ei voola nii külmaga. Heal juhul on õli paagis mingisugune nivoo andur.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#10

(28-05-2015, 20:00 PM)diesel Kirjutas:  ehh, ka sina brutus.

nojah, olgu siis peale. paar õiendust siiski. esiteks 120 kraadi celsiuse järgi on õli temp enamuses mootorites ka üsna mõõduka koormuse juures. tõsise piinamisega veel sootuks suuremad nummerid.
teiseks on õlidel pääl kirjas ka hulk igasugu konetootjate kehtestatud norme, millele nad vastavad. ja kui need näitajad ja visko numbrid on samad sinu kiidetud motuli või mobili või mistahes muul suvalisel õlil, siis ei ole sellel purgi pääle kirjutet nimel küll mingit tähtsust.

Kui võidusõidu mootoritega igapäevaselt tegeled, siis sellist juttu ei räägi, et pole mingit vahet. Et täidab mingit DPF filtriga volkari mootori nõuet seega sobib ka 100 hp kepsu kohta mootorile. 

Mina usku kellelgi muutma ei hakka, eks katsetage ise.

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Väike link ka, milles on kasutatud mingit valikut õlisid.
Kahju, et kohe ei leia Motuli 300V seeria õlide kohta mingit testi.

Endal on jubedalt head kogemused Motuli 300V seeria 20W60 õliga.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne