Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Tere,
Õnnestus saada ühed ATS Classicud ning veljed on suhteliselt perfektses korras (sirged ning ilma suuremate äärekivi kahjustusteta), kui välja arvata see pisiasi, et kunagi hilisemas elus on need terves tükis üle värvitud ning värv on täkkeid täis.
Nüüd oleks vaja see vana värv viisakalt sealt pealt kätte saada ning velgedele anda taas esialgne välimus. Ehk siis on vaja poleerida ära servad ja kodarate pealmised pinnad ning ülejäänud veljeosa mustaks värvida.
Nüüd on nõuaanded oodatud, kuidas viisakalt kätte saada see vana värv - pritsimine ei tule väga kõne alla, kui, siis ehk sooda vms materjaliga? Aircraft Stripper tüüpi keemiat pole mina veel näinud siinkandis müügil, see peaks võtma vist kõiksugu katted lahti. Tavaline värvisurm korralikule kahekomponentsele värvile ei kipu suurt midagi tegema.
Teine asi - kuidas saavutada poleeritud rant ning selle ilmastikukindlus - tehasest on vist poleeritud randiga veljed tihtipeale kaetud kas pulberlakiga või siis anodeeritud? Peale poleerimist lasta selga õhuke plastiliim ning sellele tavaline kahekomponentne autolakk? Jätta pind karedamaks ning lakkida otse? Poleerida lihtsalt ära ning nühkida-vahatada enam-vähem iganädalaselt poleeritud pinda?
Postitused: 381
Teemad: 3
Liitus: Feb 2013
Maine:
2
Soodaprits on kõige lihtsam ja ei kahjust ka alumiiniumi. Endal lasin mootorratta mootori üle soodaga tuisata ja välimus oli täitsa ok, Midagi kahjustatud polnud peale tööd.
Soodamehelt sain ka muidugi ennem soovituse, et kõik kohad mida sa ei taha teha või aukude ette sobib hästi mägaivari teip - seda sooda ei võta. Mõeldud tehtud, tulemusega rahul.
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Soodapritsi peale mõtlesin ise ka, aga, kas keegi sellist teenust Tartu kandis pakub, pole sotti saanud. Teine asi, milles veidi kahtlen, on see, kas sooda seda korralikult kinni olevat värvi ikka väga hästi võtab...
Postitused: 1,070
Teemad: 29
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Soodapritsimeestel läheb vist väga hästi ja nad ei viitsi sellise asjaga tegeleda-oli vaja alumiinium paadi paadi põhi puhtaks lasta ja saatsin viiele firmale pakkumise ja pole siiani ühtegi vastust tulnud.Üks oli vist Põlvas.
Postitused: 330
Teemad: 3
Liitus: May 2012
Maine:
4
Sooda ei võta seda kinnist värvi maha, kui eelnevalt mingi vahendiga suurt värvi maha ei võta. Korralikus kohas klaaskuuliga puhastatud pind on edukalt poleeritav. Tartus keegi pakkus küll, streetrace foorumis vist oli kusagil....
Postitused: 2,523
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
56
Klaaskuuliga?
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
No need viimati siit läbi käinud hinnad on juba päris head. Aasta-paari eest tahtsin Firebirdi veljed puhtaks saada kooruvast lakist ja muust jamast ning siis küsiti mult veidi kallimat hinda velje tüki eest.
Martin, ilmselgelt nende sinu tehtud velgedega ei sõideta talvel - ATSid ilmselt kunagi näevad vähemalt talverallit, seega tuleks läikivat pinda kuidagi kaitsta. Kui nüüd üdini aus olla, siis pole kunagi näinud ühtki värvimata originaali lähedalt ning ei oska aimata ka, kas ja mismoodi neil see poleeritud osa kaitstud on.
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Värvisurm ja mõni päev kile sees marineerimist tunduvad rahuldavalt töötavat. Selle välimisele küljele kantud autovärvi eemaldamisega erilisi probleeme pole, tuleb maha juba tunnikese järel, selle alla kantud happekrunt võtab pisut enam aega. Eriliselt visa vastupanu osutab aga tehasevärv, mis on ilma krundita kantud otse läikivale alumiiniumile. See eeldab päris mitut kihti värvisurma ning omajagu laagerdamist. Huvitav, millega tegu on, mingi ahjus küpsetatud email?
Õnnestus lähedalt näha ning näppida ka ühte komplekti originaalvärvi all olevaid ATS-e - paistab, et poleeritud rant on pigem suht jämedalt lihvitud, jälg on laki all täiesti eristatav, silma järgi ütleks, et umbes 1000-se paberi poolt jäetud. Lakikiht on õhuke, aga sigakõva - jällegi, huvitav, millega on tegu?
Peale vana värvi eemaldamist selgus, et paar velge vajavad servarandile veidi iluravi - huvitav, kes võiks Tartu kandis äärekivikahjustusega vanakooli (loe: pehmest sulamist) velje osas aidata? Vigastused tugevad ei ole ning velg on külgsuunas sirge, küll aga on servarant paari cm ulatuses veidi sirgem, kui ta peaks olema.
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Selle tehasevõõba oli keegi ka ilusti suutnud üle mäkerdada värviniredega ning see oli mitmest kohast ka kahjustada saanud. Seepärast olin sunnitud seda eemaldama.
Huvitav ikkagi, mis ollus see olla võiks, täiesti siledal pinnal püsib kinni nagu tatt?
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Pulbervärvi kohta ei saaks küll nüüd öelda, et tegu eriliselt nakkuva ollusega oleks, selle point on pigem ühtlase kelme moodustamine. Ja pulber hakkab väga ilusti kooruma, kui kusagilt serva kätte saad.
Värvikihi paksuse koha pealt ma pakuks ikkagi tehasevärviks mingitsorti emaili.
Postitused: 330
Teemad: 3
Liitus: May 2012
Maine:
4
Ma tean küll seda kihti, ma puhastanud neid veelgi aastaid..... aga seda ma ei tea, mis see täpsemalt on.
Postitused: 213
Teemad: 50
Liitus: Dec 2008
Maine:
1
Konsulteerisin värvikaupmeestega, väidetavalt pidavat harilik elastikainega autolakk õhukeste kihtidena jääma poleeritud alumiiniumi külge suhteliselt hästi pidama. On kellelgi kogemusi?
Olevat kunagi pakutud ka mingit edevat spetslakki, mis oli imeliste nakkeomadustega ning mõeldudki selliste pindade katmiseks, aga kuna nõudlus oli kesine, siis seda enam maale ei tuua.