(23-09-2015, 14:52 PM)h2rra Kirjutas: Kõige lollikindlam releeregulaator oli VAZ 2101-2103 ... mehhaanilise releega ja kõhu all olid traadist koormustakistid. laadimise reguleerimine käis lihtsalt relee tagasitõmbe vedru pinguse reguleerimisega Sobib kõikidele generaatoritele
Tegelikult meeldivad ka mulle Ziguli elektroonilised releed rohkem, kui elektomehhaaniline. Juhul, kui elektrooniline juhtub heast partiist ja õige sisuga olema. Mehhaanilisel on rida oma puudusi - vibratsiooniga hakkab üle laadima, kuumenedes samuti, kontaktid (tõsi küll - harva) põlevad kokku, või ei anna ühendust, ja kindlasti veel midagi, mis meelde ei tule. Vedruga pinge reguleerimine ei ole mingi erakordne leiutis, nimelt
peaaegu kõik elektromehhaanilised on taoliselt reguleeritavad. Nii vahelduv, kui ka alalisvoolu omad. Samuti ei ole korrektne väita, et sobib kõigile generaatoritele. Mõnel tüüritakse plussi, mõnel massiga, mõni on üldse alalisvoolu generaator, samuti võib ergutusvoolu voolutugevus ületada regulaatorist välja tuleva suitsu künnise. Sellele konkreetselt pildil olevale peaks teoreetiliselt sobima. Praktikas ise kinnitada ei saa - pole proovinud. Ka ei ole piltidel näidatud regulaator ja generaator loodud teineteise tarbeks, kuid peaks justkui töötama küll. Vastupidavust muidugi garanteerida ei saa. Selleks peaks teadma mõlema generaatori ergutusvoolude mediaan ja maksimumväärtusi. Pildil näidatud generaator ei ole Belarussi oma (pildilt mina küll õiget marki välja lugeda ei suutnud - liialt udune) , mis muidugi ei tähenda, et oskuslikul paigaldamisel asendusgeneraatorina ei toimiks.
Kõik Ksf! h2rra jutt ühenduste ja masside korralikkusest on puhas tõde. Väike lisatakistus võib kogu süsteemi tasakaalu paigast viia.
Lisaks veel, et nõukogude ajal mõni tulesid vilgutav generaator (just samasuguse pildil oleva korpusega) saigi selle tulede vilkumise tõttu välja vahetatud. Vigu ei leidnud, aga teine generaator niimoodi enam ei teinud.