Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
See muinas-PAZ näib PAZ-652 olevat.Kere kuju meenutab juba üsna palju 672 mudelit,kuid mootor on 90 hobujõuni forsseeritud GAZ-51 (võib olla ka mingi ZIMi variant).
Muide,kas keegi teab Eestis veel eksisteerivat mõnda ZIL-(LiAZ-)158-t,ükskõik kas vrakina või komplektsena?
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Külgmiste õhuvõtuavade ja esiosa avade järgi on Soobli pildil asuv PAZ kindlalt 652.
Postitused: 5,826
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
See vana PAZ on tõepoolest 652 või siis 652B. Hilisematest erinevad ka juhiuks (väiksem, kui järeltulijal) ja parempoolne esimene küljeklaas (samuti väiksem).
Võhma ZIS on teada ja on asjaga tegeleva inimese käes. Vaikselt restaureeritakse. Lisaks peaks üks samasugune olema veel Elvas ja vähemalt ühe kere oli olemas ka garaazina kaks aastat tagasi Tartus.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Kui sai viimast raksu Haapsalu otsa sôidetud, näitas paarimees kuskil Keila kandis mingi talu küüni ääres seisvat bussi. Oli selline kumera tagaosaga, paarimees teadis vist, et on MAZ. See oli 8aastat tagasi.
Kas keegi teab rohkem sellest bussist? Mis tast sai? Pole ammu sealkandis liigelnud, äkki on praegugi veel seal?
Postitused: 1,835
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
Viljandi ümbruses LIIGUB praegugi mitmeid huvitavaid busse. Tean ühte MAZi mootoriga LAZ-697 ,PAZ-672 ,PAZ-3205 ja ka ühte Kuban-bussi.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Kui veel tulla tagasi Haapsalu EPT busside teemale,siis 1989.aastal tehti ühele sealsele LAZ-695le tagaosa täielik \"redesign\".Katusele tehti suur,terve kere laiune õhuvõttur ning tagaklaase jäi järgi üks,mõõtmetelt igal juhul väiksem kui LAZi küljeklaas.Minu mäletamist mööda pandi ka mingid teised,suuremad tagatuled ja esiosa kaunistati nn uue MAZi (5551) iluvõrega.Kahjuks ei tea,mis tollest bussist alates 1993.aastast edasi sai,karta on,et läks vist Venemaale.Taeblas suurendati omal käel ka PAZ-bussi mahutavust,keevitades tagumise reisijateukse lihtsalt kinni.Ümberehitus,mis tänapäeval on surmaähvardusel keelatud. Üks,vist endise Sõpruse näidiskolhoosi LAZ-695 sai EV aegadel endale MAZi mootori ja vedas hulk aastaid kaugemaid Taebla koolilapsi.Enam see buss aga ei liigu... Ainuke LAZ,mida viimasel ajal Läänemaal olen näinud,on kasutusel Haapsalu autokoolide õppesõidubussina.
Haapsalu EPT-l olid peale LiAZi,ümberdisainitud LAZi ja PAZi veel üks LAZ-695 (lammutati 1993.aasta paiku) ning enne LiAZi ka üks ümar LAZ-695 (peaks vrakina kuskil Taebla lähedal hetkel seisma)
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Missugustele ja mis aasta väljalasete LAZ-le pandi peale ZIL-i R6 (vist on Sahaari) mootorid?
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
EdR Kirjutas:Missugustele ja mis aasta väljalasete LAZ-le pandi peale ZIL-i R6 (vist on Sahaari) mootorid?
6-sil ZIL-i mootoriga LAZ-id olid 695 ja 695B aastatel 1957-1964.
http://www.autogallery.org.ru/laz695.htm
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Tänase Tartu Postimehe tagaleheküljel on foto aastast 1953 Tartu turuhoonest ja tema tollal lagedast ümbrusest. Pildil on näha ka peatustes seisvad linnaliinibussid, kokku 6 bussi ZIS 155 ja üks PAZ 651.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Mul õnnestus täna hommikul ära pildistada TTTK \"Karosa\". Sõita ma sellega veel saanud pole,kuigi see tiirutab linnavahel varsti juba 10 aastat.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Regardman Kirjutas:EdR Kirjutas:EdR Kirjutas:Mul õnnestus täna hommikul ära pildistada TTTK \"Karosa\". Sõita ma sellega veel saanud pole,kuigi see tiirutab linnavahel varsti juba 10 aastat.
Sain siis täna ilmutusest pildi kätte ja oligi seesama 421 ALB. Nii et,kas rohkem neid meil polegi?
ei ole!
Mark on tal selline: Karosa B 732
Sedasorti buss
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Käisin eile ühes kohas,kus arvasin seisvat ühe ümara LAZ-i.Arvamus osutuski tõeks.Kuigi päris näpuga katsuda ei saanud (seisis aias),paistis eemalt siiski enam-vähem komplektne-rattad olid all,klaasid ees,isegi mustad numbrid veel küljes.Seisundilt igal juhul parem,kui üks teine LAZ,mille pildid ka siin foorumis liikunud.Kasutusel ühe maja krundil kolahoidlana.Omal ajal kuulus Haapsalu EPT-le,kanti maha kuskil 1988.aasta lõpus (asemele saadi tollal täiesti uus LiAZ).Arvan,et vaeva nähes võiks sellest täiesti asja saada.
Küsimus veel selline LAZ-ide kohta,et kõigil Haapsalu EPT LAZ-idel olid reisijauksed tavapärased,hingedel avanevad (mitte voldikuksed).Oli mingi selline variant ka Lvovis seeriatootmises või mingi isearetus?
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Vene ajal olid väga paljudel LAZidel ikka tavalised, mitte voldikuksed. Vähemalt neil isenditel, millega mina tollal kokku puutusin.
Üldse kippusid tollal vaid linnaliini-isenditel olema voldikuksed; muudel tihti ikka tavalised. Ka TA-6 ju algul valmistati voldikustega, hiljem ikks vaid tavalistega.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Tavalised uksed olid LAZ-Turistidel, sellega kaasnesid ka kõrgete seljatugedega istmed. Tavalistel LAZ-idel olid voldikuksed. Ega eraldi linnaliini-LAZi ei olnudki, olid universaalsed mida kasutati nii linnaliinidel kui ka maaliinidel. Halva õnne korral võis tavalise LAZ-iga ka Tartust Tallinna sõita.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.