Opel on igapäevakasutuses, aga paistab, et talle ei meeldi see roll. Ning mind ei tõmba parandamine - tahaks autosid ikka ehitada, mitte lappida. Aga mis teha...
kunagi ehk endalgi hea muheleda, niiet panen kirja, mis on viimase poole aasta jooksul tähelepanu nõudnud:
- mõlemad esisilla sharniirid (üks kevadel, teine tegelikult juba aasta tagasi)
- juhiukse lukumehhanism, mis lihtsalt kinni kiilus ning ka teisi uksi kinni hoidis. Probleemi likvideerimiseks tuli tungida pagasiruumi kaudu masinasse ning avada juhiukse sisu nii, et uks oli kinni. Polster sai täiendavaid kahjustusi
- kütusevõttur + tasemeandur. Põhjuseks paigaldusviga masina koostamisel keretööde järel. Möödunud talvel ei kukkunud näidik alla poole paagi, nüüd sügise poole tekkis aga ka masinal probleem "viimase 40l kütuse" (
) kättesaamisega paagist
- üpris äkki tekkinud esisilla undamine. See on lausa naljakas - kostus rattalaagrina ning vahetasin selle poole oma, millele kurvis liikumine vihjas. Kuigi vahetama asudes tundus vana laager ok. Undamine säilis ka uue laagriga. Vahetasin nüüd ka teise poole laagri - undab ikka ning lisandunud on kohati tekkiv "krõbin". Poolteljed tunduvad ok, aga ilmselt pärineb heli neist. Saame näha. Teisena vahetatud laagri puhul oli rumm end laagri sisesaalel ringi tõmmanud, niiet teoreetiliselt võib veel ka sealt pärineda
- kõrvalistujapoolse esimese ABS anduri juhtmestik on saanud uue pistiku
- ABS andurid ise - juhipoolne esimene on vahetatud, masin nõudis aga kohe selle vahetamise järel ka kõrvalistujapoolse vahetamist (tegemata)
- generaator on saanud uued harjad ning massijuhtmed (nii generaator-mootor kui mootor-aku) on nõudnud vahetust
- karteri õlitaseme anduri juhtmed on parandatud. Üldiselt on kapoti all oleva juhtmestiku isolatsioonid kohati aja ja kuumuse tõttu jäigaks ja rabedaks muutunud
- karteripõhi on saanud uued tihendid (vahetamine on hirmtüütu töö. Rahulikult ja korralikult ilma kanali või tõstukita tehes kulus vahetusele 5 tundi)
- resonaator / kesksummuti on uus (lõppsummuti on vahetatud aasta tagasi). Mu eelistatud Bosali tooteid enam sellele masinale uuena ei pakuta
- üks tagavedru on vahetatud. Jäi tuttava vanarauahunnikus näppu ning paistis gabariitidelt õige, aga päris õige siiski ei ole
- juhipoolne kojamees on korra hoovastikus hävinenud ehk munakast välja käinud. Kuna hoovastikku polnud käepärast, panin lihtsalt tagasi. On ilmselt aja küsimus, millal kojamees taas abitult ripnema jääb...
ongi vist kõik - ei ole just vähe...
...ning teha on veel:
- nn tuuningprojektina pidurite uuendus. Selle jaoks ei leia ma Septembris aega - esisild on lihtne, aga tagasillaga tuleb kindlasti pusimist. Vajab keevitust ja ilmselt treiali abi
- likvideerida esisilla undamine. Proovin pooltelgi vahetada. Juhtub ilmselt nn piduriupgrade käigus
- sel nädalal esisilda tekkinud kolks. Võimalik, et pärineb amordi tugilaagrist. Loodan, et kaob nn piduriupgradega, mille käigus vahetan esipüstakud tervikutena
- vahetada kojamehehoovastik
- vahetada EP ABS andur ja ühtlasi esimesed ABS hammasvööd - need on väga korrodeerunud
- korrastada KAT-kesksummuti üleminek või vahetada KAT ja selle küljes olevad torud
- vahetada tagadiferentsiaali kaas (lapitud silikooniga)
- vahetada käigukasti otsakaas (lapitud silikooniga)
- vahetada rool ja käsipidurinahk - esmalt vajab "uus" rool lakkimist (ühele siin foorumis soovitatud sadulsepale helistamine päädis märksõnaga "Smartservice". Pole veel jõudnud rooli sinna tassida) ja käsipidurinahk leidmist / õmblemist
- uuendada kardaanipukid. Otseselt Vectrale/Calibrale ettenähtuid (GM varuosakood 90268498) ega asendustooteid ei pakuta juba aastaid - lisaks "mingi BMW" puki sobitamise võimalusele on mulle ka viidatud, et Omega kardaanipukke annab sobitada. Vajab uurimist
- kuna mootor jääb talveks sama, siis tuleks leida ja likvideerida sealt kostuv "klõbin". Tekib, kui mootor on "poolvabalt käimas" ehk kui ei ole otsest vedu ega käiguga pidurdamist. Nüüdseks on võimalik tekitada ka siis, kui masin seisab - eelnevalt oli kuulda vaid liikuva masinaga, mis ei toetanud just päritolu tuvastamist...
- tagaklaasi soendus põletab mõningase töötamise järel kaitsme läbi. Lülitub koos peeglisoojendusega ja põhjus võib ka emmal-kummal küljel olla
üldiselt on aga masin 25a vana nelikveolise kohta üpris öko - maanteel ühtlaselt kulgedes näitab kompuuter enamasti numbreid vahemikust 6,5..7,0l/100km ning igapäevasõitude keskmine on 9,0 +/- 0,5 kandis. Tühikäigul on kompuutri näidatav kulu viimasel ajal suurem - 1,2..1,3l/h. Kunagi oli vastav näitaja konkreetselt samal tehnikal 0,9..1,1l/h.
sõidurõõmu (juhile) on Vectras ka suvisel ajal hulka rohkem, kui nt Saab 9-5 Aeros (mu suvine argikulgur). Kuigi hobuseid on 100tk vähem (150hp vs 250hp; samas masside vahe tagasihoidlikum - 1400kg vs 1700kg) ning objektiivselt on Saab paju võimekam, siis vabalthingava ebaühtlane võimsuskõver muudab masina emotsionaalsemaks. Või otseselt vast pigem momendikõver, millega "tagumikutunne" ühtib - Saab on selles võtmes kole igav: stabiilne 350/370Nm (370Nm on koos +20Nm "overboostiga") vahemikus 2000..5000rpm ja punkt. Samuti on Opeli rool kuidagi sportlikum. Ilmselt aitab sellele hetkel kaasa madala profiiliga rehv - Opeli all on kunagised E36 cup Barumid, mis on ikka parajad püksirihmad
huvitavat: hiljuti leidsin netist viite, et Vectra 2000 4x4 kaalust paikneb 56% esisillal.